1. Palvelin on nyt päivitetty ja hidasteluita ei pitäisi enää esiintyä.

    t: Sysop
  2. Bugiraportit ja palaute XenForo-MuroBBS:stä tähän viestiketjuun

    Tuliko vastaan englantia tai huonoa suomea, raportoi tähän viestiketjuun

Venäjällä tankkaus

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja Oestrus Taurus, 28.03.2012.

  1. 28.03.2012 klo 17:40
    #1

    Oestrus Taurus

    Rekisteröitynyt:
    30.10.2011
    Viestejä:
    679
    Onko se Diesel nyt lyhenteenä hintataululla se дt? Käyttävätkö mustan letkun taktiikkaa esim. nesteen asemilla? Mistä se t tulee, kun diesel on Дизель eikä siinä mitään t-kirjanta joka salaavilaisissakin on t?

    Mitä muuta kannattaa tankata lm metholin ja fantan lisäksi? Onko esim laadukasta hevosen lihaa jota voisi pienissä määrin tuoda? Entäpä esim kesärenkaat kuten venäläisen nokian Hakkapelittat?
     
  2. 28.03.2012 klo 17:57
    #2

    jarskii-

    Rekisteröitynyt:
    07.02.2012
    Viestejä:
    2 878
    joku ihme siinä on ku venäläiset hakee suomesta renkaat :)
     
  3. 28.03.2012 klo 20:14
    #3

    zapper

    Rekisteröitynyt:
    28.10.2001
    Viestejä:
    717
    Dieselin lyhenne on tuo yllämainittu. Tuoretta lihaa ei tietääkseni saa tuoda. Itse olen sieltä tuonut mm. kotikaljaa ja irtokarkkeja. Savukkeista en enää osta LM:ää, vaan halvempia merkkejä. Litran viinitölkin olen joskus tuonut, hintaa n. 1,50 euroa.
     
  4. 28.03.2012 klo 20:55
    #4

    jarskii-

    Rekisteröitynyt:
    07.02.2012
    Viestejä:
    2 878
    paljon muuten maksaa lm:n puntti venäjällä euroissa? vissiin 12€ vai mikä on nykyinen hinta?
     
  5. 28.03.2012 klo 21:05
    #5

    Oestrus Taurus

    Rekisteröitynyt:
    30.10.2011
    Viestejä:
    679
    Hyvä tietää. Tuttava sanoi että nesteellä tulisi pimuja tankkaammaan. Kun asiasta (merkinnästä) tiedustelin parilta muulta, eivätkä hekään ole tulleet ajatelleekseen tankkauspisteessä dieseliä tankatessaan/ tai ollut aihettakaan tietää asiasta.

    Kun toiseltakin selvisi, että näitä pikku "Tatjaanoita" sittenkin onkin, on hyvä että osaa informoida hänen "mahdollisesta" erheestään. Silloin itse sitä ainetta ei "pääse" haistamaan joten jos naama olisi norsun vituralla tai liian ilomielinen, voisi lirahtaa tankkiin jotain muuta kuin dizel. Oktaanit toki selventäviä, mutta bio tai kaasuhömpsötykset luovat epävarmuutta.
     
  6. 28.03.2012 klo 21:18
    #6

    HegeHege

    Rekisteröitynyt:
    15.11.2001
    Viestejä:
    914
    Dieselpolttoaine, DizelTopliva.
    Liha- ja maitotuotteita ei saa tuoda. Ei tuoretta, eikä säilykemuodossakaan. Suomen tulli ne vaan ottaa pois, jos niitä kiinnostaa. Eipä oo tähän asti kiinnostanut, vaikka ihan näkösälläkin on ollut autossa.
     
  7. 28.03.2012 klo 21:28
    #7

    Oestrus Taurus

    Rekisteröitynyt:
    30.10.2011
    Viestejä:
    679
    Kiitos! No nythän selvisi tämäkin. Pistänpä tähän vielä muutaman tagin että googlessa epävarmat saman asian etsijät jatkossa varmasti löytävät haluamansa. diesel venäjä at дt merkintä millä tunnistan tunnistaa pistooli oikea
     
  8. 28.03.2012 klo 23:07
    #8

    qurqo

    Rekisteröitynyt:
    02.12.2006
    Viestejä:
    854
    Jos mahdolliset tankkaajapimut hirvittää, niin asenna autoosi tuommoinen, niin eivät voi väärin tankata.

    [​IMG]

    Motonet Oy - Autovaraosat ja autotarvikkeet | Motonet Oy
     
  9. 28.03.2012 klo 23:44
    #9

    HegeHege

    Rekisteröitynyt:
    15.11.2001
    Viestejä:
    914
    Lainattua tekstiä Klonksvaagenin lastentransportterin ohjekirjasta:
    "BENSIINIÄ DIESELPOLTTOAINEEN SIJASTA
    Dieselmoottorin polttonesteestä voi olla 30% 91-oktaanista bensiiniä (lyijyllistä tai lyijytöntä, hätätilassa myös lyijytöntä 95 oktaanista)"

    Bensakoneeseen sen sijaan dieselin tankkaus aiheuttaa mahdollisia vaurioita jo hyvinkin vähillä prosenteilla (nakutus), koska dieselpolttoainehan tunnetusti ei puristusta kestä. Toisinsanoen sen oktaaniluku (vaikka sitä ei mitata, eikä ilmoiteta) on varsin vaatimaton.
     
  10. 28.03.2012 klo 23:48
    #10

    TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    10 283
    Paljonkohan sietää tankata Re85:stä vanhaan dieseliin
     
  11. 28.03.2012 klo 23:50
    #11

    jarskii-

    Rekisteröitynyt:
    07.02.2012
    Viestejä:
    2 878
    ei kestä puristusta? eikös se juurikin vaadi puristusta enemmän kuin bensa?

    ja on noita montaki johon on diisseli menny tankkiin vaikka bensaa piti laittaa. suurin skenaario oli rovaniemellä kun oli v-powerin tankissa diisseliä. ei kait koneita menny rikki. vähän nyt öljyn pinta nousi, tulppia meni yms pientä.
    paras tapaus oli ku ajo sinnillä rovaniemeltä kajaaniin. herralla oli muutenki auton kanssa k*rpä otassa

    edit: tuossa oli tapauksesta kyselyä
    ffp :: Näytä viesti - Bensa autoon dieseliä!
     
  12. 28.03.2012 klo 23:50
    #12

    Petoz

    Rekisteröitynyt:
    02.04.2008
    Viestejä:
    1 558
    8.50e oli tänään hintana. Ja bensa 95oct 0.75€ / 98oct 0.85€
     
  13. 29.03.2012 klo 08:36
    #13

    Lexa^^

    Rekisteröitynyt:
    17.04.2008
    Viestejä:
    49
    Mistä oot 98oct löytäny?
     
  14. 29.03.2012 klo 15:32
    #14

    zapper

    Rekisteröitynyt:
    28.10.2001
    Viestejä:
    717
    Itse olen tankkaillut 92-oktaanista viimeaikoina. Tax Freessä LM maksaa 12 vai oliko 13 euroa.
     
  15. 29.03.2012 klo 16:24
    #15

    Bazie

    Rekisteröitynyt:
    21.02.2006
    Viestejä:
    186
    Karkaan nyt hiukan otsikosta...

    Venäjällä autonvaraosat (Ladaan) on järkyttävän edullisia. Niin voiko niitä tuoda sieltä omiin tarpeisiin mielin määrin? Tai entä jos käy monesti vuodessa ja aina on läjä osia matkassa? Pitääkö tullissa maksaa jotain vielä?
     
  16. 29.03.2012 klo 17:34
    #16

    Petoz

    Rekisteröitynyt:
    02.04.2008
    Viestejä:
    1 558

    Ainakin vaalimaan vastasella sitä on joka asemalla? Neste,Lukoil jne
     
  17. 29.03.2012 klo 20:27
    #17

    zapper

    Rekisteröitynyt:
    28.10.2001
    Viestejä:
    717
    Niitä voi vapaasti tuoda.
     
  18. 29.03.2012 klo 20:47
    #18

    Lexa^^

    Rekisteröitynyt:
    17.04.2008
    Viestejä:
    49
    Joo, niin siellä asti :D Kun ei Värtsilässä ole näkynyt...
     
  19. 29.03.2012 klo 20:51
    #19

    HegeHege

    Rekisteröitynyt:
    15.11.2001
    Viestejä:
    914
    Dieselmoottorissa on puristuksia enemmän, jotta ilma sylinterissä kuumenee riittävästi sytyttääkseen purstustahdin loppupuolella kuuman ilman sekaan ruiskutetun polttoaineen. Bensakoneessahan puristetaan polttoaineilmaseosta, eikä vain pelkkää ilmaa, kuten dieselissä.
     
  20. 29.03.2012 klo 21:04
    #20

    HessuKas

    Rekisteröitynyt:
    03.03.2012
    Viestejä:
    71
    En usko että Ladan osilla olisi Suomen tullissa jokin erityisasema, mutta mukanaan ei maksamatta tullia+alv saa EU:n ulkopuolelta tuoda yksityishenkilönä mitään tavaraa maateitse kuin 300 euron arvosta ja meri/lentoteitse 430 euron arvosta.

    Siitä minulla ei ole pienintäkään hajua, kuinka herkästi tuohon maarajalla puututaan.
     
  21. 30.03.2012 klo 00:41
    #21

    jarskii-

    Rekisteröitynyt:
    07.02.2012
    Viestejä:
    2 878
    kyllä se vissiin kestää puristusta jos menee männänrenkaiden läpi öljytilaan bensakoneissa. ja dieselissä puhutaan setaaniluvusta joka on ihan eri asia kuin oktaaniluku.

    ja mitä tarkoitetaan nakutuksella? sitä että polttoaine-ilmaseos syttyy liian aikasten puristustahdissa. eli ennen kuin tulppa antaa kipinää. tämä siis bensakoneessa. diisselin nakutus on normaali käyntiääni.
    Nakutus ? Wikipedia

    edit: ja dieseli suihkutetaan suurilla paineilla sylinteriin. esim 1.9td aaz vw koneen suuttimien avautumispaine on 155bar. jolloin polttoaine sumutetaan sylinteriin jonka takia hyörystyy ja syttyy lopullisesti.

    ja enpä oo kuullu yhtään diisselillä rikottua bensakonetta. käyntiin ne ei lähe jos on tarpeeksi paljon. ja voi sitä palamattoman polttoaineen määrää pakoputkesta.
     
  22. 30.03.2012 klo 07:04
    #22

    HegeHege

    Rekisteröitynyt:
    15.11.2001
    Viestejä:
    914
    Nyt menee rankasti OT:ksi, mutta oikaistaan nyt vielä tuota väärää käsitystä.

    "Dieselmoottorissa mäntä puristaa pelkkää ilmaa puristustahdin aikana. Ilman paine nousee 30 ... 50 bariin,
    jolloin saavutetaan 500 ... 800°C lämpötila. Polttoaine ruiskutetaan kuumaan ilmaan hienona sumuna, jolloin
    se höyrystyy ja syttyy itsestään. Syttymisen edellytyksenä on sopivan tislausalueen omaava hiilivetyjen
    seos eli dieselpolttoaine, jolla on korkea setaaniluku, mutta alhainen oktaaniluku. Bensiinillä on vastaavasti
    korkea oktaaniluku, mutta alhainen setaaniluku, minkä vuoksi dieselmoottori ei toimi bensiinillä."

    Lähde: Nesteen Dieselopas, sivu 7
     
  23. 05.06.2012 klo 20:57
    #23

    Neutro

    Rekisteröitynyt:
    25.05.2011
    Viestejä:
    654
    13 eur. Kävin tänään eka reissun, kaveri oli henkisenä tukena..:kippis:
     
  24. 05.06.2012 klo 22:47
    #24

    Petoz

    Rekisteröitynyt:
    02.04.2008
    Viestejä:
    1 558
    0.72e/l näytti olevan 95oct tänään ja l&m 7.90e/kartonki. Taxfreessä 9-11e l&m kartongit ja mukaan saa tuhkakupin tai vastaavia lahjoja
     
  25. 06.06.2012 klo 14:10
    #25

    zapper

    Rekisteröitynyt:
    28.10.2001
    Viestejä:
    717
    Ekalla kerralla oli minullakin neuvoja matkassa. Muuten olisinkin ollut aika hukassa. Nyt jo menee rutiinilla, kun on 40-50 kertaa käynyt ;) Kesän tultua euron kurssi on vahvistunut ruplaan nähden.
     

Jaa tämä sivu