200-300€ vahvistin

Viestiketju alueella 'Viihde-elektroniikka, kamerat ja Hifi' , aloittaja lauri_lr, 10.12.2008.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Jaape

Rekisteröitynyt:
    12.07.2004
    Kuinka tämä PS3sta TrueHD-ääniraidan ulos saaminen tapahtuu? Riittääkö että vahvistimessa on HDMI-liitäntä joka imee ääntä sisään? Vai tarviiko siinä olla TrueHD-dekooderi? Saako tälläisia vahvistimia otsikon hintaluokkaan?

2. F-B

Rekisteröitynyt:
    09.04.2008
    Riittää että on HDMI-liitäntä, sillä PS3 koodaa TrueHD:n joku tapauksessa itse. Tsekkaa vaan että vahvistin osaa erotella äänen ja kuvan HDMI:stä, tämä oli ongelma vielä edellisen sukupolven halpiksissa.

3. MUROPAKETIN HINTAVERTAILU

Päivän tarjoukset
    Yhteistyössä
  4. Ihmemies

Rekisteröitynyt:
    24.11.2002
    Jos HD-äänien purulla, HDMI:llä tai muulla ei ole väliä, niin käytettyä Procasteria saa johonkin satkun pintaan. Mielestäni erinomaista vastinetta rahalle. Mulla on käytössä procaster+setti Gradient Preludeita. Melkein hankin kalliimman vahvistimen, kunnes tajusin että olen hukkaamassa rahojani hetkessä arvonsa menettävään vahvistimeksi naamioituun *TIETOKONEESEEN*. HD-äänistäkin pääsee nauttimaan vetämällä äänet analogisena vaffelle.

5. Jaape

Rekisteröitynyt:
    12.07.2004
    Pleikkarista ei vain taida saada analogista ääntä. Tokihan joku vanhempi vahvistin ilman HDMI:tä voisi riittääkin. En ole vaan oikein päättänyt että tarvitsenko HD-ääniä.

Olisko jollain heittää jotain vinkkiä DD/DTS ja HD-ääniraitojen väliltä? Tarviinko tyyliin 1000e kaiuttimet ja kultaiset karvattomat korvat että eron voi kuulla? Harmittaa jos maksaa usean satasen siitä että etupaneelissa lukee TrueHD vaikka eroa ei kuuliskaan.

6. hobzu

Rekisteröitynyt:
    29.07.2006
    Saisiko tähän perusteluita/käyttökokemuksia? Onko paha kuumenemisongelma? Olen itse päätymässä kyseiseen malliin, mutta olisi kiva kuulla perusteluita.

7. zetter

Rekisteröitynyt:
    17.07.2009
  8. hypodermic

Rekisteröitynyt:
    04.07.2001
    Itse tilasin just tuon kyseisen Onkyo 507:n pitkän tuumiskelun jälkeen. Voin siitä laittaa tänne kokemuksia jahka kerkeän vähän räpläilemään. Mikään true hifisti en tosiaankaan kuitenkaan ole joten raportti voi olla aika "puutaheinää". :) Denon 1610 oli toinen vaihtoehto analogi->digitaali muuntimen ansiosta mutta menee jo yli 300 euron...

9. markus26

Rekisteröitynyt:
    01.11.2009
    Eli onkyo tx-sr507 ei ole mahdollistuutta komponentista saada ulos hdmi-piuhalla? Seuraavaan hintaluokkaan jouduttaessa vaihtoehtoja juuri tuo denon avr1610 ja onkyon tx-sr577 (ilmeisesti saa analog->hdmi). Suosituksia?

Tuosta ei kyllä ole enää pitkä matka ns. kunnon 7.1 vahvistimeen onkyo tx-sr607.

Lisäkysymys:
    Tällä hetkellä wii on komponenteilla kiinni tv:ssä ja kuva näkyy melkein tv:n reunasta reunaan. Niin kun laittaisin komponentit kiinni vahvariin (esim. denon 1610) niin kuva näkyy edelleen samanlaisena ja samalla vahvari ottaa tuosta komponentista äänet kajareille?

Viimeksi muokattu: 10.11.2009
  10. hypodermic

Rekisteröitynyt:
    04.07.2001
    Muihin kysymyksiin en osaa vastata mutta tuo pitää paikkaansa.

""Onkyo 507 has a fourth HDMI input and Zone 2 capabilities, but lacks any video conversion (e.g. anything video connected to the 507 needs to go to your TV via the same connection type) so you do not get the "one HDMI cable to the TV" solution."

11. MaiT

Rekisteröitynyt:
    06.12.2006
    Nostellaas tätäkin threadia.

Samat kriteerit kuin aloittajalla, eli
    - 200-300€ hintaa
    - HDMI-liitännätät
    - Kiinni aluksi tietokoneeseen ja siitä 40" FullHD Samsung, myöhemmin Bluray-soitin.
    - Kaiuttimiksi aluksi jo löytyvät: Audio Pro Ego 414 Audio Pro Shop / Paavon Kone ja subina Audio Pro B5
    Myöhemmin kaiuttimet vaihtuu paremmiksi, esim: Tannoy Mercury F1 tai vastaavat.

Käytettynä voisin myös katsella, kun ei mitään hengenhätää tuon ostamisen kanssa ole.

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen