Audi TT Quattro

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja winlin, 16.06.2019.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. winlin

    Rekisteröitynyt:
    13.04.2007
    Viestejä:
    407
    Otsikon mukaista harrasteautoa hankkimassa.
    Vissiin ainakin ensimmäisen sukupolven 1.8T koneella ja 5v/6v manuaalilootalla varustetut ovat kestävän maineessa?
    Entä uudemmat automaattilaatikolla olevat, näitä taitaa olla V6 sekä öljysyöppö 2TFSI. Automaattilootan kesto?
     
  2. Intriguingman

    Rekisteröitynyt:
    03.02.2013
    Viestejä:
    478
    Näin mutuna sanoisin, että se Haldex-kytkimen kunto kannattaa myös tarkastaa ja kysyä milloin öljyt on vaihdettu.
     
  3. MUROPAKETIN HINTAVERTAILU

    Päivän tarjoukset
    Yhteistyössä
  4. cam70

    Rekisteröitynyt:
    31.10.2006
    Viestejä:
    5 751
    Mulla oli aikoja sitten 1.8T etuvetoinen TT. Kone on kuuluisa kestostaan. 'Jos sellaisen hankkii hupailumielessä niin ehdottomasti Quattro 1.8:lla ja 6 vaihteella. Ei ole edes kovin kalliita nykyään. Tietty ikää on, mutta ideahan on löytää hyvä yksilö. Virosta tuotuja ei voi suositella.

    Niin ja automaatti ei tuollaiseen autoon sovi. Sehän vie 50 prossaa huvista pois.
     
    Viimeksi muokattu: 17.06.2019
  5. Taski

    Rekisteröitynyt:
    22.11.2006
    Viestejä:
    2 287
    Muutenkin näissä se ykköskoppa on se juttu. Itsellä oli aikanaan juurikin 1,8t ykköskoppa eikä pahaa sanottavaa. Uudemmissa on kaikkea vähän "laimennettu" ja neutraloitu hauska kippo tylsäksi.
     
  6. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    16 466
    Ostaisin etuvetona, sellasen jolla ajettu vain kesäisin, ja jatkaisin sitä perinnettä. Ja manuaalilootalla tietty. Pientä piristystä niin on ihan kiva auto, mut ei se vakiotehoillakaan huono oo. quattro on muuten jonkii verran painavempi (näkyy vähän suorituskyvyssä) mitä vajaaveto, ja mun mielestä haldex-quattron hauskuus on aika kyseenalaista. Talvileluks joku muu auto ja harrasteet erikseen.
     
    Viimeksi muokattu: 19.06.2019
  7. winlin

    Rekisteröitynyt:
    13.04.2007
    Viestejä:
    407
    Nimenomaan Quattro mietinnässä, ei etuveto.
    Taitaa siis olla niin että ainoa järkevä vaihtoehto olisi vanha 1.8T 6v laatikolla.
    Katselin myynti-ilmoja ja näytti siltä että joillakin on ollut tämä käyttisautona koska kilometreja oli kertynyt 15tkm/vuosi.
    Nyt pisti vähän mietityttämään josko korvaisi vaimon 2015-Fabia-kauppakassin TT:llä.
    Fabialla ajetaan vain 10tkm/vuosi, Fabiassa automaatti-ilmastointi & vakkari joista ei kuulemma voi tinkiä.
    Osassa vanhoissa TT-Audeissa nuo molemmat näyttäsi olevan, josko vaihtaisi vaimon Fabian Audiin..
    Kuten muissakaan harrastushommissa, ei tässä todellakaan mitään järkeä ole mutta kun se kuume tulee niin sille ei mahda mitään:)
     
    Viimeksi muokattu: 21.06.2019
  8. cam70

    Rekisteröitynyt:
    31.10.2006
    Viestejä:
    5 751
    Kannattaa kyllä varautua siihen, että tuollainen TT vaatii ylläpitoa ihan eri tavalla kuin 2015 Fabia. Mutta sen voin sanoa, että ei ole tylsää sen kolistelevan alustan, suht. ok tehojen ja todella kivan ajettavuuden kanssa. Henkilökohtaisesti valitsisin aina tuollaisen lelun kuin varman auton.

    Mutta itsellä ei ole ollutkaan koskaan järkeä autojen suhteen.
     
  9. winlin

    Rekisteröitynyt:
    13.04.2007
    Viestejä:
    407
    Meidän molemmat nykyiset kulkineet ovat suhteellisen tuoreita
    Nyt aletaan olla asian ytimessä.. Itse en enää yli viisikymppisenä vanhuksena viitsi tehdä käyttöautoille muuta kuin renkaavaihdot & tuulilasinpesunesteen lisäyksen. Nuorena poikana toki tein hitsaukset ja kone- sekä vaihdelootaremontit silloisiin kulkineisiin. Nyt teen vain pakolliset huoltotoimet traktoriin yms. omaan kalustoon. TT Audin huollot teettäsin varmaankin muualla, koliseva alusta yms. on kyllä tuttua nuoruusvuosista :)
    Ei kait tuo vaadi paljonkaan enempää huoltoa kuin muutkaan sen ikäluokan ajokit?
     
    Viimeksi muokattu: 21.06.2019
  10. Taski

    Rekisteröitynyt:
    22.11.2006
    Viestejä:
    2 287
    No tuohan on tekniikaltaan ihan samaa tavaraa kuin muutkin aikakautensa VAG:it. Ei se mitään ylläpitoa ainakaan oma vaatinut sen kummemmin. Kaasuläpän ja ahtoanturin taisin joutua vaihtamaan muiden normaalien huoltotoimien lisäksi. Tekniikka on hyvin yksinkertaista ja toiminnalliseksi suunniteltua enkä keksinyt mitään isompia lapsuksia. Samalla tekniikalla on meikällä ollut 20vt Leoni ja GTI Golffi, mistään niistä ei pahaa sanottavaa.
     
  11. winlin

    Rekisteröitynyt:
    13.04.2007
    Viestejä:
    407
    Noniin..kaupat on alustavasti tehty.
    Huomenna pitäsi meillä olla TT Quattro :)
     
    Viimeksi muokattu: 22.06.2019
  12. winlin

    Rekisteröitynyt:
    13.04.2007
    Viestejä:
    407
    Ja nyt on Quattro TT kotona.
    Kiitokset kaikille vinkeistä :)
     
  13. cam70

    Rekisteröitynyt:
    31.10.2006
    Viestejä:
    5 751
    Onnea TT:n johdosta. Varmasti pidät hauskaa sen kanssa. On kyllä mieletön ajettava jos perusjutut kunnossa.
     
  14. cam70

    Rekisteröitynyt:
    31.10.2006
    Viestejä:
    5 751
    Kai tarkistit, että ikkunat sulkeutuu ja avautuu valmiiksi sen pari milliä, ennen kuin ovet aukeaa. Mulla on nyt Cooper S ja siinä toimii kuten pitääkin.
     
  15. Inhuman

    Rekisteröitynyt:
    06.08.2002
    Viestejä:
    1 775
    Mittariston temppuilua ei kannata sitten ihmetellä yhtään, varmasti kaikissa yksilöissä jotain vikaa niissä.
     
  16. cam70

    Rekisteröitynyt:
    31.10.2006
    Viestejä:
    5 751
    Pikselivikaa kaikissa jos ei ole vaihdettu. Kunhan tuntee jonkun niin maksaa alle 200.
     
  17. winlin

    Rekisteröitynyt:
    13.04.2007
    Viestejä:
    407
    Juu, ikkunat nousee ja laskee puolisen senttiä.
    Mittariston pikselivikakin on korjattu.
     
  18. Taski

    Rekisteröitynyt:
    22.11.2006
    Viestejä:
    2 287
    Ja turha näissä on kauheasti vioista stressata. Vanha auto niin kyllä jotain aina tulee, sitten korjataan. Näihin osatkin kuitenkin kolikkopuolen juttuja jo nykyään.
     
  19. winlin

    Rekisteröitynyt:
    13.04.2007
    Viestejä:
    407
    Vaimon TT toimii hienosti, joskin on vähän rauhallisen oloinen. Toki tälläkin normiliikenteen mukana pysyy:)
    Tässä on vissiin joku saksalainen 258hp softa jonka teho tuntuu olevan painotettu sinne kierrosten yläpäähän.
    Ajattelin vaihtaa tähän toisentyyppisen 230-300hp arkikäyttöön vääntävän sopivan softan.
    Ideoita?
    Omassa skodan kulkineessa kokeilin optimoiautosi.fi softaa. Oli ihan ok, onko muita asiallisia?
     
  20. cam70

    Rekisteröitynyt:
    31.10.2006
    Viestejä:
    5 751
    Tuli hankittua itsellekin TT. Tällä kertaa Quattrona. Viimeksi etuvetona. On ne vaan niin hauskoja pelejä.
     
  21. winlin

    Rekisteröitynyt:
    13.04.2007
    Viestejä:
    407
    No ei tarvinnut paljoa höynäyttää:D
    Onneksi olkoon, minkä vuosimallin pelin hommasit?
     
  22. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    16 466
    TT ilmestyi tännekin.

    Pikselivikaa löytyy tottakai. Ajattelin ettei edes korjaisi vaan laittaisi soittimeksi android-vehkeen johon saa obd2-yhteyden ja infonäytön dashcommandilla tai vastaavalla.

    Kaikenlaista vikaa löytyy muutenkin, esim vaihdekeppi on sietämättömän jäykkä eikä palaudu keskelle.

    Mahtaako käydä muista neloskoppasista vaijeristo?

    Käynnistäessä kuuluu hetken aikaa jumalaton vinkaisu jostain, ehkä bendix jumissa?
     
    Viimeksi muokattu: 10.08.2019
  23. Nugget Beercase

    Rekisteröitynyt:
    16.10.2007
    Viestejä:
    1 185
    Neloskoppaisissa Golf/Bora vehkeissä nuo startit tosiaan tykkää rääkyä. Ratas ottaa kiinni vauhtipyörään kun palautuu liian hitaasti josta seurauksena tuo ääni. Toki varmistaa ensin että ääni tulee sieltä ennenkuin repii starttia irti. :)

    Itsellä Borassa tykkäsi joskus vingahdella ilmastoinnin kompuran kytkin.

    Onkos noissa 02J vai 02M lootia vai onko saanut molemmilla?

    Vaijeristo lienee samantyylinen, jos keppi on jäykkä niin voi olla että se "torni" (missä vastapaino) vaihdelaatikon päällä jumittaa. Siellä on muistaakseni ihan laakeri/laakereita sen ison vastapainokappaleen alla. Joku varovaisuutta vaativa juttu tuossa muistaakseni oli, ainakin se mutteri suositellaan vaihtamaan aina uuteen.

    Tai sitten holkki minkä läpi se valkoinen liukupala kiinnittyy on saanut korroosiota sisälleen -> putsaa messinkiharjalla tms. niiden muovipuslien (pitäs lähteä kohtuu helposti irti) ja holkin välistä.

    Katso toki myös, miltä kabiinin puolella näyttää kepin päästä nostamalla kepin pussi pois. Helpointa kait olisi katsoa apurin kanssa mitä laatikon päässä tapahtuu kun esim. kääntää kepin sivulle ja takaisin keskelle -> minkä pitäisi liikkua, mutta ei kuitenkaan liiku?
     
  24. winlin

    Rekisteröitynyt:
    13.04.2007
    Viestejä:
    407
    Vissiin etuvedon hommasit?
     
  25. winlin

    Rekisteröitynyt:
    13.04.2007
    Viestejä:
    407
    Meillä pidetään tt mahdolisimman alkuperäisenä.
    Nopeuden numeronäyttöä kojelaudan "ajotietokoneen" näyttöön nykyautojen tapaan kyllä kaipaisin, onko tietoa saako sen tehtyä?
    Saahan sen toki toki Climatronicin näyttöön mutta hankalaa & eikä näkökentässä.
     
  26. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    16 466
    Jep
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti