1. Bugiraportit ja palaute XenForo-MuroBBS:stä tähän viestiketjuun

    Tuliko vastaan englantia tai huonoa suomea, raportoi tähän viestiketjuun

Skoda Superb 1.4 Tsi

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja ylialokas, 21.12.2011.

  1. ylialokas

    Rekisteröitynyt:
    05.10.2008
    Viestejä:
    719
    Autokuume alkaa iskemään ja se on paha.

    Tollasta olen katsellut siellä täällä, livenä ja netissä. Koeajolla en ole vielä ollut.
    Hieman arvelluttaa tuo pieni kone, vaikka turbolla onkin.

    Arvosteluissa ko. On kuitenkin pärjännyt loistavasti. Jossain valitettiin rengasmelusta ja josain hidasta lämpenemistä kovilla pakkasilla.
    Kiitosta sai tilat, ajettavuus, varusteet, turvallisuus ja moottori. Kovasti väittivät että "noinkin" pienellä koneella pärjäis enemmän kuin hyvin.

    Tällä hetkellä koneja 2.0 tbo koneella 200. Bensaa tää vie ja paljon. Ainakin kaupungissa. Maantiellä pääsee sinne vajaan kasiin jos ajelee oikein rauhallisesti. Tota on kyllä kiva polkea ja tykkään siitä että ohi pääsee jos haluaa jne. Äärimmäisen hyvä ajettavuuskin. Mutta olenkohan kasvamassa tästä leikittelystä kohta ulos..

    Onko jollain murolla enemmän kokemusta ko. Autosta?
    Ambiente-varustetasolla ja manuaali/bensa.

    25.000 olis yks 09 vm. Ajettuna alle kolmekymppiä.

    Vaikeita nää tälläset..
     
  2. Woge

    Rekisteröitynyt:
    10.09.2002
    Viestejä:
    34
    Tossa 1.4tsi koneessa on ollut jakoketjuongelmia muistaakseni tietyissä konetyypeissä. Lisätietoa löytyy Vagarena.fi. Itellä on neljäs skoda menossa ja kaikkiin olen ollut pääpiirteissään tyytyväinen. edellinen ocu oli tolla 1.4tsi koneella ja olin tyytyväinen ( paitsi että auto oli hidas lämpeämään talvella...)mutta työmatkan pidentyessä vaihdoin diisseliin. Nykyinen Octavia 2.0tdi dsg -08. Sen verran voin kertoa että DSG-vaihteistoa en enään ota. Onneksi oli joku vaihtoautotakuu kun Mekatroniikka meni vaihtoon heti kun auton olin ostanut. Olis maksanut reilu 3500ekua mutta nyt siitä selvittiin satasen omavastuulla. Toinen murheenkryyni VAG-konsernin autoissa on kaksoismassavauhtipyörä jota tehdas ei ole tyyppiviaksi hyväksynyt mutta paljon niitä on hajonnut jopa reilusti alle satatuhatta ajetuista.... ja yleensä hajoaa muutakin samalla kun kaksoismassan jouset ym hilut kurkistavat vaihdelaatikon kopan ulkopuolelle...

    TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset ->tossa keskustelua siitä jakoketjuonkelmasta ja muutenkin katsomisen arvoinen sivusta VAG-konsernin autoa harkitsevalle.
     
  3. Kremnen

    Rekisteröitynyt:
    30.10.2008
    Viestejä:
    712
    Pysyykö merkki kuitenkin jatkossa samana kun vaihdat? Tulee siis Skoda? Millainen?
     
  4. John Troll

    Rekisteröitynyt:
    08.12.2001
    Viestejä:
    10 207
    Juu kaksoisahdetuissahan noita jakoketjuongelmia on ollut reilusti. Tossa pelkällä turbolla olevassa ne ovat melko harvinaisia ja Superbiinhan ei kaksoisahdettua ole istutettu.
     
  5. Spede

    Rekisteröitynyt:
    25.01.2000
    Viestejä:
    2 345
    Kaksoismassavauhtipyöräongelmat koskee lähinnä diesel-malleja.
     
  6. ylialokas

    Rekisteröitynyt:
    05.10.2008
    Viestejä:
    719
    Kiitos tulleista vastauksista :kippis:

    Tämän hetkinen autoni on Opel Astra GTC 2.0 Tbo. 2006.

    Oiva peli ja kulkee kuin pieni eläin. Ei ole ollut mitään ongelmaa, tähän mennessä ainakaan. Mittarissa 90 000.

    Näitä olen katsellut, toinen otsikon mukainen;

    KAMUX | Vaihtoajoneuvot - Haku | Listaus

    Ja toinen sitten isommalla Dieselilä, juuriki DGS;

    KAMUX | Vaihtoajoneuvot - Haku | Listaus

    Ikinä en ole dieseliä omistanut..

    Ensivuonnahan tulee jotain verouudistuksia jne? Jotkut väittää ettei dieseliä kannata enää ottaakaan.. osaa sitten sanoa.

    Heitin kyselyä tonne vaihdota ja vastasivat että 13250€ väliin niin autot vaihtavat omistajaa..

    Perhanan autokuume..


    Edit; niin, paljonkohan piti rullata mittariin vuodessa että diesel tulisi "halvemmaksi" omistaa?
    Nyt on kahde vuoden aikana tullut + 15 000km/vuosi, eikä yhtään enempää. Työmatka kuitenkin 25 km suuntaansa (jos kotiin haluaa niin samanlainen takasin eli 50km yhteensä). Kaupunki 3km ja loput sitten 8-tietä.

    Noilla autoilla yhdistettykulutus sama.
     
    Viimeksi muokattu: 21.12.2011
  7. Spede

    Rekisteröitynyt:
    25.01.2000
    Viestejä:
    2 345
    Onhan tuo diesel huomattavasti paremmin varusteltu. Viime kesänä käytiin tuollaisella dieselillä Kreikassa (tosin 170hp versio) ja muistaakseni Tallinnan ja Puolan välillä keskikulutus oli jotain 4,5 luokkaa. Siitä eteenpäin ei enää paljon katseltu kun ajo oli hieman erilaista kuin normaalisti. Mitään ongelmia auton kanssa ei ollut. Tuo DFP anturi saattaa hajota jossain vaiheessa mutta sen korjautus ei maksa kuin pari sataa. DSG on kyllä todella mukava vaihteisto mutta vaatii hieman totuttelua.

    Tuosta 1.4TSI:stä ei ole mitään kokemuksia. Kuten aiemmin jo kerrottiin niin huhujen mukaan pelkkässä turboahdetussa ei ole ollut juurikaan ongelmia.

    Takajalkatila tuossa Superbissa on kyllä sellainen että Golffin omistajan alkoi ensimmäisenä naurattaa kun sinne takapenkille istui.
     
  8. ylialokas

    Rekisteröitynyt:
    05.10.2008
    Viestejä:
    719
    Boldaus oma..

    Tarkoittaa?
    Arvosteluiden perusteella onnellista naurua?
     
  9. Spede

    Rekisteröitynyt:
    25.01.2000
    Viestejä:
    2 345
    Sori, juuri näin :)
     
  10. Kremnen

    Rekisteröitynyt:
    30.10.2008
    Viestejä:
    712
    Olen joskus taksi-superin kyydissä istunut -siellä takapenkillä tietysti ja täytyy sanoa, että on matkustajalla tilat kohdillaan. Ihme ettei noita enemmänkin näe takseina?
     
  11. ylialokas

    Rekisteröitynyt:
    05.10.2008
    Viestejä:
    719
    Onha se kiva että matkustajillakin on takana mukavaa. Kuski, eli minä, on kuitenkin tärkein. Täynynee huomenna ehkä käydä koeajolla toi bensa. Sen verran tossa "lähellä".
     
  12. Markkanen

    Rekisteröitynyt:
    13.06.2007
    Viestejä:
    2 829
    30tonnilla saa jo hyvä mies ihan oikeankin merkkisen auton. Jätä suosiolla noi superberberit sinne kauppaan.
     
  13. Sasseli

    Rekisteröitynyt:
    06.06.2003
    Viestejä:
    1 565
    Kah, Essolle tullut wlan?
     
  14. ylialokas

    Rekisteröitynyt:
    05.10.2008
    Viestejä:
    719
    Niin paljon kuin on kuskejakin, on hyviä merkkejä.

    Koeajollahan tuo on käytävä jahka tää joulu saadaan alta pois.
    Eikä tuo nyt ihan huono voi olla, jos yhtään luottaminen testeihin.

    Sama vuosmalli, samoilla kilometreillä/varusteilla niin audi/bmw paljon enemmän rahaa :/
    ei käy järkeen, merkki uskolline en ole.
     
  15. Callahan

    Rekisteröitynyt:
    04.07.2005
    Viestejä:
    3 153
    125 hp autossa, jonka omamassa on 1500 kg... Tuon kokoista autoa ostettaessa oletettavasti kyydissä olisi usein vielä paljon enemmän kuin kuljettaja, joten auton elopaino sellaiset pari tonnia. Kait sillä juuri pääsee paikasta toiseen, ellei joudu liittymään lyhyeltä rampilta ruuhkaiselle moottoritielle. Ajonautinnosta ei kannata puhua samana päivänä. Allekirjoittaneella on A6, joka on hieman painavampi kuin Superb. Reilut 300 heppaa riittää, mutta yhtään vähempi ei olisi mukavaa.

    200-heppainen Astra on jotakuinkin ok, mutta kannattaisi toki lastuttaa vähän tehokkaammaksi. Golf GTi alkaa olla sopivan ripeä 250 hepalla. Astra lienee samanpainoinen.
     
  16. Bumper

    Rekisteröitynyt:
    01.06.2004
    Viestejä:
    850
    Taitaa Callahanin perhe olla vähän muhkumpaa sorttia jos 500kg painaa. Viisihenkisenä se tekisi sitten kivat 100kg per perse. :D
     
  17. hrrrrr

    Rekisteröitynyt:
    01.01.2010
    Viestejä:
    9
    125hp liikuuttaa pari tonnia ihan kevyesti vaikka sillä moottoritien rampilla, jos osaa vaihteita käyttää.
     
  18. jounika

    Rekisteröitynyt:
    17.07.2009
    Viestejä:
    3 625
    Tuo 1.4 TSI kuluttaa vähintään saman kuin tuo 2.0T, jollei aioi pelkkää pihistelyajoa ajaa. Normaaliliikenteessä Golffit ja Octaviat vie 8-9 litraa tuolla koneella. Tuo sokota painavana varmaan yli 9 litraa käytännön ajossa.
     
  19. John Troll

    Rekisteröitynyt:
    08.12.2001
    Viestejä:
    10 207
    Teillä ei tavaraa kuljeteta ikinä yhtään mukana?
     
  20. ylialokas

    Rekisteröitynyt:
    05.10.2008
    Viestejä:
    719
    Niin, onhan tuo kone omaankin korvaan vähän pieni.

    Toinen, Elegance-varustelulla (jos kirjoitetaan noin, nahkajakkaroineen päivineen) olisi myös mehdokas.
    Pari tonnia tosin kalliimpi mutta koneena 1.8 tsi/ 160hp.

    Onkos jollaki sitten tuosta "neljä desiä" isommasta moottorista kokemusta?
    Entäpä tuosta Elegance-varustetasosta? Listan mukaan aikalailla kaikki mahdollinen..

    Perhana, tämä ja huominen päivä menee täysin tähän joulu sitä ja joulu tätä asioihin. Ei kerkeä alan liikkeeseen..
     
  21. peLoGo?

    Rekisteröitynyt:
    17.09.2009
    Viestejä:
    1 443
  22. ylialokas

    Rekisteröitynyt:
    05.10.2008
    Viestejä:
    719
    Kiitos ehdotuksesta mutta ei taida "sopia" dieseli minulle.
    15.000km/vuosi tulee mittariin niin joku taisi laskea että n. 20-25000 km sais tulla että diesel tulis halvemmaksi.
     
  23. True

    Rekisteröitynyt:
    17.06.2002
    Viestejä:
    259
    Kaverini töissä maahantuojalla ja sanoi ettei ikinä ostaisi 1.4Tsi konetta eikä suosittele edes vihamiehelleen. Pilaa hyvän konsernin maineen.
     
  24. Clayton Bigsby

    Rekisteröitynyt:
    07.09.2010
    Viestejä:
    151
    Paskat vie, oman kolopallo variantin keskikulutus viimeiseltä kahdelta vuodelta tasan 7l.

    Eikä kaasujalkani ole edes kovin kevyt.

    Millä maahantuojalla? Toipotan? Alkuaikojen kaksoisahdetuissa on ollut vikoja, 90kW on varma peli.
     
  25. Callahan

    Rekisteröitynyt:
    04.07.2005
    Viestejä:
    3 153
    Landella manuaali toki menee, mutta kaupunkiin ilman muuta mieluummin DSG+vajaaveto. Eihän tuolla kehän ruuhkassa kestä vatkata keppiä käsin.

    Hädin tuskin, vaikka pitää kierrokset koko ajan maksimitehon hujakoilla. Esim. V70 2.4D automaatti varmasti tekee niin, mutta ei se silti tahdo kiihtyä kuormattuna. 163 hp muistaakseni.
     

Jaa tämä sivu