Autoa ostamassa, kysymykset, kokemukset vinkit, mutuilu?

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja Poro-, 22.06.2006.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Tommi_82

    Rekisteröitynyt:
    27.11.2003
    Viestejä:
    3 308
    Ihan mielenkiinnosta kyselen, miksi luistonesto? Mielestäni ainakaan tuo ei ole mikään niin mullistava varuste että sen perusteella kannattaisi alkaa autoa valkkaamaan. Toki mielipiteitä on monia...

    Ja tosiaan, järkevintä lienee hankkia vaan samanlainen auto, jää entinen varaosiksi.
     
  2. oh9juty

    Rekisteröitynyt:
    25.06.2001
    Viestejä:
    1 309
    Ei ole paikkaa säilyttää varaosa-autoa. Ja eihän turva varusteista haittakaan ole.
     
  3. MUROPAKETIN HINTAVERTAILU

    Päivän tarjoukset
    Yhteistyössä
  4. oh9juty

    Rekisteröitynyt:
    25.06.2001
    Viestejä:
    1 309
  5. olkikuukkeli

    Rekisteröitynyt:
    16.08.2009
    Viestejä:
    1 170
  6. DocWeird

    Rekisteröitynyt:
    02.02.2010
    Viestejä:
    5 702
  7. olkikuukkeli

    Rekisteröitynyt:
    16.08.2009
    Viestejä:
    1 170
    Aivan käsittämätöntä, että joku on valmis maksamaan 90-luvun ajotuntumasta noin paljon. Edes kestävyysargumenttiin on vaikea vedota noilla kilometreilla, koska uutena vähemmän luotettava auto on kuitenkin 100 000 km vähemmän ajettuna todennäköisesti vähemmän vikaherkkä. Samankaltaisia yksinkertaisella tekniikalla varustettuja kinnereitä saa tuon ikäisenä ihan polkuhintaan (https://www.nettiauto.com/kia/cerato/9970338), aika paljon saa tulla vikaa tuollaiseen, että oikeuttaisi Toyotan hinnan.
     
    Viimeksi muokattu: 25.09.2018
  8. DocWeird

    Rekisteröitynyt:
    02.02.2010
    Viestejä:
    5 702
    Uskonnolla ei ole mitään tekemistä järjen kanssa. :D

    Termi "Toyotauskovaiset" on ihan tosiasia. ;)
     
  9. oh9juty

    Rekisteröitynyt:
    25.06.2001
    Viestejä:
    1 309
    No :D tämä teidän vastaus on ihan eri laatua kuin mitä muut ovat sanoneet :D Kaverit sanoo, että Osta vaan Corolla, on hyvä.

    Lisää ehdotuksia kaivataan. Mitä lähemmäs 1000km tankillisella, sitä parempi. Pitäiskö vaan olla itsepäinen ja ostaa uus Ranskis.. Ne on ainakin mukavia ajaa.
     
    Viimeksi muokattu: 25.09.2018
  10. olkikuukkeli

    Rekisteröitynyt:
    16.08.2009
    Viestejä:
    1 170
    Ranskalaiset ovat (yleensä) hyviä ajaa. Ne ovat myös kolme kertaa Toyotaa halvempia, joten aika monta "touhutonnia" jää mahdollisten vikojen korjaamiseen...
     
  11. oh9juty

    Rekisteröitynyt:
    25.06.2001
    Viestejä:
    1 309
  12. DocWeird

    Rekisteröitynyt:
    02.02.2010
    Viestejä:
    5 702
  13. Tommi_82

    Rekisteröitynyt:
    27.11.2003
    Viestejä:
    3 308
    Onhan ne luotettavia, ajettavuuden kanssa sitten vähän niin ja näin. Valitettavan kalliita, mutta luulisihan arvon säilyvän myös oman käytön aikana, eli pois myydessä saa suhteessa enemmän rahaa kun jostain muusta merkistä.

    1000km tankillisillehan ei liene kiinni mistään muusta kun tankin koosta :D
     
  14. oh9juty

    Rekisteröitynyt:
    25.06.2001
    Viestejä:
    1 309
    Alitehoinen Ford :( 140hv tehot kivalla Diesel väännöllä on hyvä etenkin kun kulutus alta femman maantiellä.

    Eikä mulla oo hirveesti mitään isompaa ollu. Tää sähkövika mitä kukaan ei osaa korjata ja paristi ilmastointi vaatinu huoltoa. Sit ihan kuluvaa osaa ja ne on yleensä laakereita ja jarrukampetta mitä oon vaihellu C4:seen.
     
    Viimeksi muokattu: 25.09.2018
  15. DocWeird

    Rekisteröitynyt:
    02.02.2010
    Viestejä:
    5 702
    Alitehoisia nuo on kaikki - eikä tuo Ford paljoa tuosta 1.6 Corollasta eroa. Tehoista päätellen ajattelin että hakusessa on ihan peruskinneri perhekäyttöön.

    Voin myydä sulle 233hv/450Nm quattro-farkun alle 7L maantiekulutuksella tosta jos haluat - tosin budjetti saattaa tuplaantua (and then some). :D
     
  16. oh9juty

    Rekisteröitynyt:
    25.06.2001
    Viestejä:
    1 309
    Docweird: en ollenkaan epäile ettetkö voisi myydä tommosta mulle, mutta mulla taitaa budjetti paukkua ja pahasti
     
  17. oh9juty

    Rekisteröitynyt:
    25.06.2001
    Viestejä:
    1 309
    Joo päädyttiin liikkeessä siihen että ecuhan sieltä on paskana. Tai siis se loota mikä moottoria ohjaa. 1500 osa + työt. Ei maksa vaivaa todellakaan korjata.

    Tässä iski pieni paniikki että milläs mä pääsen lauantain jälkeen töihin. eikait se auta kun ostaa jotain.

    https://www.nettiauto.com/skoda/roomster/9633177
     
  18. olkikuukkeli

    Rekisteröitynyt:
    16.08.2009
    Viestejä:
    1 170
    Tsekkaa merkkifoorumi, romarit ja ebay. Ihan takuulla saa jostain "1500€ osan" sopuhintaan!
     
  19. DocWeird

    Rekisteröitynyt:
    02.02.2010
    Viestejä:
    5 702
    Eikö noita nyt saa 250-300 euroon käytettynä? Saattaa tulla luovuttaja-autosta kilometrit mittaristoon, mutta ei noiden pitäisi olla esim. samalla tavalla suojattuja asennukselta kuin Audeissa, jne joissa pitää käyttää merkkiliikkeen kautta "vapautettavana" kun katsovat ensin ettei osa ole varastettujen listalla...
     
  20. Jo_Hani

    Rekisteröitynyt:
    05.11.2010
    Viestejä:
    761
    Mistäköhän johtuu ettei ns kesäautoja juuri syksyisin myydä? Hinnat olisi toki varmaan parisataa hieman alhaisempia kuin juhannuksena.
    -70 luvun pirssiä kun etsiskellyt jo jonkin aikaa, mutta sopivaa ei ole vieläkään löytynyt ja alkanut jo miettiä kuplaakin vaikka mielessä onkin alkupään celicat/180datsunit ns köyhänmiehen jenkkityyli
     
  21. oh9juty

    Rekisteröitynyt:
    25.06.2001
    Viestejä:
    1 309
    Kyllä tää on nyt niin nähty. Kia tulossa ajoon :/
     
  22. Su-cc-ess

    Rekisteröitynyt:
    09.04.2003
    Viestejä:
    656
    Viimeksi muokattu: 29.09.2018
  23. furesis

    Rekisteröitynyt:
    04.07.2013
    Viestejä:
    3 518
    Naapurilla oli tuollainen jonku vuoden pari, ja kun yhtäkkkiä vaihtoivat autoa, niin kysyin mitäs Fordille kävi, niin se oli kuulemma sellainen rahareikä, että ei voinut pitää. Tiedän, että tämä nyt ei kovin analyyttinen argumentti ole, mutta noin se sanoi. Ainakin osassa noista on myös helmoissa ja kaarissa näkyvää ruostetta, en tiedä miten kovaa tekoa pohja sitten on.

    Noista Corollista vielä, niin isällä on ollut uudesta tuollainen -05 1.6 Sol-mallinen, jolla nyt ajettu 290tkm. Koko tänä aikana ei iskarin iskaria, laakerin laakeria eikä nivelen niveltä, eikä niin mitään muutakaan pariin kertaan uusittujen jarrujen lisäksi. Öljyt pysyvät kirkkaana ylärajassa vaihtovälin ja kaikki toimii kuten uutena. Ruostettakaan ei ole missään, koska uutena suojattu heti. Voi pitää laadukkaasti tehtynä autona kyllä.
     
    Viimeksi muokattu: 29.09.2018
  24. Nugget Beercase

    Rekisteröitynyt:
    16.10.2007
    Viestejä:
    1 186
    Ainakin mk1 Focukset on aikamoisia ruostemagneetteja. Myöhemmissä tilanne tietääkseni huomattavasti parempi, josko joku Ford-tietäjä kävisi jakamassa tietoaan?

    Ja noista alustan osista, ei minunkaan ~250tkm ajettuun -00 vuosimallin Volkkariin ollut ikinä iskareita tai niveliä vaihdettu (huoltokirjassa ei mainintoja + osissa alkuperäiset tarrat ja/tai painetut oe-osanumerot) raidetangon ulkopäitä lukuunottamatta, mutta puoliksi harrastusmielessä tein alustarempan tänä vuonna. Iskarit yläpäineen, alatukivarret + kallistuksenvakaajan kilkkeet. Joka ikinen iskari oli jollain tapaa huono, joko ei palautunut tai sitten oli ihan lötkö vrt. uusi, toisessa etuiskarissa oli pieni tyhjä kohta.

    Katsastuksen iskari"testissä"hän tämä ei näy millään lailla, yleensä vasta sitten jos iskari on ihan loppu ja vuotaa. Tukivarsien kumiosat olivat kovettuneet ja halkeilleet, mutta väljää niissä ei ollut -> katsuri ei sano mitään ennenkuin näkyy isoja repeämiä tai väljyyttä. Noiden iskarien suhteen muissakin omissa enemmän ajetuissa autoissa on tullut vaihdon yhteydessä vasta ilmi kuinka huonoksi ovat menneet.

    Ajotuntuma muuttuikin sitten kertaheitolla ihan erilaiseksi hyvässä mielessä. Ja nyt ei ole tarkoitus dissata ketään tai mitään autoa, yleisesti tässä jauhan vain että hankala uskoa että mikään alustan kumiosa tai iskari tms. olisi enää priimakunnossa oli se auto mikä hyvänsä jos ikää on 15+ vuotta ja kilometrejä yli 200tkm, vaikka katsuri sanoisi mitä. Halpaa ajoahan se tietysti on esim. tuon Corollan kohdalla, enkä minä ole ketään tuomitsemassa. Jotkut saa autoilumielihyvänsä siitä kun on halpa ajaa, jotkut rassailusta ja jotkut tehoista ym. ym. :)
     
  25. DocWeird

    Rekisteröitynyt:
    02.02.2010
    Viestejä:
    5 702
    Kakkos-Focusta tuli shoppailtua kakkosautoksi, niin tutuksi tuli että niissäkin on ruosteongelmaa kaarissa ja helmoissa. Ei ehkä niin pahaa (vielä?) kuin ykkösissä, mutta kuitenkin.

    Ironista oli että tuli hommattua mk1 yksilö jossa paljon vähemmän ruostetta kuin osassa mk2:ia joita tuli katsottua vaikka 1999 ja 285tkm mittarissa...
     
    Viimeksi muokattu: 29.09.2018
  26. Taski

    Rekisteröitynyt:
    22.11.2006
    Viestejä:
    2 295
    Ainakin parempien ihmisten merkeissä on lämpöeristelasi. Ei se mitään porota ja hohkaa.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti