1. Bugiraportit ja palaute XenForo-MuroBBS:stä tähän viestiketjuun

    Tuliko vastaan englantia tai huonoa suomea, raportoi tähän viestiketjuun

Perhesportti haussa

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja jzzo, 11.01.2012.

  1. Parachos

    Rekisteröitynyt:
    30.07.2003
    Viestejä:
    438

    Suosittelen tätä, sattuu olemaan minun auto :D

    Tämä menee oikeasti 0-100km alle 6 sekunnin.

    Subaru foorumilla monet käyttäneet autonsa "penkissä" ja saaneet vakiosta yli 250hp ja yli 400nm väännöt.

    Ostakaa pois :kippis:
     
  2. Joopa

    Rekisteröitynyt:
    10.01.2001
    Viestejä:
    524
  3. Aotes

    Rekisteröitynyt:
    23.07.2004
    Viestejä:
    209
    S4:n omamassa n. 100 kg enemmän ja välitetty kulkemaan 250+ km/h. S4 menee 5-5,7 sek, ajajasta ja olosuhteista riippuen? Joka tapauksessa selvää on se, että viimeistään kun on +150 km/h mittarissa niin S4:lla ollaan jo eellä... Forester menee alle kuuteen jos on tarpeeksi vikkelä kepittäjä, paras autolehden kellottama Forester XT meni 0-60 mph välin 5,25 sek (varttimaili 13,94 s.). Forester STI (300hp) menee viiden pintaan ja tuo uudempi XT kuuden pintaan. XT:n koneesta saa helposti +100 hp bolt-on virityksillä (turbo, tmic) jolloin menee jo alle viiden ja varttimaili 12,5->. Niin tai näin, turha vertailla näitä autoja keskenään, Audi tuplasti kalliimpi, maavara alle 100 mm vs. 200 mm, yms. yms.

    Asiaan:
    Audi A6 Allroad Triptonic Farmari 2008 - Vaihtoauto - Nettiauto

    Tonnikeiju eikä ajonvaikeutusta saa kokonaan pois päältä, mutta tuollaiseen sekalaiseen ajoon ja mukavuutta hakevalle aivan loistava. Ohjelmoimalla hieman lisää ruutia jos ajonvakautus ei vilkuttele tarpeeksi (tai huuda apukuskin paikalla)
     
  4. j0p0

    Rekisteröitynyt:
    17.04.2010
    Viestejä:
    85

    Mutta miksi ihmeessä allroadi? Huomattavasti rumempi ja normimallissa aivan riittävä maavara käytännössä mihin vaan eikä allroad ole edes mukavampi.

    (S-line matalammalla alustalla on jo varsin menevän näköinen, kuka oikeasti tarvitsee kymmeniä senttejä maavaraa, ei quattro jumiin jää käytännössä mihinkään eikä maastoauto ollut edes ensisijaisesti haussa).
     
  5. Quantum

    Rekisteröitynyt:
    30.10.2003
    Viestejä:
    2 286
    Makuja on moneen. Minusta Volvon kojelauta on edelleen varsin hyvännäköinen ja "muhkea". Sen edessä tuntee istuvansa isossa autossa.
     
  6. rBoosti

    Rekisteröitynyt:
    02.05.2007
    Viestejä:
    395
    Kyllä tuon volvon kojelauta on paljon laadukkaamman oloinen, kuin esim noiden linkitettyjen subaruiden. Tämä on tietysti minun mielipide ja itse inhoan kiiltävää muovia auton kojelaudassa :P.
     
  7. Calle

    Rekisteröitynyt:
    22.08.2003
    Viestejä:
    1 368
    No nää nyt on makuasioita... Kuka ihan oikeasti tarvitsee s-linea tai miksi auton pitäisi olla menevän näköinen?
     
