1. Tänään aamupäivällä kuorman optimointia, sähköpostiliikenteessä hitautta (jos ei esim. salasanan nollauksesta tullut sähköpostia, kokeile uudelleen)

t: Sysop
  2. Bugiraportit ja palaute XenForo-MuroBBS:stä tähän viestiketjuun

Tuliko vastaan englantia tai huonoa suomea, raportoi tähän viestiketjuun

Verkkokauppa tekeillä. Etsitään hyvää tekijää

Viestiketju alueella 'Ohjelmointi' , aloittaja Veijo L, 21.04.2010.

1. murmur

Rekisteröitynyt:
    29.12.2001
    Mistä Magentoon saa suomalaiset maksutapamodulit. Onko niitä useampia erilaisia tarjolla?

2. stantweedle

Rekisteröitynyt:
    07.02.2009
  3. murmur

Rekisteröitynyt:
    29.12.2001
    Oho, onpas hapokkaita moduuleita tarjolla suomalaisiin nettipankkeihin. Yhteen java webappsiin aikoinaan integroin PayPal maksupalvelun ja olettaisin samantyyppisellä koodauksella onnistuvan suomipankit.

Jos pitää tuttavan firmaan asentaa Magento taidan koodata itse maksumodulit. Olettaisin periaatteen olevan Paypalin tapainen kaikilla nettipankeilla.
    - formisubmit linkki pankin sivulle, formin piilokenttinä parametrit (hinnat, kuvaukset, asiakasnumerot, md5hash tarkistusarvo, redirectUrl takaisin kauppasivustoon, ...). Tai redirectURLilla ohjaa käyttäjän selaimen pankin sivulle.
    (- asiakas maksaa tai keskeyttää nettipankin html sivulla)
    - redirectURLiin tulee kuittaus transaktion lopetuksesta
    - tarkistetaan pankin järjestelmästä onko varmasti kuittauskutsu validi

Ehkä osa pankeista kutsuu asynkronisesti redirectURLia, jos asiakas karkasi gedauttiin kesken transaktion. PayPal mahdollisti ainakin asynkronisen käsittelyn.

4. Grez

Rekisteröitynyt:
    30.04.2001
    Toi kyseinen on muuten Checkoutin palveluun, johon liittymän koodaa itse puolessa tunnissa. Eli kyse tuossa paketissa ei edes ole eri pankkeihin menevistä rajapinnoista.

Mutta kyllä, suoraan pankkeihinkin tekeminen on helppoa ja menee jota kuinkin niinkuin kuvailitkin. Rajapinnat pankkeihin on helppoja, mutta pankit tykkää rahastaa niistä ihan kivasti. Varsinkin kun jokainen pankki jonka asiakkaille haluat maksumahdollisuuden tarjota, rahastavat erikseen.

Sen takia ainakin pienelle kaupalle tuollainen Checkout, SVM, tms. on järkevämpikin.

5. TheMiklu

Rekisteröitynyt:
    10.09.2010
  6. stantweedle

Rekisteröitynyt:
    07.02.2009
    Wosbeehen en kyllä koskisi. Todella vaikea käyttää ja ihan perus juttuihinkin saa monta minuuttia tuhlattua. Ei ihme, että on ilmainen.

Riippuen millaisia ominaisuuksia haluat ja mitä osaat, mutta näitä voi suositella:
    Magento - Home - eCommerce Software for Growth
    Helppokäyttöinen verkkokauppaohjelma | MyCashflow

7. Princesse

Rekisteröitynyt:
    28.02.2012
    Sama juttu, uusi verkkokauppa tekeillä (mycashflow) ja etsin yksityistä henkilöä sitä toteuttamaan. Hyvistä vihjeistä olen myös kiitollinen. :)

8. yero

Rekisteröitynyt:
    24.09.2008
    Kannattaa varmaan ottaa tekijä, joka osaa auttaa juuri tässä kysymyksessä... Oikean ja tilanteeseen sopivan alustan valitseminen kun on niitä tärkeimpiä kysymyksiä. (ei tosin tärkein, tärkein kysymys on kenelle myydään).

9. EttanSnus

Rekisteröitynyt:
    19.07.2000
    kaverin firmalla on käytössä Suomalainen Verkkokauppa ja se on näemmä ilmainen tätänykyä. En tiiä siitä avoimuudesta (jos haluaa ite koodata) jne. mutta ainakin ilmainen :)

10. yero

Rekisteröitynyt:
    24.09.2008
    Ilmaisessa on tietysti puolensa, mutta on iso ero siinäkin, onko bisnekselle kriitistä järjestelmää toimittavan tahon silmissä Maksava Asiakas vaiko markkinointikustannus.

11. suppo84

Rekisteröitynyt:
    30.11.2011
    Itse vääntelin asiakkaalleni tuollaisen tässä hiljattain: Verkkokauppa - Kivisalo Wear Oy

Alustana toimii Contao ja Isotope Ecommerce.

Meiltä löytyy palikat myös Suomen maksuturvaan mutta ei ole tuolla toistaiseksi käytössä.

12. yero

Rekisteröitynyt:
    24.09.2008
    Tämä 'vääntely' ei tainnut pitää sisällään käytettävyystestausta?

13. pajute

Rekisteröitynyt:
    01.08.2010
    Suosittelen Joomlaa + WirtualMarttia. Selkeä ja taipuu melkoisen hyvin. Yhteisötuki toimii myös.

Reilu kymmenen olen tuolla tehnyt ja vaikka muitakin matkan varrella on tullut kokeiltua, niin tuohon komboon olen palannut.

Magentossa päreet paloi hallinta puoleen >>> takaisin Joomlaan + WM:n.

Jaa tämä sivu