Effexor toimi minulle aikoinaan paremmin kuin mikään muu, kuhan oli tarpeeksi korkea (300mg) vuorokausiannos. Lisäksi auttoi nukkumaan tuo korkea annos.
Muiden menestyksiä on turha seurata ja vertailla omaa elämää, monilla voi olla päällisinpuolin elämä kunnossa, mutta sisäisesti ollaan romahtamispisteessä henkisesti ja joskus myös fyysisesti, kun ei voimat riitä enää pitämään kehoa kunnossa.
Tuuduttaudu ainaki eläkepapereillasi siihen henkiseen tilaan, ettei kukaan enää tule kertomaan sinulle mitä sinun pitää olla tai mitä pitää tehdä, voit luoda oman maailmasi kaikessa rauhassa. Itsarin ehtii tekemään sitten myöhemmin myös, vaikka sitten kun fyysinenkin terveys alkaa täysin rappeutumaan.
Viimeksi muokattu: 31.10.2017
Voin sanoa kokemuksesta, että melko täydellinen epäonnistuminen elämässä ja jatkuvat terveydelliset hankaluudet eivät varsinaisesti ole mikään riittävä syy itsemurhaan, eikä edes este elämän pienistä asioista nauttimiselle ja jopa peruspositiiviselle elämänasenteelle. Toisaalta "epäonnistumisen" voi määritellä niin monella eri tavalla. Itse koen, että toisaalta olen onnistunutkin tietyissä asioissa ja saavuttanut tiettyjä päämääriä, vaikkei näitä yleisesti ottaen pidettäisikään minään onnistumisen mittarina.
Perushyväksytty onnistumisen mittari lienee perhe + työura (ja/tai omaisuuden kartuttaminen). Näitä en ole saavuttanut mutta tiettyjä muita asioita kyllä, joita MINÄ itse arvostan. Viisaus ei niistä vähäisimpiä, mutta loppuja en kerro.
Kansaneläkettä ei saa enää vakituisesti EU:n ulkopuolella asutessa, oliko siinä nyt sitten puoli vuotta vai vuosi rajana.
Sinänsä en kyllä ymmärrä miksi. Ihmeellistä köyhien ihmisten kiusaamista, sitä paitsi KELA:han osittain välttynee mm. terveydenhoitokustannuksilta ja asumistuelta, jos asiakas oleskelee jossain huitsin Nevadassa, eli sehän on vaan win-win sille.
Eri asia on sitten se, että esimerkiksi Thaimaassa asuminen pidemmän päälle on hankalaa paikallisen byrokratian takia.
Syyt on tietty samat kuin työttömyyskorvauksissa yms, hyvähän ne rahat olisi saada takaisin kiertoon omassa maassa.
Mutta joo, eläkkeen kohdalla tuo on kyllä kiusaamista. Jos ihminen tulee loppuelämänsä olemaan työkyvytön/valtion silmissä saavuttanut pisteen että ei tarvitse enää tehdä töitä yms. niin kyllä saisi olla itsemääräämisoikeus asumispaikastaankin.
Tosin en ite kyllä meinannut että pitäisi heti Thaimaaseen muuttaa loppuelämäksi, vaan ennemminkin että käy jonkinaikaa aivan toisenlaisessa ympäristössä ja nimenomaan mieluummin ulkomailla. Syksykin nyt on Suomessa mitä on, niin kuukausi lämpimässä ilmastossa poissa kaikesta tutusta voisi piristää ja antaa uusia ideoita mitä tehdä. Indonesia/thaimaa/vietnam jne. on maina niin halpoja, että kansaneläkkeelläkin onnistuu pidempi reissu kunhan liput saa hommattua. Ja jos terveys kestää, eikä ole tämän suhteen liian hankaloittavia tekijöitä tyyliin pyörätuolissa+sydämentahdistimessa. Tosin kyllä pyörätuolissakin ihmiset matkaavat.