1. Palvelin on nyt päivitetty ja hidasteluita ei pitäisi enää esiintyä.

    t: Sysop
  2. Bugiraportit ja palaute XenForo-MuroBBS:stä tähän viestiketjuun

    Tuliko vastaan englantia tai huonoa suomea, raportoi tähän viestiketjuun

SCF huolto pakoilee vastuuta

Viestiketju alueella 'TaskuMuro: Älypuhelimet ja taulutietokoneet' , aloittaja petetty1972, 02.06.2009.

  1. 28.08.2010 klo 12:40
    #51

    hapatsu

    Rekisteröitynyt:
    01.09.2008
    Viestejä:
    50
    SCF on perseestä, Anglo service on perseestä. Kummassakin huollot kestäneet pitkään. Anglo koitti kerran kusettaa, puhelimesta oli pohjaliitin löystynyt ja laitoin huoltoon > "kosteusvaurio", ultraääni pesu > löystynyt pohjaliitin hitsautui paikoilleen > 70e. Hurraa.
     
  2. 28.08.2010 klo 14:31
    #52

    Pertti_Pasanen_Spede

    Rekisteröitynyt:
    25.10.2001
    Viestejä:
    2 827
    Olit varmaan tietoinen siitä, että scf ei huolla ollenkaan iphoneja? Takuutapauksissakin tulee lähes aina uusi tehdaskorjattu laite tilalle. Siinäkin tapauksessa, että puhelimessa on mekaaninen vaurio niin maksamalla saat vain uuden tehdaskorjatun laitteen tilalle. Niillä oli jotkut omat hinnat vauriosta riippuen mitä maksoi saada uusi laite tilalle. Voi ihan hyvin olla, että puhelimesi odottaa vaihtolaitetta.
     
  3. 28.08.2010 klo 14:36
    #53

    Pertti_Pasanen_Spede

    Rekisteröitynyt:
    25.10.2001
    Viestejä:
    2 827
    Tajusit varmaankin pyytää siitä kosteusvauriosta kuvan itsellesi? Ja mitä huijausta se on jos puhelimesi on pohjaliittimestä kastunut niin sitten se on kastunut.
    Ja jos kyseessä oli pop-port liitin mikä on mielestäni todella surkea liitin mitä ei onneksi enään edes käytetä niin jo pelkästään jos se liitin on kamalan likainen voi se aiheuttaa jo häiriötä siihen kontaktiin. Myöskin se hf:n liitin voi olla löystynyt kuulokkeista käytön myötä jolloin uuden osto auttaa.
     
  4. 31.08.2010 klo 21:31
    #54

    hakli

    Rekisteröitynyt:
    07.03.2002
    Viestejä:
    243
    "Kiva" lukea SCF:stä, kun meikän Samsung Jét on korjaamolla jo toista kertaa, toimien peräti kaksi päivää ensimmäisen korjauksen jälkeen. Hieno puhelin, jossa toimii 3g-data, gps, kamera.... mutta ei kuulu verkon valintaääntä, saakika sillä ei voi soittaa :S
     
  5. 01.09.2010 klo 21:32
    #55

    fiftynine

    Rekisteröitynyt:
    17.09.2005
    Viestejä:
    162
    Oon käyttänyt kaikkia nokialaisiani (varmaan yli kerran per kännykkä) scf-huollossa varmaan jonkun seitsemän vuoden ajan eikä ole kuin kerran ollut huomautettavaa. Kerran jäi E70 nokiasta qwerty-näppis huonosti laitettua huollon toimesta ja korjasivat sen suht nopsakkaan.

    Heitän lonkalta, että olen käyttänyt lisäksi noin kymmentä firman puhelinta kyseisessä lafkassa eikä mitään valitettavaa *huollon* toiminnasta ole, puhelimista yleensäottaenkin ehkä enemmän.

    Negatiivista lähinnä nykyään treellä huonosta sijainnista (entinen toimipiste oli paremmalla paikalla) ja siitä, että viime vuosina on alettu veloittamaan korvauspuhelimesta (oisko 5e laaki).

    Silloin kun homma toimii niin harvemmin tulee annettua palautetta, mutta ajattelin nyt skriivaa vastapainoks jotain :smoke:
     
  6. 13.11.2010 klo 13:54
    #56

    ichijiro

    Rekisteröitynyt:
    22.12.2005
    Viestejä:
    129
    "Hei,
    Olette toimittaneet laitteen uudelleen huoltoon 27.10 vikaselosteella: ” Lasi vaihdettu viime huollossa, ja huollosta tultuaan ei yhdistä verkkoon. Ei pysty soittamaan eikä vastaanottamaan puheluita eikä tekstiviestejä. Asiakas toimittaa careen takuukuitin mikäli tarpeen.”

