1. Bugiraportit ja palaute XenForo-MuroBBS:stä tähän viestiketjuun

    Tuliko vastaan englantia tai huonoa suomea, raportoi tähän viestiketjuun

Nordean verkkopankki temppuilee?

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja monni-, 19.12.2007.

  1. monni-

    Rekisteröitynyt:
    29.12.2002
    Viestejä:
    787
    Yritimpä tuossa mennä nordean verkkopankkiin ja jo kolmannen kerran kk:n sisään en pääse kirjautumaan kun paska valittaa että käyttäjätunnus ja tunnusluku eivät täsmää.
    No edellisen kerran soitettaessa väittivät nordealla että olen naputellut tunnusluvun liian monta kertaa väärin jolloin se blokkaa mut automaattisesti vuorokaudeksi.
    No uskoin selityksen mutta yllätykseksi salasanat kuitenkin jatkuivat seuraavana päivänä siitä johon olin niiden merkannut jääneenkin.

    Nyt on taas sama homma ja olen satavarma että oikeaa salasanaa siihen yritin tyrkyttää mutta eikös se vaan valita. Huomenna lienee soitettava pankkiin ja kysyttävä että onko ylipäätänsä mahdollista tarkastaa kuinka usein tunnuksillani on yritetty onnistumatta kirjautua sisälle.

    Mites muroilla, onko tullut eteen vastaavaa vai oonko nyt jotenkin vain onnistunut vuotamaan omat tunnukseni joillekin kräkkereille? On meinaan sen verran usein tullut käytettyä verkkopankkia muillakin kuin omalla koneellani joten joku keyloggeri on hyvinkin voinut nussia tunnukseni.
    [signature]Aito amis[/signature]
     
  2. DenieD

    Rekisteröitynyt:
    18.11.2005
    Viestejä:
    555
    Olisivatko tunnusluvut vanhentuneet? Kun postissa tulee uudet, niihin on merkitty yläreunaan ensimmäinen päivä milloin ne ovat voimassa. Vanhat tunnusluvut eivät toimi enää kyseisen päivän jälkeen.
     
  3. 6espEcR6

    Rekisteröitynyt:
    28.10.2007
    Viestejä:
    19
    ......
     
    Viimeksi muokattu: 26.03.2012
  4. keidas

    Rekisteröitynyt:
    01.09.2003
    Viestejä:
    139
    Ei keyloggerit paljoa auta, kun siinä tunnuslapussa kiertää luku kokoajan ja sen lisäks pitäs vielä arvata vahvistusluvutkin oikein.
     
  5. Kanapulla

    Rekisteröitynyt:
    16.08.2006
    Viestejä:
    1 670
    No siitähän tässä just olikin ilmeisesti kyse, että kun eivät ole varmistuslukuja saaneet, niin niitä joku botti siellä yrittää arvailla.
     
  6. Burana

    Rekisteröitynyt:
    03.07.2004
    Viestejä:
    834
    Kyllä sillä jumiin saa ne tunnukset. Rahoihin ei toki pääse käsiksi.
    [signature]9mm[/signature]
     
  7. kooper

    Rekisteröitynyt:
    14.08.2004
    Viestejä:
    478
    Jos ei käytä palvelua vähään vaikaan, esim kolmeen viikkoon, niin järjestyksessä seuraava tunnusluku ei enää kelpaakaan, ja hyvällä tuurilla ei sitä seuraavakaan. Vasta kun hyppää muutaman seuraavankin tunnuksen yli niin se vihjaa että "seuraavan tunnusluvun numero on xy" ja oikea tunnus vihdoin löytyy. Eli se käy itekseen sitä tunnuslukujen listaa läpi vaikket itse niitä käyttäisi. Pitkän käyttötauon jälkeen on aika pirun ärsyttävä alkaa arvailemaan että mihinköhän asti se nyt on jo ehtinyt.
     
  8. R0kMies

    Rekisteröitynyt:
    16.08.2002
    Viestejä:
    1 140
    Mulla on toiminut aina täysillä. Käytän lähes päivittäin.
    [signature]-minne paha haudattiin, sinne minut haudatkaa-[/signature]
     
  9. monni-

    Rekisteröitynyt:
    29.12.2002
    Viestejä:
    787
    No voi saatana, lyhyt on ihmisen muisti!

    Viime viikolla yhden koomaillan jälkeen huomasin että kännykkään oli tullut 020202:lta pankin sulkupalvelun numero. ei kyl oo muistikuvia mutta mahdollinen skenaario on että oon ite kännipäissää kuvitellu et se on hävinny ja sit pistäny sulkuun :D

    Kortti kyl toimi äske kaupassa et se ei ainakaan oo menny kiinni :p
    [signature]Aito amis[/signature]
     
  10. jäkäjäkä

    Rekisteröitynyt:
    13.02.2008
    Viestejä:
    0
    yks vinkki kärkeen. jos ei pelaa niin sillä verkkopankin varayhteydellä saattaa päästä (linkki siinä alempana), mut useimmiten ei toimi tämä kikkakaan. mut on myös pelannu jokusen kerran mikä on yks todistus siitä ettei kyse ole mistään koodien väärin lyömisestä.

    ...ja itse paasaukseen....voin sanoa että käytän nordean verkkopankkia todella paljon. mitä monni tossa ekassa viestissä sanoo ettei koodit täsmää on niin tuttua mulle. viimisen vuoden aikana kymmeniä kertoja (veikkaisin että 30 kertaa, ainakin) ollu just tota. joskus rupee pelaamaan muutaman minuutin päästä, parhaimmillaan en oo päässy muutamaan päivään. kyse ei todellakaan oo ollu mistään koodien väärin laittamisesta. välillä meinaa mennä tosissaan hermot. esim mun lähtemisest johonkin on viivästynny, just välillä sen hetken välillä useemmalla tunnilla, on tainnu joskus jopa jäädä lähtemiset kokonaan väliin. välillä ottaa muuten vaan päähän jos ei pääse vaikkei mitään akuutti oliskaan.

    tulee mun lisäks kolme muuta mieleen jolla täysin sama ongelma, eli jokainen kaveri kenen kanssa pankeista tullu puhetta ja sattuu olemaan nordea. ne ei kyllä valita siitä niin usein mikä johtuu varmaan siitä ettei ne käytä sitä yhtä paljon. eikä toi vika ole mitenkään että se ois kaikilla samaan aikaan. useesti kun mä en oo päässy kaveri on päässy (siis kaveri joka myöskään ei välillä pääse). kerran taas työkaveri kiroili kun ei ollu aamulla päässy, totesin joo en mäkään tai en oo päässy eilis illasta saakka.

    tällä hetkellä en oo vuorokauteen päässy sinne sisään. ottaa taas niin päähän, oikein niin paljon että tälläseen itteni rekkasin että pääsee avautumaan asiasta. välillä meinannu että lähtee pankki vaihtoon mutta sitä on aina kerenny rauhottuu.

    muuten ei oo valittamista nordean suhteen, ihan jees pulju.
     
  11. yannara

    Rekisteröitynyt:
    28.04.2003
    Viestejä:
    10 465
    Tämä menee nyt ihan offtopikin puolelle, mutta pakko kirjoittaa. Tuttu kertoi seuraavan stoorin: oli Nordean asiakas aina, joten otti opintolainan myös sieltä. Jossain vaiheessa muutti, hoiti osoitteenvaihdot yms, ja Nordeallakin oli oikea osoite. Opintolainamaksut kuitenkin tulivat vanhaan osoitteeseen, eikä asialle kukaan tehnyt mitään. Koska Nordea ei saanut tietyssä ajassa mitään maksusuorituksia, veivät he asian ulosottovirastoon, ja tämä vasta kaivoi henkilön oikean osoitteen. Tällöin oli kuitenkin myöhästä henkilön kannalta koska mätkyjä tuli sitten +50%. Itse vahinko tapahtui siis Nordean sisällä, mutta todisteita ei ollut, koska Nordea jo ehti muuttaa siinä vaiheessa osoitteen oikeaksi. Koko paska kaatui sitten hänen niskaan. Miten tälläinen voi oikeasti olla mahdollosta? Ja kun todisteita ei ole, niin paha siinä on todistaa mitään... olisiko tuossa voinut kuitenkin tehdä jotain?
    [signature]E6750|P35 NEO2FIR|4x1DDRII800|HD321KJ|NX8800GT-OC
    Acer Aspire 3103
    Logitech G25[/signature]
     
  12. Inqu

    Rekisteröitynyt:
    26.03.2008
    Viestejä:
    29
    Niin, olisi kai se vaikea vaatia lainanottajaa ymmärtämään että laina pitää maksaa takaisin. Lainaehdoissa asia saatettiin tosin mainita.
    Itsekin muutin juuri ja kaukaa viisaana, tai ehkä ihan normaalina asiakkaana, ilmoitin muutostani paitsi maistraattiin (niin kuin laki vaatii) sekä myös näppärästi verkkopankin kautta Nordealle.
     
  13. Hewi

    Rekisteröitynyt:
    11.03.2004
    Viestejä:
    7 435
    yannara,
    Eikö kaverillasi hälytyksellot soineet pätkääkään, kun osoitteen vaihdon jälkeen ei pankilta tullut kirjettä määräaikaan mennessä? Odotteliko se kiltisti pari kolme kuukautta ihan vain testatakseen että kuinka pahasti käy =)
     
  14. Grez

    Rekisteröitynyt:
    30.04.2001
    Viestejä:
    3 265
    Ei käy. Oot varmaan gänässä käynyt katsomassa tilin saldon ja unohtanut yliviivata luvun tms.

    Ei jeesus miten nuija kaveri. Kyllähän lainanlyhennykset pitää hoitaa, vaikka pankilta ei sitä lappua tulisikaan. Eli jos lainan eräpäivä lähestyy ja ei tiedä miten sen maksaa, niin ottaa yhteyttä pankkiin asian selvittämiseksi eikä jää ihmettelemään.
     
  15. DeNiWar

    Rekisteröitynyt:
    09.02.2001
    Viestejä:
    5 259
    jepso, ei laina-asioissa todellakaan kannata alkaa riemuitsemaan että jee, muutin eikä ne muista enää periä mult lainaa takas eikä siis tarvitse maksaa kun ei laskuja tule...

    Lainanlyhennyksissä ei paljoa armoa anneta selityksille, ettei muka tiennyt, kun kuitenkin tiedossa on että kuukausittain pitää maksaa, se lasku nyt on vain muistutus.

    [signature]A64 X2 4400+ / 2Gt 1066MHz DDR2 / GigaByte MA790X-DS4 / EAX1950PRO 256Mt
    Lämmöt: Idle C1=35'C C2=32'C / 100% kuorma: C1=48'C C2=42'C

    "Kerro minulle pienestä ongelmastasi, niin teen siitä sinulle hetkessä neuroosin"[/signature]
     
  16. slv

    Rekisteröitynyt:
    18.11.2000
    Viestejä:
    457
    Menee vähän samaan sarjaan kun urpojen tuuletukset siitä että tilille on tullut vahingossa ylimääräistä rahaa ja sitten ollaan menossa äkkiä tuhlaamaan kaikki.
     
  17. yannara

    Rekisteröitynyt:
    28.04.2003
    Viestejä:
    10 465
    Helppohan se on jälkikäteen sanoa, että omaa tyhmyyttä, mutta kun osa Nordean palveluista tuli oikeaan osoitteeseen, ja osa taas vanhaan, niin missä vika? Miksi osoitetta ei muutettu Nordean sisällä kaikkiin palveluihin?
    [signature]E6750|P35 NEO2FIR|4x1DDRII800|HD321KJ|NX8800GT-OC
    Acer Aspire 3103
    Logitech G25[/signature]
     
  18. TonyM

    Rekisteröitynyt:
    05.09.2002
    Viestejä:
    8 740
    Kuten sanottu, maksajassa. Kyllä minä rupeaisin heti ihmettelmään jos joku kuukausittainen lasku jäisi tulematta. Ja muutossa kannattaa maksaa se pieni summa Itellan palvelusta. Vuoden ajan postit oikeaan osoitteeseen, vaikka ei olisikaan mennyt muutos joka paikkaan.
    [signature]EICAR test file. What is EICAR Test file[/signature]
     
  19. EQR

    Rekisteröitynyt:
    13.12.2008
    Viestejä:
    11
    Näyttää tää Nordean paskapalvelu tökkivän hieman, oon kattonut varmaan sata kertaa että käyttäjätunnukseni on oikein, ja kokeillut tunnuslukuja, silti ei toimi. Ei edes kerro mitä tunnuslukua tulisi käyttää seuraavaksi, kuten normaalisti... En ole siis uuden vuoden jälkeen päässyt kirjautumaan ollenkaan tohon paskapalveluun. Kylläpäs vituttaa.
     
  20. Dwarf

    Rekisteröitynyt:
    18.02.2004
    Viestejä:
    1 135
    Tää kuulostaa ihan siltä mikä itelle kävi.. eli tunnusluku 3x väärin :/

    noi nordean tunnukset "kävelee" eteenpäin... kerran viikossa? tjsp.. pitää olla tarkkana ettei syötä väärää lukua...

    itekkin olin sillon AIVAN varma että ei oo mennyt 3x väärin mutta tili vaan oli lukossa.. kävin pankissa paikanpäällä + henkkarit, tili aukes ennenkuin ehdin kotia
    [signature]Ph3ar T3h Cut3 0n3s[/signature]
     
  21. Anthon

    Rekisteröitynyt:
    15.06.2000
    Viestejä:
    57
    Ne menee muistaakseni päiväksi lukkoon jo muutamasta yrityksestä. Sitten ei auta kuin odottaa aamuun tai soittaa aspaan.

     
  22. sawataqe

    Rekisteröitynyt:
    29.07.2001
    Viestejä:
    1 738
    Kävin n.3h sitten ja aivan normaalisti toimi.
    [signature]
    [/signature]
     
  23. Jaake

    Rekisteröitynyt:
    24.08.2001
    Viestejä:
    1 588
    Vähän mutuna luulisin, että sanoo sen oikean luvun numeron vain jos yrittää tarjota viereistä tai ehkä vielä seuraavaa. Jos pari kertaa unohtaa yliviivata luvun, niin enää se ei sano mikä olisi se oikean numero.
     
  24. Magneettimies

    Rekisteröitynyt:
    21.07.2008
    Viestejä:
    592
    Jaake mutuilee oikein
     
  25. Frenchie

    Rekisteröitynyt:
    04.05.2002
    Viestejä:
    612
    Kuulostaa ihan siltä että on yritetty vanhentuneella avainlukulistalla :P
    [signature]Naiset ovat teatteria, johon he itsekin uskovat. | #tsattithreadi @ IRCnet
    last.fm | frenchie dot blog org whatever[/signature]
     

Jaa tämä sivu