Android-sovellukset

Viestiketju alueella 'Älypuhelimet ja taulutietokoneet' , aloittaja Tege, 18.04.2010.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. hpguru

Rekisteröitynyt:
    08.12.2009
    Huom. Android käyttäjät! Google Play Musiikki suljetaan tänä vuonna joulukuussa.

Minulle tämä ei ole tullut yllätyksenä, mutta kun 9,99 olen maksanut jo vuodesta 2016, pikkaisen harmittaa että joutuu etsimään vaihtoehtoja??? Google tarjosi vaihtoehtoa YouTube Music ja siirto olikin siihen mutkatonta. Kaikki listat ja tykkäykset siirtyi lennosta nappia painamalla. Järkytys tapahtui sen jälkeen: listoista siirtyi kaikki, mutta arviolta 20% biiseistä eivät ole saatavilla sieltä (omassa musiikissa).

Ottaen huomioon, että palveluun sulkeutumiseen on alle 6 kk, niin en näe että se paranisi. Toimintoja ei voi verrata keskenään. YTM ei näytä toistokertoja, listoja ei voi lajitella esim. artistin, biisin, albumin, pituuden mukaan yms. Biisejä ei voi siirtää hausta listoihin yms. Ulkosu on selaimessa ihan järkyttävää kuraa. Maksullinen palvelu ja löytää soitettavaksi laittomasti YT-ladattua musiikkia???

Mistä siis maksaisin jatkossa? GPM äänenlaatu on 320K, kun tämän 256K???

Minkä takia kun tykkään YTM jotain, niin se näkyy myös YT? En minä halua että nuo palvelut juttelevat keskenään. On niin paljon puutteita YTM etten näe siitä korvaajaa Google Musiikille, valitettavasti.

Puutteita on niin paljon YTM häviöksi, että kirje Googlelta listojen siirrosta sai myös etsimään vaihtoehtoa musiikille. Aion siirtyä Deezerin käyttäjäksi. Miksi. Vaadin, että 320K MP3 sekä selaimessa että luurissa, koska on Chromebook ja lisäksi Deezer antaa 2 kk ilmaiseksi jos tilaa vuodeksi kerrallaan.

Googlelta en ole saanut mitään alennusta vaikka maksan jo viidettä vuotta.

Eihän tämä näin voi olla, että samat 9,99 pitäisi maksaa huonommasta palvelusta YouTube Musiikissa?

Spotify ei oikein nappaa, koska siinä ei ole 320K web playerissä.

Taker tykkää tästä.
  2. heyrst

Rekisteröitynyt:
    31.12.2001
    Jaloilla äänestys..

Oli musiikkikirjastot ladattuna GPM. Arvelinkin ettei tämä tule hyvin päättymään niin latasin kaikki talteen. Varmuuden vuoksi josko ei olekaan alkuperäistä tai jaksa sitä flaceista alkaa muuttamaan. Takaisin lataamisen ärsyttävyys että pitäisi jokainen käydä nettisivuilla albumi kerrallaan lataamassa jos haluaa säilyttää kansiohierargian. Ja lisäksi nettisivuilla 2 latauskerran kiintiö. Laajennuksella lataaminen lataa kyllä kaikki, mutta tasan yhteen ja samaan kansioon. Eli lopulta tuli kaikki kansioon vedettyä ja automaattinen siivous pois kaikesta mistä löytyy flackkeina säilöstä. Tällä kerralla ei ollut kuin nelisen levyä jotka oli lähinnä nekin toisia varten automatkalle. Siinä mielessä vanhanaikainen että säilytän tiedostoina kaikki musiikit. Näissä digitaalisissa palveluissa kun ei koskaan tiedä koska katoaa joku joko sopumuksien takia tai sitten vaan nykyaikaan sopimattomien sanojen tai bändin jäsenen 20 vuotta sitten tekemien tekojen takia.

YTM tuntuu niin luotaan pois työntävältä et saas nähdä mihin suuntaan se kehittyy. Spotifyn perhe versio kyllä on, mutta sieltä juuri puuttuu sellaisia mitä itsellä on. Noh molemmat toimii kyllä Google Homessa sekä auton android-soittimella. GPM sai ladattua itse ne puuttuvat mikä oli siinä hyvää.

Ja noi taas muunnokset.. musiikit ollut itsellä Flac ja 320k MP3 muodossa. Nyt toi siirto YTM vetää ne 256k ACC muotoon.

Viimeksi muokattu: 29.06.2020
    hpguru tykkää tästä.
  3. hpguru

Rekisteröitynyt:
    08.12.2009
    Olen nyt lukenut tuntikaupalla arvioita YT Musiikille Googlen kaupassa englanniksi ja vaikea nähdä ketään, joka antaisi enemmän kuin tähti, Google Musiikista siirtyneenä. Osaako joku sanoa kuinka saisin Deezeristä sen ilmaiskuukauden niin että jatkoksi tulisi tuo 12 kk kerralla, jossa huomioitaisiin 2 kk ilmaiseksi?

Täytyy tuosta vielä Deezerin aspan kanssa puhua.

Minulla ei ainakaan arvostus Googleen noussut. Kokeillaan, leikitään. vaihdetaan, kokeillaan, leikitään, vaihdetaan. Monia palveluita lopetettu tai tässä tapauksessa korvattu huonommilla.

Onko jollakiin muuta ehdotusta. Spotify on valinta, mutta ei sovi Chromebookiin, koska selaimessa ei voi toistaa 320K. Toistaako esim. Apple music selaimessa 320K ja Tidal ei tule kysymykseen.

Tällä hetkellä Deezer vaikuttaisi kelvolta sellaiselle, joka käyttää vain suoratoistoa palvelun valikoimalle.

Harmi juttu, että joutuu toimivan palvelun irtisanomaan, koska jatkopalvelu on huono.

4. heyrst

Rekisteröitynyt:
    31.12.2001
    Eniten itseä ärsyttää myös se että ei saa kännykällä castausta Google Home kaiuttimiin ilman maksullista YTM versiota. GPM kanssa se onnistui.

Pöljintä tuossa on että televisioiden omiin ja niissä kiinni oleviin Chromecastin tikkuihin ja Amazonin Fire TV Stickiin pystyy musiikin castaan. Maksullisuus vaaditaan vain musiikkiin tarkoitetuilta Chromecast Music ja Home kaiuttimilta. Joskus joku vastaava oli aikasemminkin jolloin piti yhteen itse tehtyyn putkivahvistimen runkoon tehtyyn kaiuttimeen vaihtaa Chromecast Musicin tilalle televisioon tarkoitettu palikka hdmi äänierottimen kanssa. Näköjään ollaan taas saman sen itsensä äärellä..

Viimeksi muokattu: 29.06.2020
    hpguru tykkää tästä.
  5. hpguru

Rekisteröitynyt:
    08.12.2009
    Varsinkin jos on ostanut musiikin sieltä, eikä pääse sitä käyttämään haluamallaan tavalla.

Peruin eilen GPM/YTM-tilauksen, tilaaja vuodesta 2016. Itse käytin lähinnä maksullisen tilin musiikkia, mutta tuo YTM on liian huono ollakseen vakiosofta siihen. Lisäksi ottanut kupoliin jatkuva mainosbanneri YTM:ään, koska olet jo siirtänyt musiikit (josta 20% puuttuu YTM), niin sai luvan lähteä vuosien tilaus.

GPM:ssä oli bugeja, ja joitakin olen hyväksynyt, mutta jo vuoden aikana olen huomannut ettei sitä kehitetty enää. Tuo uutinen siirrosta ja sulkeutumisesta vuoden loppuun mennessä oli se viimeinen niitti.

Nyt olen Deezer 320K trialissa ja siinä on myös tuo Googlestakin tuttu pilvi omalle musiikille.

Äänenlaatu vastaa täysin Googlen GPM:ää ollen 320K, kun taas YTM on 256K.

6. heyrst

Rekisteröitynyt:
    31.12.2001
    Äänenlaatu ei ihan suoraan ole noilla luvuilla vertailtavissa kun eri koodaus.

7. NiceMan

Rekisteröitynyt:
    13.09.2003
    Sitten kun menevät riittävän kaupallisiksi ja hinnat nousee niin kummasti oma musiikkiserveri alkaa kiinnostaa tosin silloinkin joutuu sen lailisen musiikin ostamaan mutta sitten ei ole huolto että míllloin loppuu etc..

8. hpguru

Rekisteröitynyt:
    08.12.2009
    Olen ollut todella tyytyväinen Deezeriin eikä vaihto kaduta.

Soittolistojen hallinta huippuluokkaa, julkaisuja voi hakea levy-yhtiöittäin, omat henkilökohtaiset suositukset tarjoavat JOKA PÄIVÄ uutta musiikkia, kappele yms. radio ei toista samaa, omia henkilökohtaisia top-listoja. Ero on kuin yöllä ja päivällä mm. YTM ja GPM. Ei todellakaan kaduta Googlen irtisanominen. Kannattaa huomioida Deezerin olemassaolo, eikä Spotify ole suinkaan ainoa palvelu tässä maailmassa.

Musiikki suositukset paranevat mitä pidempään olen trialissa ollut Premiumille.

En voi odottaa, että pääsen maksamaan 9,99 kk!

Paljon soittolistoja, Deezerissä on jopa editori nimeltään Antoine joka ylläpitää hard dance listoja.

Olen löytänyt sieltä uusia suosituksia ja soittolistat pursuavat.

Selaimessa toimii hyvin ja 320K MP3 on täydellinen ääniformaatti.

Viimeksi muokattu: 06.07.2020 klo 08:56
  9. heyrst

Rekisteröitynyt:
    31.12.2001
    Voiko musiikki nousta paljoa yli 10€/kk. Saat tuolla hinnalla noin joka toinen kuukausi ostettua uuden täysihintaisen CD-levyn. Ja sulle jää ne levyt käteen tai voit ne myydä toisin kuin lopettaessasi palvelun tilaamisen. Närästää jo toi Spotifyn perhe 16.99€/kk siinä mielessä että siinä tavallaan myydään kahteen kertaan samaakin musiikkia meille.

Tuos omassa serverissä on vaan se etäyhteyksien ongelma. Toki joku halpakin Zyxelin NAS saa musiikit tiedostoina Zyxelin pilveen jos voi tarpeen mukaan napsia kännykän softalla. Samaa muillakin valmistajilla. Mut jos lähdetään availeen suoria yhteyksiä omille servereille, niin pitää olla kyllä muutakin tarvetta että kulut kuittaantuu. Saa hieman kikkailla että pääsee suoraan yhteyksiinkin monella yhteyksillä kun julkista ip:tä saattaa saada vaan IPV6 muodossa nelosen nykyisin aika usein NATin takana. Ei tule montaa softaa kännykällä mieleen jolla saisi soiteltua omalta serverilta joka IPV6 kautta netissä.

10. hpguru

Rekisteröitynyt:
    08.12.2009
    Oma kokemus on ollut se, ettei niitä laillisia CD-levyjä juuri kukaan osta käytettynä. Korkeintaan ilmaiseksi ottavat johonkin levykepuljuun, tai todella pienellä korvauksella. Kaikilla on Deezer, Spotify yms. ilmaiseksi tai mainoksitta, niin kukapa niitä levyjä enää ostelee. En näe levyjä hyvänä sijoituksena.

Tulipa kokeiltua myös Tidalia Androidissa, ei vakuuttanut.

Viimeksi muokattu: 06.07.2020 klo 12:58

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi