Autoa ostamassa, kysymykset, kokemukset vinkit, mutuilu?

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja Poro-, 22.06.2006.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. kebek

    Rekisteröitynyt:
    18.10.2003
    Viestejä:
    755
    Omien kokemusten mukaan lasikatolla on kyllä kabiinin lämpöä lisäävä vaikutus jos verhoa ei pidä edessä, ainakin tänä kesänä kun oli muutenkin pirun kuuma ja porotti päivästä toiseen täydellä terällä. Talvella ei kyllä ole kylmä kuten jo edellä mainittiin. Keväällä ja syksyllä lasikatto on hauska, tuo lisää valoa koppiin. Talvella aika turha, se katto on kuitenkin lumen ja jään peitossa jos ei saa välillä tallissa sulateltua.
     
  2. S62B50

    Rekisteröitynyt:
    16.06.2009
    Viestejä:
    7 270
    Kuinkahan kamala tuollainen on ajaa noilla kilometreillä ja osilla, kun ne ovat jo uutena surkeita ajaa
     
  3. B12

    Rekisteröitynyt:
    05.04.2002
    Viestejä:
    2 835
    No ihan karmee. Ei voisi kuvitellakaan ajavansa tai edes mennä kyytiin. Silmät, korvat ja perse vuotaa verta ja ratista tulee känsiä kämmeniin. Haiseekin köyhälle ja se vielä tarttuu vaatteisiin.
     
  4. furesis

    Rekisteröitynyt:
    04.07.2013
    Viestejä:
    3 518
    Viidenkympin jälkeen iskee kuolemanpelko. Ranteet ovat maitohapoilla, korvista on lähtenyt kuulo ja kuolet viimeistään häpeään, jos jotenkin ihmeessä olet selvinnyt määränpäähäsi.

    Oikeasti se on ihan hyvä ajaa. Rata-ajoon tai saksan autobaanoille +150 nopeuksiin on sitten suunniteltu eri vehkeet.
     
    Viimeksi muokattu: 04.10.2018
  5. Jo_Hani

    Rekisteröitynyt:
    05.11.2010
    Viestejä:
    761
    Ihan toimiva peli noin yleisesti, -05 vastaava ollut 150tkm asti. Nuhainen kyllä, mutta mitä voi odottaakaan 100heppaisesta koneesta. Rengasmelu on perinteistä voimakasta koska farkku ja takana ns kaikukoppa, mutta kohtuullista kun vertaa muihin saman kokoluokan farkkuja.

    Mielummin itse pitää foordia kuin vaggeja käyttöautona, kokemusperäisistä asioista/kuluista vaikka omiin yksilöihin onkin tullut toisinaan tonnienkin laskuja moottoripuolelle.
     
  6. oh9juty

    Rekisteröitynyt:
    25.06.2001
    Viestejä:
    1 308
    Dodii. Eli tuli ostettua auto joka on noh erillainen. Virtalukosta korjauskehotus rekisteriotteessa. Myyjä vakuutti että ei vaikuta mitenkään mihinkään, joten tehtiin kaupat. Nyt on niin kuiten että auto purkaa akkua. Vietiin myyjän tutulle pajalle jossa kommenttina: ei vaikuta mitenkään kun otat avaimen oikein pois. Eihän se nyt noin voi mennä. Selkeest virtalukko tekee tuota ja on paskana. Kai se pitäis kuntoon laittaa, kun on luvattu ettei vaikuta mitenkään mihinkään.
     
  7. Su-cc-ess

    Rekisteröitynyt:
    09.04.2003
    Viestejä:
    656
    En ostanut foortia, ei tullut kiva fiilis sitä ajaessa.

    Mites 2008 Mazda 6 (2.0 bensa automaatit)? Uudempaa korimallia 150k ajettua saa näköjään 9k pintaan.
     
