Autoa ostamassa, kysymykset, kokemukset vinkit, mutuilu?

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja Poro-, 22.06.2006.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Ja558

    Rekisteröitynyt:
    27.04.2008
    Viestejä:
    461
    Päädyin 2014 vuoden automaatti Insigniaan. Jospa tällä jonkun vuoden ajaisi.
     
  2. tuomaskuona

    Rekisteröitynyt:
    18.09.2008
    Viestejä:
    89
    BMW:n takuu päättyy nyt maaliskuussa, mutta se on Premium Selection -vaihtoauto, eli siihen tulee 2 vuotta tai 40 tkm lisätakuu päälle. VW ja Skoda 2 vuoden takuulla, eli Skodassakin päättyy tämän vuoden marraskuussa. Skoda on selkeästi halvempi, ja siksi olisikin järkiratkaisu, mutta jotenkin on vaikeaa päästä yli VAG-konsernin vioista ja siitä arbitraarisesta ajatuksesta, että BMW olisi jollakin mittarilla luotettavampi tai parempi auto. En tunnusta, että minulla olisi statushakuisuutta tässä (ja omassa lähipiirissä BMW:n hankkiminen on lähinnä statusmiinus), mutta silti BMW houkuttelee. Se on kyllä jännä, miten mieli keksii kaikenlaisia perusteluita sille, miksi baijerilainen olisi näistä se paras ratkaisu. Diesel on kyllä turha näillä kilometreillä, mutta ei paljon kalliimpi ja järkeviä bensa+automaatti+nelivetoyhdistelmiä ei oikein löydy (esim. Passatin ja Superbin 4x4 TSI -kone on turhan tehokas ja liikaa kuluttava (280hp, sekalainen kulutus 10+ litraa / 100km)).
     
  3. MUROPAKETIN HINTAVERTAILU

    Päivän tarjoukset
    Yhteistyössä
  4. TBC

    Rekisteröitynyt:
    27.11.2016
    Viestejä:
    59
    Itse en koskisi pitkällä tikullakaan noihin uudempiin Vag autoihin. BMW on selvästi se mitä haluat, niin osta se. Asennat siihen sen Eberin tai neuvottelet myyjäliikkeen kanssa asiasta. Jos on rahaa ostaa auto muullakin kuin järjellä, niin silloin pitää mennä halujen mukana.

     
  5. Täytelaku

    Rekisteröitynyt:
    25.06.2014
    Viestejä:
    408
    Itse ottaisin Octavian. Ihan vaan jo hintaeronkin takia. Lisäksi mitä kuvista katsoi niin tuo bemmi näyttää juuri sellaiselta hinnat-alkaen mallilta vaikka toki komea peli onkin. Aina tykännyt muutenkin tuosta uuden Octavian muotoilusta. Noin uusi ja vähän ajettu niin merkillä niin väliä ole sen kestävyyden kanssa, josset nyt 10v meinannut samaa autoa pitää.
     
  6. cam70

    Rekisteröitynyt:
    31.10.2006
    Viestejä:
    5 778
    Noista kyllä tuo BMW.
     
  7. Temptationnn

    Rekisteröitynyt:
    13.12.2009
    Viestejä:
    283
    Bemarimiehenä ääni menee omalle merkille, ei kahta sanaa etenkää noista vaihtoehdoista.

    No ei ole kyllä mikään hinnat alkaen malli. En toki sano, että varustetaso olisi mallia ”kaikki”, mutta Suomi-autoksi jopa ihan mukavasti. Ruksittu äkkiseltään katottuna vin-numerolla mm. m-sport ratti ja musta sisäkatto, harman kardonit, urheilupenkit ristiseläntuella, panorama. Noiden lisäksi perus tutkat, adapt. valot ym. pakolliset kilkkeet, joita ei toki ole niissä hinnat alkaen malleissa....

    Oikeastaan itselläni olisi noiden lisäksi listalla vain aerodynamiikkapaketti sekä hud.

    edit. Voisin tosin varovaisesti väittää, että tuohon hintaan nuo itselle mieluisat asiat voisi ehkä saadakki, tai ainakin jommankumman. Tutustun illalla vähän paremmin tarjontaan ja tsekkailen jos löytyisi samaan rahaan kattavammat varusteet.
     
    Viimeksi muokattu: 02.02.2018
  8. Temptationnn

    Rekisteröitynyt:
    13.12.2009
    Viestejä:
    283
    Hetken tutkiskelun perusteella sanoisin, että jos tuo panorama ja m sport osat ei ole sinulle tärkeässä roolissa, niin n. 7k halvemmalla saa auton ilman noita varusteita, mutta muuten melkolailla samoilla spekseillä.

    Samaten löytyi pari yksilöä n. 2k kalliimmalla josta löytyi bonarina aerodynamiikkapaketti. Jos ei m sport kilkkeet kiinnosta ja hyvät hifit, niin suosiolla vaan se 40k hintalapulla oleva. Muutenhan hintaero on ihan perusteltavissa, saman verran tuo m sport maksaa lisävarusteenakin kun auto lähti tehtaalta.
     
  9. emelianenko

    Rekisteröitynyt:
    27.03.2007
    Viestejä:
    75
    Toi raha kun on panna autoon, niin aivan ehdottomasti ottaisin ton Bemarin. En siis välttämättä juuri tuota yksilöä, mutta tsekkaisin vastaavien tarjonnan. On kuitenkin ihan eri luokan auto, kuin noi kaksi muuta.

    Volkkareissa itseä ainaki häiritsee ne älyttömän huonosti hoidetut takuu- ja jälkimarkkinointiasiat. Ei varmaan ole missään julkisessa tiedossa, kuinka paljon koko konsernilla on hajonnut/ollut ongelmia eri koneiden, vaihteistojen, ja niiden versioiden kanssa. Se mikä on näkynyt, on ollut pyrkimys maksattaa tuotannon virheitä kuluttajalla. En siis itse ainakaan ottaisi sitä riskiä. Tolla hinnalla pitäis saada jo toimiva auto :)

    Edit: kirjoitusvirheet
     
    Viimeksi muokattu: 06.02.2018
  10. Miixxx

    Rekisteröitynyt:
    09.01.2014
    Viestejä:
    481
    Komppaan vahvasti tätä.

    VAG on oikea jälkimarkkinoinnin unelma, lähes suunniteltu pelkästään jälkimarkkinoita ajatellen, pahimpana VW. Vag konsernilla/maahantuojalla myös vahva käytäntö takuun epäämisestä jos huoltokirjasta löytyy yksikin ei-merkkiliikkeen huoltoleima, riippumatta siitä onko sillä tosiasiassa mitään merkitystä. Merkkihuollossa työ on taas mitä suurimmassa määrin ylihinnoiteltua sontaa, jolla pyritään kuppaamaan kaikki mitä irti saadaan.
    Toki bemarissakin on omat juttunsa, mutta suurin osa ennakoitavissa ja merkkihommatkin pääosin kuiten pelaa...
     
  11. mh89

    Rekisteröitynyt:
    03.01.2011
    Viestejä:
    65
    Kannattaa tarkistaa tuosta bemarista, että löytyykö vielä nykyisestä koneesta jakopäästä ongelmia. Aiemmin väitettivät korjanneensa mokoman, mutta yhtä lailla niitä ketjuja on sinne siltikin vaihdettu. Ehdottomasti isommalla koneella jos mahdollista, koska niissä ei niin isoja ongelmia ole ollut.
     
  12. tth78 Moderaattori

    Rekisteröitynyt:
    09.08.2012
    Viestejä:
    4 570
    Missä vaiheessa ne imusarjan irtoilevat läpät on korjattu kutosista? Nelaridieseleissä ainakin 177hv ja 184hv versioissa on ollut jakoketjuongelmia.
     
  13. Inq

    Rekisteröitynyt:
    13.10.2001
    Viestejä:
    1 317
    Kyllä mua vituttais joka ainoa kerta kävellä parkkipaikalle missä odottais Skoda, tulis aina mieleen se bemmi joka jäi kauppaan.
    Ostokrapula on kuulemma kauhee fiilis.
     
  14. Intriguingman

    Rekisteröitynyt:
    03.02.2013
    Viestejä:
    478
    https://www.is.fi/autot/art-2000005554858.html

    Esimerkki siitä, että tarkastakaa nyt jumalauta ne autot ennen kaupantekoa. Ettei tarvitse hakea myötätuntoa somekäräjillä. Ei sillä, etteikö autoliikkeen kannattaisi selkeämmin ilmoittaa mitä kauppaan sisältyy koska autoista vähemmän perillä olevalle rengas/vanne/pyörä ei ole niin selkeä asia.

    Mutta suurinta osaa ostajista kuitenkin kiinnostaa jo ihan visuaalisen puolen vuoksi, minkälainen se ei ei-allaoleva setti on kunnoltaan.
     
  15. janilind2

    Rekisteröitynyt:
    20.07.2014
    Viestejä:
    63
    Käsittääkseni n57 koneissa on paremmat läpät ts ei ole taipumusta irrota ja mennä koneeseen.. ihan ongelmattomat ei nekään ole kun alkavat jumitella jos pääsevät pahasti karstoittumaan - vikakoodia pukkaa sitten..

    Hehkut on foorumien mukaan hieman ongelmallisia n57:ssa. Saa irrottaa vaihdettaessa tosi varovaisesti tai katkeaa kanteen.. kansiremppa tarkottaa koneen irrotusta ja maksaa..

    N57 on ainakin f10/f11 5-sarjasissa eli olisko tullut 2010 nurkilla tai muihin sarjoihin ehkä aiemminkin jo.
     
    Viimeksi muokattu: 10.02.2018
  16. DocWeird

    Rekisteröitynyt:
    02.02.2010
    Viestejä:
    5 702
    Eikös nuokin voi korvata metallisilla kuten Audikin teki kun alkoi 2005 keraamiset kansiin katkeilla?

    Luulisi ainakin ensimmäisen vaihdon jälkeen olevan jo vaihdettu?
     
  17. Kelhanion

    Rekisteröitynyt:
    19.03.2003
    Viestejä:
    88
    Nyt pitäisi suhteellisen nopealla aikataululla saada alle käytetty auto noin parin tonnin hintaluokassa. Tähän astiset autot olen ostanut sukulaisilta, eli en ole päässyt hankkimaan kummoista renkaidenpotkintakokemusta. Pari kysymystä:

    Onko tuon hintaluokan käytetyt autokaupoissa pääsääntöisesti ylihintaisia pommeja vai uskaltaako tällainen puoliummikko kävellä liikkeeseen setelinipun kanssa? Yksityiseltä ostaminen vähän hirvittää juuri sen kokemuksen puutteen vuoksi (ikään kuin liikkeessäkään voisi luottaa sokeasti myyjiin), mutta onko tuo sellainen hintaluokka jossa olisi fiksumpaa ottaa riski ja ostaa joku perussitikka mieluummin tonnilla yksityiseltä kuin kahdella tonnilla liikkeestä?

    Jos tästä johonkin liikkeeseen päätyy, niin onko kenelläkään jotain vinkkiä, mistä lähtökohtaisesti rehellisestä PK-seudun liikkeestä (asun Itä-Vantaalla) kannattaisi lähteä katsomaan parin tonnin autoja?
     
    Viimeksi muokattu: 11.02.2018
  18. janilind2

    Rekisteröitynyt:
    20.07.2014
    Viestejä:
    63
    Ymmärtääkseni ovat metallia ainakin kierteen ja mutterin alueelta.. Eli katkeaa siis tuosta välistä kait helpoiten kun on kierteet jumittaneet kiinni kanteen ja hehkun runko onnettoman ohuena ei kestä kun n.50Nm vääntöä. Jossakin osu silmiin video, jossa hehkujen irrotus oli viikon operaatio. Ensin öljyä runsaasti hehkun reikään ja sit viikko ajelua ja sit vasta irrotus yritys kun öljy on rauhassa imeytynyt kierteisiin yms. Kuulemma aina kone kuumaksi ennen yritystä ja vähän kerrallaan edes-takas kitkutellen momenttiavaimella hehku irti. Ikuna en ole moista ite tehny - lukenut vaan.. Saas ny si nähdä koska tämäkin riemu edessä.
     
  19. duck

    Rekisteröitynyt:
    14.10.2002
    Viestejä:
    418
    Minä laittaisin Nettiautoon hakukriteerit kohdilleen (hinta,vuosimalli, ajokilometrit, ynm.) ja alkaisin siitä valitsemaan mieluisimpia. Ehkä jos haluaa jotain "turvaa" ostokselleen, niin sitten katselee auton jota myy jokin vähän isompi autoliike.
     
  20. DocWeird

    Rekisteröitynyt:
    02.02.2010
    Viestejä:
    5 702
    Metalliset ”kuoret” kai niissä keraamisissakin on. Ja 20Nm on oikea kiristysmomentti, joten kuulostaa tutulta.

    Hehkut, keraamiset siis, pitäisi ilmeisesti lämmittää diagnostiikkaohjelmalla ennen irroitusyrityksiä.

    Tuo on mukava lisätulonlähde kun huolto katkoo nuo ja veloittaa tonnin tai pari omasta mokasta kun kannet otetaan irti, jne... :D
     
    Viimeksi muokattu: 11.02.2018
  21. Miixxx

    Rekisteröitynyt:
    09.01.2014
    Viestejä:
    481
    Näimpä just, metalli metallia vasten siellä on joka tapauksessa, eikä se kierreosa ole se mikä näissä vastustaa...

    Niinkuin sanoit niin oikeaoppisesti hehkut kuuluu lämmittää ennen irroitusta. Mutta miksikä niitä hehkuja vaihdellaan? Pääsääntöisesti siksi että ovat viallisia...milläs lämmität lämpeämätöntä hehkutulppaa? Yleinen niksipirkka on käyttää kone lämpimäksi, mutta ei se vajaa 100 astetta mitään auta, eikä osu varsinaiseen ongelmaan. Lähinnä vain vituttaa asentajaa kun kädet palaa.
    Ja kuten tossa mainitsin niin tulpan kierre ei ole se joka tarraa kiinni vaan se hehkuosa joka kerää melko määrän karstaa, kun ei hehkuttamalla pääse polttamaan sitä pois.

    Väitän että kaikki huollot pyrkii viimeiseen asti välttämään hehkujen katkomista ihan syystä...:D
     
    Viimeksi muokattu: 11.02.2018
  22. Forze

    Rekisteröitynyt:
    01.07.2005
    Viestejä:
    977
    Nyt on iskenyt paha autokuume, ja nimeomaan Mazda MX-5 RF. Ei edes uskalla käydä koeajamassa vaikka duunipaikan vieressä olis Mazda liike. Olen pärjännyt loistavasti ilman autoa 2.5v, mutta mutta... se on niin kaunis ja kuulemma liian hauska.

    [​IMG]
     
  23. DocWeird

    Rekisteröitynyt:
    02.02.2010
    Viestejä:
    5 702
    Ihan nätti - alkaa muistuttaa jo 90-luvun RX-7:aa. Tosin kärsii siitä samasta ongelmasta mistä MX on aina kärsinyt; krooninen tehon puute.

    Omistajat pauhaa "kun nää on niin hauskoja ajaa!!1yksi!" mutta konepellin alta ei ole koskaan löytynyt mitään muuta kuin joku perheauton tehoilla varustettu nuhapumppu. Olisi edes säädyllinen ahdin niin sinne voisi omistaja itse laittaa hiukan lisää potkua - tuollaiselle sopisi hyvin joku 250hv eikä tuollainen "hei, tää on kuin naapurin Citroën - täs on 160hv!".

    /mielipide. :D
     
  24. tth78 Moderaattori

    Rekisteröitynyt:
    09.08.2012
    Viestejä:
    4 570
    En kans ymmärrä, miksi noin hauska auto on pilattu niin, ettei ole paukkua laitettu konehuoneeseen? Onhan Corvettekin varmasti hauska ajaa, mutta juuri tuollaiset tunteisiin vetoavat autot kaipaisivat "älyttömästi" tehoa.
     
  25. Inq

    Rekisteröitynyt:
    13.10.2001
    Viestejä:
    1 317
    160hv? Pakko oli tarkistaa ja tottahan tuo on, avoautossa tosin saattaa olla 130 myös. Vähän epäilyttää kuinka dynaamista ajo on noilla tehoilla ja 7,5s 0-100 suorituskyvyllä. Ei kiitos.
     
  26. Forze

    Rekisteröitynyt:
    01.07.2005
    Viestejä:
    977
    Käykää koeajamassa, ja tulkaa sitten kertomaan mielipide. Itse Miataa ajaneena menee edelleen ajokokemuksena yksi parhaista. Miata on edelleen yksi maailman eniten ajetuista kilpaautoista. Autoexpress UK valitsit vuoden toiseksi parhaaksi urheilu-autoksi, Mclaren oli paras ja Porche 3.

    Miatassa nimen omaan on se fiilis että ajaminen on älyttömän hauskaa ilman menettämättä korttia :)
    ja kyllä toi jättää radalla monet autot joissa on 2 tai 3 kertaa enemmän tehoja :)
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti