1. Palvelin on nyt päivitetty ja hidasteluita ei pitäisi enää esiintyä.

t: Sysop
  2. Bugiraportit ja palaute XenForo-MuroBBS:stä tähän viestiketjuun

Tuliko vastaan englantia tai huonoa suomea, raportoi tähän viestiketjuun

Kiitos 1939-1945 paita?

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja Hammasratas, 06.04.2008.

1. 06.04.2008 klo 23:02

kautium

Rekisteröitynyt:
    31.01.2007
    Yritätkö jotenkin kautta rantain väittää että kiitos-paidat ovat jotenkin kytköksissä mihinkään muuhun kuin hyväntekeväisyyteen? Jos yrität, niin mihinköhän tekoihin paidoilla sitten haetaan oikeutusta? Mihin minä esimerkiksi haen oikeutusta jos ostan tuollaisen paidan, kerropa se minulle kun minä itse en osaa sanoa siihen mitään muuta syytä kuin nöyryyden.

2. 06.04.2008 klo 23:03

SniperFin

Rekisteröitynyt:
    08.08.2002

Paidan arvostelu henkilökohtaista ? Elä nyt viitsi. Jos sanon että onpa sinulla ruma paita, ei se ole henkilökohtaista, jos sanon että onpas sinulla ruma nenä, se on.

[signature]Old but reliable[/signature]

3. 06.04.2008 klo 23:04

SpEcToR

Rekisteröitynyt:
    04.11.2004
    Vihjasit, että jos joku tulee kertomaan sinulle eriävän mielipiteen, niin alat väkivaltaiseksi. Sotaveteraanit eivät taistelleet sen vuoksi, että sananvapautta ei kunnioiteta (toivottavasti). Joten se, että olet valmis käymään sananvapautta vastaan noin, ei ole kyllä veteraanien kunnoitusta.

Jos Formica tulee sanomaan sinulle päin naamaa tuon asian, niin silloin hän nimenomaan seisoo sanojensa takana, joten mitä oikein haet nyt takaa?

4. 06.04.2008 klo 23:10

cloudscape

Rekisteröitynyt:
    12.12.2004
    Näitä paitoja pitävät 15-vuotiaat pikkuskinit jotka ylpeinä niitä sitten esittelevät irc-galleriassa :| Samaa sarjaa suomileijonapaitojen kanssa, junttivaatteita junteille.
    [signature]So chickity-check yo self before you wreck yo self. Cause big dicks up yo ass is bad for yo health ::smoke[/signature]

5. 06.04.2008 klo 23:15

kautium

Rekisteröitynyt:
    31.01.2007
    Joo, periaatteessa olet oikeassa, mutta näinhän tässä tapauksessa ei kuitenkaan ole. Ainakaan kukaan ei ole todistanut että näiden paitojen historiassa olisi mitään hämärää, enkä kyllä sellaiseen jaksa uskoakaan kun kyse kuitenkin käsittääkseni on ihan suoraselkäisistä motoristeista eikä mistään Bandidos-mopoilijoista.

Joo joo, tottakai voi. Perinteiseen pullamössötyyliin voi esimerkiksi laittaa vitosen jonnekin veteraanijärjestön tilille ja onanoida itsensä uneen samalla kun kuvittelee kertovansa seuraavana päivänä töissä tuttavilleen että laitoinpa tuossa leijonanosan tilistä veteraanien tilille...

Käsi ylös kaikki jotka kuvittelevat että pelkästään tuossa paidassa oleva sanoma ei voi olla tukemista? Siis ihan oikeasti, miten se on niin vaikeaa nähdä että esimerkiksi minä voisin ihan hyvin maksaa tuosta paidasta jollekin täysin ulkopuoliselle taholle pelkästään sen vuoksi että he ovat nähneet vaivaa valmistaakseen paitoja. Minun tehtäväksi jäisi pitää paitaa päällä ja sanoa kaikille vastaantuleville sotaveteraaneille ja heidän puolisoilleen sen avulla "kiitos", ilman että tarvitsee avautua jokaisen kohdalla sen syvällisemmin.

