USA:sta tilaaminen ja tulli

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja K2, 18.12.2005.

1. TeknoR

Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Eikö verhoista tarvii maksaa tulleja ollenkaan?

Fedex teki tullauksen ja kamat tuli, mutta mitään laskua ei tullut maksettavaksi?

2. Cesium

Rekisteröitynyt:
    14.04.2013
    Sittenhän sinun pitäisi ilmoittaa omatoimisesti asiasta tulliin:D

3. conrad10

Rekisteröitynyt:
    02.11.2012
    Muistaakseni yli 100 euron maksut Suomen Fedex vaatii maksettavaksi ennen tavaran toimittamista. Alle 100 euron maksut laskutetaan jälkikäteen. Sain joskus hinnaston, mutta paperi on nyt kadoksissa.

Joskus tosiaan tavarat pääsevät läpi tullista suoraan.

4. TheThh

Rekisteröitynyt:
    10.02.2011
    Kyllä halvat tavarat tulee yleensä sukkana läpi

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

5. nokandu

Rekisteröitynyt:
    06.07.2007
    Taitaa olla ulkoministeriön sopimuksessa jenkkien kanssa mainittu verhojen verovapaus ;)

6. TeknoR

Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Noin 120$ maksoivat...

Eli ihan oikeasti odotin että jotain tulleja pitää maksaa päälle. Ihmetyttää sitten että miksi se Fedex paketti pysähtyi Vantaalle, ..kunnes annoin henkilötunnuksen ja tilausvahvistuksen, jolloin se lähti taas matkaan.

7. bLaindi

Rekisteröitynyt:
    24.02.2002
    Sinulle tulee tullilasku tuosta jälkikäteen, siksi kysyivät henkilötunnuksen.

8. TeknoR

Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    No sitten on aika hidasta toimintaa, kun 2 viikkoa kulunut tuosta tullaamisesta, eikä laskuja näy.

9. Rubbish

Rekisteröitynyt:
    03.06.2003
    Onko vaatteiden raja sama kuin kaikella muullakin eli noin 22€?

10. h3b3

Rekisteröitynyt:
    05.08.2009
    Tilasin Yhdysvalloista perjantaina (3.5.) puhelimen suojakuoren/kotelon $42.98 kuljetuksineen eli noin 33 euroa (alle 1kg) ja tullilaskurin mukaan joutuisin maksamaan alvia 7,86€ (ilman tullimaksua?) Kuinka suuri todennäköisyys, että vaativat tuon alvin? "tavarakoodi" pitää ilmeisesti tietää vain silloin tulliselvitys vaiheessa, jos tulee tullimaksukin?

Jos/kun joudun tekemään tulliselvityksen, niin sitten kun se on tehty nettitullauksena (minun tilanteessani, ei autoa) niin paketti lähtee minulle kotiinpäin?

Viimeksi muokattu: 06.05.2013
  11. Nurffe

Rekisteröitynyt:
    28.10.2007
    No itsehän rehellisesti ilmoitat sen summan tullatessa. Voit toki heittää nettitullaukseen ihan mitä vaan maan ja taivaan väliltä, mutta tarkastettaessa jos jäät kusettamisesta kiinni niin se onkin huonompi homma. Jos nyt vaan maksat ne 8e alvit :D

12. h3b3

Rekisteröitynyt:
    05.08.2009
    No ei oo aikomuskaa kusettaa, 8e sinne ja tänne... xD

13. Nurffe

Rekisteröitynyt:
    28.10.2007
    En huomannut tuota toista kysymystä tuosta tavarakoodista. Tavarakoodi pitää syöttää tullatessa aina. Sen mukaan kun määritellään tuleeko alvin päälle vielä ylimääräisiä tullimaksuja, joten ei muutakun kaivamaan valmiiksi sitä varuiksi. Jos et itse saa haettua niin sitä voi sitten myös kysellä tullista ja neuvovat sitten. Parempi toivoa, että kirje ei jää tulliin niin ei tarvii turhaa säätää. Niin turlaa ajanhukkaa jonkun muutaman euron takia alkaa selvittelemään tavarakoodia moiselle :D

14. h3b3

Rekisteröitynyt:
    05.08.2009
    No älä, mut joo kiitos neuvosta... tälläseks pelleilyks menny tää nykymeno :cool:

15. Grez

Rekisteröitynyt:
    30.04.2001
    Ja miten niin mennyt pelleilyksi? Mielestäni pikemminkin pelleily olennaisesti vähentynyt, kun ei enää tarvitse mennä patsastelemaan tullitoimipaikkaan jonne pienemmistä kaupungeista voi hyvinkin olla satoja kilometrejä ja sitten vielä huonolla tuurilla tunnin jonotus paikan päällä.

16. Nurffe

Rekisteröitynyt:
    28.10.2007
    Onhan tuo nettitullaus nyt parempi kyllä kun aiempi tilanne. Toisaalta kun homma on aika automatisoitua niin tullin haaviin jäävät tyyliin kaikki lähetykset jne.. Aiemmin ei varmaan hirveesti pienimmät paketit kiinnostelleet, mutta nyt ne on sama tullata koska asiakashan hoitaa sen itse!

Noooh.. Normaalisti olen kaikkea itsepalvelua vastaan, mutta kyllä tullin kohdalla se on ihan hyvä ratkaisu tulliin ajelemisen rinnalla :D Vielä kun nopeuttaisivat tuota nettitullaustakin sen verran, ettei tarvisi sitä kirjettä odotella et "nyt voit käydä tullaamassa". Eihän se ole kuin päivä kaks lisää, mutta nykyään kun eletään tätä "kaikkimullhetinyt" menoa niin.. Noh, mikäs tässä odotellessa. Nimimerkillä juuri taas seurannan mukaan saapui paketti tulliin. Kirjettä odotellessa :smoke:

17. dessan

Rekisteröitynyt:
    17.10.2012
    Mitäs siitä niinku voipi tulla? Tuskin sentään kuritushuonetta?

Millä ne sen tarkistaa?

18. Nurffe

Rekisteröitynyt:
    28.10.2007
    alvien ollessa veroja heittäsin mutulla menevän veropetoksen puolelle

Tarkastushan tapahtuu pistokokeina jolloin saatetaan kysyä niitä ostokuitteja / tilausvahvistuksia jne.. Samoja papruja mitä ennen sait raahata mukanasi sinne tulliin. Näiden paperien väärentämisestä varmasti myös laki säätää rangaistuksen. Finlexistä varmaan enemmän asiasta kiinnostunut kaivaa tarkemmat rankomiset.

Itse kiltisti tullit/verot maksaneena ei ole omakohtaista kokemusta, mutta kuritushuonetta ei kyllä taida saada :D

19. cray4

Rekisteröitynyt:
    18.12.2002
    20 vuotta sitten homma toimi Tennispalatsin tullipostissa niin, että ensin annoit saapumisilmoituksen virkailijalle ensimmäisellä luukulla. Sitten odotit pakettia toisella tiskillä. Sen jälkeen kannoit paketin pöydälle jossa tutkit sen sisältöä kolmannen virkailijan kanssa ja yrititte yhdessä arpoa tavaran tullinimikettä. Sitten tutkailtiin lasku- ym. tositteita ja määrättiin maksut, jos oli tarve. Maksut hoidettiin sitten neljännellä tiskillä. Systeemi työllisti hyvin ainakin tullivirkailijoita.

20. ttppii

Rekisteröitynyt:
    17.01.2011

Itsekin muistan nuo ajat. Kerrankin kun olin tilannut kasan kirjoja, niin kolme ihmistä laski maksun määrää ja kirjoitti kuitteja ja lappuja yhteensä noin 45 min. Lasku oli jotain 25 mk tjsp. Lisäksi kun kirjapaketista löytyi 1 kpl T-paitaa, niin sain tiukat torut tuontilisenssin puutteesta, mutta lopulta paita luovutettiin kommentilla "antaa olla nyt tämän kerran".

21. Nurffe

Rekisteröitynyt:
    28.10.2007
    Se on kato se työllistävä vaikutus. Ilmankos nykyään onkin niin paljon työttömyyttä! :D

22. -is2-

Rekisteröitynyt:
    27.08.2003
    Läppärin näyttö on tuloillansa FedExin kyydillä. Tänään sainkin tekstiviestin, jossa pyydettiin ilmoittamaan hoidanko tullauksen itse vai ostanko sen heiltä palveluna. Jos tuon nyt itse hoidan netissä niin miten FedEx saa luovutuspäätöksen? Meneekö se sinne automaagisesti, täytyykö minun toimittaa se netin välityksellä vai sittenkin jopa ihan paperiversiona? Pirun informaatiopihi tuo tullin info asiasta.

23. TeknoR

Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Ite se pitää lähettää, samaan osoitteeseen kuin jos antaisit niiden tullata. Sulle tulee varmaan huomenna vielä kirje fedexiltä tuosta asiasta. Siinä on tietoa asiasta...

ainaskin tilausvahvistuskuitti ja henkkarit voi pistää (ainakin ite laitoin, mitään vastausta en saanut sieltä takasin mutta kamat tuli), joten eiköhän luovutuspäätöskin pistetä tänne: tullaus@fedex.com

Ja sitten olikohan niin että jos haluat ite tullata niin tieto siitä huolinta@fedex.com

24. ayaton

Rekisteröitynyt:
    30.11.2008
    Voiko tullauksen kiertää vaikkapa jos jenkeissä asuva tuttu lähettäisi sen tuotteen mulle? Elikkä tuttu tilaisi, sanotaan vaikka n. 200 dollaria maksavan tuotteen vaikka amazonilta ja lähettäisi sen ikään kuin lahjana mulle.

25. nuusk1s

Rekisteröitynyt:
    16.06.2010
    samalla tuurilla se tulliin jää kuin suoraan kaupasta tilattaessa, sillä gift-lapulla ei enää ole mitään muuta kuin koriste arvoa siinä paketin kyljessä :D

Jaa tämä sivu