1. Bugiraportit ja palaute XenForo-MuroBBS:stä tähän viestiketjuun

    Tuliko vastaan englantia tai huonoa suomea, raportoi tähän viestiketjuun

Puhelinmyynti huijaus?

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja Nippa_, 16.10.2008.

  1. VonKortez

    Rekisteröitynyt:
    30.10.2008
    Viestejä:
    8
  2. Memor

    Rekisteröitynyt:
    23.11.2005
    Viestejä:
    458
    Onko täällä muuten kellään kokemusta enemmän tuosta sulkuturvasta.

    Aloin lukemaan tosta vähän enemmän kun joku nainen mulle soitteli ja tarjosi jotain lisäpalveluita tms?
    Olen siis joskus ottanut tuon "kokeile 6kk ilmaiseksi" tuolta sulkuturvan sivuilta.

    En aivan ollut kärryillä mitä muija kauppasi kun sanoin vaan kaikkeen mahdolliseen että ei kiitoksia, ei tällä kertaa, ei ole tarvetta.

    Olenko nyt kuitenkin myynyt sieluni saatanalle?
     
  3. Lolladin

    Rekisteröitynyt:
    24.09.2009
    Viestejä:
    510
    PlusTV:stä tilasin joskus sellaisen ilmaisen kokeilukortin, olikohan kuukauden/kahden.
    Varmistelin puhelimessa etten VARMASTI sitoudu mihinkään, ja myyjä sanoi että "juuri niin, voit katsoa ilmaisen ajan, ja tämän jälkeen heittää kortin vittuun eikä tarvi jatkaa tilausta"

    Muutama päivä meni, niin tuli kortit ja kaikki. No, Digi-TV:ni on niin paska, ettei siellä mitään paikkaa kortille ollutkaan, joten soitin asiakaspalveluun ja sanoin että voivat sulkea samantien. Myyjä sanoi että "jaa tämä 6kk:tta tilattu paketti?"

    Pitkän selvittämisen jälkeen kävi ilmi että heillä on joku kyrpänaama myymässä, joka on tilaamatta laittanut ihan oikeita paketteja tulemaan näille kokeilupaketin tilaajille.. Pahoittelivat ja lupasivat "deal with him" :)

    Että kyllä ne myyjät voi sinua ukottaa jopa tietämättäsi :)
     
  4. Clavickle

    Rekisteröitynyt:
    07.06.2001
    Viestejä:
    1 476
    <offtopic>
    Tapahtui muutamia vuosia sitten. Eräs mukavankuuloinen naisihminen soitti reippaalla tavalla (IMHO typerällä) kaupatakseen lehteä. En tilannut, mutta koitin kepillä jäätä ja yritin myydä omaa markkinoinnnin kirjaani hänelle. Häkeltyi mokoma. Hetken aikaa juttelimme niitä näitä ja kysyin sitten ohimennen, että missä hän tekee hommia. Helsingissä kuulema, siellä siis missä asuin. No eikun pyytämään kahville (aikaa, jolloin olin vielä villi ja vapaa..). Harmittaa vieläkin, kun oli todella pienestä kiinni ettei lähtenyt. Sinänsä hassu juttu, josta jäi ainakin itselle hyvä muisto.
    </offtopic>
     
  5. v4

    Rekisteröitynyt:
    26.04.2008
    Viestejä:
    17
    Serkkupoika kirjoitteli seuraavaa:

    Iltalehden keskustelufoorumi - Yksittäisen viestin lukeminen - Sulkuturva??

     
  6. Sulkuturva Oy

    Rekisteröitynyt:
    05.02.2010
    Viestejä:
    0
    Hei,

    Nimeni on Nina Mäkinen ja toimin Sulkuturvan asiakasasiamiehenä. Tarkennuksen vuoksi kerron, että Sulkuturva Oy (Y-tunnus: 2146117-2) on ruotsalaisen Securia-konsernin omistama suomalainen tytäryhtiö. SBM Fordonsmärkning AB (Suomessa nimellä SBM Auton turvamerkintä) puolestaan on vuonna 1994 perustettu ruotsalainen yritys, jonka kautta on turvamerkitty Pohjoismaissa jo yli miljoona autoa. Nykyään SBM on täysin Securia-konsernin omistama ja tarjoaa turvamerkintöjään myös Suomessa. Lisätietoja löydätte täältä: SBM Fordonsmärkning | Rutmärkning Väghjälp Bil- och Nyckelförsäkring | Trygghet för bilägare tai www.sbm.fi

    Toivottavasti tämä vastasi kysymykseenne. Kivaa talvea kaiken lumen keskellä!

    Ystävällisin terveisin,

    Nina Mäkinen
    Asiakasasiamies Sulkuturva Oy
    Sähköposti: asiakasasiamies@sulkuturva.fi
     
  7. Sulkuturva Oy

    Rekisteröitynyt:
    05.02.2010
    Viestejä:
    0
    Hei,

    Nimeni on Nina Mäkinen ja toimin Sulkuturvan asiakasasiamiehenä. Tarkennuksen vuoksi kerron, että Sulkuturva Oy (Y-tunnus: 2146117-2) on ruotsalaisen Securia-konsernin omistama suomalainen tytäryhtiö. SBM Fordonsmärkning AB (Suomessa nimellä SBM Auton turvamerkintä) puolestaan on vuonna 1994 perustettu ruotsalainen yritys, jonka kautta on turvamerkitty Pohjoismaissa jo yli miljoona autoa. Nykyään SBM on täysin Securian omistama.

    Mitä tuotteen hintaan tulee, on SBM kautta aikojen pyrkinyt kullakin markkina-alueella olemaan halvempi ja modernimpi vaihtoehto katsastusasemilla tehtäville merkinnöille. Eri markkina-alueilla olevat mahdolliset hintaerot johtuvat yleensä eri tekijöistä: kilpailutilanteesta, kyseisen maan vakuutusjärjestelmästä, kylkiäisinä tulevista lisäeduista ja niin edelleen; samalla tapaa kuin kaikilla muillakin kansainvälisillä tuotteilla ja palveluilla. Tässä suhteessa SBM ei ole poikkeus.

    On totta, että toisin kuin katsastusasemat, joissa turvamerkinnän tekeminen on hieman kalliimpaa ja ajanvarauksen vaativaa, SBM tarjoaa asiakkailleen kaksi lisävakuutusta täysin maksutta kaupan päälle. Toinen niistä on voimassa 12 kuukautta korvaten asiakkaalle varkaustapauksessa 500 euroa, kun taas toinen on voimassa 6 kuukautta korvaten asiakkaalle avainten kadotessa uudelleen koodauksen aina 500 euroon saakka.

    Mitä puhelimessa esitettäviin yksityiskohtiin tulee, pyrimme aina informoimaan asiakasta niin asiallisesti ja rehellisesti kuin mahdollista. Samalla meidän on hyvä muistaa - kuten itsekin huomautatte - eri myyntikanavien omat haasteensa, jotka puhelinmyynnissä ehkä ovat ennen kaikkea se että meillä ihmisillä ei yleensä ole halua tai tarvetta kuunnella pitkiä myyntipuheluita. SBM-turvamerkintöjen suhteen toimitaankin aina niin, että asiakas saa ennen mahdollista puhelua henkilökohtaisen tarjouksen kirjeitse.

    Mikäli asiakkaalle kävisi niin, että hän jostain syystä saisi merkintäpaketin väärillä rekisterinumeroilla, kuten kuvailitte, voi hän soittaa SBM:n maksuttomaan asiakaspalvelunumeroon, josta hänelle lähetetään maksuttomasti uudet merkinnät ilman minkäänlaista lisämaksua.

    Toivottavasti tämä vastasi muutamiin epäkohtiin. Kivaa talvea kaiken lumen keskellä!

    Ystävällisin terveisin,

    Nina Mäkinen
    Asiakasasiamies Sulkuturva Oy
    Sähköposti: asiakasasiamies@sulkuturva.fi
     
  8. kermis

    Rekisteröitynyt:
    22.02.2001
    Viestejä:
    390
    OK.... kaikkea se google teettääkin :P
     
  9. Hung arian

    Rekisteröitynyt:
    28.12.2009
    Viestejä:
    40
    No kokeillaan.

    Nina Mäkinen on huijari.
    Nina Mäkistä ei pidä uskoa.
    Nina Mäkinen huijaa ja valehtelee.
    Nina Mäkinen tai tämän kätyrit yrittävät ottaa yhteyttä puhelimitse ja utelevat luottokortin ja avainten tietoja. Jos olet erehdyksessä mennyt luovuttamaan tietoja esimerkiksi luottokortistasi, tai avaimistasi, ole yhteidessä poliisiin ja kysy neuvoa miten toimia.
     
  10. Galaxy

    Rekisteröitynyt:
    11.08.2000
    Viestejä:
    1 771
    Ei vittu mitä paskaa koko sulkuturva :D

    Mutta kaipa se niin edelleenkin menee ettei se ole hullu joka pyytää vaan joka maksaa, mutta kuka tuollaisesta lässynlässyyn euroakaan tuhlaisi.

    Ja Nina, mainostaminen on kiellettyä.
     
  11. Sulkuturva Oy

    Rekisteröitynyt:
    05.02.2010
    Viestejä:
    0
    Hei,

    Väärinkäsitysten välttämiseksi selvennän vielä sen verran, että sulkupalvelumme eivät vaadi minkäänlaisten arkaluontoisten tietojen luovuttamista, koska ne tiedot ovat jo kortteja myöntävillä tahoilla. Mikäli joku utelee teiltä luottokorttien tietoja puhelimitse tai muilla keinoin, olkaa yllä olevien ohjeiden mukaisesti aina välittömästi yhteydessä poliisiin.

    Ystävällisin terveisin,

    Nina Mäkinen
    Asiakasasiamies Sulkuturva Oy
    Sähköposti: asiakasasiamies@sulkuturva.fi
     
  12. Albireo

    Rekisteröitynyt:
    21.06.2007
    Viestejä:
    202
    Saiko Murossa mainostaa :confused:
     
  13. VonKortez

    Rekisteröitynyt:
    30.10.2008
    Viestejä:
    8
    Vrt. Anneli Jäätteenmäki: Vastasin niin rehellisesti kuin pystyin tjsp. :p
     
  14. humanpro

    Rekisteröitynyt:
    26.09.2002
    Viestejä:
    215
    Siis mitä helvettiä eihän mikään sulkuturva pysty sulkemaan ihmisten pankki/luottokortteja jollain henkilötunnuksella?
     
  15. dellflow

    Rekisteröitynyt:
    26.06.2006
    Viestejä:
    565
    Et ole koskaan kuollettanut kortteja sitten? Soitetaan vain numeroon ja ladellaan henkilötiedot, jonka jälkeen kortti on död. Ihan kuka tahansa henkilötunnuksen ja nimen tietävä voi sen tehdä. Tietysti on vähän hämärää, jos kimeä-ääninen nainen soittaa kortinkuolletusmestaan ja kertoo olevansa Pentti 60 vee. :)
     
  16. humanpro

    Rekisteröitynyt:
    26.09.2002
    Viestejä:
    215
    Ei tosiaan ole ollut koskaan tarvetta kuollettaa kun en ole onnistunu lompakkoa koskaan hävittämään eikä luottokorttiakaan ole.

    Kaikenlaista.
     
  17. Jooo1

    Rekisteröitynyt:
    18.05.2009
    Viestejä:
    1 346
    Paketissa tuli 8 kpl sapluunoita, ja jotain pinkkiä syövyttävää ainetta.
     
    Viimeksi muokattu: 18.11.2011
  18. PL-webbi

    Rekisteröitynyt:
    02.06.2008
    Viestejä:
    90
    Minulle soitti juuri äsken Sulkuturvasta huonosti suomea puhuva nainen. Hän tarjosi maksutta avaimenperää, jonka löytäjä voi avaimineen pudottaa postilaatikkoon. Sieltä avain palautuu Sulkuturvalle, josta edelleen minulle. Nimi, osoite ja syntymäaika ilman lopputunnusta piti avaimenperän saadakseen antaa. Luottokorttitietoja ei kysytty.

    Koska ns. ilmaisia lounaita ei ole olemassa, kysyin, mihin tässä sitoutuu. Nainen sanoi, että ei sitoudu mihinkään, tämän maksuttoman avaimen tarkoituksena on tehdä Sulkuturvan nimeä tunnetuksi. Tuntuu ihan ok selitykseltä.

    Mutta mutta. Menin Sulkuturvan nettisivulle, ja ensimmäisenä tulee sivu, jossa kerrotaan seuraavaa:

    Vaihdamme nimeä!
    Sulkuturvan yritysnimi vaihtuu.
    Lanseeraamme pian uuden kotisivumme
    MySafety.fi
    Siihen asti löydät kotisivumme osoitteesta:
    Sulkuturva > Splash


    Sivulla oleva Avainkampanja-banneri kertoo avainpalvelun olevan maksuton vain 6kk, minulle ei kerrottu sitä. Lisäksi tuo avainkampanja-linkki ei toimi. Eikä toimi moni muukaan linkki. Aika huono idea mainostaa yritysnimeä, jonka nettisivut eivät toimi!

    Outoa, miksi Sulkuturva tekee avainkampanjalla tunnetuksi Sulkuturva-nimeä, vaikka on muuttamassa yrityksen nimen toiseksi. Ollaanko Sulkuturva-nimeä myymässä ja näin halutaan ostajalle antaa kuva asiakaskunnan määrästä, eli luetaan asiakkaiksi kaikki maksuttoman avaimen saajatkin?
     
  19. MaxiKana

    Rekisteröitynyt:
    30.12.2002
    Viestejä:
    227
    Aiemmin sama firma soitti tyttöystävälleni. Silloin myyjä kyllä kertoi tosta 6kk hommelista.
     
  20. nautica

    Rekisteröitynyt:
    14.03.2004
    Viestejä:
    499
    Tmi Nina Mäkinen markkinointi FAIL
     
  21. Albireo

    Rekisteröitynyt:
    21.06.2007
    Viestejä:
    202
    "Sulkuturva" googleen ja tuloksia:
    - SULKUTURVAsta kokemuksia? jotenkin niin hämärä noi sopimusehdotkin...
    - Tämä kyseinen Sulkuturva on vain taas yksi kusetuskeino,millä ihmisiltä peritään rahaa,jostain minkä he itse kykenevät aivan mainiosti ...
    -
    Puhelinmyynti huijaus? Onko täällä muuten kellään kokemusta enemmän tuosta sulkuturvasta. .... Siis mitä helvettiä eihän mikään sulkuturva pysty sulkemaan ihmisten ...

    Itse en kyllä tuollaisilla referensseillä lähtisi kauppoja tekemään :D
     
  22. Whig Moderaattori

    Rekisteröitynyt:
    13.06.2000
    Viestejä:
    5 810
    Tietääkseni kyseiselle mainokselle ei ole kysytty lupaa ylläpidolta joten pistin viestin pois ja mainostajalle ikibannin.
     
  23. njake

    Rekisteröitynyt:
    11.08.2002
    Viestejä:
    344
    Joo terve, soitti minullekin ja ei todellakaan maininnut mistään 6kk maksuttomasta ajasta, eikä siitä, että olen tekemässä jatkuvaa sopimusta heidän kanssaan, jos annan heille luvan lähettää avaimenperän. Ja nyt tuolla sivuilla ei toimi oikein mikään linkki enää.

    Kai tämä on nyt jo kuluttaja-asiamiehellä jonkin tahon tiimoilta selvityksessä?
     
  24. samsung942

    Rekisteröitynyt:
    13.04.2005
    Viestejä:
    1 200
    Välillä puhelinmyyjät soittelevat erittäin ahkerasti ja aina tulee lausahdettua, että edunvalvoja ei anna tilata mitään :D tätä kikkaa on aika hankala mitenkään kiertää :)
     
  25. Nurffe

    Rekisteröitynyt:
    28.10.2007
    Viestejä:
    1 123
    Nokkela puhelinmyyjä juttelee niitä näitä ja alkaa kysellä sitten sitä eduvalvojan tietoja, että voisi hänen kanssa keskustella :D Eiköhän kaikista viisain tapa ole vai sanoa "ei kiinnosta, en osta puhelimen välityksellä mitää tuut tuut tuut" Sieltä ei varmasti sama henkilö enään ota yhteyttä ja kuluta omaa aikaansa (Ainakaan luulisi jos myyjällä on yhtää älliä päässä)
     

Jaa tämä sivu