Kotitekoiset hampurilaiset

Viestiketju alueella 'Ruoka ja juomat' , aloittaja yannara, 24.01.2009.

1. juupajokela

Rekisteröitynyt:
    21.07.2004
    Kuulemma ainakin McDonald's myy hampurilaisia dynaamisille nuorillemiehille.

2. JL79

Rekisteröitynyt:
    11.01.2003
    Jannattaa sitten jättää kananmunat, leivänmurut ja muut akkojen hömpötykset pois jos haluaa hyviä jauhelihapihvejä hamppareihin.

3. Jaww

Rekisteröitynyt:
    09.08.2008
    Voihan sitä syödä vaikka koiranpaskaa ettei kukaan luule sinua akkamaiseksi.

4. inspireit

Rekisteröitynyt:
    12.11.2007
    Aikaisemmin mainitun Todd Wilburin ohjeiden mukaan noita on tehty. Yksinkertaisia, toimivia ja maittavia:
    http://www.youtube.com/watch?v=uqVCk2oDpSE

Sopivasti omia variaatioita, niin avot.

5. JL79

Rekisteröitynyt:
    11.01.2003
    No ei nyt ollut pontti, vaan se että niihin käyttää mahdollisimman paljon lihaa.

6. qurqo

Rekisteröitynyt:
    02.12.2006
    Kuinka pitkään nuo raa'at jauhelihapihvit säilyy pakastimessa hyvinä?
    Joskus liki vuodenvanhan jauhelihapaketin sulatin ja paistoin pannulla, niin maistui jo vanhalta.

Löytyykö K-noutotukusta käypiä hampurilaispihvejä?

7. Toslanderi

Rekisteröitynyt:
    06.09.2008
    Juuri tehtiin tyttikseni kanssa kotitekoisia hampurilaisia. Jauhelihapihvit tehtiin itse lihapulla-ohjeiden mukaan, tosin laitoimme reilusti mausteita, valkosipulia(6 kynttä) ja chiliä. Paistoimme pihvit pannulla ja grillattiin kaurasämpylät leivänpaahtimessa. Ja hampparin väliin perussetit eli, jäävuorisalaatti+tomaatti+ananas+ketshuppi+american dressing+home made jlihapihvi+cheddar+mozarella. Ai helevetti ku oli hyvää!! :D

8. Peekaboo

Rekisteröitynyt:
    22.12.2008
    http://www.1980-games.com/us/action-games/flash-games/burger-time.php
    Virtuaalipurilainen

9. Sahtor

Rekisteröitynyt:
    30.01.2001
    http://paakari.net/reseptit.php?id=1639&cat=7

Olen huomannut raastetun perunan toimivan paljon paremmin kuin korppujauhon. Omaan sekoitukseen menee lisäksi porkkanaraastetta, worchestershire-kastiketta ja valkosipulia.

Hampurilaiseen sitten raakaa sipulia, suolakurkkuja ja omat sämpylät.

10. OMGmercedes

Rekisteröitynyt:
    12.03.2004
    Tukusta tuli joskus ostettua laatikollinen kokoliha"laattoja", hyviähän ne oli kun grillimaustetta päälle ripotteli. Tosin kyllästyminen iski, eikä ole tuon koommin enää mieli noita tehnyt.

[signature]Tyhmiin kysymyksiin saa useimmin tyhmät vastaukset.[/signature]

11. 300 yards

Rekisteröitynyt:
    17.07.2000
    Onko kukaan muuten testannut tuota Top Secretin Big Macin ohjetta?
    [signature]-LäpTop-[/signature]

12. Skeletor

Rekisteröitynyt:
    12.03.2005
    Piffejä olen tehnyt itse tyyliin
    1) purkki kermaviiliä ja kuivapussi sipulikeittoa sekaisin keskenään toviksi
    2) sekaan jauheliha & kananmuna +mausteita miten tykkää 3) pihveiksi ja uuniin/pannulle

Pitäisi tosin koittaa hiukan lihaisampiakin tehdä joskus..

Erilaiset sämpylät olen jättänyt suosiolla sinne kaupan hyllylle, itse tehdyt on pirun hyviä vaikka itse sanonkin :)
    (niitä olen lämmittänyt ensin hetken leivänpaahtimessa, kun pidän sellaisista hiukan rapeahtavista)
    [signature]The walk is for those who dare pass the sadist's glare[/signature]

13. Keljumus

Rekisteröitynyt:
    26.09.2007
    Owned.

Tuplili iski taas. Tuosta kun pistää kotona paremmaksi niin voi olla itseensä tyytyväinen.

14. karhuroope

Rekisteröitynyt:
    29.07.2006

no et pajoo vaaji, ostaaa mitä tahansa kaupasta ja säteilyttää nii voittaa ton
    Juustoviipaleet sisältävät laktoosia,, maitoproteiinia ja soijaöljyä.
    mistä tulee tuo soijaöljy, suomessa ko lehmät ei sitä jur syö ku o liika kallista, eli hyvää ruokahalua "liha"ruuanparissa

15. poroGOD

Rekisteröitynyt:
    22.10.2002
    Tuo mainostoimiston kuva on kyllä hieno ottaen huomioon että ostettu bögö näyttää tältä:
    [signature]- Lover of women and protector of nerds[/signature]

16. Jack Sparrow

Rekisteröitynyt:
    26.06.2006
    [signature]My anaconda don't want none unless you got buns, hon.[/signature]

17. poroGOD

Rekisteröitynyt:
    22.10.2002
    Toi on jo ollut hetken siinä hyllyllä (tai jossain).. hahah :D

Juustokin kovettunut jo.. :)[signature]- Lover of women and protector of nerds[/signature]

18. Jack Sparrow

Rekisteröitynyt:
    26.06.2006
    http://www.kaenkky.com/?p=artl&id=88

Oston jälkeen avattu, testattu ja pahaksi havaittu.
    [signature]My anaconda don't want none unless you got buns, hon.[/signature]

19. True

Rekisteröitynyt:
    17.06.2002
    Näin saa parhaan makuset pihvit. Syytä en tiedä miksi. Kokeile ja et kadu.

[signature]Ei mitää siguja.[/signature]

20. vipe

Rekisteröitynyt:
    20.07.2000
    Noo, ite teen vähän suoraviivaisemmin, eli avaan naudan jauheliha pakkauksen, vedän pippurimyllystä pippurit niskaan, aromisuolaa jonkun verran (mausteet siis lihan ollessa vielä paketissa), ja sitten paistolastalla vedän jauhelihan neljään osaan, tai kahteen, riippuen kuinka isoja pihvejä haluan.

Sitten vaan lihaneliöt kouraan ja kämmenissä vatvaa ne mössöksi, ensin taittaen niin että mausteet tarttuu eikä varise maahan. Huom kannattaa vatvata tarpeeksi kauan muuten se pihvi alkaa vähän rönsyillä paistettaessa. Sitten lopuksi vaivaa palloksi, pallo leikkauslaudalle ja kämmenellä painelee levyksi ja pannulle.

Burgereiden luvatussa maassa eli Jenkeissä usein näkee samanlaisia "paksuhkoja" pihvejä, ja ihan vitun hyviä ne onkin. Ihan turha yrittää tehdä mitään McD litteitä niistä.[signature]-*- Mansester since '79 *-*
    Fight for honor, glory, death in fire[/signature]

21. Peekaboo

Rekisteröitynyt:
    22.12.2008
    Ne McD litteet on litteitä siksi että niissä sitä lihaa on niin vähän ettei nälkä lähde.

22. Kibe-_-

Rekisteröitynyt:
    21.07.2002
    Kaikki missä ei ole pahvipakettia on lytätty jossain taskussa. Kyllä nuo on tekemällä tehty rumiksi, eihän ne mainoskuvaa vastaa, niinkun ei suurin osa ruuista (ellei ala carte shittiä lasketa, missä on se yksi kalan pala, puolikas peruna ja muutema lehti kaverina).

23. Frenchie

Rekisteröitynyt:
    04.05.2002
    Oivoi, tää on yks niitä juttuja, joita kaipaan Kemin ajoiltani - Haaparannan ostosreissuja ja hampurilaisvehkeitä sieltä :)

Kuola valuu...

[signature]Naiset ovat teatteria, johon he itsekin uskovat. | #tsattithreadi @ IRCnet
    last.fm | frenchie dot blog org whatever[/signature]

24. Yanney

Rekisteröitynyt:
    08.01.2003
    Lidl'ssä myytiin ainakin taannoin laadukkaita ja edullisia pakastepihvejä hampurilaisia varten. Jos noita vieläkin saa suunnilleen yhtä edullisesti, niin pihvien tekeminen itse ei maksa vaivaa. Jos kuitenkin teet itse pihvit, niin ne kannattaa ehdottomasti pakastaa ennen paistamista. Paketti pysyy kasassa paljon paremmin.

Mutta kertokaapa, saako 100% cheddarjuustoviipaleita nykyään mistään!? Itse en ole nähnyt noita missään vuosikausiin. Jotain kämyisiä cheddarsulatejuustoviipaleita myydään joka kaupassa, mutta niissä on ehtaa cheddaria vain 50%. Aito tavara on huomattavasti paremmanmakuista, ja noita myytiin ennen vanhaan useimmissa kaupoissa, mutta nyt en ole nähnyt aikoihin missään.

Cheddar-paloja olen kyllä nähnyt, mutta ne on hankalan muotoisia, kalliita ja joutuu itse viipaloimaan.

25. Peekaboo

Rekisteröitynyt:
    22.12.2008
    Isompien kauppojen juusto-osastoilta? (En sitten tiedä kun en tykkää cheddarista)
    Meinaa niinkun Prisma ja Citymarket, jossain herkkuosastoilla tuskin on niitä sulatejuustoviipaleien tapaisia jos semmosia tarkoitat.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Cheddar_cheese
    Onkohan se niissä paloissa ennen sitten ollut täyttä cheddarii, olis kai sitten aika kovia paloja kun ton artikkelin mukaan on melko kovaa juustoa.

Jaa tämä sivu