  8. TomBu

    Rekisteröitynyt:
    06.06.1999
    Viestejä:
    620
    Ja *tut. Torsen nimenomaan jää jumiin jos ja kun maavara loppuu. Nimenomaan talvella tuosta muodostuu ongelma matalalla autolla, jos jompikumpi akseli nousee ilmaan niin veto vuotaa sinne eikä sitä saa helpolla jarrujen kanssakaan kikkailemalla tasattua. Ja talvellahan tuo käy helposti vaikka siten että yrittää ajaa matalasta auravallista yli, tamppautunut lumi kantaa pohjasta ja etuset sutaisee itsensä tyhjän päälle. Siinä lepää kunnes irti hinataan, alta et mahdu edes kaivamaan kun ei ole sitä maavaraa.

    T. nimim. torsen-kuski sporttialustalla
     
  9. jzzo

    Rekisteröitynyt:
    30.06.2003
    Viestejä:
    144
    Paljon tullut hyviä ideoita ja mielipiteitä, kiitoksia. Tommoinen forester olisi kyllä aika tiukka, se menee vakavampaan harkintaan. Toinen hyvä idea oli tuo audi s4. Katselin myös itse noita vm 2005 audi a6 4.2l bensaveekasilla, taitaa olla sama kone kun s4:ssä? Tilaakin olisi enemmän ja hinta sama / edullisempi. Yksi vaihtoehto olisi kanssa mkV golf r32, joka on aina omaa silmää miellyttänyt, taitaa vaan ei-farkkugolffin takapaksi olla liian pieni rattaille + muille härpäkkeille? Onko kellään kokemuksia?
     
  10. Pyrres

    Rekisteröitynyt:
    25.06.2008
    Viestejä:
    2 850
    No jos toisen puolen takapenkki saa kaatua eli istujia ei ole yhtä tai kahta enempää niin mahtuu kyllä varmana. Ja jos saa kaatua niin suosittelen tutustumaan myös Fordin Focus ST ja RS malleihin. Hinnoista en tiedä mutta veikkaus on että ST:itä löytyy kyllä hyvinkin budjetista. Vaikka on etuveto niin mahtava auto silti.
     
  11. Parachos

    Rekisteröitynyt:
    30.07.2003
    Viestejä:
    438

    Tule Subaru kaupoille, teetän ensi viikolla vielä 135tkm huollon.
    Ei tarvitse ylimääräisiä korjaamo käyntejä jos Subarun hankit.
    :kippis:
     
  12. masaf1

    Rekisteröitynyt:
    16.12.2000
    Viestejä:
    228
    Itseä kans kiinnosti tuo R32 Golffi niin kauan, kunnes kysyin määräaikaishuoltojen hintoja (nojoo Volkkarin virallisesta huollosta). Ihan vihjeeksi, että kolminumeroisilla summilla ei niistä selviä kuin ihan pienimmästä huollosta. Meinasin lentää selälleen, kun kuulin mitä maksaa esim. määräaikaishuolto, missä huolletaan VAAN nelivetojärjestelmä, vaihdetaan moottoriöljyt, tulpat, pa- ja öljynsuodattimet. Noin 1200 €...
     
  13. Ertzie

    Rekisteröitynyt:
    30.08.2003
    Viestejä:
    644
    No tuo 3.2 VR6 kone venyttää jakopään ketjua ja sen vaihtaminen maksaa 4000€ AudiCenterissä. Tämä Audin V8 4.2 motti taas imasee mukavasti bensiiniä, joka ei ihan jokaisen tajuntaan sovi. Moottori kylläkin laadukas ja erittäin pitkään ollut Audin valikomassa.
     
  14. peLoGo?

    Rekisteröitynyt:
    17.09.2009
    Viestejä:
    1 443
    Lisää miinusta Rumista etuvaloista, pienehköistä takatiloista, aliohjaavasta haldex? nelivedosta ja kaitsevasta luistonestosta, jota ei saa kokonaan pois päältä.

    Lisäksi saisi olla mielummin manuaali.
     
  15. Aotes

    Rekisteröitynyt:
    23.07.2004
    Viestejä:
    209
    Makunsa ja käyttötarkoituksensa kullakin. Mielestäni ei ole rumempi ja itse ainakin valitsen KÄYTTÖautoni käyttötarkoituksen mukaan, en ulkonäön. 94 mm alkaa jo siinä rajalla ettei voi hidastetöyssyjä ajella suurinta sallittua ja silloin katuautossa on jo liian vähän maavaraa. Väittisin myös että ilmajousitus on mukavampi, tosin saahan sen normimalliinkin... Maantieajossa maavara on sama kuin normimallissa. Niin ja jumiin jääminen käsiteltiinkin jo, mutta allroadilla voi tampata lunta alemmas jo jos pohjastaan kiinni :)
     
  16. junkmu

    Rekisteröitynyt:
    06.02.2004
    Viestejä:
    1 249
    Volvoissa mukava mukavuus vakiona mikä talvenpakkasilla tulee hyvin esille... nariseva/kitisevä ja kolisevat kojelaudat.. todella ärsyttävä ominaisuus ainakin tuossa 2000-2004 välisis v70:ssä.. taksikuskit aina marmattaa ku kyselly taksimatkoilla et noh onko volvo AUTO.. muuta ne ei valitakkaa :D
     
  17. olkikuukkeli

    Rekisteröitynyt:
    16.08.2009
    Viestejä:
    575
  18. Callahan

    Rekisteröitynyt:
    04.07.2005
    Viestejä:
    3 153
    Montako kertaa se on sulla oikeasti jäänyt jumiin? Onhan se teoriassa mahdollista, mutta jos et varta vasten hivuttaudu jonkun auravallin päälle, niin ei se jumiin jää.

    Viime talvenakin tuli lunta aika reippaasti ja normaalimaavaraisella A6:lla ei ollut mitään ongelmia kertaakaan. Parkkipaikkoja löytyi kummasti aina sieltä, mihin toisesta päästä vetäviä kopperoita ei oltu uskallettu tunkea.
     
  19. TomBu

    Rekisteröitynyt:
    06.06.1999
    Viestejä:
    620
    Kaksi kertaa mä olin viime talvena jumissa. Toinen oli sellainen tilanne että syrjäisellä tiellä oli aura ajanut, ja mun piti siltä tieltä kääntyä vielä pienemmälle tielle. Aura oli tietysti heittänyt siihen risteykseen lumivallin, jota ylitettäessä karahti keulan alta kiinni ja sutaisi etuset vapaaksi. Tuosta ei tosiaan lähtenyt kuin hinaamalla, autoa ei saanut liikkumaan yhtään eteen eikä taa omalla voimalla, vaikka kuinka koitti kikkailla jarruilla, käsijarrulla, esp päällä ja pois jne. On mulla myös aina lapio autossa, mutta ei sieltä mahtunut tavaraa kaivamaan pois, kun ei yksikertaisesti saa lapiota työnnettyä edes puoliväliin asti autoa, kun ottaa varsi helmaan kiinni.

    Toinen kerta oli sitten juuri sellainen luova parkkeeraus, eli ei ollut vapaita paikkoja niin vetäisin sitten hankeen. Tällä kertaa päästiin auran tekemästä kovemmasta reunasta yli ja siellä umpihangessa se menikin ihan kivasti, mutta pois ei meinannut tulla millään, kun se kovempi reunus kevensi perää ja taas voima karkasi. Omin voimin reilun turauksen kanssa sieltä pois tultiin, kun heijasi vauhdin kanssa sieltä yli.

    Pointti oli että nelivetoon pelkästään ei pidä luottaa, maavara on myös monesti talvella tarpeen. Mun pakussa on paskaksi haukuttu visko (Transporter T4 syncro) mutta reippaan maavaran myötä (25+ cm) tolla pääsee heittämällä sellaisiin paikkoihin (ja pois) jonne torsen-Passatilla ei olisi mitään asiaa.

    edit: niin kyllähän toi torseni etenee erittäin hyvin niin kauan kuin tassut pysyy maassa, joskus hirvenjälkiä etsiessä tuli ajeltua huonokuntoisia pikkuteitä keskellä korpea, joita ei ollut kukaan ajanut varmaan koko talvena (tai ainakaan moneen lumisateeseen). Lunta oli niin paljon että se puski konepellin yli mutta eteenpäin mentiin kyllä. Toki lumi oli pakkashötöä eikä mitään raskasta ja paakkuuntuvaa suojalunta.
     
  20. Juuh

    Rekisteröitynyt:
    02.08.2000
    Viestejä:
    1 147
    jos ässä audiin päädyt niin kannattaa huomioida ylläpito kustannuksiin ässä-lisä varaosissa etenkin jos ainoastaan suomesta hommaat osat. saattaa joissakin osissa hinta tulla aika rajuna yllätyksenä ihan jo kulutus osassa.

    nimim. muutaman kerran kironnut varaosien hintaa kun jotain mennyt hajalle.
     
  21. Pyrres

    Rekisteröitynyt:
    25.06.2008
    Viestejä:
    2 850
    Kuten ylipäänsä missä tahansa erikoismallissa merkillä kuin merkillä.
     
  22. Jusa101

    Rekisteröitynyt:
    21.10.2005
    Viestejä:
    1 184
    Siksi koska ilmajousitus. Tarvinneeko tuota muuta sanoa. Täysin pihalla olet jos alat edes etäisesti väittämään etteikö se olisi parempi kuin perus A6:sen jouset, saahan siihenkin tietty ruksitettua ilma-alustan mutta harvassa on nettiautossa ne kiesit.
     
  23. Ertzie

    Rekisteröitynyt:
    30.08.2003
    Viestejä:
    644
    Eikö tuo Allroadin ilmajousitus ole se ongelmallisin mahdollinen? Vai onko näissä viimesimmissä malleissa saatu jo kestävemmäksi?
     
  24. Aotes

    Rekisteröitynyt:
    23.07.2004
    Viestejä:
    209
    Ainakin kalliimmaksi :) Ei se nytkään ongelmaton ole (mikäpä olisi). Samanlaista kulutustavaraa kuten neste/kaasuiskari-toteutuksetkin. Hinta se on se joka nostattaa keskustelut järjestelmän heikkoudesta. Moni unohtaa, että auton hinta uutena korreloi suoraan huolto/varaosakustannuksiin. Eikä korkeammalla hinnalla ole yleensä mitään tekemistä komponenttien kestävyyden kanssa.
     
  25. hemmohohto

    Rekisteröitynyt:
    07.09.2004
    Viestejä:
    815
    Edellisen korin V70 ei ole tullut ajettua, mutta nykyisen korin V70:stä (pre-facelift) löytyy jonkun verran kokemusta.

    Auto tosiaan tuntuu tykkäävän natista, vaikka kojelauta onkin ihan laadukkaan oloinen näin muuten, mitä nyt ulkonäöltään sitä skandinaavista designia (makuasioita). Kojetaulun mustavalkonäytön voisi päivittää pikkuhiljaa nykyaikaan.

    Etuvetoisena tykkää aliohjautua ja muutenkaan ajettavuudeltaan ei ihan saksalaisten kilpailijoiden tasolla, mitä sitä nyt etuvetoiselta odottaisi. Auton alusta on suht löysä ja kallistelee paljon, ei löydy sitä saksalaista finessiä jolla kyyti on mukavaa mutta tunnelma ei ole kun laivassa.

    Tomaatti-laatikon toiminta on hieman kuminauhamaista, vaihtaa kyllä suht nopeasti ja ei tee autosta tehottoman tuntuista, mutta kiihdyttäessä vaihtaminen aiheuttaa liiallista pään keikkumista.

    Hyvinä puolina voinee mainita mukavat jakkarat (vaikkakin nahka on ikävän liukasta ja hiostavaa), mukava kyyti, D3 kiisselikään ei tunnu autolle alimitoitetulta, hyvät tilat (vaikka takapenkkien syvyys on aavistuksen lyhyt), hyvä äänimaailma (siedettävä ulkoa kantautuva äänimaailma ja diisselinkin äänet kuulostavat ihan hauskalta) yms.
     

Jaa tämä sivu