6. 06.04.2008 klo 23:18

kautium

Rekisteröitynyt:
    31.01.2007
    Tuossa tarkoituksessa paidat tosiaan menevät hukkaan ja tarkoitusperä on täysin väärä, mutta en mä kuitenkaan alkaisi yleistämään että näitä ostetaan vain tuohon tarkoitukseen. Useimmin mä ainakin olen nähnyt sitä huppariversiota kaupungilla jonkin ihan tavallisen keski-ikäisen miehen päällä.

Pissisgalleriaa en käytä, joten en tiedä paitojen yleisyydestä siellä.

7. 06.04.2008 klo 23:23

SpEcToR

Rekisteröitynyt:
    04.11.2004
    Sanoisin, että poikkeuksetta, jos tuollaisia paitoja tehtäisiin kenelle tahansa, kenen tahansa toimesta, ja pidettäisiin voitot itsellä, olisi kyse rahastuksesta. Vaikka et tekisi sitä tarkoituksellakaan, on se silti aika kyseenalaista itse rikastua, vetoamalla kansan tunteisiin tuolla tavoin.

Pullamössötyyliin? Onko sitten parempi, että rahoitan veteraaneja kahdellakympillä tuollaisen paidan avulla, kun jos rahoitan heitä jotain muuta kautta samalla määrällä? Vähän tällaisen kuvan annat nyt, vinkumalla "pullamössöilystä".

Totta kai se voi olla tukemista. Eri asia on, onko se miten hyödyllistä. Kyllä veteraanit - joita harvemmin ulkona enää edes näkyy - arvostavat sitä enemmän, että saavat kunnon hoitoa, kun että sinä pidät paitaa päällä, jossa lukee kiitos. Ja vastaavasti, jos vastaan tulee tällainen veteraani, niin kyllä hän varmasti arvostaa sitä enemmän, että sanot sen kiitos päin naamaa, etkä pitämällä paitaa, jossa vain ukee näin

8. 06.04.2008 klo 23:32

kautium

Rekisteröitynyt:
    31.01.2007
    Jos minulla on kaupungilla kävellessäni tuollainen paita päällä ja joku tulee ilman perusteita vittuilemaan siitä minulle sanomalla että loukkaan veteraaneja pitämällä paitaa päälläni, niin voi olla että mulla tosiaan menee herne nenään.

En mä nyt ihan ensimmäiseksi ole vääntämässä keneltäkään niskoja nurin, mutta kyllä se vain on niin että on parempi löytyä kunnolliset perustelut ennen kuin käy huutelemaan tästä asiasta.

Tämä meinaa nyt kyllä mennä vähän saivarteluksi, mutta mulle raja tosiaan menee siinä että puolustan asiaa johon uskon. Sananvapaus on ehdottoman tärkeä asia, mutta sitä ei olisi ilman veteraaneja ja jos minä kunnioitan heitä tässä tapauksella pitämällä päälläni paitaa jossa heidän toimiaan kiitetään, niin sitä ei sovi solvata.

Kunnioitus veteraaneja kohtaan on vähän niinkuin hierarkiassa korkeammalla kuin pelkkä sananvapaus.

Sitä että näiden paitojen valmistajien ja käyttäjien tarkoitusperiä on mielestäni kyseenalaistettu ilman mitään muuta perustetta kuin muutamien kirjoittajien omat henkilökohtaiset antipatiat.

Kuten sanottua, joukossa on varmasti kaikenlaista kansalliskiihkoilijaa, mutta ei muutaman mädän omenan vuoksi kannata tuhota koko satoa vai miten se sanonta menikään.

9. 06.04.2008 klo 23:58

Jaksi

Rekisteröitynyt:
    19.05.2007
    junttivaatteita junteille? Miksi "Kiitos veteraanit" paita on junttivaate ja miksi niitä pitävät vain juntit?

Itse olen sitä mieltä että olet juntti.
    [signature]Suomi on mielestäni maailman paras maa.[/signature]

10. 07.04.2008 klo 00:04

cloudscape

Rekisteröitynyt:
    12.12.2004
    Kiitos mielipiteestäsi, arvostan sitä todella paljon :) No ei ehkä pitäisi yleistää, mutta valitettavasti suomileijona ja kiitos veteraaneille paidoista on tullut yleinen skinien tunnus Suomessa. Sinällään niissä paidoissa ei ole mitään vikaa, monissa käyttäjissä on. Veteraaneja sen sijaan arvostan.

[signature]So chickity-check yo self before you wreck yo self. Cause big dicks up yo ass is bad for yo health ::smoke[/signature]

11. 07.04.2008 klo 00:06

kautium

Rekisteröitynyt:
    31.01.2007
    Voi tosiaan olla että asia lopulta tulkittaisiin vähän kyseenalaisena rahastuksena, mutta en ole ihan varma kuinka itse suhtautuisin asiaan.

Tässä tapauksessa kyse on kuitenkin hyväntekeväisydestä, josta maalaisjärjen perusteella ei jää Bikers For Veterans ry:n porukalle vaivanpalkkaa kuin kahvirahojen verran, joten siinä mielessä tästä asiasta vääntäminen on turhaa.

Tällä tarkoitin sitä kun me sisäänpäin kääntyneet jäykät Suomalaiset tehdään mielummin kaikki visusti muita piilossa ja ilman että kukaan saa tietää mitä oikeasti ajattelee.

Ei se ole parempi tai huonompi asia rahallisen tukemisen kannalta, mutta en minä tässä nyt alunperin ollutkaan peräämässä sitä, vaan kunnioitusta ja nöyryyttä veteraaneja kohtaan ihan tunnetasolla.

Toki olisihan se vähän tekopyhää pitää tuollaista paitaa ilman minkäänlaista rahallista tukea, koska niinhän ne sanoo että kissa kiitoksella elää, joten siinä mielessä on hyvä että jokainen paidan ostava tulee samalla automaattisesti antaneeksi rahaa veteraanien tukemiseen.

Veteraaneja saa ja pitääkin tukea kaikella mahdollisella tavalla, mutta sitä minä en ymmärrä miksi nyt keskustelun kohteena oleva Kiitos-paita ei joidenkin mielestä voi olla yksi tapa tukemiselle?

Minä olen ihan varma että vaikka hoito ja kuntoutus onkin veteraaneille ehdottoman tärkeää, ei monikaan heistä jaksaisi elää ilman että joku välillä edes yrittää ajatella ja arvostaa sitäkin mitä he ovat joutuneet käymään läpi. Joku veteraani voi olla jopa sitä mieltä että vaikka hänelle antaisi useamman tonnin riihikuivaa, se ei merkitse mitään jos ajatus ei ole mukana tai jos rahalla yritetään ostaa hyvää omaatuntoa ilman sydäntä.

Kyllä, varmasti arvostaa, mutta kun kaikkien kanssa ei ole mahdollista kuitenkaan jutella. Sitä paitsi tuon paidan sanomalla voi joissakin tapauksissa olla merkitystä myös muiden kuin veteraanien ajatusmaailmaan (ja ehkä joskus jopa positiivisesti).

No joo, onhan tässä taas kirjoiteltu. Näyttää vähän siltä ettei mun pointti tule enää tämän selvemmäksi vaikka kuinka raapustaisi, joten hyvää yötä, mä painun nyt pehkuihin.

Kiitos 1939-1945

12. 07.04.2008 klo 00:36

Kuningashillo^2

Rekisteröitynyt:
    05.04.2003
    Kyllä niitä veteraaneja voi tukea muutenkin kuin törtteilemällä tuollainen paita päällä (niinkuin nämä kiljuskinit tekevät ja mitätöivät koko sinänsä hyvän ajatuksen).

13. 07.04.2008 klo 01:02

Nigerian Blogger

Rekisteröitynyt:
    20.11.2007
    Et siis oikeastaan tiedä, mistä sananvapaudessa on kysymys. Tuleeko mieleen mitä tahoja ei saanut solvata (tai arvostella) Natsi-Saksassa ja Neuvostoliitossa? Haluaisitko sinä elää edellämainitun kaltaisissa yhteiskunnissa?

Raipalla ja uhkauksilla saatu kunnioitus ja arvostus on hedelmätön pelto ja kääntyy usein käyttäjäänsä vastaan.
    Sananvapaus on nykyisen yhteiskuntamme peruspilareita. Veteraanien tai muidenkaan ryhmien tai henkilöiden arvostus on toissijaista, eikä sillä ole juurikaan tekemistä sananvapauden kanssa (on outoa edes asettaa niitä arvojärjestykseen, omenat ja appelsiinit).

Pohditaampa vielä hieman tätä "Kiitos"-paitaa ja veteraanien kiittämistä ylipäätään. Vuonna 1939 Suomen miespuolinen väestö tarttui aseisiin ja puolusti maitaan Kommunistien miehitystä vastaan onnistuneesti. Ja kun pilliin vihellettiin niin silloin mentiin eikä jääty kyselemään, tutisemaan kellareissa tai pötkitty Ruotsiin. Olihan kyseessä usein kirjaimellisesti kotipihojen puolustamisesta.

Tilanne oli hyvin vakava nuoren itsenäisen Suomen kannalta ja koko kansan panosta tarvittiin ponnistukseen. Ne, jotka pullikoivat vastaan päätyivät seinää vasten. Eli oli lähdettävä kohti epävarmaa kuolemaa varman kuoleman uhalla, pakon edessä. Vaikka moni lähtikin sotaan isänmaallisuutta puhkuen ja vapaata Suomea puolustamaan, useat lähtivät sinne teloituksen uhan alla.

Sodan loputtua uudet polvet ovat saaneet lukea, katsoa ja kuulla tästä traumaattisesta ajasta. Sodan veteraanit julistetaan itsenäisen Suomen sankareiksi ja heille veisataan kiitosta. Osa heistä tuntee tehneensä vain sen, mitä heidän aikalaisiltaan edellytettiin teloituksen uhan alla ja tuntee katkeruutta - he kävivät läpi sodan kauhut puhtaasti pakosta ja nyt heitä taputellaan selkään kuin lasta, joka kiltisti leikkasi nurmikon (tukkapöllyn ja kotiarestin uhalla). Mitä nykyajan nuori edes tietää sodasta? Voiko pelkkä "Kiitos, tässä 5 euroa kahviin" riittää hinnaksi vapaasta, kehittyneestä, demokraattisesta ja erittäin menestyksellisestä maasta ex-kommunistisen, venäjää puhuvan, saastuneen, raiskatun ongelmapesäkkeen sijasta?

Itse kunnioitan veteraaneja siten, että yritän tuntea ja ymmärtää historiaa mahdollisimman hyvin, olen kiinnostunut sotiimme ja itsenäisyyteemme liittyvistä asioista niin että osaan oikeasti arvostaa niitä, enkä pidä niitä itsestäänselvyyksinä. Tyhjät kiitokset eivät riitä korvaamaan Suomen armeijan sotilaiden uhrausta, jonka ansiosta olemme saaneet arvostella, solvata ja pilkata valtaapitäviä tahoja ja johtohahmoja maassamme itsenäisyydestä lähtien.

14. 07.04.2008 klo 07:48

cloath

Rekisteröitynyt:
    07.10.2002
    Itse kyllä arvostan ja kunnioitan veteraaneja, mutta tuollaisen paidan pitäminen antaa ihmisestä kyllä niin juntin kuvan.

15. 07.04.2008 klo 08:30

The Great Milenko

Rekisteröitynyt:
    21.11.2000
    Ilmeisesti paidoista menee rahat järjestöille, kuten varusmieskeräyksistäkin, eikä näistä rahoista mene nikkeliäkään suoraan veteraanien hyväksi, vaan jäävät järjestöjen kassoihin odottelemaan "parempia päiviä" :D

Ottakaa asioista selvää, ennenkuin rupeatte mainostamaan asioita, joiden tapahtuma-aikana isukkinne oli vain pilke iso-isänne silmäkulmassa.

PS. Nuo paidat ovat kyllä aika juntin näköisiäkin
    [signature]"Mulla ois tulevaisuuteen bisnesidea. Ammuttaisiin ihmisiä avaruuteen anestesia meiningillä. Olis varmaan kivempaa kuolla hapenpuutteeseen 2 päivän avaruudessa leijailun jälkeen, kuin syöpään tms.."[/signature]

16. 07.04.2008 klo 08:38

The Great Milenko

Rekisteröitynyt:
    21.11.2000
    Ensimmäinen kerta, kun kuulen jonkun kiittävän toista ihmistä useiden ihmisten kylmäverisestä taposta.

Mitä paitoihin tulee, katso edellinen viestini.[signature]"Mulla ois tulevaisuuteen bisnesidea. Ammuttaisiin ihmisiä avaruuteen anestesia meiningillä. Olis varmaan kivempaa kuolla hapenpuutteeseen 2 päivän avaruudessa leijailun jälkeen, kuin syöpään tms.."[/signature]

17. 07.04.2008 klo 09:08

kautium

Rekisteröitynyt:
    31.01.2007
    Mitäs tässä nyt kukaan mainostanut?

Bikers for Veterans ry:n lahjoitusten vastaanottajina näyttäisivät olevan ainakin Rintamaveteraaniliitto ( http://www.rintamaveteraaniliitto.fi ) sekä Suomen poikien perinneyhdistys ry ( http://www.suomenpojat.fi/yhdistys.html )

Muitakin lahjoitusten saajia voi toki olla, mutta ainakin näiden vastaanottajia näkyi luovutustilaisuuksien kuvissa. Eivätkö nämä mielestäsi ole oikeita kohteita avustuksille?

Yksittäisille veteraaneille avustuksia on aika mahdotonta jakaa, joten käytännössä tällaiset järjestöt ovat ainoa tapa.

No johan nyt on. Niiden paitojen pitäisi varmaan olla jotain metroseksuaalivärityksellä olevia trendikamoja jotta ne menisivät kaupaksi nykypäivän trendipelleille? Tyyliin sanomasta/asiasta viis, kunhan on näyttävät kuteet päällä ja voi päteä tutuille ja tuntemattomille....

18. 07.04.2008 klo 09:14

kautium

Rekisteröitynyt:
    31.01.2007
    Oliko tosiaan ensimmäinen kerta kun kuulet jonkun kiittävän veteraaneja siitä että Suomi on itsenäinen valtio, vai yritätkö vain esittää olevasi jollakin tavalla parempi ihminen kuin esim. minä? Nukutko yösi paremmin ja puhtaammalla omallatunnolla kun heittelet tuollaisia tekopyhiä kommentteja? Kysäisepäs vaikka isovanhemmiltasi (mikäli se on mahdollista) mitä mieltä he ovat siitä ansaitsevatko veteraanit minkäänlaista arvostusta ikävistä, mutta välttämättömistä sodan ajan tapahtumista.

Suosittelen kaivautumaan takaisin maan pinnalle sieltä kolostasi.

19. 07.04.2008 klo 09:34

The Great Milenko

Rekisteröitynyt:
    21.11.2000
    Näkemissäni paidoissa on vain vuosiluvut ja sana "kiitos". Niissä ei puhuta halaistua sanaa Suomen itsenäisyydestä.

Keräsin varusmiesaikana useamman kerran rahaa "sotaveteraaneille", eli näiden järjestöjen kassoihin. Lähes ainoat jotka eivät antaneet rahaa näihin keräyksiin, olivat veteraaneja itse. Veteraanit, joiden kanssa olen keskustellut, eivät mielellään halunneet puhua sota-ajan tapahtumista, ja varmasti mieluiten unohtaisivat nämä ajat kokonaan.

Arvostustaan voi osoittaa vaikka tekemällä töitä ja ostamalla suomalaisia tuotteita. Narkkarihuppari päällä patsastelu on varmaan epäkiitollisinta toimintaa, mitä näin äkkiseltään tulee mieleen.

Sota ja tappaminen ovat asioita, joita vain höyrypäät ja rikolliset ihannoivat. Mielestäni on säälittävää, että täytyy pitää itsetunnon takia päällä vaatteita, joissa on sotilaiden, patruunoiden ja kiväärien kuvia.
    [signature]"Mulla ois tulevaisuuteen bisnesidea. Ammuttaisiin ihmisiä avaruuteen anestesia meiningillä. Olis varmaan kivempaa kuolla hapenpuutteeseen 2 päivän avaruudessa leijailun jälkeen, kuin syöpään tms.."[/signature]

20. 07.04.2008 klo 09:42

kautium

Rekisteröitynyt:
    31.01.2007
    Ei riitä, missään tapauksessa se ei riitä. Kukaan ei ole väittänytkään että se riittäisi, mutta jo tämänkin viestiketjun perusteella olen entistä vakuuttuneempi etteivät Suomalaiset halua tukea veteraaneja edes sillä.

Ostamalla paidan voi tukea välittää veteraaneille vaikka ei tekisikään suoraa rahalahjoitusta. Jos ei pidä paidan ulkoasusta, ei sitä ole pakko pitää päällä. Itse sopivaksi kokemansa rahasumman voi toki antaa myös suoraan haluamalleen järjestölle/organisaatiolle, mutta Kiitos-paidat ovat todennäköisesti joillekin henkilöille konkreettisempi ja helpompi tapa antaa tukensa kuin lahjoitus jota ei sitten koskaan tulekaan tehtyä kun asiaa ajattelee uudestaan sieltä pehmoiselta kotisohvalta Salattuja elämiä katsellessaan.

Ei se paidan ostosta välittyvä apu yksittäiseltä henkilöltä paljoa ole, mutta jos ostajia on paljon, ovat summatkin isoja. Mainittakoon varmuuden vuoksi että minä en ole millään tavalla kytköksissä Bikers for Veterans yhdistykseen enkä sen kummemmin yritä puffata tuotteita kenellekään. Minulla itsellänikään ei sellaista ole kun niitä ei saa tilaamalla. En myöskään tiedä kuinka tehokas systeemi Kiitos-paitojen taustalla lopulta on, mutta epäilen edelleen ettei sieltä löydy mitään hämärää kun noita paitoja on näkynyt useiden julkisuudenkin henkilöiden päällä (mm. Jussi Lampi, Timo Rautiainen jne).

Raha on laiha lohtu, mutta nyt kun veteraaneja/sotaleskiä/lottia on vähän ja he alkavat olemaan vanhoja/heikkokuntoisia, on kuntoutukselle ja hoivapalveluille suuri tarve.

Yhdenkään sotaveteraanin ei mielestäni pitäisi joutua odottamaan lääkäripalveluita terveyskeskuksen tai sairaalan vastaanotossa tuntikausia mustalaisten ja muun rupusakin keskellä. Tämä tuli mieleen kun käytin vaimon isoäitiä tässä muutama viikko sitten terveyskeskuksessa ja tilanne oli juuri tällainen.

Hyvä, sittenhän meitä on kaksi. Omalla kohdallani kunnioitus on tosin paljon muutakin, mutta jokainen tavallaan.

Tyhjät kiitokset?

Käsitinkö oikein, mielestäsi on parempi että veteraanit lakkaavat valittamasta, pärjäävät omillaan ja sinun kiitoksesi on lukea tapahtumista historiankirjoista?

21. 07.04.2008 klo 09:56

kautium

Rekisteröitynyt:
    31.01.2007
    Aika ummikko pitää olla jos ei tiedä mitä paidalla tarkoitetaan.

Luonnollisesti, ei kai kukaan odotakaan että veteraanit itse antaisivat rahaa keräykseen joka on tarkoitettu heille itselleen? Mitä siis yrität sanoa?

Jaa-a, ei kannata yleistää. Kaikki veteraanit eivät tosiaankaan halua muistella tapahtumia, mutta toisille se taas on paras terapiamuoto. Mm. allekirjoittaneen nyt jo edesmennyt isoisäni kertoi kovastikin sotatarinoita eläessään. Samaten vaimon isoisä, kuolemaansa saakka.

Tukea kuitenkin tarvitsevat kaikki riippumatta siitä haluavatko he muistella sodan tapahtua vaiko eivät.

Narkkarihuppari?

Ehdottomasti näin, olet oikeassa. Nyt pitää kuitenkin muistaa että ei tässä kukaan ole ihannoimassa sotaa tai tappamista, vaan niitä uhrauksia ja toimia joita veteraanit sodan aikana joutuivat tekemään ja tekivätkin itsenäisen Suomen puolesta.

Kuten ihan hienosti kirjoittanut nimimerkki Nigerian Blogger sanoi, "Vuonna 1939 Suomen miespuolinen väestö tarttui aseisiin ja puolusti maitaan Kommunistien miehitystä vastaan onnistuneesti. Ja kun pilliin vihellettiin niin silloin mentiin eikä jääty kyselemään, tutisemaan kellareissa tai pötkitty Ruotsiin".

Itsetunnon takia? Nyt olet kyllä käsittänyt jotain väärin jos tarkoitit että niitä Kiitos-paitoja pidetään päällä itsetunnon kohottamiseksi. Joku voi niin tehdä, mutta se ei ole tarkoitus ja tästä oli puhetta jo aiemminkin.

22. 07.04.2008 klo 10:07

Daimon

Rekisteröitynyt:
    21.11.2000
    Minusta on typerää että jotkut väittelee jostain kankaanpalasta. Antakaa kaikkien kukkien kukkia.
    [signature]The mind is like a parachute - It's useless when it's not open...[/signature]

23. 07.04.2008 klo 10:13

The Great Milenko

Rekisteröitynyt:
    21.11.2000
    Miksi et saa päähäsi taottua, että ne rahat eivät mene suoraan veteraaneille. Syynä lahjoittamattomuuteen oli, että "mitään en ole sieltä saanut, joten mitään en sinne annakaan."

Miksi tuollaisia sotapaitoja sitten pidetään, jos ei mainostamisen ja itsetunnon vuoksi? "Hei katsokaa kaikki, olen pro patria -fanaatikko, ihannoin sotaa ja olen kiitollinen siitä, että suoraselkäinen suomalainen mies kylmäsi keskimäärin kymmenen venäläistä jättäen heidän perheensä nälänhädän ja tuhoamisleirien armoille!" Kyllä, kyseessä on sotapaita, koska siihen on painettu varsin militaristisella kirjamisella maailmansotien vuosilukuja ja sotilaiden kuvia.

Siinä vaiheessa, kun joku kiertää veteraanilta veteraanille pistämässä käteen riihikuivaa rahaa, voin keräykseen muutaman hilun lahjoittaakin. Siihen mennessä suoritan yhteiskunnallista vastuutani jotenkin muuten, kuten esimerkiksi maksamalla erittäin korkeita veroja palkastani ja elämisestäni. Näistä veroista sitten sosiaalitoimi kyllä huolehtii avustusta niitä tarvitseville.

Jos haluatte auttaa veteraaneja, tehkää jotain konkreettista, ja jättäkää nuo nolot paidat sinne hengareihin tai viekää vaikka Pelastusarmeijan kierrätykseen. Fasistiksi leimautuminen on aivan yhtä typerää kuin kommunistiksikin.

24. 07.04.2008 klo 10:28

jaako2

Rekisteröitynyt:
    26.10.2007
    Ja sinäkö et ole kiitollinen siitä että ryssiä kylmättiin iso kasa tuonne rajantuntumaan? Sä varmaan oot semmonen ituhippi kenen mielestä olisi parempi että olisi suomi annettu vaan venäläisille kunhan ei vaan kukaan olisi kuollut + ei sekään mitään haittaisi että tuon skenaarion jäljiltä suomi olisi luultavasti nyt samassa jamassa kuin Viro sun muut ex neuvostoliiton kehitysmaat...
    [signature]Dell M1330
    Nexoc Osiris E705 III[/signature]

25. 07.04.2008 klo 10:51

Banko

Rekisteröitynyt:
    07.09.2003
    No eipä tässä maassa kovasti säästettävää ole. Jos sota tänne joskus ryssän toimesta taas syttyy, on meikäläinen jo kaukana muualla.

[signature]DFI Lanparty X38 Dark, E6600 @ 3,5 GHz, 2x1 & 1x2 GB DDR2, 2x HD 3870 512 MB @ 871/1326
    Nomen est omen.[/signature]

Jaa tämä sivu