Audi A4 Avant 2.0TFSI Quattro

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja snaappo, 25.07.2009.

  1. snaappo

    Rekisteröitynyt:
    05.12.1999
    Viestejä:
    184
    Terve,

    On käynyt mielessä tuhlata viimeiset säästöt autoon. Tollanen irtois käytettynä noin 30kiloeurolla. Eli joku 2006 vm ja vajaa 100 000 ajettu. Mieleen tulee kuitenkin väkisin että onko sittenkään varaa pitää moista vekotinta vaikka olisikin rahat ostaa se.

    Eli onko muroilla kokemusta audin huoltojen hinnoista? Ja entä vakuutukset? ovatko todella paljon kalliimmat kuin vaikka tojotassa tai muussa 1.6l kilpikonnassa. Bensaahan tuo varmaan haukkaa vähän enempi...
     
  2. Väpä

    Rekisteröitynyt:
    29.04.2005
    Viestejä:
    632
    Kyllä on.
     
  3. FXT

    Rekisteröitynyt:
    20.07.2007
    Viestejä:
    1 049
    Tiedätkö miksi audeja ei ole juurikaan taksikäytössä? Niiden koneet kestävät juuri ja juuri sen 100 000km. Tämä siis taksikuskeilta kuultua tietoa heidän aikoessaan ostaa tutulta audimyyjältä audia taksikäyttöön.

    Omaa kokemusta asiasta ei siis ole.
     
  4. John Troll

    Rekisteröitynyt:
    08.12.2001
    Viestejä:
    10 161
    Joo :p

    Miksihän Volkkareita ja Skodia on sitten taksikäytössä. Samat moottorithan niiden keulilta löytyy :p


    Mitä topiciin tulee niin ei kannata ostaa, jos pohtii, että ei ole varaa ylläpitää sitä.
     
  5. snaappo

    Rekisteröitynyt:
    05.12.1999
    Viestejä:
    184
    huh, siis Audi myyjä sanoi tutullesi että ei kannata ostaa tätä autoa koska se kestää vain juuri ja juuri 100 000km :eek:.

    Itselläni on ollut mielikuva että nuo ovat melko kestäviä autoja. Arvelluttaa vaan, että kun tulee pakollisia remontteja, kuten jakohihnan vaihto, niin palaako niihin pian toiset 30kiloeuroa.
     
  6. Context

    Rekisteröitynyt:
    16.10.2008
    Viestejä:
    51
    Audin Longlife-huollot on jotain luokkaa 400-600 euroa. Jakopään vaihto muistaakseni tonnin luokkaa. Vakuutukset kalliit ja bensaa menee. Tukivarret kulutustavaraa joissakin vuosimalleissa, muitakin tyyppivikoja löytyy. Mutta on se hieno autokin.

    Eli lyhyesti sanottuna: osta, jos on varaa huoltaakin sitä.
     
  7. Jaakob

    Rekisteröitynyt:
    08.02.2003
    Viestejä:
    1 010
    Onhan noita Audi A6:a 2.0TDI:nä ainakin muutama taksi täällä Joensuussa. Ja myös Mersuja, Volkkareita ja Skodia. Tuskimpa kukaan taksikäyttöön bensamoottorista autoa ostaa. Tai voi ostaa, mutta en tiedä onko kovin järkevää.
     
  8. Jaakob

    Rekisteröitynyt:
    08.02.2003
    Viestejä:
    1 010
    Jos kulut arveluttaa, saahan noita 2006 Audeja halvemmallakin. Neliveto pois ja tehottomampi moottori, niin johan säästyy rahaa muuhunkin. Esim. pikkudiiseli?
     
  9. Salmelainen

    Rekisteröitynyt:
    26.06.2005
    Viestejä:
    2 278
    Lisätään vielä että jostain kumman syystä Audin huoltaminen ei ole VW: tä, Skodaa tai Seattia kalliimpaa. ;) Toki maksaa saa enemmänkin, mutta se on jo omaa tyhmyyttä. :/

    Niin ja noita vakuutusmaksujahan on helppo verrata oman vakuutusyhtiön nettisivuilla vaikkapa.
     
  10. John Troll

    Rekisteröitynyt:
    08.12.2001
    Viestejä:
    10 161
    Täh autolla ajaessa menee bensaa :eek:
     
  11. Tina Silta

    Rekisteröitynyt:
    18.03.2003
    Viestejä:
    3 666
    Vakuutukset on kalliimpia siksi, kun tuollaisia autoja ajaa juuri nuo "kattokaa miten kovaa mulla kulkee" -tyypit, ja sitten ne onkin jo puun ympärillä rusetilla ja vakuutusyhtiö hoitaa loput.
     
  12. Jaakob

    Rekisteröitynyt:
    08.02.2003
    Viestejä:
    1 010
    Onkohan muuten 5-sarjan 90-lukulaisilla bemareilla kovat vakuutukset, jos on vielä iso moottori (>3 l)? :)
     
  13. Backfire Banned

    Rekisteröitynyt:
    24.12.2001
    Viestejä:
    858
    Bemarit ovar vakuutushinnoiltaan noin yleisesti kovia moneen muuhun yleiseen merkkiin nähden. Syy löytyy juuri onnettomuustilastoista, joita komistavat nuoret kuskit vanhoilla 300-sarjalaisillaan. Toinen kovahintainen merkki on Honda.

    Vakuutushinnoittelu on puhdasta tilastomatematiikkaa ja hinnoittelulle löytyy perusteet onnettomuustilastoista ja auton korjauskustannuksista sekä riskiryhmistä.
     
  14. 0brut

    Rekisteröitynyt:
    23.07.2008
    Viestejä:
    109
    Hieno auto ja oikea moottori-vetotapa. Auto on hyvä kompromissi suorituskyvyn, polttoainekustannusten ja vakuutuksien suhteen. Siis jos haluaa perus-rollaa paremman auton. Jossain vaiheessa varmaan tulee hommattua otsikon mukainen vekotin.

    nimim. s4-kuski.
     
  15. ddude

    Rekisteröitynyt:
    12.10.2007
    Viestejä:
    1 544
    Täytta huu-haata!
    Taksikäyttöön vaikuttaa ainakin täällä PK-seudulla se että audi ei tarjoa takseille joustavaa huoltotoimintaa.
    Veholta saa taksivarusteisen vara-auton kun autoa korjataan tai huolletaan.
    Jokainen voi päätellä paljonko maksaa tappioina seisottaa työkalua muutaman päivän pajalla...
     
  16. Salmelainen

    Rekisteröitynyt:
    26.06.2005
    Viestejä:
    2 278
    Suoraan IF:n sivuilta paras mahdollinen vakuutus ko. merkille/mallille, vuosimalli 2006 ja 2l koneella:

    BMW 5-sarja
    Yhteensä 1835,39 €

    Honda Civic
    Yhteensä 1585,59 €

    Peugeot 407
    Yhteensä 1495,36 €

    Mazda 6
    Yhteensä 1483,63 €

    Audi A4
    Yhteensä 1436,73 €

    Subaru Impreza
    Yhteensä 1407,52 €

    Kia Magnetis
    Yhteensä 1403,36 €

    Nissan Almera
    Yhteensä 1376,09 €

    Toyota Avensis
    Yhteensä 1368,75 €

    Ford Monedo
    Yhteensä 1293,23 €

    Volkswagen Passat
    Yhteensä 1265,86 €

    Scoda Octavia
    Yhteensä 1261,48 €

    Volvo S60
    Yhteensä 1201,62 €

    Empä pitäis Audin vakuutusta nyt minään ihan sairaan kovana... Ja anteeksi jo etukäteen jos joku nyt tuosta listasta jäi pois tai ei ole mielestänne verrattavissa. :)
     
  17. vhbs

    Rekisteröitynyt:
    16.03.2004
    Viestejä:
    1 035
    Silkkaa paskaa tuo ettei vag:in koneet kestä.

    Vanha 1.8t taitaa jopa olla muutamassa lehdessä tituleerattu yhdeksi kestävimmistä moottoreista? Itse kyllä luottaisin tuohon 2.0tfsi:hin aivan täysin. Tiedän useammankin 230-260hv tehoisen tfsi:n jossa ei ole mitään ongelmia ollut.

    Onhan tuo 30ke kalliimpi kuin nuo lamamoottoreitta/etuvetoisena myytävät nelkut mutta kyllä itse silti juuri tuon 2 litraisen quattron ottaisin jos audin ostaisin.

    Toinen vaihtoehto jota harkitsisin on bemun 330d, vm 06-> saa juurikin tuolla 30ke ja halutessa löytyy nelivedollakin tuohon hintaan. Mahtava kone ajettavuudeltaan, tehoa 231 mutta se vääntö 500nm : ))))
     
  18. tehjone

    Rekisteröitynyt:
    18.11.2003
    Viestejä:
    2 049
    Pitää muistaa, että Diesel on aina Diesel bensa konetta tässä haettiin, tuo 500Nm vääntö = 500 Nm @ 1750–3000 r/min toki lastulla sinnekkin saadaan väännöt 600Nm se on edelleen kapealla alueella. Kun 2.0TFSI 280 Nm @ 1800–5000 r/min.

    2.0TFSI:stä saadaan ilman fyysisiä muutoksia 250hp hintaahan tuolle tulee lisää n. 400- 1000e 50 hevosvoimasta aika halpa hinta. Väännöt siellä 350-380Nm

    Muutoksilla esim. vielä lisää polleja.
    APR Audi A4 B7 2.0T FSI S3 K04 Conversion Package

    Vanha 1.8t on ilmeisesti ylimitoitettu moottorin normaali tehoihin verrattuna.

    Ainakin mitä alt-control sivuilta voisi lainata.

    Huolto hinnat ovat riistoa tosiaan. Hinnat pyydetään etukäteen. Kannattaa kilpailuttaa. Tutustu tyyppivikoihin ja etsi saksasta osien toimittaja josta saa halvalla tilattua osia. Saattaa olla heittoa 20-70% hinnoissa.
     
    Viimeksi muokattu: 26.07.2009
  19. Gazebo

    Rekisteröitynyt:
    27.08.2004
    Viestejä:
    206
    Oon yli vuoden päivät käyttäen pähkäillen mihinkä noin 25-35 000 euron autoon rahansa laittaisi. Loppupäätelmä oli kohdallani kuitenkin se, että jos budjetti riittää _uuteen_ Octaviaan, on se väistämättä _järkevämpi_ valinta kuin joku A6 tai S-type R.
    Audi A6 Avant 2.0 TFSI 5d Multitronic Farmari 2006 - Vaihtoauto - Nettiauto
    Jaguar S-Type R Aut 400 Hv Porrasperä 2002 - Vaihtoauto - Nettiauto

    Neliveto ja automaattivaihteisto osoittautui sellaiseksi yhdistelmäksi, ettei oikein alle 45 tonnin uusista autoista löydy.
     
  20. eGetin

    Rekisteröitynyt:
    02.04.2007
    Viestejä:
    2 809
    Lol. Enemmänkin niitä ei ole sen takia että sattuvat olemaan pienempiä kuin ne Mersut.
     
  21. Madrunner

    Rekisteröitynyt:
    07.09.2004
    Viestejä:
    409
    Loistava valinta kyllä autoksi, ja ennen kaikkea oikea tekniikka. Audi ilman quattroahan on vain kalliimpi VW.
    Itse en näitä uudempia TFSI koneita ole juurikaan testaillut, mutta käsittääkseni ihan yhtä luotettavaa tekniikka kuin vanhemmatkin tuotteet, kuten se kuuluisa 1.8T johon omat rahani riittävät.
     
  22. profile1

    Rekisteröitynyt:
    10.05.2005
    Viestejä:
    528
    Tällä urbaanilegendalle olisi joskus kiva kuulla faktaakin.
    Eli onko tosiaan näin,että mitä enemmän kolarialtis ajopeli - sitä kalliimmat maksut?
     
  23. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    16 357
    No onhan se. Mutta eihän se tietenkään ole ainoa tekijä joka vaikuttaa.
     
  24. Braitsu

    Rekisteröitynyt:
    21.05.2009
    Viestejä:
    868
    Kyllä näin se menee, kiitos vaan teinitunaajat :D mutta toki 10 000€ ja 30 000€ autoillakin on erilaiset vakuutusmaksut.
     
  25. FXT

    Rekisteröitynyt:
    20.07.2007
    Viestejä:
    1 049
    Ajan vuosittain 430 matkaa taksilla ja kuski vaihtuu luonnollisesti aika tiheään, joten jos he itse alkavat aiheesta puhua, niin täytyyhän siinä nyt jonkinlainen peru olla.

    "tenavatähteä" pienempi tuskin on ja olenpa ollut yhdessä A6:ssakin kyydissä kun nyt oikein muistia kaivelen ja siinä ei toimineet takaturvavyöt ollenkaan, samoin oli tomaatti sanonut kuulemma sopimuksen irti jo 20 000 kilometrin kohdalla. :)

    Siis yksi audi ja 430 kyytiä!!! Enimmäkseen muut siis mersuja ja volvoja.

    Tilastoissakaan eivät audit kauheasti juhli, kuten eivät myöskään ranskalaiset.

    Mihin siis perustuvat nuo väitteenne audin kestävyydestä? Onko faktoja missään? Perusteeksi ei sitten kelpaa mikään le mans tai vastaava... :)
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti