Autoa ostamassa, kysymykset, kokemukset vinkit, mutuilu?

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja Poro-, 22.06.2006.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. tuomaskuona

    Rekisteröitynyt:
    18.09.2008
    Viestejä:
    89
    Nonni, tuli se BMW sitten pihaan. Katsotaan miten tässä käy. Alkufiilikset on tosi hyvät, tositestiin päästään vähän myöhemmin keväällä kun lasten (= mukana rutosti tavaraa) kanssa pääsee mökkeilemään.

    Kiitos kommenteista!
     
  2. Arab

    Rekisteröitynyt:
    20.10.2009
    Viestejä:
    1 763
    Onks myynnis viel niit TSI VAG konsernin autoja missä laukee moottorit, vai onko ne kaikki jo korjattu/hajonnu?
    Onkos kaikki 7 pykäläiset DSG automaattilaatikot paskaa?
     
  3. MUROPAKETIN HINTAVERTAILU

    Päivän tarjoukset
    Yhteistyössä
  4. Täytelaku

    Rekisteröitynyt:
    25.06.2014
    Viestejä:
    408
    Etippä piruuttas nettiautosta yli 200 heppasia takavetosia manuaaleja. Äläkä tule esittämään mitään 1500kg mönttejä. Mx-5 painaa alle 1100kg.

    Lisäksi mitä hittoa tuossa kopassa tekee jollain >200hv myllyllä? Harva edes tuolla koneella saa autosta kaikkea irti. Tuohon vaikka esitetty 250hv turbokone nii menee ajamisen riemu siinä. Vakiokunnossa tuota voi ja uskaltaa pitää likellä punarajaa ja nauttia ajosta.

    Oma ajokokemukseni päättyy vanhempii malleihin mutta ei ne uudet versiot varmaa huonontuneita ainakaan ole.
     
  5. DocWeird

    Rekisteröitynyt:
    02.02.2010
    Viestejä:
    5 702
    No ihan ekana tulee mieleen että kiihdyttää vaikka alle 7 sekunnin ettei aina tarvitse niille perhefarkuille jäädä joka valossa? Tai vanhempien ollessa kyseessä jos pääsisi alle 8 niin olis hienoa.

    Näin niin kuin perhefarkun omistajana joka on tuollaisia joskus 90-luvun Passatilla kyykyttänyt. :D
     
  6. tth78 Moderaattori

    Rekisteröitynyt:
    09.08.2012
    Viestejä:
    4 570
    Juuri näin! Osa ajamisen ilosta tulee siitä kiihtyvyydestä, ainakin itsellä.
     
  7. Täytelaku

    Rekisteröitynyt:
    25.06.2014
    Viestejä:
    408
    No noi vehkeet on tehty ihan eri hommaan kuin mitä perhefarkku. Jos valoista kyykyttäminen on se juttu niin siihen löytyy paljon parempia vehkeitä vaikka automaatilla niin ei tarvitse kuin kaasua painaa ja sitten olla kovaa poikaa :D Mutkateille ja radoille sen sijaan nuo on tehty missä loistavatkin. Sinne sitten perään sillä perhefarkulla.
     
  8. kebek

    Rekisteröitynyt:
    18.10.2003
    Viestejä:
    755
    Suomessa vaan noi mutkatiet on yleensä jotain päällystämättömiä hiekkateitä jotka pölisee ja irtosora paukkuu. Kyllä noilla bulevardisporteilla lähinnä kaupungeissa jotain pillurallia ajetaan, tai ainakin itse ajaisin jos yhtään autoa säälisin.
     
  9. DocWeird

    Rekisteröitynyt:
    02.02.2010
    Viestejä:
    5 702
    Kaikki loistaa jossain. On vain koomista että 2-ovea, pieni paino ja koko eikä silti suorituskyvyt "lunasta" ulkonäön luomia paineita.

    Vielä koomisemmaksi homman tekee että ensimmäisen liukkaiden jälkeen se 4-vetoinen perhefarkku ei pelkästään jätä noita valoissa vaan ihan joka mutkassa. :D
     
  10. tth78 Moderaattori

    Rekisteröitynyt:
    09.08.2012
    Viestejä:
    4 570
    Miten tavis pääsee radalle ajamaan? Käsittääkseni täytyy varmaan kuulua johonkin moottoriseuraan?
     
  11. Avt0mat

    Rekisteröitynyt:
    28.10.2012
    Viestejä:
    33
    On avoimia päiviä vähän joka moottoriradalla. Luonnollisesti seurat järjestävät sitten runsaammin tapahtumia joihin mennä ajamaan.

    MX-5 on tosi hyvä, ketterä ja nimenomaan innostava auto ajaa mutkaisilla teillä. Liikennevaloista menee moni perhefarkku ohi, mutta ihmiset jotka määrittelevät auton urheilullisuuden kiihtyvyyden tai hevosvoimien mukaan löytänevät sitten itselleen sopivampia vehkeitä. Suosittelen käymään koeajolla jossain missä pääsee kokeilemaan ajo-ominaisuuksia, saattaa avata silmät.

    Kilpa-autohan tuo ND ei missään nimessä kuitenkaan ole eikä sitä ole sellaiseksi tehtaalta tarkoitettukaan.

    Nimim. uutta MX-5 ND:tä Ahvenistolla ajanut.
     
  12. Täytelaku

    Rekisteröitynyt:
    25.06.2014
    Viestejä:
    408
    Ei vittu :D meno on kun amiksen röökipaikalla.

    Se on kyllä jännä, että niin moni on mennyt lankaan ja ostanut tuollaisen mäxän. Hölmöt. Samalla rahalla olisi saanut nelivetofarkun automaatilla ja isolla koneella mikä kiihtyy suoraan parempaan eli on parempi. Tällä pääsee myös talvella paremmin kuin kaksipaikkaisella avoautolla. Höhö!

    Esim. miata.fi järjestää ratapäiviä useamman vuodessa.
     
  13. furesis

    Rekisteröitynyt:
    04.07.2013
    Viestejä:
    3 518
    Sama Mazdahan on saatavana myös Fiatina ja 1.4 turbona, joka ilmeisesti kuitenkin mazdaa laiskempi.

    En suoritusarvoja fiatin sivuilta löytänyt, koska ne ovat yhtä perseestä kuin kaikkien automerkkien nettisivut. Oikeasti aina kun surffailee merkkien omilla sivuilla, niin tulee olo, että haluan kuristaa koodajan omin käsin.
     
  14. DocWeird

    Rekisteröitynyt:
    02.02.2010
    Viestejä:
    5 702
    Kyllä mä sanoisin että ennemmin kuin ala-asteella kun sunkin lukemisen ymmärtämistä katsoo.

    Yksinkertaiseen pohdintaan miksei tollaiseen autoon voi laittaa enempää tehoa tuli se perus-klassinen, aina sama MX-miesten "mutkun tää taipuu mutkaan niin hyvin" perustelu.
    Niin, mutta kun maailma on täynnä autoja jotka taipuu mutkaan ihan yhtä hyvin, on yhtä hyvällä painonjakaumalla sekä taka- tai nelivedolla *ja* niissä on enemmä tehoa.

    Ihan sama typerä "ongelma" (design päätös) kuin kuin esim. Subaru BRZ:llä/Toyota GT86:lla; laitetaan vehkeeseen alitehoinen voimanlähde jonka virittäminen ei läntisissä sivistysvaltioissa onnistu lain puitteissa (pl. jenkit joissa MX:n saa tusina erilaista hihna-ahdin -kittiä).

    Kukaan ei vielä tähän mennessä uskaltanut sanoa sitä todellista syytä; hinta. Eli kyseessä "pirkka-avoauto" jonka hintaa ei saa nostaa sinne 50+Keur luokkaan että sinne saisi kunnon motin.


    Hienoa kun tiettyjen herkkähipiäisten mieltymyksiä ei voi kyseenalaistaa ilman "amistelu" -kommentteja... :rolleyes:
     
  15. Täytelaku

    Rekisteröitynyt:
    25.06.2014
    Viestejä:
    408
    Turha kai alkaa kinaamaan sinun kanssasi kun et asiasta näköjään mitään ymmärrä. Provoa vaan provon perään, mutta jokainen tyylillään. Onhan niitä hyviä mutkaan taipujia, voisit laittaa muutaman esimerkin tähän? Mielellään tietysti samasta hintaluokasta. Ja sitten voit itse hommata sellaisen ja ajella mazdojen yli.

    Eikös tuo hinta juuri ole hyvä juttu. Ei tartte maksaa asunnon hintaa urheilullisesta avoautosta.

    Mutta jos tärkein asia on päästä valoista jätättämään joku niin onnea vain itsetunto-ongelmille :D
     
    Viimeksi muokattu: 16.02.2018
  16. tth78 Moderaattori

    Rekisteröitynyt:
    09.08.2012
    Viestejä:
    4 570
    Hyvä vain, että autot herättävät tunteita...(kunhan pidättäydytään henkilökohtaisuuksiin menemisistä)

    Voihan noista joku saada jotain kiksejä, että auto näyttää menevältä ja mutkissa tuntuu hurjalta 40km/h.

    Olisiko challengerista/chargerista tullut klassikkoa, jos sitä olisi saanut pelkästään 225cid kutosella? Tuskin.

    Näkemyseroja, sen ymmärrän. Itse jos olisin sporttiautoa ostamassa niin olettaisin sen kulkupuolen vastaavan ulkonäköä.

    On erittäin noloa jäädä kiihdytyksessä jollekin V70 perhevankkurille, tiedän tämän kun 318 is coupe bmw:llä usein jäin, siinä oli silloin ulkonäkö ja ajettavuus kunnossa, muttei voimaa toteuttaa ulkonäön antamat vihjeet urheilullisuudesta.
     
  17. DocWeird

    Rekisteröitynyt:
    02.02.2010
    Viestejä:
    5 702
    Totta, parempi että laittaa luetunväärinymmärtäjät ignoreen kun toimintokin löytyy... :D

    Itsellä myös kokemusta "mutkaraketista" joka olisi kaivannut akuutisti lisätehoja; aikoinaan tuli hommattua Puma jossa Cosworthin insinöörien virittämä alusta kyllä pystyi handlaamaan käytännössä minkä tien tahansa, millä nopeudelle tahansa. Ongelmana vain oli ettei 125hv motista löytynyt puhtia enää mutkasta ulos tullessa - ei auttanut 1040kg paino ja Yamahan alumiininen motti keulilla. Valoista nyt puhumattakaan.

    Hauska siis toki, mutta takaraivossa koko ajan pieni *tutus, varsinkin kun siirtyi tuon rattiin 200SX:n puikoista (hmm... kaksiovinen, nousulamppuinen, takavetoinen, etumoottorilla varustettu auto - mikähän muu auto olisi samankaltainen... :D ).
     
  18. Täytelaku

    Rekisteröitynyt:
    25.06.2014
    Viestejä:
    408
    Hyvät vertailukohdat. Hieman eritasoisista menijöistä kyse. Katsotaan vaikka tuota arvostettua 0-100km/h.

    318iS 9,4s
    Puma 9,1s
    200SX 7,0s
    MX5 7,3s
    NA MX5 8,0s (eli se vanhin 1.6)

    Mutta ignoreen vaan kun ei ymmärretä, että tehokas perhefarkku on tarpeeksi urheilullinen. Oikeasti jotain rotia.

    Tässä varmaankin tarpeeksi offtopickia.

    Mutta @Forze :lle. Osta ihmeessä pois jos vain on mahdollista. Onhan se varmasti syystä kehuttu :P
     
  19. pacic

    Rekisteröitynyt:
    03.05.2013
    Viestejä:
    103
    Kumma kun motoristit kovin kehuu joka kesä minkälaisia asvalttipätkiä löytyy pitkin maakuntia. Kartta käteen tai netin karttasivuja katselemaan. Kyllä sieltä erottaa mikä on asvalttia ja mikä soraa. Eiköhän nettikeskusteluitakin löydy, missä kerrotaan erilaista fiilistelypätkistä.

    Tuollaisen kun erehtyy ostamaan, niin kyllähän siinä olisi kova polte päästä vanhoille asvalttipätkille. Ei se vauhti, vaan fiilis. ;)
     
  20. Ekaros

    Rekisteröitynyt:
    26.12.2006
    Viestejä:
    1 933
    Hakusessa on luotettava kohtuu hintainen (13k€ max) maantiellä ja motarillakin ajettava pikkuauto. Ainoa erikoisempi toive on vakkari. Tuossa miettinyt 2015-2017 väliltä KIA Rio tai Hyundai i20, pääasiassa pitkän takuun takia plus noihin voi nappulat lisäämällä saada vakkarin. Vaihdossa ei ole mitään ja käteistä sais varmaan käteen koko summan edestä(muualta lainaa). Mietinyt onko tuohon hintaan mitään mielekkäämpiä vaihtoehtoja? Korjaamiseen ei ole paikkaa eli sen tarvetta tulisi välttää. Kilometrejäkään ei vuodessa hirveitä synny max 5-10 tuhatta.
     
  21. ^ville

    Rekisteröitynyt:
    30.08.2008
    Viestejä:
    52
    Itselle jäänyt sellainen olo että tämä on paras palsta kysyä myös "tätä".

    Tosiaan autonvaihto olisi mielessä. Haussa olisi hyvä auto (jopa) ajaa, mutta kulut toki saisi olla maltilliset. Sinänsä en ole merkkiuskollinen mihinkään, mutta kaipa Volvo, BMW, sysleri ja Merzu olisi nyt alustavasti ne mitkä kiinnostaisi (Kun tietää että ajaminen on ainakin vähän leppoisampaa).

    Eli näistä etenkin c204 (Eli uudempi koppainen mese 2007-2009 ajettu 250-320tkm)
    BMW 730D Facelift (2005-2007) ajettu 260km+.
    BMW x3 3.0D
    BMW 3-sarja 2007-2009 2.0 D 200-260tkm
    Sysleri 300c 3.0Diesel (Eli mursun diiselillä)
    Volvo S80 2.4D körötelty se 280-320tkm

    Tälläiset vempeleet ollut itsellä mielessä. Näistä olisi mahtava saada risuja ja ruusuja. Toki jos on muitakin fiksuja autoja niin ihmeessä vain "listalle". Ei mielellään relluja tai citikoita (Niissä on liikaa mystiikkaa meikäläiselle).

    Kiitoksia jo kaikille vastauksista!
     
  22. DocWeird

    Rekisteröitynyt:
    02.02.2010
    Viestejä:
    5 702
    Tuon ikäisessä 300-sarjalaisessa on se kuuluisa ketjuvikainen 2-litran diesel, sekä bemarissa noista varmaan kalleimmat vakuutukset.

    Isoilla kilsoilla katselisin Volvoa tai Mersua.

    Miten Audin A4 tai A6?
     
  23. olkikuukkeli

    Rekisteröitynyt:
    16.08.2009
    Viestejä:
    1 170
    Voi olla tuon verran ajetuissa Volvoissa ja Mersuissa kyllä enemmän mystiikkaa varsinkin sähköpuolella kuin vaikkapa 1/2 ajetussa ranskalaisessa... Chrysleristä puhumattakaan.

    Edit. Jos oikeita perusteita hakee noille vaihtoehdoille, niin viimeistelyn laatu ja varsinkin sisustan materiaalit noissa ovat sysleriä lukuun ottamatta paremmat kuin halvemmissa (hinnaltaan ja käyttökuluissa) merkeissä ja ajettavuus varauksin.
     
    Viimeksi muokattu: 18.02.2018
  24. ^ville

    Rekisteröitynyt:
    30.08.2008
    Viestejä:
    52
    Kiitoksia tosiaan kun tulee "puolueetonta" mielipidettä.

    Äsken kävin meseä koeajamassa ja vaikutti hyvältä. Pitää käydä vielä Volvo testaamassa (Ainakin).
    Ranskalaisen ostaisin jos uutta hakisin. Hyviä vehkeitä uutena ja aika aliarvostettuja siihen nähden.

    Tuo BMW 530D oli myös mielenkiintoinen (Mutta tämä malli taitaa olla myös hulloiltaan liika kallis sekä arvaamaton).
    Audista oli kirjoiteltu ainakin aika paljon kaikkea pelottavaa. Ja tuossa kun koeajossa kävin niin sanoi että "niistä menee koneita". Erikoinen kommentti koska hänelläkin oli myynnissä useampi.

    Myyjä tosiaan kehui 730D että on viimeisen päälle ja etenkin sillä uusitulla koneella (Facelift). Sanoi että aika reilusti vähävikaisempi kun muut tuon ikäluokan bemut (2006-2008).
     
    Viimeksi muokattu: 18.02.2018
  25. DocWeird

    Rekisteröitynyt:
    02.02.2010
    Viestejä:
    5 702
    Yhden 225tkm ajetun 2004 mallisen V70n joskus omistaneena voin sanoa ettei siinä ainakaan ollut mitään mystistä. Ajoltaan käytännössä kuin uusi ja ei-kuluvista osista olisi joutunut pakoputken vaimenninta vaihtamaan noilla kilometreillä seuraavaksi.
     
  26. olkikuukkeli

    Rekisteröitynyt:
    16.08.2009
    Viestejä:
    1 170
    Eikös tuossa kuitenkin ollut kiikarissa 280-320tkm ajettu? Ainakin tuttavapiirissä nuo paljon ajetut dieselit viettävät paljon aikaa pajalla, itsellä ei ole ollut kuin vanha S80 (-01), jolla oli jo melkein 400tkm ajettu, se ei missään nimessä soveltunut lyhytpinnaiselle ihmiselle, jolta ei itseltä korjaushommat onnistu.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti