Arma 3 (PC) (2013)

Viestiketju alueella 'Pelit ja konsolit' , aloittaja Primarkka, 19.05.2011.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. JoelH83

    Rekisteröitynyt:
    20.05.2016
    Viestejä:
    3
    Kiitos kaikille! Erityisesti Ezzzin kommentti lämmitti sydäntä, päädyin valitsemaan ylemmän. :)
     
  2. Tiedoksi vielä, että uusimman patchin myötä peliä on optimoitu huomattavasti. Toinen isompi suorituskykypäivitys saapuu seuraavan patchin (eli Apex-lisäosan) mukana. Yhteensä nämä optimoinnit tuottavat jopa 50 % parannuksen FPS:ään, joten puhutaan jo merkittävästä harppauksesta suorituskyvyn suhteen.
     
  3. Sampsonite

    Rekisteröitynyt:
    23.05.2009
    Viestejä:
    258
    Ööh, "50%:n parannus" on musta aika kovaa liioittelua, tai ainakin harhaanjohtavaa.

    1.60 päivitys näyttää lähinnä pitäneen fps:t ennallaan useimmilla käyttäjillä, tai ehkä muutamien prosenttien parannusta tietyissä tilanteissa, ei mitenkään kautta linjan.

    Dev-versioon tuli juuri uusia optimointeja ympäristön renderöintiin ja lataamiseen, mikä kyllä antaa huikeita nousuja tyhjällä mapilla kun ruudulla on paljon objekteja. Esim. isoissa kaupungeissa ja metsissä. Mutta pelin suorituskykyongelmathan eivät juuri koskaan johdu maailman piirtämisestä ruudulle vaan kaiken muun toiminnan simuloinnista. Eli kun raskaassa moninpelissä fps huitelee jossain 30-40 tienoilla, sen renderöinnin osuus on enää hyvin pieni osa yhden framen prosessoinnista.

    Totta kai nämä parannukset yleisesti ottaen nostaa fps:ää joka kohdassa, mutta oikeissa pelitilanteissa muutos on luultavasti muutaman framen luokkaa.
    Your mileage may vary.
     
  4. Primarkka

    Rekisteröitynyt:
    13.03.2011
    Viestejä:
    1 942
    Kyllä tuo nostaa aika paljon FPSää ainakin wasteland servereissä isoimmissa kaupungeissa.
     
  5. Huom. jopa 50 % parannus, ts. reaaliparannus on jotain 0 ja 50 prosentin väliltä. Optimoinnit kuitenkin skaalautuvat yllättävän hyvin myös moninpeliin, jos missionin skriptat ovat edes jotenkuten kunnossa ja jos botteja ei käytetä tuhottomasti. Ylivoimaisesti suurin osa Armassa pelattavista moninpelimuodoista itse asiassa on tällaisia, joten kyllä mielestäni puhutaan melko isosta suorituskykypäivityksestä.
     
  6. Frank Provo Banned

    Rekisteröitynyt:
    30.08.2010
    Viestejä:
    2 563
    Ainakin Bohemia on näköjään kussut tuon valaistuksen näissä viime päivityksissä, eli jatketaan vanhalla linjalla "korjaamalla" toimivia asioita ja jätetään ne oikeat puutteet korjaamatta.

    Peli näyttää nyt siltä, että näytössä olisi kontrastiasetukset aivan perseellään, ei voi taas ymmärtää tuota touhua.
     
  7. Gambler0

    Rekisteröitynyt:
    05.03.2014
    Viestejä:
    36
    Täysin eri mieltä sinun kanssa tässä asiassa. Viime aikaisten päivitysten myötä suorituskyky ja ulkonäkö on parantunut enemmän kuin uskalsi odottaa ja tämä pikku kontrastiongelmasi on korjattu sillä, että menet säätämään ne itseäsi miellyttäväksi. Tiputtelin 10-15%, niin sävyt oli ihan entisellään. Kannattaa sieltä koneen mukaisesti käydä katsomassa päivityksen jälkeen muutenkin asetukset kuntoon. Itsellä oli ainakin oletuksena mm. veden heijastukset jäänyt disabled-tilaan.
     
  8. hytar

    Rekisteröitynyt:
    10.12.2015
    Viestejä:
    222
    Ei kyllä vielä minun mielestä tarpeeksi hyvin pyöri sigun koneella kun hädin tuskin saa 60fps King of the hillissssä high asetuksilla ja view distance 2500m...
     
  9. Gambler0

    Rekisteröitynyt:
    05.03.2014
    Viestejä:
    36
    Oletko nyt varma, ettet toivo vähän liikaa. Pelaat kuitenkin modattua pelimuotoa, luultavasti kaupungissa johon 90 pelaajaa on ryykimässä ja joka ikinen pelin leikkikalu käytettävissä.
     
  10. Frank Provo Banned

    Rekisteröitynyt:
    30.08.2010
    Viestejä:
    2 563
    Toivotaan, että tuota säädellään vielä Bohemia taholta. Koitin myös säädellä kuvaa, mutta ei sitä saa yhtä luonnolliseksi kuin ennen.

    No, tämänlaista "silmänkarkkia" tämä Instagram-sukupolvi ilmeisesti haluaa.
     
  11. Laquel

    Rekisteröitynyt:
    26.02.2009
    Viestejä:
    5 696
    Mielestäni tuo ulkoasu näyttää paljon realistisemmalta valaistuksen ja yleisen värimaailman puolesta nyt uuden päivityksen jälkeen. Ja tosiaan jos haluaa vielä realistisempaa niin sitä kontrastia ja saturaatiota voi säätää mieleisekseen.
     
  12. hytar

    Rekisteröitynyt:
    10.12.2015
    Viestejä:
    222
    No tuo fps olikin safezonella mitattu ilman että mitään vehkeitä tai pelaajia oli lähettyvissä. On se sitten tyydyttävä pienempään view distancee jotta saa sen 60fps kaupungissa.

    Asiasta toiseen ne jotka pelailee exilee niin voipi lisäillä jos haluaa peliseuraa. Steam nickki sama kuin täällä. http://steamcommunity.com/profiles/76561198034443518
     
  13. Jusbaum

    Rekisteröitynyt:
    26.09.2012
    Viestejä:
    225
    Kävin kokeilemassa KotHissa miltä näyttää ja miten pyörii päivityksen jälkeen, ja voi veljet.
    Kaupungissa fps ollut ~20-25, nyt oli 40-45. Ja vastaavasti ei-kaupunkialueella fps oli noussut 40 -> 60-80. Makiaa :D
     
  14. scarfacd

    Rekisteröitynyt:
    12.03.2010
    Viestejä:
    217
    Veden asetukset olivat disabled tilassa, koska se oli uusi optio, kaikki muut ovat päivityksenkin jälkeen siinä missä ennenkin.

    Huoletta voit laittaa grafiikka-asetukset täysille, ne ei ole se syy, miksi fps on huono. View distance sulla on erikoisen pitkällä, KOTH kun ei yleensä yli 1km tarvitse, ellet ole sniper.

    No nyt on kyllä vaikea uskoa, itse noita wasteland ja rp servuja pelailen, niin ei kyllä juuri suorituskykyyn parannuksia ole tullut. Pitääkin tänään käydä testaamassa KOTH.
     
  15. Tanoa on julkaistu Dev Branchiin!

    Tällä hetkellä sisällön latauksessa ja Apexin omistajuuden vahvistamisessa on ongelmia, ja suurin osa pelaajista ei vielä pääse testaamaan Tanoaa. Ongelmien pitäisi ratketa ilmeisesti lähituntien aikana.


    Mapin leiska spoilerin takana
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen: 06.06.2016
  16. Gambler0

    Rekisteröitynyt:
    05.03.2014
    Viestejä:
    36
    Siellä se tuleva kesälomakohde häämöttää.

    Leiska näyttää näin ensivaikutelmaltaan hyvältä. Hyvä, että on pienempiä saaria johon jakaa actionia.
    Pitäisi varmaan viimeinkin opetella lentämään tikulla, nuo sillat tai veneily tuolla on sellaisia asioita joita haluaa välttää viimeiseen asti.
     
  17. Frank Provo Banned

    Rekisteröitynyt:
    30.08.2010
    Viestejä:
    2 563
    Aika rajusti heittelee FPS tuolla viidakossa, mikä ei yllätä yhtään. Omat asetukset ovat sellaiset, että peruspeli pysyy kokoajan 60fps, eli AO, Caustics ja ATOC on pois päältä. Muuten High asetukset.

    Näytönohjaimena GTX970.
     
  18. taffel

    Rekisteröitynyt:
    22.06.2001
    Viestejä:
    56
  19. DarkWing

    Rekisteröitynyt:
    08.12.1999
    Viestejä:
    402
    Onko tähän mitään järkevää single player contenttia olemassa tyyliin alkuperäinen Flashpoint jossa ollaan perus nurmipora muiden joukossa ja kalustona ei näitä scifileluja.
     
  20. Frank Provo Banned

    Rekisteröitynyt:
    30.08.2010
    Viestejä:
    2 563
    Itseä vähän häiritsee tuon vanhanaikainen staattisuus. Vaikka taloja on vähän, niin todella moneen ei pääse sisälle (eikä niitä muuteta myöhemmin semmoisiksi) ja sitten kaikki koneet ja kontit ja muut kestää vaikka minkälaisen ydinlatauksen.

    Viidakossa old-school tuulahdus tulee jäykästä kasvillisuudesta josta kävellään läpi.

    Voi kun Arma 4:n pelimoottori tehtäisiin vihdoin puhtaalta pöydältä.
     
  21. Arma 4 tehdään DayZ SA:n enginellä eli Enfusionilla. Arma 3 jäänee viimeiseksi Real Virtualityllä tehdyksi peliksi.
     
  22. ||t0n1|

    Rekisteröitynyt:
    23.01.2013
    Viestejä:
    283
    Mitenkäs tuota tanoaa ois tarkoitus päästä pelaamaan? Yritin mgt servulle yhdistää niin ei päästänyt arman logoa pidemmälle, jonka jälkeen koitin etsiä mappia ihan pelistä itsestään eikä tuntunut löytyvän. Apexinkin ostin vaan eipä tuo näytä asentuvan. Auttakaa, olen ulalla

    E: sain sittenkin toimimaan
     
    Viimeksi muokattu: 16.06.2016
  23. uj-kk Banned

    Rekisteröitynyt:
    05.01.2016
    Viestejä:
    97
    ei oo. ellei sitten pelaajien tekeminä modeina.
    tarjolla ei oo ku tää paska joka on liian vaikee ja jossa ei nää mistä viholliset ampuu. siis niitä ei nää ollenkaan. ja lisäks tosiaan noi scifipaskat ja ihme keksityt CSAT ja AAF puolueet.
     
  24. coutzi

    Rekisteröitynyt:
    23.12.2011
    Viestejä:
    40
    Siis kuinka helvetin tehokkaan myllyn tämän pelin pyörimiseksi vähintään 60fps kokoajan tarvitsee? Ultra presetillä joutuu laskemaan visibilityn alle yhteen kilometriin.. ja lowilla jos laittaa visibilityt täysille niin pyörii semmoset 20 fps? Muutenkin tosi epävakaata menoa ja välillä tuntuu kone räjähtävän, kun noita videoasetuksia säätelee.
    i7 4790 3.6ghz ja gtx 970 ja 16gb ram ei näköjään riitä.
     
  25. Jusbaum

    Rekisteröitynyt:
    26.09.2012
    Viestejä:
    225
    Mitähän nyt taas.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti