Autoa ostamassa, kysymykset, kokemukset vinkit, mutuilu?

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja Poro-, 22.06.2006.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. kala-ana

    Rekisteröitynyt:
    13.01.2012
    Viestejä:
    962
    Itsellä täysin sama mietinnässä. BMW kiinnostaisi hieman enemmän, mutta ilmeisesti ensi vuonna tulossa uutta versiota, joten en tiiä uskaltaako vanhaa enää ostaa. A4 taas päivittyi viime vuonna, mutta tuo 1.4 moottori hieman mietityttää että onko liian pieni. 2.0 alkaa olemaan taas hieman hintavampi.
     
  2. MadBaboo

    Rekisteröitynyt:
    08.12.2000
    Viestejä:
    1 307
    Helposti se 1.4:nkin A4:sta kuljettaa.
     
  3. MUROPAKETIN HINTAVERTAILU

    Päivän tarjoukset
    Yhteistyössä
  4. blopblop

    Rekisteröitynyt:
    22.08.2003
    Viestejä:
    362
    Ihan pätevä pannu tuo 1.4 tehon puolesta ainakin pk-seudun liikenteeseen. Toki 2.0 maksaa vaan pari kiloa lisää jos tehoa kaipaa. Mutta bemmiin saa pienellä lisäpanostuksella jäätävän määrän herkkuja. Autokeskuksella tällä viikolla kova kamppis tuosta. Nahkapenkkii, xdrivee, lämmintä rattii yms mukaan ja halvalla rahoituksella. Toki f30 on 2v vanhempi malli. Mutta onhan Audiinkin tulossa facelift.
     
  5. Suursmurffi

    Rekisteröitynyt:
    13.04.2011
    Viestejä:
    227
    Mitä ihmiset ovat mieltä yrityskäytössä olleista autoista? Kiikarissa olisi rakennusfirman käytössä ollut Toyota Auris, jolla on kolmessa vuodessa ajettua 120 tkm, joten olettaa voisi ajon olleen pääasiassa muuta kuin kaupunkiajoa. Kuvissa vaikuttaa siistiltä ja täydellinen huoltokirja pitäisi olla.
     
  6. Teepee1

    Rekisteröitynyt:
    11.11.2014
    Viestejä:
    3 235
    Kiertäisin ihan helvetin kaukaa.. Riskinä on se että autoa on käyttänyt moni ja kun ei ole oma niin kaikki sikailut ja testit on todennäköisesti tehty.
     
    Viimeksi muokattu: 12.10.2017
  7. Taski

    Rekisteröitynyt:
    22.11.2006
    Viestejä:
    2 279
    Myöhäistä moinen ajattelutapa tässä kohtaa, aika monen merkin vuosimalli vaihtuu jo heinä/elokuussa eikä täten neljännen kvartaalin varastotavara ole välttämättä mitenkään vanhaa vaan myydään rehtinä '18 vuosimallina.
     
  8. Kampele

    Rekisteröitynyt:
    05.01.2008
    Viestejä:
    22 804
    Sandanderilta oli joku 5% omaan autoon. Tulot ei ainakaan tuntunut tuohon vaikuttavan.
    Ja kamxu oli liikkeenä.
     
    Viimeksi muokattu: 14.10.2017
  9. tth78 Moderaattori

    Rekisteröitynyt:
    09.08.2012
    Viestejä:
    4 350
    Tarvitseeko kaasuautojen säiliöitä uusia määräajoin vai kestävätkö ne kuten polttoainesäiliötkin, eli auton oletetun eliniän?
     
  10. Bowtie81

    Rekisteröitynyt:
    30.10.2002
    Viestejä:
    6 843
    mietiskelin tuossa ladattavan sähköauton etua, onko kauppakeskusten ja abc asemien pisteet ilmaisia, vai maksetaanko ladatusta sähköstä pankkikortilla tms? Tuo olisi järkevä lähinnä jos on paikkoja joissa voi ladata ilmaiseksi, muuten taitaa olla pitkä takaisinmaksuaika koska autot ovat verrattain kalliita, käytettynäkin kaikki on yli 15 000 €, jolla saa toistasataatuhatta ajetun jonka akkukapasiteetti tuskin on parhaimmillaan enää.
     
  11. Teepee1

    Rekisteröitynyt:
    11.11.2014
    Viestejä:
    3 235
    Osa on maksullisia ja osa ilmaisia. Sähköauto kannattaa hankkia jos saat ilmaista sähköä esim työpaikalla tai ajat todella paljon vuodessa. Mitä enemmän kaupunkia sen isompi säästö syntyy. Ynnäilin itse tuossa että käytännössä polttoainekulut itselläni tippuisivat 0€/v jos ostaisin sähköauton. Työpaikalla saisi ladattua akun täyteen ja vkl harvemmin tulee yli 200km reissuja heitettyä. Nykyinen auto vie bensaa noin 2700-3000€ vuosi. Huoltokulujen ja verojen tippumisen jälkeen vuotuinen säästö olisi noin 3500-4000€.

    Helvetin vaikea näitä on sinänsä vertailla.
     
    Viimeksi muokattu: 16.10.2017
  12. -ahven-

    Rekisteröitynyt:
    16.02.2011
    Viestejä:
    89
    Lainataan valmista aihetta.

    Tarve olisi kakkosautolle hintaluokassa 10-15k€ seuraavilla kriteereillä:

    -bensa, moottorin koolla ei niin väliä koska tulee pikkupyöritykseen ja kilsoja n. kymppi vuodessa
    -farmari, kaksi lastenistuinta ja koira pitäisi mahtua. Nykyinen auto on Mazda 6 farkku joka toimii tiloiltaan hyvin optimaalisesti
    -2010+
    -ei tule myöskään elintasoindikaattoriksi joten periaatteessa merkillä, vanteiden koolla tai katu-uskottavuudella ei ole merkitystä. Luotettavuus ja hinta/laatusuhde merkitsee. Ei kuitenkaan käytettyjä ranskalaisia :)
    -ei enää varmaan Mazdojakaan jollei ykköskopan kutosen ruosteongelmista ole opittu uudemmissa
    -kilometrit järkevät, mieluusti lähempänä sataa kuin sataaviittäkymppiä
    -mieluusti liikkeestä koska vanhan auton hävittäminen on niin vaivattominta

    Nettiauton haku noilla kriteererillä käyty läpi, nämä ovat mietintämyssyssä:

    -Kioja olen katsellut, Ceed farkkuja 2013+ saisi tuossa hintaluokassa. Koko ehkä juuri ja juuri siedettävä kun ei tarvii enää lastenvaunuja kuskailla
    -Hyundai I40 alkaisi olemaan kokonsa puolesta hyvä, sopisi melkeinpä hintahaarukkaan
    -Mondeo voisi olla toinen mutta budjetilla ei saa kovin uusia, Fordin luotettavuus on ollut aina vähän mysteeri
    -Opeleita saisi suht vähillä kilsoilla ja hyvillä varusteilla, näissä kuitenkin sama skeptisyys kuin Fordeissa
    -Octavia ja Golf alkaa olemaan vähän siinä ja siinä että jakoketju- ja DSG-ongelmat on selätetty tuossa ikä- ja hintaluokassa
    -Toyotat Avensis ja Verso menisivät budjettiin enemmän ajettuina mutta pitääkö näissä uudemmissa säikähtää kovia kilometrejä?
    -Joku muu, mikä?

    Kokemuksia, ehdotuksia ja mielipiteitä saa esittää, kiitos.
     
  13. TBC

    Rekisteröitynyt:
    27.11.2016
    Viestejä:
    59
    Mazda on uudempaa koppaan mielestäni parantanut ruostesuojausta merkittävästi. Olisi siis ihan budjettiin meneviä.
    Ite jättäsin VAG-konsernin autot kahtomatta ihan varmuuden vuoksi. Opel voi olla hyvä, mutta makuasia. En ole ihan varma tyyppivioista, millaisia näissä uudemmissa ilmenee.
    Noilla kriteereille varmaankin lähtisin itse katsomaan Mazda 6, Toyota Avensis, Hyundai ja Honda Accord.
    Accord on sellainen, että menee tuonne budjetin yläpäähän, mutta tietääkseni kyseessä on luotettava merkki.
    Mondeossa ainakin oli runsaasti tilaa ja se on ihan mukava ajettavakin.

     
  14. Mr. Hat

    Rekisteröitynyt:
    19.07.2002
    Viestejä:
    2 643
    Viimeksi muokattu: 17.10.2017
  15. 4kex

    Rekisteröitynyt:
    13.04.2012
    Viestejä:
    1 767
    Juurikin näin. VAG ei saanut aikaiseksi mitään lopullista ratkaisua noihin jakoketjuvikoihin vaan ne venyi jopa kertaalleen korjatuissa. Korjaus tuli sitten jakohihnan muodossa uudemmissa malleissa.
     
    Viimeksi muokattu: 17.10.2017
  16. TzIT

    Rekisteröitynyt:
    02.08.2017
    Viestejä:
    183
    Saahan tuohon hintaluokkaan jo juurikin tuollaisen vähän ajetun seiskakoppasen golfin jakohihnalla.

    https://nettiauto.com/volkswagen/golf/8808174?vifAdCount=1&vifNav=Y
     
  17. halpis

    Rekisteröitynyt:
    19.12.2006
    Viestejä:
    4 375
    Kartan mukaan no2 on vähentynyt kaikkialla muualla paitsi kiinassa. Kaiken järjen mukaan sen määrä olisi euroopassakin pitänyt räjähtää sitten 2005 kun dieselautojen suosio on tässä välillä räjähtänyt ja huijattukin niin maan perusteellisesti. Ja kiinassahan ei dieselautoja ole, mitä nyt raskas kalusto.
     
    Viimeksi muokattu: 17.10.2017
  18. Palmjc

    Rekisteröitynyt:
    06.01.2017
    Viestejä:
    1 993
    Itse katselisin accordia, tosin hirveän vähän ajettua ei 10k€ vielä saa.
     
  19. tth78 Moderaattori

    Rekisteröitynyt:
    09.08.2012
    Viestejä:
    4 350
    Ei maailma kuulemma pelastukaan sillä, että siirrymme sähköautoiluun, joten ei kannata lähteä hypetykseen mukaan..

    Eniten tuossa yllätti(?) se, ettei nykyisillä toimilla saada sitä liikenteen päästöjen vähennystavoitetta saavutettua.

    https://yle.fi/uutiset/3-9885450

    VTT:n tutkimusprofessori: ”Ei maailma sillä pelastu, että vaihdetaan kaikki henkilöautot polttomoottorisista sähköautoihin”
    Suomi pääsisi vuoden 2030 CO2-päästötavoitteeseen eliminoimalla liikenteestä kaikki paketti-, kuorma- ja linja-autot sekä 15 prosenttia henkilöautoista, laskee VTT:n Nils-Olaf Nylund.

    Sähköautot
    16.10.2017 klo 17:51
    [​IMG]
    Alex Segre / AOP
    [​IMG]
    Marcus Ziemann
    @ziemama
    15 000 – 20 000 vuodessa, mikä olisi 10-15 prosenttia henkilöautojen kokonaismarkkinasta.

    Sähköautojen osuus myynnistä olisi vuonna 2030 noin 7 000 kappaletta. Sähköautojen yleistyminen tulee olemaan ennakoitua hitaampaa.Ennusteen mukaan vuonna 2030 bensiini- ja dieselkäyttöisiä autoja on liikenteessä jopa enemmän kuin nyt.

    Kittilä uskoo sähköautojen määrän kasvavan merkittävästi vasta 2030-luvulla ja ylivoimaisesti tehokkain keino CO2 -päästöjen vähentämisessä 2020-2030 on biopolttoaineiden käytön lisääminen.

    Kittilä muistuttaa, että autoteollisuudelle sähköautojen valmistamien on tappiollista. Maahantuojan on Rami Kittilän mukaan hengissä pysyäkseen myytävä 35 autoa päivässä. Sähköauton hintaero perinteisiin autoihin on suuri.

    Sähköautojen hintakehitys on riippuvainen akkujen hinnasta, sillä nykyisellään akkujen osuus muodostaa kolmanneksen sähköauton hinnasta.

    Opel Finlandin toimitusjohtaja ei myöskään usko yhteiskäyttöautojen tai MaaS:in kaltaisten liikennepalvelujen muuttavan asioita.

    Nylund sanoo, että päästökeskusteluissa tämän hetken hype on sähköauto. Hype-aaltoihin ei kuitenkaan pidä lähteä mukaan.

    – Silloin, kun hype on päällä, keskustellaan vain siitä. Kaikki vannovat vain uuden jutun nimeen.

    Suomessa pitäisi 2030 olla 2,1 miljoonaa sähköautoa
    Nylund sanoo, että keskusteluissa menevät välillä ”puurot ja vellit sekaisin”; ihmiset puhuvat ristiin lähipäästöistä ja kasvihuonekaasuista.

    Paikallisesti sähköauto on nollapäästöinen. Hiilisähköä käyttävä sähköauto tuottaa kuitenkin enemmän CO2-päästöjä kuin tavanomainen polttomoottoriauto. Sillä keinolla ei kasvihuonepäästöjä vähennetä.

    – Ei maailma sillä pelastu, että vaihdetaan kaikki henkilöautot polttomoottorisista sähköautoihin. Ruuhkatkin pysyvät ihan samoina.

    Noin 60 prosenttia tieliikenteen päästöistä syntyy henkilöautoista. Tutkimusprofessori ottaa henkilöautoesimerkin.

    – Jos päästöjä pitäisi leikata 50 prosenttia, niin silloinhan pitäisi tästä 60 saada 50 pois. Jos Suomen sähköautotavoite on 250 000 autoa, niin se kattaisi tästä tavoitteesta viisi prosenttia. Vielä pitäisi hakea 45 prosenttia jostain muualta.

    Nylund laskee, että jos mitään uutta ei keksitä, niin neljännesmiljoonan auton sijaan pitäisi nollapäästöisiä henkilöautoja vuonna 2030 olla 2,1 miljoonaa.

    Samana vuonna Suomen koko arvioitu henkilöautokanta on noin kolme miljoonaa. Se on reilut puoli miljoonaa autoa enemmän kuin vuonna 2005.

    – Yritän tässä herättää keskustelua, onko 50 prosenttia vähän vai paljon? Minusta se on aika paljon, Nylund sanoo.

    Sähköauto tulee kansantaloudelle kalliiksi
    VTT:n tutkimusprofessori Nils-Olaf Nylund vieraili viikonloppuna Saksan Stuttgartissa EVI:n eli Electric Vehicles Initiativen –kokouksessa. Jokavuotisessa kansainvälisessä tapaamisessa mietitään, miten liikenteen sähköistymistä voisi eri puolilla edistää.

    Suomalaiskaupunkeja kositaan sähköautoilun kansainvälisiksi pilottikaupungeiksi
    Sähköautoilun edistämiseksi on kehitteillä sadan kansainvälisen pilottikaupungin ohjelma.

    Suomesta toistaiseksi mukaan on lupautunut vain Helsinki. Työ- ja elinkeinoministeriön mukaan Suomesta pilottikaupungiksi voisi kuitenkin päästä 5-7 kaupunkia. Kaupungin koolla ei ole väliä.

    Mukaan haluavilta kaupungeilta vaaditaan ainoastaan, että ne sitoutuvat kehittämään liikenteen sähköistymistä ja raportoimaan toimista, joita ne asian eteen tekevät. Sitoutumista voivat esimerkiksi olla panostukset sähköiseen julkiseen liikenteeseen tai latauspisteiden lisääminen.

    Sähköautoilun pilottikaupungin suurin hyöty pilottikaupunkina olemisesta tulee siitä, että laajassa kaupunkien verkostossa tietoja voi vaihtaa ja kaupunkien on mahdollista saada myös vertaistukea, jos kaikki ei sujukaan aina hyvin.

    Sähköautoilun pilottikaupunki voi tietysti myös yrittää hyötyä pilottikaupunkina olemisen maineesta.

    Esimerkiksi Helsingin mukana pilotoimassa on Helsingin Seudun Liikenne, jonka sähköbussit kiinnostavat myös kansainvälisesti.

    Lähde: Työ- ja elinkeinoministeriön neuvotteleva virkamies Pentti Puhakka

    Nylund oli paikalla lähinnä kuuntelemassa. Suomalaisia ja VTT:tä kiinnosti tällä kertaa ennen kaikkea bussiliikenteen sähköistyminen, jossa Suomi tähtää edelläkävijäksi. VTT on mukana suomalaisessa Linkker-sähköbussihankkeessa.

    Sähköisten henkilöautojen lisääntyminen Suomessa toisi Nylundin mukaan myös talousmurheita. Hän muistuttaa, että 50 prosentin säästöihin CO2-päästöissä pääsisi yhtä hyvin sillä, että puolet liikennepolttoaineista olisi biopolttoainetta. Ja liikenteen biopolttoaineiden tarve on vuoden 2050 ennusteen mukaan vielä suurempi kuin 2030.

    – Jos sähköautot yleistyvät, niin kansantalouteen sillä on suuri negatiivinen vaikutus. Sähköautot ovat tuontitavaraa. Jos taas pystyttäisiin rakentamaan biojalostamoja, se loisi sekä työpaikkoja että investointeja Suomeen.

    Oman sarjavalmisteisen sähköauton valmistaminen Suomessa näyttää melko epätodennäköiseltä. Mutta tutkimusprofessorilla on idea, johon Suomen kannattaisi tarttua.

    – Sinne henkilöautoteollisuuden toimitusketjuun ei pääse. Isot autotehtaat ovat akkujen osalta liittoutuneet. Mutta Suomen mahdollisuus on työkonepuoli. Esimerkiksi satama- ja kuormauslaitteissa sähköistys voisi olla hyvä juttu.
     
    Viimeksi muokattu: 18.10.2017
  20. -ahven-

    Rekisteröitynyt:
    16.02.2011
    Viestejä:
    89
    Juu, vähän toi VAG karsastaa vaikka huhuja uudempien luotettavuuden parantumisesta on ollutkin. Accord on ihan varteenotettava vaihtoehto, moottorivaihtoehdot ehkä hieman vanhahtavia mutta kivoja koneitahan Honda silti on aina osannut tehdä. Kakkoskopan Mazda 6 voisi olla myös ihan hyvä veto, muistelen vain että katsastusmies manasi noiden uudempienkin ruostuvan normaalia helpommin.

    Vielä kuulisin mieluusti mielipiteitä Fordeista ja Opeleista, aiemmin olen reitannut ne ainakin heti seuraavaksi ranskalaisten ja italialaisten kanssa arvoasteikon alapäähän. Mikä on tilanne nykypäivänä?
     
  21. TBC

    Rekisteröitynyt:
    27.11.2016
    Viestejä:
    59
    Molemmat ovat parantaneet laatua huomattavasti 1990-2000-luvun tuotoksista. Kaverilla on Mondeo, jossa on Volvon kehittämä turbomoottori. Ei ole ollut mitään isompia vikoja, tilaa runsaasti, mukava ajaa ja kerkeää hyvin.
    Minulla taas on ollut Opeleita jonkun verran, mutta näistä uusimmista ei ole kokemusta. Jonkin verran ilmeisesti vaihdelaatikkojen laakereiden kanssa ollut ongelmia näissä pienten turbokoneisten kanssa, kun ovat ajaneet liian isolla vaihteella. Näitä samoja ongelmia ollut myös esim Volvolla. Insigniaa kannattaa kuitenkin harkita.

     
  22. Jo_Hani

    Rekisteröitynyt:
    05.11.2010
    Viestejä:
    761

    Itse katsoisin mondeoita, tosin itsellä sellainen -11 ja sisko perheineen vaihtoi -15 crv:n uusimpaan -17 mondeoon sen tilojen takia (tuplarattaat mahtuu hyvin hatcbäkin paksiin) ja 2 alle 3v muksua kyytiin roinineen (mahtuu myös omaani, kun välillä niitä joutunut vahtia viikonloput). Fordeista itsellä ei vielä huonoa kokemusta, useampi focus (-01 ruosteongelmainen, -04 ja -09 toiminut loistavasti) ollut tosin ei omana autona vaan kumppanin (200tkm kohdilla ne vaihdettu uudempaan).

    -11 mallin 1.6 ecoboost, toiminut perus huolloilla ja jarrupalojen vaiholla sekä etuvasemman pyöränlaakerin vaihdolla 170tkm asti, viimeisen vuoden aikana tuli 40tkm ajettua kun työasiat muuttuivat. Diiseliä en edes harkitse, kun firma maksaa bensat. Aikanaan ostin koska oli halvempi kuin vastaavilla kilsoilla ollut accordi/avensis/legacy ja halvempi ylläpitää kuin lexus is. Japanilaisiin ollut usein kallellaan.
     
  23. HyrskynMyrskyn

    Rekisteröitynyt:
    18.10.2002
    Viestejä:
    2 687
    CNG fuel tanks have a useful life of 15, 20, or 25 years, depending on their construction and how they were certified by the original manufacturer. Because there is no way to safely "requalify" tanks for extended use, once a tank reaches its expiration date, it must be replaced. All CNG tanks carry a label that says "DO NOT USE AFTER (EXPIRATION DATE)." For instance, it might say "DO NOT USE AFTER 01/2027." The CNG tank expiration date may also be found on a label near the fueling connector or on a label under the hood. CNG vehicle owners should make a habit of noting the expiration date at routine service intervals. Also, be aware that there is no national system to notify owners when their tanks reach their expiration date; it is the vehicle owner's or fleet manager's responsibility to have the tank replaced at the end of its life.

    [​IMG]
     
    Viimeksi muokattu: 19.10.2017
  24. blopblop

    Rekisteröitynyt:
    22.08.2003
    Viestejä:
    362
    Siltä näyttää, koska alennukset olivat samat heti ajoon ja tilauksille joissa luovutus tammikuussa. Päädyin muokkaamaan juuri itselle mieleisen yksilö ja osottamaan tammikuulle.

    Saksalaisen laatuauton sai ~1,5% todellisella vuosikorolla. Tämä oli erityisen hyvä tarjous. Mutta normaali tuntuu olevan luokkaa 1,9+kulut kaikkialla muualla paitsi Veholla jossa varas tarjous oli 3,9+kulut. Itse päädyin sijoittamaan rahoituksesta säästyneet eurot lisävarusteisiin. :kippis:
     
  25. Taski

    Rekisteröitynyt:
    22.11.2006
    Viestejä:
    2 279
    Mikäs tuli ostettua?
     
  26. blopblop

    Rekisteröitynyt:
    22.08.2003
    Viestejä:
    362

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti