Audi A4 Avant 2.0TFSI Quattro

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja snaappo, 25.07.2009.

  1. Spede

    Rekisteröitynyt:
    25.01.2000
    Viestejä:
    2 726
    Vuosimalli olis kiva tietää mutta tuo taitaa olla joku 2005-2007 laite ja siten hihnakone, joten hihnanvaihto on noilla kilometreillä pian edessä ellei ole jo vaihdettu. Jos ei öljyä syö niin eipä tuossa muuten mitään hirveitä ongelmia ole tiedossa. Jotain bensapumppuja ja puolia saattaa mennä. Tippihän taitaa olla perinteinen momentinmuunninlaatikko, joten senkään kanssa tuskin mitään ongelmia on odotettavissa.
     
  2. kempula

    Rekisteröitynyt:
    03.04.2014
    Viestejä:
    464
    2006. Jakohihna vaihdettu tuhat kilometriä sitten.
     
  3. zet

    Rekisteröitynyt:
    26.03.2002
    Viestejä:
    3 964
    Suurimmassa osassa (mitä joskus ostomielessä kyselin) 2005-2007 Audeissa oli keskuslukkovikaa. Joko pelkästään kuskinovessa tai sitten useammassa ovessa.
     
  4. Spede

    Rekisteröitynyt:
    25.01.2000
    Viestejä:
    2 726
    Ei muuta kun ostoon vain sitten. Tykkäsin tuosta moottorista Golffissa, etenkin softattuna :)
     
  5. LonGero

    Rekisteröitynyt:
    06.04.2013
    Viestejä:
    1 027
    Olettaisin että koneena on BWA moottorikoodinen, eli sama kuin RS Octaviassa. Toisaalta jos ei syö öljyä niin ei kuulosta BWA:lta.... jos ei ole BWA, niin nämä eivät päde kun audilla oli monenlaista konetta riippuen ajasta... Tyyppivikoja: nokkien välinen ketju venyy ja alkaa rallattaa, vaihto +500e teetettynä. Korkeapainepumpun takana oleva nokan seuraaja kuluu, osa jokusen kympin ja vaihtaa ite tai teetettynä n. satasen. Audissa suurimpia vikoja ollut öljyn imusiivilän karstoittuminen Longlife-huoltovälillä, pahimmissa tapauksissa menee tukkoon ja kone lakkaa saamasta öljyä. Jos menee ajossa, aikaa on joitain sekunteja sammuttaa auto siitä kun valo syttyy tai käy ilman voitelua = konerikko yleensä. Pieniä anturivikoja jne löytyy, vikakoodien lukusofta jollain tutulla on kova sana ettei tarvitse maksaa merkkiliikkeessä hunajaa. Netti on pullollaan koodien syitä ja korjausohjeita joten ei isoja ongelmia sinänsä, vittumaisia tosin jos paljon tulee.

    Tiptronicista ei osaa sanoa, noilla kilsoilla on aina riski että porsii. Jos öljyjä on vaihdettu hyvä, jos ei niin ainakin ennen oli että älä vaihdakaan enää tuossa kohtaa...
     
  6. kempula

    Rekisteröitynyt:
    03.04.2014
    Viestejä:
    464
    Se on jo tuossa pihassa. Moottori on bwe. Katsotaan onko pommi vai ei :D
     
    Viimeksi muokattu: 26.04.2018
  7. kempula

    Rekisteröitynyt:
    03.04.2014
    Viestejä:
    464
    Ensimmäinen vika havaittu :D Termostaatti vaihtokunnossa kun lämmöt ei nouse 90-asteeseen asti. Kumma kun tuota ei koeajolla älynnyt. Ostin auton liikkeestä, joten kannattaakohan kysellä osallistuvatkohan vaihtokustannuksiin?
     
  8. luukkonen Banned

    Rekisteröitynyt:
    29.01.2005
    Viestejä:
    5 506
    ja kun valo syttyy niin yläkerta on jo jauhanut itsensä paskaksi. ;)
     
  9. focuscman

    Rekisteröitynyt:
    29.04.2009
    Viestejä:
    2 132
    Siitä vaan sitten jännäämään syökö öljyä ja laukeeko kone. ;)
     
  10. luukkonen Banned

    Rekisteröitynyt:
    29.01.2005
    Viestejä:
    5 506
    Kannattahan sitä kysästä, toki termarin vaihto ei aina ole hankala joten itse vaihtaminenkin onnistuu mikäli vain paikka missä vaihtaa...
     
  11. kempula

    Rekisteröitynyt:
    03.04.2014
    Viestejä:
    464
    No se olisi jo vaihdettu jos olisi niinkuin esim. volvoissa, mutta tuossa pitäisi laturikin irroittaa pois edestä niin miettinyt, että jaksanko itse alkaa ähräämään sen kanssa.
     
  12. Spede

    Rekisteröitynyt:
    25.01.2000
    Viestejä:
    2 726
    Se vuotaa sitten todella pahasti koska veden ei tarvitse olla kuin 74 asteista että mittari nousee 90 asteeseen.

    Oliko merkkiliike vai joku jobbari, jolta ostit? Kannattaa ehdottomasti vaatia liikettä vaihdattamaan tuo.
     
  13. kempula

    Rekisteröitynyt:
    03.04.2014
    Viestejä:
    464
    Liike, joka myy käytettyjä autoja. Katsoin torquella ja bluetooth obd vehkeellä niin lämmöt oli siinä 70-75 asteessa ja mittarin viisari on siinä 50 ja 90-asteen välillä. Vähän lähempänä 90-astetta.
     
  14. VAT69

    Rekisteröitynyt:
    16.06.2004
    Viestejä:
    3 154
    eiköhän tuosta olisi jo pitänyt pystyä päättelemään ostoksen kannattavuutta.
     
  15. Isosceles

    Rekisteröitynyt:
    16.04.2005
    Viestejä:
    1 091
    Kattelin jo tuolla omat autot topikissa, mutta asettuuko tuo konepelti jotenkin vinosti tuohon eturitilikön kromin päälle?

    edit: kuvakulma vaan hämää, myyntikuvissa ei näytä siltä..

    Ihan siistin näkönen peli, itekki kattellu tollasia 07-08 vuotisia, mutta nuo moottoriongelmat ehkä hieman jarruttaneet intoa, onko oikeasti edes niin yleisiä jos vaihtaa öljyt 10tkm välein? Muutenhan tuo on just passeli vekotin, kunnon neliveto ja sopivasti kulkeva pari litranen turbo.
     
    Viimeksi muokattu: 01.05.2015
  16. kempula

    Rekisteröitynyt:
    03.04.2014
    Viestejä:
    464
    Ihan suorassa siinä on pellit mitä itse olen sitä katsellut :D Tuohon on vaihdeltu 20tkm-30tkm välein öljyt. Ajattelin alkaa vaihtamaan 15tkm välein itse.
    Tuon nelivedon takia minä ostinkin koko auton. Tuohon on ruksittu -20mm sport jousitus ja servotronic (vai onko se vakiona quattrossa?) niin on kyllä helvetin hyvä ajaa.
     
  17. Spede

    Rekisteröitynyt:
    25.01.2000
    Viestejä:
    2 726
    Mitäs tuosta voi päätellä?
     
  18. VAT69

    Rekisteröitynyt:
    16.06.2004
    Viestejä:
    3 154
    Ostaisitko itse auton, jonka moottori kestää 50 000 km?
     
  19. teppemies

    Rekisteröitynyt:
    07.04.2005
    Viestejä:
    3 809
    Miksipäs en. :)

    Been there, done that.
     
  20. Diaz\

    Rekisteröitynyt:
    14.03.2008
    Viestejä:
    17 972
    Maanantaikappaleita ja huonosti pidettyjä ja käytettyjä autoja löytyy aina.
     
  21. Tuomasup2

    Rekisteröitynyt:
    20.04.2009
    Viestejä:
    15
    Hei. Olen suunnitellut ostavani b7-korin a4 bensakoneella 1.8t tai 2.0t ja viimeisintä valmistusvuotta eli vm. -07/08.

    Onko siis 2.0ts kone yhtä arvaamaton kuin normi 2.0t versio?

    Tähän asti olen katsonut tarjontaa enemmän 1.8t koneisena sen luotettavuuden perusteella.
     
    Viimeksi muokattu: 24.01.2017
  22. mh89

    Rekisteröitynyt:
    03.01.2011
    Viestejä:
    65
    Mulla on nyt 2v ollut 2.0t 220hv koneinen a4. Jarrut ja termari tuona aikana vaihdettu. Kannattaa yrittää ettiä sellanen missä on öljyjä vaihdeltu 10-15tkm välein. ^Katso viesti #55.
     
  23. eepeli

    Rekisteröitynyt:
    17.06.2009
    Viestejä:
    9
    Vieläkö tuollaisen 1.8T tai 2.0T B7 vm. -07/08 uskaltaa ostaa (jotain 130-180tkm ajettuja)? Onko tää 2.0TFSI vielä näitä "ongelmamoottoreita" vai tuliko ne vasta 2008-2011? Entäs jos LL-huolloilla menty +20tkm...
     
    Viimeksi muokattu: 14.03.2018
  24. Taski

    Rekisteröitynyt:
    22.11.2006
    Viestejä:
    2 240
    Eikai b7 mitään ongelmamotteja vielä ollut?
    Tosin B7 korimallina ja autona itsessään ei mielestäni paljon neloskopan golfista poikkea ja niitä taas saa sitten reilusti halvemmalla...
     
  25. Inhuman

    Rekisteröitynyt:
    06.08.2002
    Viestejä:
    1 761
    Täällä ainakin B7 2.0 TFSI öljysihti mennyt tukkoon longlife huoltojen vuoksi kun oli ajettu n.170tkm.

    Onneksi auto sammutettiin heti kun öljynpaineet romahti, niin säästyttiin isommalta remontilta ja riitti sihdin vaihto ja putkien puhdistus, jonka jälkeen siirryttiin 10tkm huoltoväleihin.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti