Ensiautoa hommaamassa. Tulee työkäyttöön, eli pitäisi olla sen verran luotettava. Hintaluokka 10-18keur, mielellään alle 130k ajettu bensakone. Kilometrejä tulee vuodessa arviolta 10-15k.
Mitäs mietteitä Audi A4 herättää? Oma tietämys autoista melko rajallinen, joten kaikki tieto otetaan vastaan. Mitä kaikkea autosta edes kannattaa selvittää, kun käy koeajolla? Onko audi A4 huollot esim minkä hintaisia? Mitä tyyppivikoja?
Muita vaihtoehtoja voisi esim olla
Toyota Avensis
Kia (ceed, rio)
Opel Astra
Volkswagen passat (/passat CC)
Tässä nyt yksi potentiaalinen esimerkiksi:
https://www.autotalli.com/vaihtoauto/36393446/Audi/A4/2012/Tampere?pos=5&page=1&searchType=usedCar
Viimeksi muokattu: 09.08.2018
Heippa kaikki
Kysymys lyhyt ja ytimekäs - kestääkö auto lyhyitä matkoja?
Tekee mieli hankkia taas nelipyöräinen kulkuväline työmatkoille, joka on 5km kaupunkiajoa per suunta. Mietityttää vaan auton kesto näin lyhkäisillä matkoilla, ei varmaan hirveästi kerkiä lämpenemään, etenkin talvella. Aina väliin, n kerran parissa viikossa sitten pujahtais siihen n. 15km lenkki.
Kannattaako näillä ajomäärillä edes autoa harkita vai pysyä kaksipyöräisissä?
Viimeksi muokattu: 15.08.2018
Juu, lähinnä tollainen tonnin rotisko on ajatuksena hankkia, pitäis kestää about vuoden verran. Mietytti vaan, että mites noi vuosituhannen vaihteen pikkurotiskot kestäis tollaisia lyhyitä pätkiä.
Viimeksi muokattu: 15.08.2018
Tonnin autolla voi ajaa monia vuosia. Huonolla tuurilla siihen vain menee tonni heti oston jälkeen remontteihin ja kuluvien osien uusintaan. Eivät tahdo olla hyvyyttään myynnissä nuo halvat autot. Jos satut saamaan auton joka on juuri huollettu ja kohtuullisen ruosteeton, renkaat ovat kunnossa ja jos se vielä vaikka olisi hetki sitten katsastettu ja auto on joku pieni japanilainen jonka kone on jakoketjulla niin sitten voit päästä halvalla. Suosittelen lämpimästi toyotaa.
Onko kellään kokemusta -13-> bensa Rav4:sta? Niiden hinnat ovat enemmän tai vähemmän hirveitä käytettyinä, mutta jos ne vaikka pysyisivät kasassa ja jälleenmyyntiarvo olisi kohdallaan.
Viimeksi muokattu: 17.08.2018
No ne kotterot on viety sinne ”kiertoon”, kun alkanut oireita tulla. Sellaisia ne käytetyt on.
Viimeksi muokattu: 21.08.2018
halpa, takaveto, tehokas ja vähäkulutuksinen on kyl todella haastava varsinki tossa hintaluokassa, mut muutamia vaihtoehtoja tulis mielee:
-
- C- tai 190E Mersu 2.0l tai 1.8l koneella. Kulutus matkassa kevyellä kaasujalalla 8-9l/100km , tehoa 110-120hp ja kevyt kori. Talviautojen ehdoton kuningas kiitos pyörien ison kääntösäteen.
- 3-sarjan 90 luvun bemarit 2.0l ja 2.5l koneella (bensa) . Tehoa hyvin ja matka-ajossa ainaki 2.0l koneella 9-10l/100km .
Varmaanki noista alkasin ite kattelee.
toki kannattaa sit varautua siihen, et jonkinnäkösiä ruostehommia saattaa todennäköisesti olla tiedossa.
Viimeksi muokattu: 29.08.2018
On muuten hyundai tehnyt mielettömän hienoa työtä laadun suhteen viimeisen 5 vuoden aikana. Käväsin testailemassa viimeisimmän mallisarjan I30 ja kyllä tuo alkaa premiumilta maistumaan. On lasikattoa, ilmastoitua penkkiä ja sähköhimmeliä niin maan perkeleesti. Positiivistä oli myös melutason selvä tippuminen. Omassa hintaluokassaan todella mielenkiintoinen paketti.
Viimeksi muokattu: 17.09.2018
Nyt kävi niin että 29pv paukkuu autosta leima (2007 Citroen C4 HDi). Muuten soiva peli, mutta kuskin airbag verho sivulla ei toimi. Sitä on tutkinut indie autosähkölafka 6h ajan, ja merkki liike 2h jolloin mitattu kuskin penkin sähköt ---> ei vikaa. Viime keskiviikkona irrottivat kojelaudan ja kyljen sähköt mittasivat. Ei löydy vikaa. Lähti tehtaalle selvitykseen.
Alkaa usko mennä siihen että pääsen töihin 29pv jälkeen. Mistä sais 3000€ pitkänmatkan kulkineen. Ainoa vaatimus luistonesto ja järkevä kulutus maantiellä.
Viimeksi muokattu: 23.09.2018