Kyllä tuli taas paskaa tuutin täydeltä Maikkarin tyyliin. 15 minuttia riitti.
Amerikkalaisen esikuvansa tavoin huutajat "löytävät" muun rojun joukosta aarteita, niin kuin sarjan nimikin antaa ymmärtää. Mutta ei kai kukaan "oikeasti" säilö arvotavaraa vuokatussa tilassa, jossa on aina varastoidun tavaran memettämisen riski, jos vuokra "jää" maksamatta (tai joku murtautuu sinne)?
Esikuvaa syytettiin lavastamista, ja samaa konseptia näyttää Maikkarikin noudattavan. Kas kumma, kun huutajat olivat "valikoitua joukkoa"... Sven Tuuvaa ei siellä näkynyt...
Arvostelu: -1/10
Viimeksi muokattu: 22.09.2016
En aluksi edes katsonut koko sarjaa, koska arvelin sen olevan täyttä shaibaa. Tämän säikeen innoittamana olen kuitenkin pari jaksoa silmäillyt, ja onhan tää nyt ihan huikea 
Parasta tässä on se, että 30min formaatti on saatu venytettyä täyden tunnin mittaiseksi.
Mielenkiintoisesti kerrotaan huutajista, käydään heidän huutotaktiikkaa läpi ja aina jakson lopussa harrastetaan ja kokeillaan jotain uutta.
Meklari on myös mahtava persoona ja omalla meklauksellansa saa huonostakin varastosta huippuhinnan huudatettua.
Pääasiassa huutavat erittäin arvokkaita varastoja; puiset a-tikkaat saattaa olla yli satasen arvoiset, tai vanha lipasto useita kymppejä. Myöskin vanhasta tietokoneen näytöstä tuntuu aaavan 20€ ja printtitaulusta yli 40€. Itse olen ilmeisesti väärillä markkinoilla koittanu kaupitella, sillä olen vain saanut haaveilla tuollaisista hinnoista. Mutta ammattilainen on ammattilainen.
Yksi mielenkiintoinen lisämomentti on, että viereisistä varastoista voi löytyä toisen varaston esineitä. Voi että oli jännittävää, kun yhdestä varastosta löytyi "rahalaukku" ja siihen kovasti katseltiin avainta - sitä kuitenkaan löytymättä. Kuin ihmeenkaupalla viereisen varaston huutajilta löytyi "koteloavain" (siis semmonen millä jotku pc - kopat on lukittu) ja kuin ihmeenkaupalla kyseinen avain sopi "rahalaukkuun".
Huikeeta jännitystä, huikea sarja ja mahtavat henkilöhahmot. JATKOON!
Viimeksi muokattu: 05.02.2017
Tämä pökale taisi painua unholaan yhtä nopeasti kun alkoikin...
Oli miten oli, nyt Fox mainostaa vastaavaa sarjaa ”Huutokaupan metsästäjät Suomi” nimellä. http://www.fremantlemedia.fi/huutokaupanmetsastajatsuomi
Mahtaakohan tämäkin aiheuttaa vastaavan myötähäpeän kun edeltäjänsä?
Mainoksen perusteella ainakin Pauliina Laitinen-Littorin on mukana ”huutamassa”, muita hahmoja en sitten tunnistakkaan.
Viimeksi muokattu: 13.01.2018