  8. oh9juty

    Rekisteröitynyt:
    25.06.2001
    Viestejä:
    1 308
    Kia Ceed 1.6 bensa, ja viikko ajoa takana. Hyvä ostos. Tosti tukeva tienpäällä. Vähän vaan nälkäinen bensalle :( ois pitän diesel ostaa. Noh meneehän tuo kevääseen asti. Sitten katsotaan uudelleen.
     
  9. miksus1

    Rekisteröitynyt:
    02.09.2010
    Viestejä:
    124
    Auton päivitys olisi suunnitteilla hintaluokassa <15000€. Tällä hetkellä kuljettimena toimii 2005 vuosimallin A4 josta olen tykännyt ja suunittelutkin vaihtoa uudempaan A4 tai A6. Myös A5 on pyörinyt mielessä.

    Kysymys kuuluukin, että mitä malleja muilta valmistajilta olisi, jotka ulkonäöltään ja suorituskyvyltään vastaisi A4, A5, A6? Omaa kokemusta kun on pelkästään Audeista vaikka en merkkiuskovainen olekkaan.
     
  10. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    16 458
    Jos Mazdassa on Fordin duratec-he (2.0 146hv), niin kannattaa kiinnittää huomiota imusarjan läppiin ja jakoketjuun, ettei nuo pidä mitään ääniä, tai tulee hieman lisäkustannuksia.

    Läpät kyllä pystyy poistamaan (ite käytin 2 iltaa siihen), mutta jakoketjuhommat on aina vittumaisia...
     
    Viimeksi muokattu: 23.10.2018
  11. vecculi92

    Rekisteröitynyt:
    01.05.2012
    Viestejä:
    152
    jos jollai b vectra ni multa vois jotai osia löytyä :D v6 ja on perus malliiki jotai sopivaa
     
    Viimeksi muokattu: 04.11.2018
  12. runqee

    Rekisteröitynyt:
    15.06.2003
    Viestejä:
    269
    Hellou!

    Harkinnassa Skeida Octavia III farkku DSG bensa.

    Tulee lyhyeen työajoon (~5km suunta) ja satunnaisiin harrastuksiin, mitkä lähimaastossa. Hintahaarukka 18-24te. Löysin yhden yksilön millä ajette n.90km, 2014 ja varusteluettelo sopii tarpeisiini.

    Onko näistä muroväellä kokemuksia? Ainakin liikenteessä ajaessa tuntuu joka toinen olevan octavia. Myös muita ko. hintaluokkaan autoja voi ehdottaa.
     
  13. Teepee1

    Rekisteröitynyt:
    11.11.2014
    Viestejä:
    3 236
    Octavia

    Hmm. Onko pakka niin hyvin kunnossa että kannattaa noin lyhyttä siirtymää varten ostaa noin kallis auto? Tulee meinaan km hintaa enemmän kuin taksilla.
    Jos pakka kunnossa niin mikä ettei. Ainut octavian vika tai ominaisuus on meteli.

    Jos taas pakka ei ole kunnossa niin siirtäisin katseen 10t€ hyundai/ kia akselille. Saa uudemman jossa takuutakin vielä vuosia.
     
    Viimeksi muokattu: 18.11.2018
  14. runqee

    Rekisteröitynyt:
    15.06.2003
    Viestejä:
    269
    Tämä on ns. kompromissi. Pakka kyllä kestäisi parempaankin, mutta en näin pienellä käytöllä viitti sellaiseen heittää rahoja. Octavia III on semi siistin näköinen auto, kohtuuhintainen ja eikä liian romu, ettei kehtaisi työpaikalle/asiakastapaamisiin mennä. Pohdinnassa myös Hyundai Ioniq hybridi.
     
  15. Teepee1

    Rekisteröitynyt:
    11.11.2014
    Viestejä:
    3 236
    Okei. Itsellä vaan pisti heti silmään nuo kilometrit. Mutta joo skoda on ihan jees ajettava varsinkin dsg.nä. Ionoqista ei kokemuksia mutta kannattanee käydä testaamassa. Pärjäisit varmaan pelkällä sähköllä aina.
     
  16. Teepee1

    Rekisteröitynyt:
    11.11.2014
    Viestejä:
    3 236
    Onkohan skodalla tarjolla yksityis leasingia? Sun km voisi melkein olla järkevin vaihtoehto. Saisit uuden auton alle ja 3v sopparilla ei olisi rengas, huolto tai mitään muitakaan kuluja.
    Esim mitsulla näyttää tällä hetkellä olevan ASX tarjolla 199€/kk 3 vuoden ja 30tkm sopimuksella.
     
  17. renesanssi

    Rekisteröitynyt:
    12.03.2010
    Viestejä:
    963
    Onko antaa vinkkiä ekaa autoa ostavalle? budjetti on niinkin huikea kuin 1000€
    viistoperä golf 4 ovinen on omaan silmään ihan näppärä vehe, mutta tohon hintaan ei taida alle 300k ajettua löytyä ainakaan uusimaa/kanta-häme/päijät-häme alueelta.
    Muita kriteereitä ei oikeastaan ole kun 4-ovinen ja bensakoneella.
     
  18. Mr. Hat

    Rekisteröitynyt:
    19.07.2002
    Viestejä:
    2 827
    Viimeksi muokattu: 01.12.2018
  19. Jani R-K

    Rekisteröitynyt:
    21.03.2015
    Viestejä:
    303
    Se vähän riippuu Tuon ikäluokan vvt-i koneissa varsinkin 1.6 on ollu öljynsyönti murhetta, ei toki kaikissa mutta suuri riski. Korjauksen toki osaava tekee itse luokka 300 euron kuluilla, mutta jos jos ei itseosaa niin työn osuus kasvattaa.

    On se toki varmempi vaihtoehto kuin saman ikäinen volkkari ainakin bensakoneisista puhuttaessa dieseleissä voi tilanne taa kääntyä.
     
  20. Jo_Hani

    Rekisteröitynyt:
    05.11.2010
    Viestejä:
    761
    Onkos murottajilla kokemuksia TA25 Avensiksesta? Olisi vanhuksen auto kyseessä -08 mallinen ja 1.6litraisella bensakoneella, varmaankin aika nuhainen liikkumaan mutta mitäs tuosta kannattaa enimmäkseen tutkailla? Olisi vasta 60tkm rullattu yksilö yhdeltä omistajalta, pohjakin pitäisi olla uutena massattu.
     
  21. jjoonia

    Rekisteröitynyt:
    12.09.2011
    Viestejä:
    106
    Multa löytyy -08 T25 liftback 2.0L bensamoottorilla sekä automaattilootalla, joka tuli ostettua vuosi sitten ja nyt ajettu 143tkm -> 151tkm. Huoltamiseen on menny tän ikäsessä autossa jonkun verran rahaa (molemmat etujouset tukivarsineen, kaikki jarrut, uudet talvirenkaat), mutta kyseessä toki pelkkiä kuluvia osia. Aikaisempi omistaja jätti autoon ison osan huoltodokumenteista eikä niistä löytynyt mainintaa mistään kalliimman osan remonteista, joten normaalin huolto-ohjelman seuraamisella on tuntunut pärjäävän. Pari viikkoa sitten katsastusmies hämmästeli ettei juuri koskaan joudu hylkäämään Avensiksia. Katkenneen jousen takia tosiaan hylsy, meni ilmeisesti poikki kun tuli täräytettyä kanttiin vähän kovempaa.

    Mitään erityisiä ostovinkkejä multa ei löydy. Käyttökokemuksena voin sanoa, että ihan varmalta peliltä tuntuu eikä hirvitä ajella vaikka on lapsi takapenkillä. Hetken aikaa oli käytössä -10 Cee'd ja kyllä tää Avensis tuntuu huomattavasti jämäkämmältä. Jonkun verran oon ajellu myös tän vuosikymmenen ASX:illä ja tykkään tosta omasta ajokistani enemmän vaikka vanhempi onkin. Tilaa löytyy riittävästi isoille rattaille ja kauppakasseille. Selkein miinuspuoli on suuri kulutus kun hörppii helposti 11L satasella kaupungissa.

    Mikäli nyt olisin autokaupoilla niin harkitsisin vahvasti jotain vähän uudempaa ja muutaman tonnin kalliimpaa (Avensiksen hinta ~11k€ + pari tonnia remppoihin / renkaisiin), jossa olisi pienempi kulutus. Myös farkku kiinnostaa näin perheellisenä. Tuolla hinnalla ois voinu myös löytää ihan pätevän Priuksen.

    Jos kuitenkin tuohon päädyt niin sanoisin että ihan hyvä valinta.
     
  22. Teepee1

    Rekisteröitynyt:
    11.11.2014
    Viestejä:
    3 236
    Jjoonian postista näkee sen miten ihmisillä on erilainen maku.
    Mun arvostelu 2008 avensiksesta.
    -alusta aivan paska, jämäkkyydestä ei tietoakaan. Varsinkin takapään iskunvaimennus aivan onneton. Uusilla jousilla ja iskareillakin pamahtaa ja jää keinumaan esimerkkiksi motarin saumoissa.
    -melu ja yleinen sisätilan laadukkuus samaa luokkaa kuin 90luvun autoissa.

    Ajomukavuudeltaan ei pärjää vuosituhannen vaihteen passateille, mondeoille tai volvoille.

    Kaiken kruunaa valtava ylihinnoittelu. Samaan rahaan saa jo ihan eriluokan autoja.
    -
     
    Viimeksi muokattu: 23.12.2018
  23. kokkeliss

    Rekisteröitynyt:
    24.08.2011
    Viestejä:
    19
    Heips,

    Uutta auto katselemassa, kun kilometreja alkaa tulla semmoinen +45km/päivässä suuntaansa töiden puolesta. Vuodessa lähemmäs 30tkm tai jopa yli.
    Taloudellisuus ja pitkäaikaisuus (ennustettavuus) prioriteettejä. Tässä olenkin miettinyt hieman pienempi moottorisia vaihtoehtoja, mutta koon puolesta taas ihan tehokkaita.
    Kulutus jos jäisi yhdistettynä sinne alle 6 l. luokkaan (tosin maantieajoa itsellä enemmälti luvassa). Silmään onkin osunut monet japanilaiset autot kuullessani hyviä tarinoita niistä ja niiden kestävyydestä. Budjettina <25t, vm.+2013. Bensaautoja katellut pääasiassa tässä markkinassa

    Olen miettinyt erityisesti noita uusia honda civic sedaneita 1.l tai 1.5litran koneilla (tuntuu, että moniin uusin autoihin saisi korotonta osamaksua, jolloin ei tarvitsis heti rahoja heittää autoon vain voisi sit useammalle vuodelle jakaa kuluja)
    Myös Toyouta Corollat/Avensikset potentiaalisia, sekä Volkswagenin Passatit/Opelin Insigniat tuossa hintaluokassa mielestäni

    Onko teillä miten kokemuksia näistä/suosituksia? Kannattaako uuden osto vai olisiko parempi ottaa jo vähän ajettu (vaikka vähän korkoja makselisikin)? Auto olisi tarkoitus olla käytössä +10v (mahd. 2.autoksi joskus)
     
    Viimeksi muokattu: 24.12.2018
  24. cam70

    Rekisteröitynyt:
    31.10.2006
    Viestejä:
    5 776
    Ainahan kannattaa ottaa suht uusi ja vähän ajettu. Hinta tippuu radikaalisti kun sen uuden auton ajaa ulos liikkeestä. Takuu kantsii tietty selvittää.
     
  25. näinköon

    Rekisteröitynyt:
    02.02.2017
    Viestejä:
    433
    Viimeksi muokattu: 01.01.2019

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti