1. Bugiraportit ja palaute XenForo-MuroBBS:stä tähän viestiketjuun

    Tuliko vastaan englantia tai huonoa suomea, raportoi tähän viestiketjuun

Lohkolämmitin

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja Syph0n, 19.01.2006.

  1. onraj

    Rekisteröitynyt:
    30.12.2004
    Viestejä:
    222
    Lohkolömmittimen jälkiasennus autoon voi tulla aika kalliiksi.
    Tuossa asentamisessa on sitten yllättävän paljon hommaa joten työn hinta tulee maksamaan
    paljon suhteessa osaan. Ja lohkolämmitin lämmittää vain jäähdytinnestettä. Jos itsesi haluat lämpimäksi niin asennuta vain jonkin näköinen sisäpistoka autoon niin saat defan tai calixin sinne.
    Jos autoa aijot omana pitää pitkään ja ajaa sillä elinkaaren loppuun asti niin sillon suosittelen lohkolämmittimen asetamista. Se saattaa pidentää auton elin-ikää.[signature]Acer 1694WLMi Pentium M 760 (2.0GHz/2Mt).
    15.4[/signature]
     
  2. Dieter

    Rekisteröitynyt:
    06.03.2003
    Viestejä:
    119
    pyh, meinasin pyytää mut sit pitäis tietää millon tulee autolle että sais lämmön päälle, nyt se on lämmin kun tuun autolle. toi kahen tunnin lämmitysaika ei yksinkertaisesti riitä saamaan autoa näillä pakkasilla lämpöseks.[signature]Kusipää vuodesta '86.[/signature]
     
  3. JollyBeaver

    Rekisteröitynyt:
    04.10.2001
    Viestejä:
    21
    Tuontiauto, tai jo budjetin ylittänyt autonvaihto imenyt kaikki rahat, joten ei ole sitten voinut varustella, tuskin on ollut talvirenkaisiinkaan varaa. Eli tosiaankin hinnat alkaen GTI.


    [Edited by: JollyBeaver on 19.1.2006 15:51][signature]- Kokki sanoi ""Metsään..."" Ja näin ollen kaikille tuli hirveä kakkihätä! -[/signature]
     
  4. FHoze

    Rekisteröitynyt:
    26.04.2003
    Viestejä:
    60
    Vastikkeeksi saa naapurin ilmeen kun auto viheltää lumettomana ja lämpimänä viereisessä ruudussa. [signature][/signature]
     
  5. NtP_

    Rekisteröitynyt:
    08.02.2005
    Viestejä:
    118
    No jos itse asennat webaston/eberin niin säästät huimasti rahaa.[signature]|A64 3200+ @ 2,5ghz Venice|DFI Lanparty UT nF4 Ultra-D|HIS Radeon X800XL ICEQ2 Turbo
    |2x512mt DDR400|3xMaxtor|Antec Super [/signature]
     
  6. Antti Alien

    Rekisteröitynyt:
    06.08.2001
    Viestejä:
    1 291
    Lainaanpa tätä threadia hieman ja kysyn, mitäpä maksaisi asennuttaa pistoke sisälle, kun jostain ihmeen syystä sitä ei ole lohkon kanssa samalla asennettu. Ja turha sanoa että asenna ite niin säästät, en luota kykyihini riittävästi, että alkaisin omakätisesti rikkomaan suht uuden auton sisustusta :E[signature]Yksirivistä ajatusta ei voi lukea rivien välistä.[/signature]
     
  7. Warra

    Rekisteröitynyt:
    27.12.2003
    Viestejä:
    995
    Omaan autoon laittoivat ad huollossa (vai mikä nimi lieneekään, ad varaosaliikkeen yhteydessä kuitenkin tämä huolto) 90e asennettuna. Toki se on auto riippuvainen. Kallista oli mutta oli hyödyllinen investointi, kiva hypätä lämpimään autoon.[signature]Amd64 3400+, 1gb, r9700mobility, 80gb.[/signature]
     
  8. Juhiz

    Rekisteröitynyt:
    30.11.1999
    Viestejä:
    257
    Fordin merkkiliikkeessä sanoivat mielestäni 50 euroa työstä plus osat. Varmaan pitäisi vielä tietää, että minkä merkkinen lohkolämmitin on. Kaveri kysyi Fordin merkkiliikkeestä, että mistä piuha olisi järkevää vetää ja hehän neuvoivat. Hän sitten osti sen panssarijohdon missä on haaroitussarja sekä sisäpistorasian.

    Lohkolämmittimestä piuha irti ja haaroitussarja väliin sekä piuha takaisin kiinni. Sisälle menevä piuha sitten siten ettei se tartu mihinkään liikkuvaan moottorin osaan ja nippusiteillä kiinni parista kohtaa. Sisätiloihin sitten yhdestä läpivientikumista vain läpi ja niitähän yleensä riittää. Sisäpistorasian ruuvaus kiinni ja siihen piuha kiinni. Valmista tuli.

    [Edited by: Juhiz on 19.1.2006 16:50][signature]Ei sähköistä allekirjoitusta.[/signature]
     
  9. Olli_fi

    Rekisteröitynyt:
    15.01.2001
    Viestejä:
    20

    Jep tai amiksen pihassa kun eskortit ja muut paskat on jäässä. :) Se lämmittää muutakin kun autoa.
    Ja kyllä ainakin eberiin saa kaukosäätimen lisävarusteeksi.

    [Edited by: Olli_fi on 19.1.2006 16:52][signature]Zenador: [/signature]
     
  10. jarwis

    Rekisteröitynyt:
    06.08.2002
    Viestejä:
    17
    Aika välinpitämätöntä. Onneksi kaikki ei ajattele samalla tavalla. Teollisuus rajoittaa parhaillaan sähkönkäyttöä, että verkot kestää kuormituksen ja samaan aikaan toiset tuhlaa, kun sitä tolpasta tulee.
     
  11. Antti Alien

    Rekisteröitynyt:
    06.08.2001
    Viestejä:
    1 291
    Kiitokset nopeista vastauksista :) Pitänee tehdä kyselykierros alan liikkeisiin tässä joskus, hintaluokka näyttäisi kuitenkin vielä mahtuvan budjettiin.

    [Edited by: Antti Alien on 19.1.2006 16:54][signature]Yksirivistä ajatusta ei voi lukea rivien välistä.[/signature]
     
  12. Dieter

    Rekisteröitynyt:
    06.03.2003
    Viestejä:
    119
    pyh, auto on suurimman osan ajasta (16h/päivässä) firman pihassa kylmissään niin pitäähän sitäki vähä hemmotella ;)
    ja toiseks, ei vois vähempää kiinnostaa, sitä tulee tolpasta enkä mä siitä turhaan aio maksaa. sano mitä sanot, ei kiinnosta. auto on lämmin, piste.
    [signature]Kusipää vuodesta '86.[/signature]
     
  13. HeBeHu

    Rekisteröitynyt:
    29.03.2003
    Viestejä:
    1 653
    Itsellä on auto tolpassa kotona tietenkin ja autolla liikkuminen rajoittuu oikeastaan salilla käymiseen tässä, mietinkin tässä, että kannattaakohan sitä webastoa loppujen lopuksi edes hankkia autoon? Haittaavatko ne satunnaiset kylmäkäynnistykset autoa nyt niin paljon ja säästääkö siinä nyt webaston kanssa polttoaineissakaan niin paljoa? Auto on uusi diesel Citroën siis. [signature]::HB[/signature]
     
  14. Splendis

    Rekisteröitynyt:
    18.04.2005
    Viestejä:
    445
    Kylmäkäynnistys vastaa noi 500km ajoa eli kyllä se aika myrkkyä koneelle on. Itsellä on eberspächer
    lisälämmitin diesel-VW:ssäni. Uusissa autoissa ja varsinkin dieseleissä ei tuota hukkalämpöä pahemmin synny
    eli kannattaa lämmittää aina jos auto on seisonut pidemmän aikaa. Teholtaan Webasto tai eberspächer on noin
    10x siihen kuin pitäisit sitä piuhan päässä. Näillä -20 keleillä aika tuskaa odotella sitä lämpenemistä ilman lisälämmitintä.[signature]Begins with d, ends in ?[/signature]
     
  15. emerik

    Rekisteröitynyt:
    23.05.2005
    Viestejä:
    5 537
    500km? Siis täh?

    Kuitenkin sen verran asiaa että tietysti kannattaa lämmittää auto. Ainut ettei sisältä saa tälläisissä pakkasissa mitä kainuussakin (-38) on ollut niin saa vaikka olla yötäpäivää lämmityksessä niin sisätiloista ei lämpene niin paljoa että ikkunat sulaisi.
     
  16. Splendis

    Rekisteröitynyt:
    18.04.2005
    Viestejä:
    445
    eli rasittaa moottoria saman verran kuin olisit ajanut 500km. Siinä sopii ynnätä kuinka paljon tekee
    yhden talven aikana.

    Hanki itsellesi polttoaineella toimiva lisälämmitin, ebäri tai webasto niin luulisi kainuussakin ikkunoiden sulavan. Kuten jo mainitsin
    aiemmin teho on noin 5000w kun taas peruslohkolämmittimessä 500-600w.

    [Edited by: Xarquite on 19.1.2006 21:26]

    [Edited by: Xarquite on 19.1.2006 21:26][signature]Begins with d, ends in ?[/signature]
     
  17. Joonaz

    Rekisteröitynyt:
    23.07.2002
    Viestejä:
    8
    Aika moni on näköjään hankkimassa/suosittelemassa polttoainelämmitintä autoon... Kannattaa sitten muistaa että akku on tosi kovilla webaston kanssa etenkin jos ajomatkat on luokkaa alle 10km. Voipi tulla ikäviä yllätyksiä
     
  18. oh7gct

    Rekisteröitynyt:
    30.07.2001
    Viestejä:
    111
    eberit on asennettuna 1200 euron luokkaa, webasto menee 1500-1700. Pelkät lämmittimet on tonnin kahtapuolta.

    Eberi on kompaktimpi, halvempi ja siinä on vakiona vuorokausikello. Lämmitin olisi hyvä asentaa niin alas kun mahdollista. Vesiliitäntä tulee lämppärin kennolle menevään letkuun, bensa/diesel-liitäntä tapahtuu tankin putkistoon, tapa riippuu tankin rakenteesta. Polttoaine pumpataan metallikudosverkkoon, jota hehkutetaan ja johon puhallin työntää ilmaa. Palokammion ympärillä kiertää vesi johon lämmpö siirtyy.

    Vähänkään arvokkaampiin autoihin eber on kyllä loistopeli. Lohkolämmittimet on halpoja mutta ei niiden asennus mukavaa ole. Tutkikaapa vaikka se pakkaspropun paikka ja konsti millä vedätte sen propun ulos. Jotkut korjaamot vaan lyövät propun sisään, siellä se jossain lohkon sisällä sitten majailee. Mä en tekisi sitä niin.

    webasto/eberin huono puoli on se sähkönkäyttö, autoa on turha lämmitellä jos päivittäiset ajot jää puolen tunnin alle. Laturi ei kerkeä ladata akkua ja muutaman päivän jälkeen auto ei enää käynnisty.[signature]Huonoa läppää jo vuodesta 2001 - spad.sytes.net[/signature]
     
  19. Syph0n

    Rekisteröitynyt:
    23.06.2000
    Viestejä:
    10

    Muuttoauto tosiaan kyseessä. Ihan uutena ostin mutta eipä ollut tarvetta lohkolle ennen suomeen takaisin muuttoa, talvirenkaat ja vanteetkin ostin vasta juuri ennen muuttoa. Enkä nyt volkkarin merkkiliikkeeseen halunnut mennä maksamaan extraa ihan huvikseni sentään joten ajattelin kysyä mistä saisi halvemmalla...


     
  20. eppu_75

    Rekisteröitynyt:
    04.10.2004
    Viestejä:
    28
    Eberin/webaston polttoainelinja aina omalla letkulla, suoraan tankkiin.
    Monissa autoissa missä on bensapumppu tankisssa ei eberin pumppu jaksa imeä sen läpi.

    Eberi toimii vaikka sen asentaa myös ylös, ilmauksessa on kyllä omat murheensa

    Mulla on audissa kovilla pakkasilla auton sisäpuhallin pois päältä niin ei mene paljon sähköä, työmatkaa on vaan 8 kilsaa suuntaansa. Pörisee joka päivä kolme kertaa 30min.

    Moottorin lämmöt yli 50°C lämmmityksen jälkeen
     
  21. triniemi

    Rekisteröitynyt:
    26.09.2001
    Viestejä:
    102
    Mulla ei oo tolppaa, mutta tein pelimiehen ratkasun: Parvekkeelta noin 10m roikka pihan poikki autolle (asun toisessa kerroksessa) ja sisällä sähkökäyttöinen patteri ja lämpöilmapuhallin. Joko auto palaa tai sitten lämpenee :/ Ei oo ainakaan vielä sulake palanu, mutta tota roikkaa pitää kytätä välillä ettei naapurin neekerit kompastu siihen. Toivottavasti mun -86 Toyota lähtee käyntiin, pakkasta kun on 32, eilen kyllä lähti vielä 28 asteesta. Siihen pitäis lisätä öljyäkin joten otin öljykannun sisälle, saa sitten kaataa lämmintä öljyä koneeseen.
     
  22. petepeluri

    Rekisteröitynyt:
    05.11.2003
    Viestejä:
    8 475
    Taitaa olla ""hieman"" kiellettyä tuollainen toiminta. :|
    Tosin anna mennä vaan! :)[signature]Mielipiteeni ovat joskus jyrkkiä, sorry.4.6/7.4 *club 05 8k@x800* *Member of team Pöpi & Pulle*[/signature]
     
  23. Maracaia

    Rekisteröitynyt:
    16.07.2002
    Viestejä:
    409
    Pystyykös tuollaisen säteilylämmittimen toimintaa muuten testaamaan millään? Aiemmat lohkolämmittimethän (jäähdytinnestettä lämmittävät) pitivät ääntä, mutta nykyinen ei.

    Hyvin on kyllä käynnistynyt ja kohtuullisen nopeasti lämminnyt.[signature]As surely as the bullet rips through the victim's flesh, organ and bone, it shatters the image of the man who presses the trigger.
    2400 XPM + DFI with aircooling - 2400 XPM + DFI with dry ice - PiFast43 32Mi with dry ice >3600 posts(6/04) Team OC Papat
    ""Well, I've gotta go. I've got a government job to abuse, and a lonely wife to fuck.""
    [/signature]
     
  24. triniemi

    Rekisteröitynyt:
    26.09.2001
    Viestejä:
    102
    Urbaani legenda?

    -60 luvulla taksikuski valutti päivän päätteeksi kuplasta öljyt vanhaan kahvipannuun. Aamulla sitten kun keitti kahvit, lämmitti myös öljyt kuumaksi viereisellä levyllä ja sitten lähtiessä kuumat öljyt koneeseen. Kyllä tartti pyörii.
     
  25. Crawler

    Rekisteröitynyt:
    30.05.2000
    Viestejä:
    7
    Kyllä tämä tapa kulkee sotaväen oppimäärässä edelleen tänä päivänäkin.

    Myös kaminan hiilet peltipurkkiin ja sitä sitten pitää öljypohjaa vasten toimii ihan yhtälailla.
    Yleensä tuli noilla vehkeillä kyllä vastaan totaali akkujen kuoleminen ennen pyöritysvaikeuksia.[signature]-J aka Crawler
    juhoa@iki.fi[/signature]
     

Jaa tämä sivu