Nokia Asha 200, 300, 303

Viestiketju alueella 'TaskuMuro: Älypuhelimet ja taulutietokoneet' , aloittaja 10k, 23.11.2011.

1. 10k

Rekisteröitynyt:
    12.10.2007
    Aiheena Nokia Asha 200, 300, 303 -mallit. Keskustelu Lumia -malleista täällä.

Hands on videoita:En ala puhelimista sen ihmeemmin teknisiä specsejä tässä luettelemaan, johan ne tuosta ylhäältä selviävät.

Henkilökohtaisesti odotan innolla tuota 1GHz suorittimella varustettua (myös 300 -mallissa) 303 -mallia joka saataneen myyntiin ennen vuodenvaihdetta.

Nokia Asha 303

Ennakkohypen perusteella joitain pointteja mitkä mut sai innostumaan:

• puhelimen nopeus - hands on -videoissa näyttää todella nopealta (mua ärsyttää suunnattomasti lagi esim. valikkoa käytettäessä)
    • muotoilu miellyttää (muistuttaa etäisesti E71 ja E72 malleja) - mielestäni komein Nokian puhelin pitkään aikaan
    • akunkesto - valmiusaikaa luvataan jopa 30 päivää
    • aavistuksenomainen kaarevuus sivuprofiilissa (muistuttaa aikoinaan omistamaani legendaarista 8110 -mallia)
    • hinta - asettunee 130-150 € maastoon

Sitten listaa asioista jotka saattaa tuottaa pettymyksen:

• onko puhelin nopea
    • akunkesto
    • tuntuma kädessä (E-sarjalaisia nyt muutamia vuosia käyttäneenä tottunut jämäkkään ja laadukkaaseen olemukseen) - muovinen ja halpa tuntuma olisi iso miinus (toki mahdollisuus tähän suuri koska halpismalli)
    • näppäimistö

En oo koskaan ollu mikään puhelinfanaatikko jolle pitää olla vimosen päälle uutta ja upeaa rautaa. Nyt kuitenkin olen jo katsellut vaihtelua E-sarjan puhelimille ja tämä 303 on saanut odotukset todella korkealle. Ehkä se on lopulta se hinta mikä tässäkin houkuttelee ostamaan "hi-tech" -älypuhelimen - mua ei huvita (eikä olis kyllä varaakaan) maksaa 600 euroa puhelimesta. :p

2. LuukkaK

Rekisteröitynyt:
    25.07.2009
    En tiedä onko kyselty, mutta saako tosta Asha 303:sta jotenkin tuon jatkuvan datan pois käytöstä. Käytössä on toki liikkuva laajakaista M dna:lta, joka sisältää etuoikeutettua dataa 5gb/kk.

Mutta ei viitsisi turhaan pidellä nettiä päällä. Ylhäällä tuo G -symboli, mites sais pois?

Jaa tämä sivu