1. Tänään aamupäivällä kuorman optimointia, sähköpostiliikenteessä hitautta (jos ei esim. salasanan nollauksesta tullut sähköpostia, kokeile uudelleen)

t: Sysop
  2. Bugiraportit ja palaute XenForo-MuroBBS:stä tähän viestiketjuun

Tuliko vastaan englantia tai huonoa suomea, raportoi tähän viestiketjuun

Wlan Antennit

Viestiketju alueella 'Rauta' , aloittaja RuutiPää, 25.01.2006.

1. RuutiPää

Rekisteröitynyt:
    05.08.2005
    Onko olemassa jonkin näköisiä lisäantenneja wlan tukiasemiin jotta sen kantama olisi paremipi?
    Mistä sellaisia saa ja mitä suosittelette?

Tukiasemani on D-link DI-624+.[signature]...[/signature]

2. xarc0n

Rekisteröitynyt:
    03.11.2000
    Samaa tarttisin minäkin, matkaa olis noin 500m joten taitaa jäädä haaveeks[signature]Hei SoulFly voiks mä postaa sun nickillä, en mä tänne kuitenkaa ikinä itte rekkaa...[/signature]

3. Salmelainen

Rekisteröitynyt:
    26.06.2005
    Onhan noita ""perus"" antenneja vaikka esim. Verkkokaupassakin.

Rippuu aika paljon siitä, että onko paljon esteitä muuten? Esim. kokemuksesta voin sanoa, että reilun 100m yhteys ihan D-Linkin perus vermeillä ei toiminut juuri lainkaan, kun oli muutama puu edessä. Jollain halvimmalla mahdollisella suunta-antennilla toisessa päässä, päästiin jo suht toimivaan yhteyteen. Kuitenkin välillä pätki tosi ikävästi. Saattoipa olla myös vika D-Linkissä, sillä parempiakin taitaa olla kyllä.
    Hinta noilla kaupan lisä antenneilla on aika korkea. Riippuu tietenkin miten pakko yhteys on muodostaa langattomasti. Mutta kannattaa ottaa se huomioon, että pienetkin esteet voivat tehdä yhteydestä hyvinkin epävakaan, vaikka olisi vähän kalliimpikin antenni.

Edit: Viellä se tuli mieleen, että esim. näissä (ilmeisesti kaikissa uusissa) Telewellin WLAN ADSL bokseissa on lähetyksen signaalin tehoon vaikuttava vipu asetuksissa. Sen pitäis lisätä kantavuutta aika paljonkin.

[Edited by: Vitality on 26.1.2006 10:14][signature]Pentium-M 740@2.6GHz, Asus P4C800-E Deluxe, Asus AX850XT, 2GB Ram
    SP1M | SP8M | 3DMark2K1 | 3DMark03 | 3DMark05 | 3DMark06
    Ostan tai korjaan viallista elektroniikkaa
    Myydään loistava [/signature]

4. Geefabio

Rekisteröitynyt:
    12.06.2003
    Niin typerältä kuin se kuulostaakin niin voi kokella myös tehdä itse esim alumiinifoliosta parabloidi-antenneja. Google löytää ohjeita... Antenneja kyllä löytää kaupoista kunhan selaa vähänkään sivuja.[signature]Fujitsu Siemens M3438G REALITY.SYS is corrupt. Reboot universe? (y/n)[/signature]

5. dropadrop

Rekisteröitynyt:
    18.01.2002
    Itsellä tw-ea2000 v2 ja siinä piilovalikko tehonsäätöä varten. Oletuksena taisi olla noin puolessa välissä asteikkoa. Kun nostin tappiin saan signaalin menemään hyvänä 3 kerrosta ylöspäin, ja kahden seinän läpi kaverille. Ennen tehon nostoa ei koko tukiasemaa näkynyt, ja pätki jopa itselläni makuuhuoneesta olohuoneeseen (yksi ohut seinä välissä).[signature]Myydään Hercules DJ Console + Native Instruments Traktor DJ Studio (Hercules edition)[/signature]

6. P5P800

Rekisteröitynyt:
    08.04.2005
    Ja kannattaa muistaa että molemmat laitteet (tukari ja clientti) suorittavat datan lähetystä ja vastaanottoa joten pelkästään toisessa päässä tehty parannus ei tee autuaaksi jos toisesta päästä ei kynnet riitä perille. Kyllähän se kuuluu mutta miten hyvin. Ja tosiaan se lähetysteho on syytä nostaa tappiinsa jotta myös clientti tajuaa lähetellä täysillä tehoilla.[signature]Asus P5P800 * Intel P4 3,0 Ghz (800) HT * 1024 DDR 3200 DualChannel * Seagate Barracuda [/signature]

7. RuutiPää

Rekisteröitynyt:
    05.08.2005
    No kun minun toisessa koneessani pätkii yhteys vaikkei matkaa ole kuin 5-8 metriä ja pari seinää loivassa kulmassa... :([signature]...[/signature]

8. Geefabio

Rekisteröitynyt:
    12.06.2003
    Katso, että kummassakin päässä on lähetystehoa kunnolla.

Esim oma Buffalo ylsi ongelmitta salkulle, joka oli 20m päässä. Matkalla leivinuuni, 3 seinää (ikävissä kulmissa) ja mm. jääkaappi suoraan linnuntiellä. No prob, hyvin pelasi ja tuli tehtyä töitä mm. SSH:n / VPN:n yli ongelmitta. :)[signature]Fujitsu Siemens M3438G REALITY.SYS is corrupt. Reboot universe? (y/n)[/signature]

9. RuutiPää

Rekisteröitynyt:
    05.08.2005
    En minä tiedä mistä niitä tehoja saa säädetyksi :D
    Jossain asetuksissa kävin kattelemassa, mutta en löytänyt mitään...
    Oletko varma että D-Linkissä on edes sellaista mahdollisuutta? :([signature]...[/signature]

10. RuutiPää

Rekisteröitynyt:
    05.08.2005
    Nyt minua alkoi myös kiinnostamaan tämä mutta en löytänyt yhtään sivua jossa neuvottaisiin kuinka sellainen tehdään :(
    Tai itseasiassa en edes löytänyt yhtään aiheeseen liittyvää sivua...
    Jos joku tietää mistä tollaset ohjeet löytää... voisiko kertoa.[signature]...[/signature]

11. Geefabio

Rekisteröitynyt:
    12.06.2003
    Google: wlan antenni tee se itse

Sovella myös muita hakusanoja. Jos et löydä niin on kyllä aika kummallista...[signature]Fujitsu Siemens M3438G REALITY.SYS is corrupt. Reboot universe? (y/n)[/signature]

12. Einstein

Rekisteröitynyt:
    19.05.2002
    Heitäppä Googleen hakusanaksi ""USB WLAN antenna"" kuvahakuun ja eti sieltä kiinnostavan näköisiä sivuja. En nyt muista linkkejä suoraan, mutta Saunalahden palvelimelta löytyy yhdet suomenkieliset sivut wlan-antenneista ja mun omilla kotisivuillakin on juttua esim. paraboloidisen heijastimen tekemisestä.

Suuntaavuutta saa helposti lisää jo pelkällä CD-levyllä antennin takana.[signature]Hulluus vaatii hintansa.
    -Tasaraha, kiitos![/signature]

13. jerez

Rekisteröitynyt:
    29.09.2001
    Mulla olis tossa pari ylimäärästä antennia, niissä on vaan väärä liitin, eli tarvitsis ostaa adapteri siihen väliin. SMA-> Reverse SMA. Suuntaavia ja 9 dBi voimakkuus, 5 metrin piuhalla. Pistä meiliä jos kiinnostaa halvalla ostaa: jereseppala ät gmail.com

14. Garjala

Rekisteröitynyt:
    30.03.2000
    Justiin tällä viikolla langattomien verkkojen mittaukseen erikoitunut asiantuntija sanoi, että tukiasemassa tulisi aina olla KAKSI antennia. Parantaa kuulema useissa tapauksissa signaalin laatua huomattavasti. [signature][color=""red""]Suomi sai arvoisensa presidentin[/color]
    Eipä näytä olevan kansan tasossa hurraamista...

[/signature]

15. Hartza81

Rekisteröitynyt:
    07.11.2002
    Minulla on sama boxi ja tuo tehonsäätö löytyy asetuksista Tools ---> performance

16. Einstein

Rekisteröitynyt:
    19.05.2002
    http://www.saunalahti.fi/elepal/antennit.html
    http://www.wlan.org.uk/antenna-page.html
    http://flakey.info/antenna/waveguide/
    http://koti.mbnet.fi/einstein

Siinä näin alkajaisiksi sivustoja. Annan vinkkinä, että jos päädyt tuollaiseen ""cantennaan"", niin ota huomioon, ettei Pringles-purkki kelpaa.

Ylipäätään en ymmärrä, miksi ihmiset tekevät hirveän vaimennuksen omaavia kaapeliratkaisuja ja viritelmiä, kun voisi käyttää USB-WLAN-palikkaa antennielementtinä ja johtona USB-johtoa. Viiden metrin välein tosin tarvii toistimen, mutta WLAN-signaaliin ei tulisi lainkaan vaimennusta verrattuna vaikka metrin mittaiseen pätkään antennikaapelia...[signature]Hulluus vaatii hintansa.
    -Tasaraha, kiitos![/signature]

Jaa tämä sivu