    Huoltajamme on tilannut laitteeseenne varaosan laitevalmistajalta 12.11.
    Varaosan saapuminen on siis kiinni laitevalmistajasta, joten huoltoliikkeen emme ole tässä tilanteessa korvausvelvollinen."

    Sain tälläisen vastauksen SCF huollosta.
    Vein puhelimen rikkoutuneen lasin takia huoltoon 1.10. Sain takaisin 25.10 jonka jälkeen se ei ole yhdistänyt verkkoon. Vein takaisin 27.10 ja 12.11 siis päivittyi sen tila tuohon "odottaa varaosaa".

    Pyysin sitten korvauksia niitten paskasta korvauksesta, mutta eipä tietenkään. Ku eihän huolto oo vastuussa siitä, että ne rikkoo kännykän siellä.

    Aikaisemmalla kännykällä, Sony Ericssonin jollain Walkmanilla noi huollot meni kanssa ihan päin vittua. Mutta ku onneksi sentään myynyt liike oli kiva ja antoi vaan uuden kännykän käteen. Ja tappelivat itse huollon kanssa.
     
  7. 14.12.2010 klo 11:53
    #57

    zen-m

    Rekisteröitynyt:
    14.12.2010
    Viestejä:
    1
    Joo kyllähän foorumit usein täyttyy kovin negatiivisesta palautteesta ks. asioissa vaikka yritys korjaisikin valtaosan laitteet asianmukaisesti, mutta on se niin väärin kun omalle kohalle sattuu..haha :p Ite vein viime viikolla E71 tohon SCF Treen keskustaan kun tuppas virrat katkeen tai muuten vaan buuttaileen jo PIN koodia näpytellessä. hyvin vähän on luuria tullu käytös koskaan murjottua tmv.

    34e vai mitä olikaan vianhakukierros ja ilmottivat että softan päivityksellä homma oikenee tai tais korjauskuvauksessa lukee.. "voidaan koittaa softapäivitystä". Mietin että enpä luureista taida paljoa tietää jos virransaantiongelmat häviää softapäivityksillä mutta mikäs siinä. Sain luurin parin päivän päästä ja yht. siis 44e case. "Juu tässä ainakin lukee että päivityksellä asia korjaantu..." ilmoitti virkailija.

    Kotona luuri päälle ja pinkoodia näppäileen -> ja virrat pimeeks, ilman sim-korttia tai sim-kortilla. haha. millilleen sama vika kun huoltoon vietäessä. Kerkesin kyllä pikasesti toteen uudesta hienosta valikosta että tosiaan.. ovat softan päivittäneet. Miten herranjumala huoltosetä voi ilmottaa eteenpäin että puhelin toimii nyt moitteetta kun on ehkä jopa erikseen täytyny kikkailla että saa puhelimen päivitettyä vaikka sitä ei saa edes päälle? Aivan kun olis vaan siellä herralla vittumainen päivä,viikko,kk,vuosi,elämä, liian pieni liksa ja synkkä tulevaisuus.. joten vittuako tässä näitä junttien kännyjä jaksaa oikeesti kattoo... höhhöhöö.

    Näkisin tässä selkeen toimintapatternin; sen on se 3-5krt/asiakas kun siellä pistävät ravaamaan.. eikä millään jakas lähtee siihen kierrosrumbaan. Ihan kun oltas kasa urpoja joilta lypsetään kaikki mahollinen ja mahoton yhen puhelimen vuoks. Jaa.. mut niinhän me taidetaa ollakki :D

    ryhmäkanne kuluttaja-asiamiehelle?
     
  8. 14.12.2010 klo 12:54
    #58

    Jyrde

    Rekisteröitynyt:
    19.02.2009
    Viestejä:
    3 155
    Ilmeisesti kyseessä sama lafka kuin itselläkin, ainaki laadusta päätellen. Olen itsekkin muutamia kertoja puhelimeni lähettänyt huoltoon (N73).
    Muistaakseni ensimmäinen oire oli sekoileva ja jumiva käyttis, huoltoon -> Saan puhelimeni takaisin, vika korjattu mutta tehty uusi, kameranäppäin jumissa (kuoren alla), ei voida käyttää kameraa -> huoltoon.
    Takaisin saatuani kokeilin kaikki että toimivat, huomasin uuden vian, muistikorttimoduuli oli paskottu tällä kertaa. Jätin myyjälle sellasen viestin että puhelinta en halua takaisin mikäli sitä vaan paskotaan huollossa. Sain uuden puhelimen liikkeestä kun olivat ilmeisesti mennyt kokonaan paskomaan puhelimen siellä huollossa tehdessään töitä (keittäny kahvia).

    Ja samaa sonierkillä, kenttä ongelmia, puhelimen jumittumisia ja virransaanti häikkää, "käyttöjärjestelmä päivitetty", tuo yleisin toimenpide ilmeisesti ja vaatii kuukauden eikä edes toiminut sen jälkeen ja jonka jälkeen takuu umpeutui ja puhelimelle sattui äksidentti

    Hienoa olla kuluttaja
     
  9. 14.12.2010 klo 12:54
    #59

    Kamsi

    Rekisteröitynyt:
    14.12.2006
    Viestejä:
    612

    Itsellä oli kanssa huoltoliikkeen kanssa ongelmaa kun vein alkuvuodesta 5800XM puhelimen huoltoon niin takaisin tullessa ei ollut edes kaikki osat enää paikallaan. Vein sitte seuraavana päivänä takaisin ja kovasti pahoittelivat mutta taas joutui viikon verran odottamaan että puhelimen sai takaisin. Hienoa palvelua.
     
  10. 11.04.2011 klo 14:13
    #60

    Lagittaja

    Rekisteröitynyt:
    29.07.2009
    Viestejä:
    5 622
    HTC desire tuli tänään huollosta.
    Eivät olleet tehneet mitään, ei edes vikaselvitystä.
    Uudestaan uudestaan! :)
    Nokialaisen kanssa kituminen jatkuu.
     
  11. 11.04.2011 klo 15:21
    #61

    Pipanacansleri MMMIX

    Rekisteröitynyt:
    12.12.2006
    Viestejä:
    7 068
    Minulla on vain hyviä kokemuksia SCF Huollon Tampereen pisteen toiminnasta. Tutkinta-aika on aina noin viikon, enkä ole koskaan joutunut puljaamaan tai pettymään. Rehtiä toimintaa.

    Tällä hetkellä puhelin on sisällä yhteysongelmien vuoksi.

    Niin ja siis: Nokian omalla takuulla olen luurejani siellä käyttänyt varmaankin lähemmäs kymmenen kertaa.
     
  12. 02.05.2011 klo 09:25
    #62

    phiitti

    Rekisteröitynyt:
    04.01.2010
    Viestejä:
    125
    HTC Desire kävi loppuvuodesta '10 SFC:llä ja koko operaatioon meni tasan viikko postituksineen, vika oli korjattu eikä valitettavaa.
     
  13. 02.05.2011 klo 12:04
    #63

    didier

    Rekisteröitynyt:
    10.12.2005
    Viestejä:
    585
    Oma N8 kävi huollossa epäonnistuneen päivityksen jälkeen, Salosta lähetettiin Tampereelle ja viikon sisällä tuli takaisin. Ei valittamista.
     
  14. 02.05.2011 klo 16:20
    #64

    wekhu

    Rekisteröitynyt:
    30.11.2010
    Viestejä:
    10
    Itsellä on semmoinen kokemus tästä puljusta, että Samsung Galaxy S:stä hajosi näyttö (lasi ehjä). Sitten pistin paikallisen liikkeen kautta kyselyn, että paljonko tulisi korjaus maksamaan. Vastaukseksi tuli, että näyttö n. 60e ja työt 60-80e päälle. Ajattelin jo siinä vaiheessa, että ei voi olla totta että noin halvalla voi korjata, mutta pittäähän sitä uskoa ko kerta niin sanovat. Noin viikon päästä tulee puhelu paikallisen liikkeen kaverilta, että kustannusarvio nousi jonnekkin 240e tienoille perusteena että näyttö ja lasi on samaa yhtenäistä osaa ja se nostaa hintaa.

    Mutta näin sitä vaan vähän ku kustaan silmään. Luulisi pitkän linjan yrityksen kuten SFC:n tietävän jo ennalta, että ne on samaa osaa. Pisteet ja iso kiitos menee kuitenkin paikallisen liikkeen yrittäjälle, joka reklamoi asiasta ja sain puhelimen ilmaiseksi sieltä takaisin (normaalisti varmaan jotain 50e luokkaa). :)
     
  15. 04.05.2011 klo 21:00
    #65

    Markkanen

    Rekisteröitynyt:
    13.06.2007
    Viestejä:
    2 828
    Miten puhelimen postitus SCF hoituu? Pitääkö sinne eka ilmottaa esim. sähköpostilla? Pitääkö minun maksaa ees takaset postikulut?
     
  16. 05.05.2011 klo 01:56
    #66

    jaagobinrattaat

    Rekisteröitynyt:
    27.04.2011
    Viestejä:
    9
    Varsinainen vitsiniekka. Turha luulo ja järki käteen. Kusettajien tehtävä ei ole olla kusetettavina. SFC tekee mitä tekee ja tekee parhaansa, pistääkseen sinut maksamaan. Jos maksoit jostain turhasta niin oi ja voi, ylitä ymmärtämättömyytes ja maksa vielä turhasta. Joidenkin kellojen pitäisi soida, kun palautat toimimatonta tuotetta ja sinulta pyydetään sitä ja tätä maksua.
     
  17. 05.05.2011 klo 09:07
    #67

    Tege

    Rekisteröitynyt:
    13.06.2005
    Viestejä:
    31 790
    Kaveri kysyi neuvoja miten homma toimii eikä sitä, että olisi tehnyt sen jo ja maksanut extraa.

    Markkanen tässä:

    SCF Huolto Yksityisille - Usein kysyttyä
     
  18. 06.05.2011 klo 18:46
    #68

    Markkanen

    Rekisteröitynyt:
    13.06.2007
    Viestejä:
    2 828
    Pistin SCF:lle s-postia asiasta ja vastauksena tuli että joudun itse maksamaan sinne päin olevat postikulut. Puhelimen voi postittaa Helsingin, Salon tai Tampereen toimipisteesee.
     
  19. 06.05.2011 klo 20:52
    #69

    Hyper Rävääjä

    Rekisteröitynyt:
    10.12.2010
    Viestejä:
    679
    Vein oman iskunkestävän noklan takuuseen, oli näyttö haljennut kun heitin täysillä kiveen (hirvee ihme)
    No ne korjas sen takuuhuollossa maksutta ja päivittivät firmiksen.
     
  20. 24.05.2011 klo 17:37
    #70

    Ode178

    Rekisteröitynyt:
    06.12.2009
    Viestejä:
    10
    Kävipä tänään niin, että halkesi upouudesta Galaxy S 2:stani lasipinta. No vein sen sitten tuonne Salon SCF huollon toimipisteeseen ja ensimmäiseksi vastasivat, että heidän on tehtävä kustannusarvio.
    Sanoin, että ei siinä ole muuta rikki kuin se lasipinta ja päättivät silti tehdä kustannusarvion. -.-
    Kysyin myös karkeaa arviota hinnasta ja sanoivat että maksaa noin 50-60€, jota on hyvin vaikea uskoa, koska lasipinta on kiinni näytössä.

    Jos kieltäydyn parin päivän päästä korjauksesta liian korkean kustannusarvion takia, joudun maksamaan 32€ kustannusarvion tekemisestä, joka on siis pelkän näytön
    hinnan katsominen. Ja ei siinä näytön vaihdossakaan mene kymmentä minuuttia enempää joten miksi veloittavat jotain 80€ töistä??? :confused:
     
  21. 24.05.2011 klo 17:47
    #71

    Dome

    Rekisteröitynyt:
    22.12.2004
    Viestejä:
    2 360
    Miksi et siis vaihda sitä itse? Niinpä niin. Juuri siksi veloittavat.

    Kustannusarvio maksaa siksi että tarkistavat mitä siel on rikki. Kustannusarvion pitää olla lähellä totuutta. Jos siis sanovat sulle tiskillä että hinta on se ja se ja sieltä onkin enemmän rikki niin se on huollon ongelma.

    Selventääkö yhtään? Eihän ne voi heti olla varmoja onko pelkästään asiakkaan sanoma osa rikki. Tai jos ovat niin antavat varmasti kustannusarvion tiskillä.
     
  22. 24.05.2011 klo 19:33
    #72

    4rm45

    Rekisteröitynyt:
    30.11.2010
    Viestejä:
    368
    Omaa Jettiäni kestin puoli vuotta kunnes 6. kerran lähti huoltoon.
    Puhelin siis oli noin puolet omistamastani ajasta huollossa :smoke:
     
  23. 24.05.2011 klo 21:39
    #73

    Markkanen

    Rekisteröitynyt:
    13.06.2007
    Viestejä:
    2 828
    Onko keskushuolto ja Nokian Salon tehdas sama asia?
     
  24. 24.05.2011 klo 22:17
    #74

    ScreenGuard

    Rekisteröitynyt:
    09.08.2010
    Viestejä:
    141
    Voi kyllä olla, että tulee kallis keikka kun uusi puhelinmalli ja noita lasejakaan ei varmaan heti saa.
     
  25. 25.05.2011 klo 08:37
    #75

    Fluxer

    Rekisteröitynyt:
    13.11.2010
    Viestejä:
    45
    Ei.
    "Keskushuolto" on huoltofirma, joka tekee halvimmalla sopimuksen Noksun kanssa keskushuoltotason huoltojen suorittamisesta.
    "Keskusvalohoitamo" on nykyään tsekeissä.
     

Jaa tämä sivu