Autoa alle 10ke

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja Janzor, 30.09.2015.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Janzor

    Rekisteröitynyt:
    25.07.2011
    Viestejä:
    1 619
    Emännän työmatka nousi sen verran että ajomäärät nousivat n. 20k kilometriin vuodessa joten pitäisi varmaankin alkaa miettimään uutta autoa alle. Kriteerejä olisi enempi tahikka vähempi kohtuukilometrit, diesel (tai miksei vähän syövä bensakin), automaatti. Hinta saisi mielellään myös pysyä alle 10 ke kuten otsikossakin mainittu. Ja mieluusti vielä Keski-Suomesta tai maksimissaan n. 100km päästä, ei napostelisi lähteä koeajamaan sikoja säkissä toiselle puolen Suomea. :)

    Miten esim. http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf-plus/7439191 ? Osaako joku tuosta sanoa onko tuommoisessa Golfissa tämä kaikista pahin 7-vaihteinen DSG?
     
  2. Koden Faija

    Rekisteröitynyt:
    10.01.2015
    Viestejä:
    988
    Iällä ei väliä, mut kunhan on kohtuu kilometrit? Miten olis joku -96 Escort millä on ajettu 40tkm. Uskon et sellaisen saa kymppitonnilla.
     
  3. MUROPAKETIN HINTAVERTAILU

    Päivän tarjoukset
    Yhteistyössä
  4. Diaz\

    Rekisteröitynyt:
    14.03.2008
    Viestejä:
    17 972
    Jätä se volkkari suosiolla pois. Jos on pakko olla vähän ajettu, niin katselkaa jotain japanilaisia/korealaisia CVT-ruoskia. Tai sitten jos auton koko ei haittaa, niin Mondeo automaattina? Volvot ja bemarit menee aika kalliiksi ja ylläpitokuluja tulee vuosittaisten korjausten kanssa jonkun verran enempi kuin perus Corollassa.
     
  5. Mane-

    Rekisteröitynyt:
    16.07.2006
    Viestejä:
    528
    Eikös dieseleiden dsg:t ole öljyssä uivia jolloin kestävyys saattaa olla niiltä osin parempi.

    Kahta dsg:tä ajaneena, toinen vm. 11 alle 100tkm bensa ja toinen vm.07 280tkm diesel. Näistä ensimmäinen jyristi liikkeellelähdöissä, muutoin vaihtoi huomaamatta. Jälkimmäiseen oli vaihdettu mekatroniikka jossain 150tkm paikkeilla. Muutenkaan laatikko ei enää vaihtanut kovin nätisti.

    Toimiessaan DSG on ihan kiva laite, mutta pari tonnia on hyvä olla rempparahaa sukan varressa pelkästään laatikkoa varten.
     
  6. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    16 474
    Escortit on siinä iässä että lahoja, vaikka ois ajettukin 40tkm.
     
  7. Diaz\

    Rekisteröitynyt:
    14.03.2008
    Viestejä:
    17 972
    Turha tuon trollin viesteihin on sen kummemin tarttua. Perinteinen "osta 400tkm ajettu 5-sarjalainen".
     
  8. ruohonleikkuri

    Rekisteröitynyt:
    17.09.2015
    Viestejä:
    2
    Tai pikemminkin, "osta 400tkm ajettu japanilainen". Tuntuu myös omaavan mielenkiintoisia patoutumia VW konsernia kohtaan :think:
     
  9. Koden Faija

    Rekisteröitynyt:
    10.01.2015
    Viestejä:
    988
    Ihanks tosi? Toi nyt oli sarkastinen kuittaus siihen, että lähestulkoon ainoa kriteeri on pienet kilsat. Sitten lopputuloksena päädytään johonkin tollaiseen paskaan kuin tuo DSG Golffi. En tiedä onko se DSG:n hajoaminen ekan kerran jossain 50tkm paikkeilla jotenkin vähemmän huono hajoaminen kuin rikkoontuminen kuudetta kertaa 300tkm kohdilla. Tai onko polttoainepumpun vaihto jotenkin vähemmän vittumainen asia 150tkm kohdalla kuin tokaa kertaa 300tkm kohdalla? Enemmän ajetun ostajalla olis todennäköisesti enemmän varaa korjauksiin...
     
  10. Mr.MunQ

    Rekisteröitynyt:
    29.11.2007
    Viestejä:
    267
    Mitä ehdottaisitte minulle n. 10-13k€ budjetilla?

    -Kilsoja vuodessa n.30t
    -Kumpi parempi diesel vai bensa?
    -Pieni ruokainen
    -Mahdollisimman luotettava
    -Ei heti ruostuva

    Pakollisia varusteita :
    - Automaatti ilmastointi
    - Vakionopeuden säädin

    Mielellään varusteita :
    -Xenonit tai oikeasti hyvät lähivalot
    -Automaatti aski

    Autolla ajan 80% yksin, joten auton koolla ei niin väliä.
    Kuitenkin myös paljon moottoritie nopeuksia, joten ei mitään yariksen kokoista kopperoa.

    Ruostuuko esim. hondat vielä nykyään?
     
  11. Diaz\

    Rekisteröitynyt:
    14.03.2008
    Viestejä:
    17 972
    30tkm ajolla ehdottomasti dieseliä alle. Tolla 10-13keur saa jo ihan ok-kuntoisia V50 Volvoja. S60/V70 löytyy myös, mutta vain muutamia kappaleita.

    Tosin nyt kun pistin hakuun Opel, diesel ja automaatti, niin löytyi tällainen helmi: http://www.nettiauto.com/opel/insignia/7525684

    Ostaisin ehdottomasti tuon, jos lähtisin noilla spekseillä nyt autokaupoille. Itse asiassa alkoi vähän harmittaa jo omat viikon takaiset kaupat. En tosin ole varma onko tuossa Edition-varustelussa xenoneita, ei olisi eka kerta kunvarustelistauksesta puuttuu jotain oleellista. :D
     
  12. Isosceles

    Rekisteröitynyt:
    16.04.2005
    Viestejä:
    1 093
    Siitä lolvo tai saapas http://www.nettiauto.com/volvo/v50/7549158
    http://www.nettiauto.com/saab/9-3/7438700

    Oisko 09-> eteenpäin parannettu Hondien ruosteensuojausta, ei mitään huipputasoa vielä kuitenkaan.. Itellä siis 09 accordi ja siinä ainakin massat pyöränkoteloissa, pohjassa ja helmoissa, en tiiä onko tehtaalta lähtiessä vai jälkikäteen laitettu.
     
  13. Manakuski

    Rekisteröitynyt:
    22.05.2004
    Viestejä:
    2 345
    Diesel tietenkin, vaikkapa S60 Volvo tai joku E90/E60 bemari. Tai sitten en tiiä.
     
  14. Diaz\

    Rekisteröitynyt:
    14.03.2008
    Viestejä:
    17 972
    Vakkaria ei kannata erikseen ruksia varusteeksi, kun nettiauton ilmoittelijat on niin laiskoja listaamaan varusteita. Kyllä se on melkolailla vakiovaruste tämän hintaluokan autossa, ja jos joku auto alkaa kiinnostaa niin katsoo sitten tarkemmin että onko siinä se vakkari.
     
  15. en oo ilmottamassa Banned

    Rekisteröitynyt:
    29.07.2006
    Viestejä:
    3 385
    Ja lähes kaikkiin tämän vuosituhannen autoihin vakkarin saa jälkikäteenki
     
  16. Seponsepi

    Rekisteröitynyt:
    21.05.2012
    Viestejä:
    117
    Lainataas threadia, hakusessa ois seuraavanlaista

    - automaatti
    - bensa
    - hintahaarukka 8-14k€
    - webasto
    - mielellään Lapista

    Suosituksia, mielipiteitä?
     
  17. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    16 474
  18. Tuossa myös muutama hyvin erilainen vaihtoehto. Ei ole pelkästään lapista. edit: poistin ylihintaiset, ei kauheasti löytynyt normaali autoista valikoimaa.

    http://www.nettiauto.com/toyota/avensis/7524930
    http://www.nettiauto.com/volvo/s80/7494390
    http://www.nettiauto.com/volvo/v70/7508109
    http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7481143
    http://www.nettiauto.com/bmw/x5/7499335
    Siisti jos saa laitettua kuntoon ja polttoainekulut ei hirvitä :) http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/cl/7210021
    http://www.nettiauto.com/bmw/745/7228449
    http://www.nettiauto.com/toyota/rav4/7542498
     
  19. Diaz\

    Rekisteröitynyt:
    14.03.2008
    Viestejä:
    17 972
    Tohon 14keur sais nippanappa kakkoskorisen S80:n, ei ole järin arvokkaita nuo 2.5T-moottorilla varustetut.

    Itse varmaan ostaisin S60 2.5T:n, oli se edellinen turbovolvo vaan niin kiva. :comp:
     
  20. Whelibob

    Rekisteröitynyt:
    07.08.2006
    Viestejä:
    420
    Itsellä kanssa hakusessa autoa carina e -97 tilalle. Hakusessa vähän hiljasempaa ja paremman ajettavuuden omaavaa autoa.

    Tärkeimmät kriteerit:
    -kovin kaukaa pk-seudusta ei viitsi lähteä renkaita potkimaan
    -10ke budjetti, snadisti voi joustaa ylöspäin
    -bensa, kilometrejä tulee max 20tkm vuodessa
    -kohtuullinen kulutus, mieluiten ei yli 9L/100km keskikulutusta
    -automaatti-ilmastointi
    -farkku
    -mahdollisimman luotettava, kaikissa autoissa tulee vikoja ja käytetyissä kuluvia osia menee
    -manuaali, jos automaatti niin laatikon oltava luotettavaksi todettu
    -kilometrejä mielummin alle 250tkm ja hyvin huollettu ja tyyppiviat korjattu

    on tullut kateltua B7-korimallin Audi A4 1.8T, mutta muutkin merkit käy kunhan kriteerit täyttyy.
    tälläinenkin tuli pikaisen selauksen jälkeen vastaan nettiautossa:
    http://www.nettiauto.com/saab/9-3/7386969
    onko ketjukone, kalliita tyyppivikoja mitkä hyvä olla hoidettuna?
    Onko ehdotuksia?
     
    Viimeksi muokattu: 02.10.2015
  21. Digip

    Rekisteröitynyt:
    20.12.2013
    Viestejä:
    1 174
    Ei välttämättä, duunikaveri pyysi mukaan katsomaan -99 ja 180tkm ajettua Ghia Escorttia jolla hintaa ~1200€.

    Varottelin jo etukäteen että ne on sellaisia ruostepommeja alustasta että ei kannata innostua, mutta tämä yksilö oli ruostesuojattu uutena ja 5v välein käytetty aina uudestaan ja ruostetta ei missään alustassa. Ensimmäinen omistaja myi, ilmastointi joka toimii, keskuslukitus joka toimii, sahkölasit jotka toimii, lämmitettävä tuulilasi joka toimii ja on juuri vaihdettu, täydellinen huoltokirja, kaikki siistiä ja ehjää ja ennen kaikkea, ALKUPERÄISTÄ, kahdet hyvät renkaat.

    Perkele että olis pitänyt itselle ostaa tuollainen helmi, paljon halvempia kilometrejä tuollaisella tulee kuin näissä uusissa.
     
  22. ichijiro

    Rekisteröitynyt:
    22.12.2005
    Viestejä:
    396
    Mites noi alle 10K€ hybridiautot? Priuksia olisi tarjolla muutamakin vaihtoehto. Ja paria muutakin.
     
  23. Isosceles

    Rekisteröitynyt:
    16.04.2005
    Viestejä:
    1 093
    On ketjukone. Mitään kalliita tyyppivikojahan tuossa ei periaatteessa ole. Tasapainoketjun laahain joissain mennyt kahteen osaan, kone rupeaa kuulostamaan diisseliltä ja värinät tuntuu kabiinissa asti, korjaus n. 800e ja jos haluaa samalla vaihtaa jakoketjun(ei pakko tietenkään) niin 1500e. Mutta tämä aika worst case scenario ja harvinaista.

    Perusjuttuja mitä saattaa mennä takatukivarret, osat n. 100e. Ohjaustehostimen stefa vuotaa, jolloin ohjaustehostimen säiliö ylitulvii pikkuhiljaa öljyä, tämän kyllä huomaa jos käy koeajolla(ohjaustehostimen säiliö ulkoa ruskeessa mönjässä). Stefat nyt ei paljoa maksa, vaihtokin onnistuu helposti. Etujousi katki alhaalta 10cm päästä(aiheuttaa ylätukilaakerien jumittaminen, paikallaan jos kääntelee rattia niin rutisee tai jos pahasti jäkittää niin bojoing) jouset 150e, laakeri joitain kymppejä. Noilla kilsoilla alatukivarret voi mennä vaihtoon ellei ole jo, 170-180e/kpl. Turbo ei nyt noilla kilsoilla vielä ole vaihtokunnossa, mutta laakkoseltakin tai sitten neobrothersilta saa suhteellisen halvalla uusia(350 puntaa). Tehoa saa harrastajilta halvalla lisää jos kaipailee ja tuon saa kulkemaan etanolilla softapäivityksellä ja tulppien vaihdolla. Ite ajelin vm06 9-3 automaatilla, 135->205tkm ja oli erittäin mukava/luotettava auto, softattuna viimiset 30tkm ja ajomukavuus automaatin kanssa vain parani. Muutenkin oli kesät/talvet hyvä ja jämäkkä ajettava. Öljyjä turbo koneeseen vaihdoin 10tkm välein ja jos automaattia katselee niin niissä Aisinin laatikko(perusluotettava kunhan öljyt vaihdettu) öljyt pitää vaihtaa ekan kerran 120tkm, itse puolitin öljynvaihtovälin toisella kerralla. Manuaalilaatikosta ei tietoa onko huolto-ohjelmassa, hyvähän ne olisi kuitenkin vaihtaa. Jos kiinnostuu tuollaisesta niin jättää tuon Linear varustellun välistä ja etsii Vectorin, ainakin jakkarat ovat paremin tukea antavat ja muita pikkujuttuja. Ja jos tarvitsee vikakoodin lukua yms. jelppiä niin foorumilta löytyy tech:in omaavia/osaavia harrastajia etelä-suomesta useampikin(tekevät myös softauksia), mutta myös OPCOMilla pääsee tarkastelemaan auton sielunelämää hieman myös omalla läppärillä.
     
    Viimeksi muokattu: 03.10.2015

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti