24-pin kaapeli ei halua purkautua

Viestiketju alueella 'Kotelot ja modifiointi' , aloittaja ||t0n1|, 15.12.2016.

1. ||t0n1|

Rekisteröitynyt:
    23.01.2013
    Kyllä, asia on yhtä tyhmä kuin otsikko antaa ymmärtää. Alkaa vain vähän turhauttamaan kun on yhtä (1) piuhaa yrittänyt saada irti jo kolmatta tuntia ja alkaa välillä tuntumaan, että mikä tahansa henkimaailman tekonen voi olla kyseessä.

Mietiskelin tuossa, että jos on joku itse kaapelinsa sleevaava törmännyt vastaavanlaisiin ongelmatapauksiin.
    Eli olen siis tuolla ihan pinnien irroitukseen tarkoitetulla työkalulla sorkkinut, mutta kun ei irtoa niin ei irtoa. Jännä juttu on, että kun sinne liittimen sisälle katsoo niin näkee selvästi, että on pinnit kääntynyt pois "tieltä". Eikä myöskään ole ensimmäinen kaapeli työn alla, mikäli tämä jotain kiinnostaa.
    Ja tosiaan ne stopparit, jotka pitävät nuita liittimiä paikoillaan ovat ihan selvästi ihan reilusti siellä liittimen sisäpuolella. Joku vain ottaa vastaan ja ei lähde ei mihinkään.

Tähän mennessä on kaikki virtalähteeseen menevät piuhat lähteneet ihan helposti kuin myöskin pci-e piuhat. Joskus kuukausi takaperin kokeilin irrotella toisesta virtalähteestä tuota 20/24-pin liitintä ja siinä oli sama ongelma, joten nyt mietityttää, että voiko näissä olla joku oma kikka mitä ei tarvita esim. pci-e:tä purkaessa?

E:lisää voimaa, huh?? piuha on irti. pinni on vielä sisässä... fml

Viimeksi muokattu: 15.12.2016
  2. Desiato

Rekisteröitynyt:
    11.04.2012
    Irroitustyökaluja, ja muuta fancy clancy hifistelyä eikä sittenkään irtoa.
    Tarvitset 1mm hienomekaanikon lattapääruuvitaltan, eli på finska meisselin jolla saat lukitushakaset painettua riittävällä voimalla yksitellen oikeisiin asentoihinsa. Voit myös kokeilla ihmekääkkä McGyver keinojakin Overlock gurujen tapaan.

http://www.overclock.net/t/654541/a...rick-for-computer-power-supply-cable-sleeving

Viimeksi muokattu: 16.12.2016
  3. mielikainen

Rekisteröitynyt:
    23.04.2008
    Itse olen aika paljon käsitellyt liittimiä eikä niissä kuuluis tarvia voimaa. Onko ne pinit muka oikeasti kääntyneet niin ettei ne tarttuis? Sehän on liitinpronssia ja siinä on jonkin verran joustoa juurikin että lukitus toimii. Pinit on samoja kuin PCIE liittimessä joten ei pitäisi olla vaikeampia.

Itse ole niitillä irroittanut liittimet, ja siinä on se etu että kun niitillä painat sen lukituskynnen alas niin tunnet sormissasi milloin se lukko siirtyy ja niitti on riittävän syvällä.
    Onko niiteillä irroittaminen tuttua?

Omat huomiot aiheeseen liittyen

urospinejä sisältävä liitin on vaikeampi irroittaa. Kun katsoo taskulampulla koloon jossa urospini on, huomaa että siinä on sivuilla kolot joiden takana se lukituspini on, eli jos irroituspuikko ei osu tähän koloon, ei lukituskynsi painu kun irroitin ei mene tarpeeksi syvälle. normaali kotimallin nitojan niitti on oikein sopivan kokoinen kun oikaisee toisen nokan kuten tuossa videossa. (En kattonu tuota videota kokonaan niin en ota kantaa kuin hyvä
    Jos purkaa pelkästään naaraspinejä sisältävää liitintä, sen niitin voi katkaista nurkasta ja pituus riittää silloinkin irroittamiseen.

perus työnkulku vaikean pinin irroituksessa...
    -etsi niiteille ne reiät sormituntumalla molemmin puolin, elä paina loppuun.
    -kun niitit on molemmilta puolilta hollilla, työnnä johtoa sisäänpäin ja sitten paina niitit pohjaan
    -nyt pitäisi irrota vaikeankin piuhan helpolla, jos ei, etsi uudestaan se oikea kohta sille niitille.

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen