27" näytöt (2560x1440)

Viestiketju alueella 'Rauta' , aloittaja Pusherman, 01.01.2010.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Etanol

Rekisteröitynyt:
    19.01.2008
    Ai minusta 30" ei voi olla liian suuri omaan käyttööni? Tietääkseni en puhunut mistään pikseleistä yhtään mitään?
    Kyllä ergonomia on aika huonolla mallilla jos näyttöä joutuu katsomaan ylöspäin.

2. EramaanKettu

Rekisteröitynyt:
    19.03.2009
    Esim Nec Pa271W on 400mm korkea mikä tarkottaa sitä, että jos näyttö on oikein pöydällä sulla on 20 cm ylä ja alapuolella 90* linjasta ja 320mm vasemmalle ja oikealle. Eli jos silmät pyörii päässä niin ei toi 700mm pahalta katseluetäisyydeltä tunnu.

3. Etanol

Rekisteröitynyt:
    19.01.2008
    Eikö näyttö pitäisi sijoittaa siten, ettei sitä ikinä tarvitse katsoa ylöspäin tuosta 90* linjasta? Tai näin ainakin itse olen ymmärtänyt. 30" 16:10 näytöt ovat kyllä korkeampia kuin 400mm. Mitä parempaa tuossa Necin 27" näytössä on verrattuna Delliin? Hintaa on kuitenkin tuplasti.

4. EramaanKettu

Rekisteröitynyt:
    19.03.2009
    800 vs 1400(saksa). En ole näyttöä vielä tilannut. Toivon, että se tulee jimmssiinkin myyntiin jotta tulis edes jotain kilpailua tai muuten lähtee mindfactorystä kuhan tulee lomarahat ja 3 viikkoa lomasta rahana... Revikoita lueskellut niin tosta PA271W:stä ei ole pahaa sanaa sanottu ja Dellissä on ollut vaikka mitä kellerrystä yms. Kenen silmä näkee mitäkin. Sitten sen "näkee" :) Luultavasti siis maksan n 400 ylimäärästä ja parisataa siitä, että näytössä ei noita mainittuja ongelmia ole. Tietenkin raha on rahaa ja kaikki merkkaa, mutta mielummin maksan 1400 näytöstä mikä ei harmita kun 800 mikä ei miellytä.

5. E.T

Rekisteröitynyt:
    09.10.2000
    Malli"taipumusten" lisäksi paneeleissa on yksittäisvaihteluakin...
    Ja NEC tosiaan lajittelee paneeleita tarkemmin (tai ostaa jo tehtaalta tarkemmin tarkastettuun luokkaan lajiteltuna) ja NECillä on käytössä myöskin paneelin mappaaminen jossa paneelin (nestekiteet+pikseliohjauselektroniikka) tuottaman kuvan värien tasaisuus kartoitetaan ja epätasaisuuksia kompensoidaan prosessoimalla paneelille lähetettävää pikselidataa.
    (myös taustavalon epätasaisuutta voidaan kompensoida paneelilla samalla menetelmällä)

6. EramaanKettu

Rekisteröitynyt:
    19.03.2009
    Eli ilmeisesti en tule katumaan päätöstäni uhrata 3viikon kesäloma, tohon näyttöön ja muuhun sälään saksasta :)
    Meinasin myös itse ostaa Spider 3, mutta kun töissä on niin saan lainata luultavasti päiväksi :)

7. IcyAero

Rekisteröitynyt:
    17.12.2009
    Näyttö pitäisi sijoittaa että istuessasi ja katsoessasi suoraan eteenpäin silmäsi kohdistuvat näytön yläreunan kanssa.

8. Etanol

Rekisteröitynyt:
    19.01.2008
    Kyllähän jäi paska maku gigantista. Soitin sinne eilen, kertoivat näytön toimitusajaksi "kuukausia". Nyt heillä sitten onkin näyttöjä varastossa. Noh, eipä siinä mitään, mutta minä kun kerkesin eilen jo tilata tuon U2711:n mediafrostilta saksasta ja maksoin siitä 150e enemmän kuin gigantista. Onneksi siinä on edes 5v premium panel takuu kun gigantista olisi vain normaali 2v takuu.

9. Eelis

Rekisteröitynyt:
    06.03.2001
    Paljonko Dellin tarjous oli?

10. Pusherman

Rekisteröitynyt:
    02.08.2004
    Eihän ne kai enää myy lainkaan yksityisille Suomessa.

11. Etanol

Rekisteröitynyt:
    19.01.2008
    Eivät myy yksityisille enää suoraan, näin sanoi dellin myyjä kun soitin sinne. Ostin mediafrostista hintaan 954,90e sis postit.

12. watfor

Rekisteröitynyt:
    14.10.2009
    Huomasin itsekin ihmeekseni tiistaina, että monitoreita oli tullut Gigantin varastoon. Olin jo jonkin aikaa semikiinnostuneena seuraillut Gigantin varastosaldoja ja ajatellut, että ei niitä varmaan ole tulossa pitkään aikaan (varsinkaan tuohon hintaan). Sitten kun varastoa yhtäkkiä löytyikin, niin pistin ex tempore tilauksen vetämään. Tänään tuo monitori on kuulemma lähtenyt keskusvarastolta kohti kotia, joten toivottavasti saan sen pian käsiini - ja toivottavasti se joidenkin parjaama anti-glare coating ei ärsytä eikä viallisia pikseleitä löydy eikä monitorin virtalähde inise ikävästi (olen parin muun mallisen monitorin kanssa törmännyt tähän ongelmaan). Onneksi Gigantilla on 30 vrk palautusoikeus, joten jos miellyttävyys ei vastaa 800 euron hintalappua, niin palautuksen pitäisi onnistua helposti.

13. Etanol

Rekisteröitynyt:
    19.01.2008
    Itselleni tuli tänään mediafrostilta viestiä, että maksu oli vastaanotettu ja tuote annettu gls:n hellään huomaan. Toivottavasti jo ensi viikolla saisin testailla näyttöä. Itseä ei oikeastaan tuo 150e lisähinta edes mitenkään haittaa (verrattuna giganttiin) kun saan asioida suomen dellin kanssa mahdollisissa onglematilanteissa + 3 lisävuotta premium panel takuulla.

14. watfor

Rekisteröitynyt:
    14.10.2009
    Gigantin U2711 tuli tänään. Tunnin katselun jälkeen vaikutelma on (onneksi) ihan positiivinen. Kuolleita/jumiutuneita pikseleitä en ainakaan toistaiseksi ole onnistunut huomaamaan eikä sirinääkään kuulu. Antiglare coating on sitten vähän ärsyttävämpi seikka - onneksi tosin vain vähän.

Nyt kun osasin sitä nettijuttujen perusteella heti ruveta tuijottamaan, niin tokihan sen huomaa, varsinkin vaalealla pohjalla, ja voin kyllä ymmärtää, että jotakuta se voi nyppiä ihan kohtuullisestikin. Itsellä ärsytyskynnys ei kuitenkaan ainakaan toistaiseksi ole ylittynyt. En tosiaankaan usko, että se tulisi olemaan minulle mikään kynnyskysymys. Aiemmissa monitoreissani on tainnut olla samantyyppistä "sparklea", joten olen vastaavaan jo tottunut ja kuva siinä mielessä näyttää minusta ihan "normaalilta". Kenties sitten, jos olisi totuttanut silmänsä johonkin über-laadukkaisiin ammattivehkeisiin, paluu "kuluttajatasolle" tässä suhteessa voisi tuntua melkoiselta takapakilta. Sparkleen voi myös vaikuttaa jonkin verran kuvasäädöillä. Lähtökohtaisesti kirkkautta oli aivan liikaa ja kun sitä, kontrastia ja focusta hieman ruuvailin, niin nyt ruutu näyttää paremmalta. Asetukset ovat toki vielä aivan alkutekijöissään ja muutoksia tullee lisää.

Monitorin jalustan korkeussäätö on oikein hyvä. Monitorin saa asetettua varsin alas, mikä näin ison ruudun kanssa on hyvä juttu, mikäli pöytä ei säätömahdollisuutta anna. Kuvaruutuvalikko hipaisunäppäimineen vaikuttaa myös ihan fiksulta. Olen kytkenyt monitoriin kaksi PC:tä (kortteina GTX285 ja 5850) ja yhden Mac Minin (early 09) ja kaikkien kanssa homma lähti heti toimimaan mukisematta. Ja onhan tuota työpöytätilaa (ruudulla) nyt varsin kivasti. Jotkin fontit ovat ehkä hivenen pienen puoleisia, mutta ihan OK nyt kun ihan aavistuksen kasvatin fonttikokoa Windowsin DPI-asetukselle. So far so good.

15. Elvis Jagger

Rekisteröitynyt:
    12.02.2007
    En usko, että tässä asiassa on sinänsä hinnasta johtuvia eroja? LG nekin IPS-paneelit pintoineen tekee. Monen mielestä Dell käyttää yleensä erityisen aggressiivista AG-pintaa tai sitten tämä maine johtuu vain parista mallista, joissa on ollut aggressiivisempi.

16. Etanol

Rekisteröitynyt:
    19.01.2008
    Saas nähdä mitä itse pidän tuosta U2711:stä jos gls joskus sen tänne suomeen saa. Itse en ole _ikinä_ käyttänyt tai edes nähnyt käytössä yhtäkään oikeasti laadukasta monitoria. Kokemuksia vain paskoista tn-näytöistä vanhoista putkinäytöistä monen vuoden takaa. Toivottavasti kuvanlaatu on minusta "aivan mieletön", tai ainakin huomattava parannus nykyiseen Samsung 226bw:hen.

17. watfor

Rekisteröitynyt:
    14.10.2009
    Itse olen kyllä tyytyväinen. Tekstikoko ja se coating vaikuttavat jo ihan normaaleilta jutuilta (eli silmä on tottunut) ja värit ovat kyllä vaikuttavat. Uskon, että useimmat pitävät näkemästään ja pikkuseikkana se läheisyysanturilla henkiin heräävä hipaisunäppäimistö kuorruttaa kakun. Liitännät ovat myös kattavat. Tosin miksi ihmeessä monitori toimitetaan paketissaan niin, että VGA-piuha on kiinni monitorissa ja muut irrallaan. Kukahan tällaista monitoria käyttää VGA:n kanssa? USB-hubi on myös ihan hyvä - ei tosin mikään erikoisuus tänä päivänä. Muistikortinlukijaa en ole vielä testannut.

Paketin tarrojen perusteella DELL on toimittanut monitorin suoraan Ruotsin Gigantille eli ilmeisesti matkalla ei ole ollut sen enempää välikäsiä.

18. Etanol

Rekisteröitynyt:
    19.01.2008
    Odottavan aika on todellakin pitkä. Olen suunnitellut uuden näytön hankkimista jo yli puoli vuotta, ja nyt kun se on tulossa niin eihän tässä oikein pysty rauhoittumaan kun miettii vain, että miltähän se oikein näyttää/koska se tulee/onkohan kaikki ok jne. GLS:n seurantaakin tulee tarkkailtua monta kertaa päivässä kun jäin lomallekin tuossa perjantaina. Takuu ilmeisesti toimii kyllä nopeasti suomen dellin kautta, joten mitään katastrofia ei ole tapahtunut vaikka jokin vika näytössä olisikin.

19. Kusari

Rekisteröitynyt:
    13.09.2006
    Onko normaalia että Gigantin verkkokaupasta ei pysty tilaamaan jos kyseistä tuotetta ei ole varastossa? Toivottavasti eivät tuota U2711 tarjousta lopettaneet.

EDIT: Ilmeisesti on, pakko kai se on laittaa kyselyä kyseisen puljun suuntaan.

20. Etanol

Rekisteröitynyt:
    19.01.2008
    EramaanKettu, joko Nec PA271W on tilattuna vai onko jopa jo käytössä? Haluaisitko jakaa vähän kokemuksia näytöstä?

21. EramaanKettu

Rekisteröitynyt:
    19.03.2009
    Ei ole vielä tullut mutta mindistä pitäis tulla. 30 vk odottelen sitä saapuvaksi aikasintaan, mutta oon sillon mökillä miettimässä miten lämmin merivesi on joten aikasintaan kokemuksia seuraavana viikonloppuna kun koitan saada duunista spider 2 lainaksi. Voipiolla, että kirjottelen revikan tonne "käyttäjien tuotetestit" osioon...

22. Etanol

Rekisteröitynyt:
    19.01.2008
    Joo, saakohan noita kalibrointilaitteita vuokrattua jostain, vai pitääkö ostaa uusi? Toisaalta voisi ostaa ja kalilbroida sillä tuon näytön ja laittaa heti myyntiin, tuskin siinä nyt hirveästi menettäisi.

Ps.
    Dell on jo tulossa turussa, huomenna pitäisi olla kotiovella ennen klo 14

23. EramaanKettu

Rekisteröitynyt:
    19.03.2009
    0867 - ColorVision DataColo - Verkkokauppa.com tota miettiny josko uutena ostais, ainakin revikoiden perusteella paras, mutta kun on niin paljon muutakin mitä tarttee... Ois kyl bueno jos noita sais kirjastosta 10 eurolla lainaan päiväks tms.

24. Nuubialainen

Rekisteröitynyt:
    23.02.2007
    Empä lähtis sanomaan että tuo spyder3 pro paras on mutta varmaankin ihan käypä laite. Itse tilasin kaksi kertaa käytettynä X-riten Eye-one Display 2:sen eBaysta 90e kotiinkuljetettuna ja voin sanoa että perkeleen hyvä laite. Aikaisemmin oli kalibroituna Pantonen Hueyllä ja tulokset aivan eri luokkaa. Laite on sama kuin LaCien Blue Eye mutta softa eri.

Täytyy vielä testata toisella softalla (BasICColor)

X-Rite (i1) Eye One Display 2 Review

25. Etanol

Rekisteröitynyt:
    19.01.2008
    Perhana kun en osaa päättää että tilaisiko tuollaista vai ei... Kuitenkin tuo U2711 on ilmeisesti jo valmiiksi kalibroitu, ja tuollainen laite maksaa sen 150e.

"Tehtaalla säädetyt Adobe RGB- ja sRGB-tilat vähentävät lisäkalibroinnin tarvetta, jokaisen näytön mukana toimitetaan tehtaan sertifioitu värikalibrointiraportti."

Olisi kiva tietää hyötyykö tuosta laitteesta edes mitenkään kun olen kuitenkin vain tälläinen peruskäyttäjä, en harrasta kuvankäsittelyä lainkaan.

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen