1. Bugiraportit ja palaute XenForo-MuroBBS:stä tähän viestiketjuun

    Tuliko vastaan englantia tai huonoa suomea, raportoi tähän viestiketjuun

Soneran liittymän sulkeminen. Miten niihin saa yhteyden?

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja Sotakoira, 26.07.2008.

  1. Sotakoira

    Rekisteröitynyt:
    01.04.2004
    Viestejä:
    137
    Haluaisin sulkea Soneran liittymän soittamatta niiden maksulliseen palvelunumeroon. Kyseessä on haja-asutusalueella sijaitseva lankaliittymä. Onkohan tähän mitään muita keinoja kuin lähettää kirje?

    Erikoinen internet-ajan yritys kun niitä ei saa kiinni kuin soittamalla asiakaspalveluun, jossa vastataan kun ehditään. Sähköpostia eivät näytä tuntevan vaikka se olisi joustavin tapa
    ottaa yhteyttä. Palautetta voi lähettää webbisivun lomakkeen mutta siihenkään eivät vastaa sillä siellä lukee "emme voi vastata niihin henkilökohtaisesti". Minnehän se palaute menee?

    Edit: kaipa tuli postattua turha avautumisviesti. Kiukuttaa silti, varsinaista asiakaspalvelua :(


    [signature]Hauhau.[/signature]
     
  2. renttu

    Rekisteröitynyt:
    04.07.2001
    Viestejä:
    228
    Mulle soittelivat kyllä - olisko ollu kolmen viikon päästä - kun lähetin yhteydenottopyynnön palautelomakkeella.

    Käytin alla olevan sivun "Yhteydenottolomaketta":

    http://www.sonera.fi/Asiakastuki/Palautelomakkeet
     
  3. Regel

    Rekisteröitynyt:
    16.09.2005
    Viestejä:
    623
    Liekö Sonera Piste -palvelutiskit tähän asiaan sopivia?
     
  4. Sotakoira

    Rekisteröitynyt:
    01.04.2004
    Viestejä:
    137
    Ehkä minunkin pitää laittaa sen kautta ja siihen yhteystiedot. Olisin kuitenkin halunnut sulkea liittymän jo 1.8 alkaen. Alkoi hieman kismittää kun tuli kirje että sulkevat liittymän ensi vuoden puolella. Mummoille tarjotaan lankapuhelimen tilalle 200 euron (huuuh!!!) arvoista GSM-pöytäpuhelinta. Siis aikuisten oikeasti, oli tullut kirje jossa vaan kerrotaan että liittymänne suljetaan aikaisintaan helmikuussa 2009 ja samassa oli sitten noitten 200 euron puhelinten mainoksia. Ei mitään kompensaatiota, ei mitään mistä asiakas saisi edes teoriassa hyvän mielen. Laittaisivat edes teliasonerapinssejä muttei yhtään mitään. V####n v### :(
    [signature]Hauhau.[/signature]
     
  5. Sotakoira

    Rekisteröitynyt:
    01.04.2004
    Viestejä:
    137
    Niitä taitaa olla vielä suurimmissa kaupungeissa? Täytyypä viedä kylän vanhukset sinne, samalle reissulle mahtuu monta mukaan.

    Onkohan Telian asiakaspalvelu tälläistä myös Ruotsin puolella? Kai niillä on siellä jotkut standardit. Olisi nyt edes joku lomakkeentekele jonka kautta voisi laittaa viestiä että SOITTAKAA MINULLE PERJANTAINA KELLO 10.00. Palkkaisivat vaikka jonkun harjoittelijan sitä tekemään.

    Luin perjantain tai torstain Kauppalehdestä että laittavat Suomesta vielä 1000 ihmistä ulos tai niihin keskuksiinsa. Lieneekö sitten palvelutiskejäkään. Liittymänmyyjiä ja tyrkyttäjiä on liiaksi asti muttei palvelua :([signature]Hauhau.[/signature]
     
  6. Dime84

    Rekisteröitynyt:
    09.08.2006
    Viestejä:
    221
    No voi että se soittohan saattaisi maksaa jopa muutaman centin awwww!
     
  7. renttu

    Rekisteröitynyt:
    04.07.2001
    Viestejä:
    228
    Enpä nykytilanteesta tiedä, mutta itse lähetin yhteydenottopyynnön sen vuoksi, että en jaksa notkua puhelimessa kymmeniä minuutteja jonotellen, kun asia ei sinänsä ollut mikään kiireellinen. Se vain yksinkertaisesti vituttaa liikaa.
     
  8. Sotakoira

    Rekisteröitynyt:
    01.04.2004
    Viestejä:
    137
    Noin 8 senttiä puhelu + 2 senttiä minuutti. Ei tässä ole kyse hinnasta vaan periaatteesta. Ja jos tuo on noin halpaa niin miksi Sonera ei maksa sitä itse vaan asiakkaiden pitää pulittaa?

    Ymmärrän hyvin jos jossain asiakastuessa puhelinnumero on maksullinen mutten sitä että tuollainen "myyntinumero" maksaa.

    Edit: eipäs olekaan halpaa, tuo on 15,9 senttiä minuutti! Mitenkäs semmoiset asiakkaat jotka soittaa sinne kännykällä niin se tulee aika kalliiksi jos joutuu oottelemaan ja myyntitykki vielä jaarittelee. Kyllä minua suututtais maksaa esimerkiksi 10x15,9cent = 1,59 euroa että yleensä pääsen ostamaan jotain Soneralta. Milloinhan ne keksii kauppojensa ovelle kolikkoautomaatit, muuten ei ovi aukea.[signature]Hauhau.[/signature]
     
  9. CognaC

    Rekisteröitynyt:
    09.03.2000
    Viestejä:
    2 422
    Äiteellä oli myös $oneran lankaliittymä niin ostatin viime vuoden puolella tollasen 200e gsm-pöytäpuhelimen ja laitoin saunalahden 69-liittymän kaveriksi. Laskin että 10kk:ssa tuo puhelin tuli maksettua pelkillä kk-maksu säästöllä(20e -> 66c). Vaikeinta oli vaan saada totuttautumaan uuteen laitteeseen pikavalintoineen jne. Kännykkää se ei alkanu käyttämään millään, tosin ikää on jo 79 vuotta. Tein pikavalintanappuloiden sivuun nimilaput niin soittaminen tapahtuu äärettömän helposti yhtä nappia painamalla eniten käytettyihin numeroihin, joita onneksi on vähän.
     
  10. Dime84

    Rekisteröitynyt:
    09.08.2006
    Viestejä:
    221
    Ne maksaa sen takia ettei turhat ja tyhmät ihmiset soittele huvikseen.
     
  11. Sotakoira

    Rekisteröitynyt:
    01.04.2004
    Viestejä:
    137
    Jaa. Yritän olla soittelematta. Siksi tää ketjukin. Soneralle soittelu ei tosiaankaan ole huvia kun tuntuu olevan asenteena että suksikaa juntit kuuseen, vrt tuo kirje jonka koko kylä sai.


    [signature]Hauhau.[/signature]
     
  12. Dime84

    Rekisteröitynyt:
    09.08.2006
    Viestejä:
    221
    No mitä sun mielestä soneran olisi pitänyt tehdä? Maksaa helvetisti ja huoltaa niitä perämetsän tolppia ja linjoja vai? Vai lahjoittaa ilmaiseksi jotain laitteita vai mitä?
     
  13. Sotakoira

    Rekisteröitynyt:
    01.04.2004
    Viestejä:
    137
    Laittaa edes se vi#un sonerapinssi niin ihmisillä olisi hyvä mieli ja maailmassa kaikki kauheen kaunista.

    Heh heh, taisin keksiä hyvän keinon? Laitan lomakkeen kautta viestin että haluan ostaa 10kpl iphone-puhelimia. Sitten ne soittaa kiireellä ja kerron vaan haluavani sulkea tään lankaliittymän kun teitä ei junttien asiat kiinnosta.

    Edit: mutta haluaisin saada sieltä jonkun pomon kiinni. En haluaisi alkaa haukkua jotain tavista.


    [signature]Hauhau.[/signature]
     
  14. Dime84

    Rekisteröitynyt:
    09.08.2006
    Viestejä:
    221
    No sonerapinssihän varmasti lämmittäisi.. Ihan turhaa rahanhukkaa painattaa tuhansittain pinssejä joista 99% lentää roskiin ja loput niistä ilahtuu.

    PS: Ei tuo onnistu, meinaan noi myynnit menee ihan eri henkilöille jotka noita irtisanomisia hoitaa.
     
  15. Sotakoira

    Rekisteröitynyt:
    01.04.2004
    Viestejä:
    137
    Siinä mielessä hölmöä että ihmiset tuntuvat vasta nyt heräävän irtisanomaan näitä liittymiään. Mutta ilo on molemminpuolinen, Soneran ei tartte huoltaa peräkylän junttien tolppia ja me päästään ylimielisestä puljusta eroon.

    Tää ei sitten ole mitään henkilökohtaista jos joku soneran ihminen lukee näitä, töitähän te teette ja varmaan ahkerasti. Teillä on vaan typerät johtajat.
    [signature]Hauhau.[/signature]
     
  16. Dime84

    Rekisteröitynyt:
    09.08.2006
    Viestejä:
    221
    Soneralle kun taitaa tulla aika helvetin paljon halvemmaksi se että juntit peräkylillä sanoo sopimuksensa irti kuin tolppien huolto.
     
  17. Sotakoira

    Rekisteröitynyt:
    01.04.2004
    Viestejä:
    137
    Joo mutta mulla ja naapureilla päätyy mustalle listalle myös soneran laajakaistat. Turhaan niitä rakentelevat. Onneks on wimaxit ja gprs. Lisäks kai 900Mhz 3G tulossa elisalta tai dna:lta.

    Voishan se telia-sonera säästää sulkemalla kokonaan suomen toimintansa, junttejahan täällä vaan asuu.
    [signature]Hauhau.[/signature]
     
  18. Dime84

    Rekisteröitynyt:
    09.08.2006
    Viestejä:
    221
    Hehh sinne peräkylillehän on aivan varmasti tulossa 900mhz 3G ihan lähiaikoina :DD ja peräkylillä Wimaxin toimivuuskin on mitä on, mutta kukin täällä taaplaa tavallaan.
     
  19. monni-

    Rekisteröitynyt:
    29.12.2002
    Viestejä:
    787
    Lool. Olin sonera pisteessä mummon takana, joka oli irtisanomassa lankaliittymää. Myyjä soitti soneran asiakaspalveluun ja antoi puhelimen mummolle

    edt. lankaliittymästä soittaessahan nro 10019 on ilmainen[signature]#!/bin/bash
    unzip; strip; touch; finger; grep; mount; fsck; more; yes; fsck; umount; sleep[/signature]
     
  20. Melbac

    Rekisteröitynyt:
    15.01.2001
    Viestejä:
    6 797
    Se soneran "Internet Avustaja" ei taida toimia sulla?.Siellä on "chatti" josta ainakin itse olen saanut apua,nopeiten tosin asia on hoitunut puhelimen kautta.
    [signature]"Never underestimate the power of human stupidity" - Robert Heinlein
    "If the Continuum has told you once, it has told you a thousand times, DON?T PROVOKE THE BORG?
    "Any marriage where the female is allowed to speak and to wear clothes is doomed to failure"
    "If Klingon food is too strong for you, perhaps we could get one of the females to breast-feed you"[/signature]
     
  21. Ass Effect

    Rekisteröitynyt:
    18.11.2004
    Viestejä:
    537
    Sonera on mahtava laitos. Minulta juntilta alkoivat yllättävästi perimään parin kymmenen euron laskua (kännykkä) menneisyydestä, oliko 2004 merkitty laskuun niin että ilmeisesti minulla on ollut joskus VITUN sonera- liittymä. Virhe ei tule toistumaan.
     
  22. jafarin

    Rekisteröitynyt:
    27.09.2001
    Viestejä:
    53
    Jarrut kiinni ja heti! Irtisanomisen voi hoitaa myös myynnin kanssa Soneralla se on töissä sekin. Puhelun alussa muistaa ottaa nimen ylös ja sitten kertoo että se ja se liittymä on sitten suljettu, että voivat laittaa vahvistuksen heti.

    Itse olen hoitanut asioita Elisan keskuksen kanssa, kun varttitunnin jonotus oli vienyt koko kahvitauon. Keskus ei kyllä hoitanut asiaa, mutta jostain syystä sai hoidettua soittopyynnön eteenpäin. Elisalla töissä = > velvollinen hoitamaan Elisan asioita eteenpäin. Jos ei muuten niin välittämään viestin eteenpäin. Sama koskee Soneralaisia.

    Sopimuksessa ei missään sanota, että irtisanominen on hoidettava soittamalla määrättyyn numeroon tai ilmoittamalla siitä määrätylle henkilölle. Sama juttu vikailmoitusten kanssa. Riittää että on antanut vian yrityksen tietoon jollain tavoin, sen jälkeen ongelma on heidän. Pitää vain pystyä myöhemmin todistamaan että näin on tapahtunut.

    Onkos kellään laittaa linkkiä S60 softaan, millä pystyy äänittämään puhelun helposti? ;)


    [signature]Parahin kehäIII:n kehystämä murkkuikäinen, vaikka et ehkä pyytänytkään äidinkielentuntia, kuten en minäkään sinun viisasteluasi, turkulainen kirjoitetaan pienellä ja profiilissasi mainittu Finlandia-talo on yhdyssana. -Sviddu[/signature]
     
  23. kaarlos

    Rekisteröitynyt:
    03.06.2004
    Viestejä:
    2 180
    En kyllä ymmärrä, miksi tämän pitäisi pitää paikkaansa. Itse olen TS:llä kesäharjoittelussa (datapuolella) eikä mulla ole mitään hajua, kuka noista puhepuolen asioista huolehtii. Siis jos joku mulle soittaisi, että haluan sulkea puhelinliittymän x, niin sanoisin vaan että väärä numero enkä ottaisi asiasta sen enempää vastuuta.

    Kannattaa huomioida, että TS:n työntekijäksi lasketaan myös mm. aulavartija ja jos hänelle menet tuosta liittymän sulkemisesta sanomaan ja samalla nauhotat keskustelun, niin ei se kyllä kovin hyvin tule kelpaamaan todisteeksi liittymän sulkemisesta.

    Edit: Kieltämättä nuo lankaliittymät ovat jäätävän kalliita ja muutenkin on valitettavaa, että "vanhentuneet" kännykkäliittymät eivät halpene automaattisesti jos hinnanalennuksia tehdään uuteen perusliittymään. On varmasti todella reilusti vanhoja ihmisiä, tai miksei nuorempiakin, joilla on joku viisi vuotta vanha liittymä, jota ei edes enää saa, ja siinä on todella paljon korkeammat kulut kuin perusliittymissä nykyään.
     
  24. Dime84

    Rekisteröitynyt:
    09.08.2006
    Viestejä:
    221
    Ei toi paikkaansa pidäkkään. Irtisanomisille on ihan oma paikka ja vaikka kuinka nauhoittelisi puheluita niin se on aivan se ja sama.

    No tuo olisi vähän sama kun mustassa pörssissä sanottaisiin tuotteesta että tosta viereisestä gigantista saa tän 100? halvemmalla, että käyppä sieltä ostaa. Asiakkaalla on vastuu tekemisistään ja jos ei sen vertaa katsele liittymänsä hintoja niin maksakoon sitten enemmän.
     
  25. kaarlos

    Rekisteröitynyt:
    03.06.2004
    Viestejä:
    2 180
    Näinhän se tietty on, mutta ylipäätään tällainen vanhoilla asiakkailla rahastaminen on ihan perseestä. Esimerkkinä lehtien kestotilaukset; saat ensimmäisen vuoden vaikka 36 euroon ja sitten kun kestotilaus jatkuu ensimmäisen vuoden päätyttyä, tuleekin käyttöön ns. normaalihinta, joka voi olla kaksinkertainen. Itsellä näin kerran kävi ja homma ratkesi siten, että katkaisin kestotilauksen ja aloitin samantien uuden, jolloin sain samalla 36 eurolla toisenkin vuoden lehdet. Melko vaivalloista vaan jok'ikinen vuosi tehdä sama rutiini.

    Joitain kauhutarinoita on tullut kuultua noista myydyistä liittymistä. Esimerkiksi jollekin semi-dementoituneelle vanhalle papparaiselle kaupattu parinkymmenen euron datapaketti kännyliittymään jolla soitetaan muutama puhelu kuukaudessa - eihän nuo noista sen vertaa ymmärrä, että tarvitseeko niitä.
     

Jaa tämä sivu