Imuri Eli pölynimuri

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja hatutus, 05.01.2007.

1. mailbag

Rekisteröitynyt:
    25.01.2005
    Electrolux classic silence tuli hommattua joku aika sitten ja positiivinen kokemus oli :) Pieni ja kantokahvasta päältä helppo liikuttaa, hiljanen ja imee vähintäänkin tarpeeksi :) 99€ oli tarjouksessa.

2. fuc

Rekisteröitynyt:
    17.06.2002
    Anoppi osti tuparilahjaksi Dysonin DC-29. Ei voi valittaa. Imee kuin..

3. ihmemies vm-76

Rekisteröitynyt:
    24.08.2007
    Ostettiin Mielen S 5261 Cat&Dog.
    +Laadukasta tekoa, kestänyt jo pari vuotta ja ei kulumisen jälkiä. Luulen että kestää loppuelämän.
    +tehokas, verrattuna keskuspölynimuriin ja 50e moulimexiin.
    -Tehoa aivan liikaa. Jo puolella teholla tulee matot mukana.

(aktiivihiilisuodatinta pitää vaihdella varmaan vuoden välein, meillä ei vaihdettu kertaakaan, joten eläimen hajut tulevat jo läpi.)

4. Hetukkam

Rekisteröitynyt:
    11.11.2002
    Kaikkiin S5000 sarjalaisiin taitaa käydä samat suodattimet, joten tuohonkin taitaa saada iskettyä heittämällä vaikka sen Mielen SF-AH 50 HEPA-suodattimen, jos niikseen haluaa.

5. Mr.Wizard

Rekisteröitynyt:
    15.07.2002
    Onkos muroilla kokemuksia Hoover Sensory TS2351 011 imurista?
    Olisi nyt plussa tarjouksessa cittarissa 100e lussa kortilla ja kaupan päälle sais autoimurin

Kyseessä siis tuolla sivun keskiosassa oleva
    Tarjoukset - K-citymarket

6. vokE

Rekisteröitynyt:
    31.08.2008
    En tuosta tiedä mutta ainakin Hoover Rushin saa samaan hintaan. Itse ostin Rushin joku muutama kuukausi sitten ja olen ollut siihen todella tyytyväinen, erityisesti se on kiva että saa tyhjennettyä sen säiliön. Imutehoakin löytyy kyllä. :)

7. Hetzer

Rekisteröitynyt:
    21.08.2006

Itse arvostan myös tätä ominaisuutta imurissa:rolleyes: Dyson on alkanut hiukan nyppimään, sanotaanko näin että en suosittelisi omien kokemusten perusteella. Täytynee nyt kuitenkin koittaa vaihtaa suodatin, pariin otteeseen tuo on pesty mutta taitaa olla niin ettei sitä niin puhtaaksi saa etteikö ala tukkiutumaan pikkuhiljaa. Joten sitä kautta luvattu imutehon heikkenemättömyys ei ihan toteudu. Tosin ei tuo uusi suodinkaan iso investointi ole ja jos olettaa sen uusintavälin olevan sen pari vuotta.

8. Smoukki1983

Rekisteröitynyt:
    25.03.2011
    Ostin tuon Green Cyclone 2000W verkkokaupasta ja ensitestin tehneenä olen kyllä tyytyväinen. Ääni ei todellakaan ole mikään suuri, vaikka tehot täysillä imuroi. Hyvä imuteho, koska tuollainen kerhea matto jossa koirankarvoja pirusti, lähti tosi puhtaaksi. Muilla imureilla tahtoi jäädä karvoja ihan silmiinnähden runsaasti.

9. Nomber

Rekisteröitynyt:
    15.07.2002
    Itse tullut nyt käytettyä tätä green cyclonea jo melko kauan ja hyvä imuri muuten, mutta suodatinta täytyy välillä huuhdella kyllä. Eli suodatin kerää hienoa pölyä suht paljon ja sitä myöden imuteho laskee kunnes taas pesee suodattimen.

Tosin kun imurin hinta oli jotain 69€ niin ei kai sitä voi odottaakkaan, että suodatin pysyisi puhtaana maailmanloppuun asti joten kokonaisuudessaan olen ollut erittäin tyytyväinen tähän.

Imuroitua tulee päivittäin ja säiliön joutuu noin viikon välein tyhjentämään kun on 2 kissaa joista lähtee todella paljon karvaa. Säästö on kyllä melkoinen jos vertaa siihen, että joka viikko pistäisi uuden pölypussin, kun eivät nekään ole ilmaisia.

10. Smoukki1983

Rekisteröitynyt:
    25.03.2011
    Kyllä se mieltä lämmittää, kun ei tililtä lähtenytkään 300e vaan 70e. Siihen hintaeroon kyllä suodatinta pesee mielellään. Hyväpuoli sekin kun niitä suodattimia on kaksi, niin voi vaihdella...

11. EvilTwin

Rekisteröitynyt:
    22.07.2003
    Jos tuo mitä pesette on hepa-suodatin, ei sillä ole mitään käyttöä enää. Pestävät hepat menettävät tehonsa 3-5 pesun jälkeen ja jos sinne ylipäänsäkkään pääsee normaalia pölyä imuri kierrättää iloisesti suurimman osan paskasta mitä imee takaisin huoneilmaan. Hepa on pölyä pienemmälle hiukkaselle tehty, ei mikään pölysuodatin.

12. Smoukki1983

Rekisteröitynyt:
    25.03.2011
    Eiköhän tuon huomaa sitten kun se suodatin on kyrvähtäny.

13. Skikuda

Rekisteröitynyt:
    26.01.2008
    Pitäisi ostaa uusi imuri.

Budjetti olisi siinä maksimissaan 100€. Kokemuksia ja suosituksia otetaan vastaan.

ps. Tekeekö tuolla Verkkiksen Green Cyclonella
    mitään? Vähän himoittaisi tuollainen pölypussiton vehjes. Tuossahan on yllä jotain kokemuksia tuostakin ja ihan hyvältä kuulostaa.

14. vokE

Rekisteröitynyt:
    31.08.2008
    Verkkiksestä saa myös tuon Hoover Rushin. ;)

15. Lolladin

Rekisteröitynyt:
    24.09.2009
    Suosittelen Meisterin teollisuusimuria. 30litran säiliö. Ei tarvi ostaa pölypusseja ja imee mitä vaan. :smoke:
    En keksinyt syytä miksei kävisi asuntoni siivoamiseen joten hankin. Ainut miinuspuoli on hieman tavallista mallia kovempi soundi.

Hinta tais olla 49€

16. Skikuda

Rekisteröitynyt:
    26.01.2008
    Onko kenties parempi kuin tuo Green Cyclone? Vähemmän tehoa ainakin näyttäisi olevan ja kalliimpi hinta. Tosin Hoover on laatumerkki verraten tuohon nevöhöödiin...

Ei ole tiloja säilyttää tuollaista mega-ämpäriä. Muutenkin ~35 m2 imuroitavaa niin ei tuolla säiliön koolla mitään väliä ole.

17. vokE

Rekisteröitynyt:
    31.08.2008
    No Green Cyclonesta ei ole kokemusta, mutta ystävällä Cyclone ja ainakin hän kehui. Mutta itse pikaisen silmäyksen jälkeen päätin siellä verkkiksessä että otan sen Rushin, oli kuitenkin sen verta laadukkaamman oloinen. :)

18. Lolladin

Rekisteröitynyt:
    24.09.2009
    Juu. Itse lähinnä siksi hankin että sillä samalla saa auton/oksennukset/vaikka katoksen jos haluaa niin imuroida. Sanko sitten tyhjätä roskikseen joskus.

19. pezku^

Rekisteröitynyt:
    06.12.2007
    Itse kyllä suhtaudun melko epäilevästi tuon Green cyclonen imutehoon ja ylipäätään sen toimivuuteen pitkällä aikavälillä. Minäkin menin verkkikseen ostamaan sitä cyclonea, mutta cyclonessa pyörät näytti olevan vähän samaa muovia kuin kinder-munien ylläripurkissa ja heiluivat siihen malliin että epäilin niiden irtoavan, jos imurin vetää kynnyksen yli ja jätin ostamatta. Lisäksi se, että imuri huutaa koko ajan täydellä teholla on vähän turhaa, koska ei sitä täyttä imutehoa tarvitse normaalissa imuroinnissa ollenkaan. Turhaan vain joutuu juoksuttamaan ilmaa läpi siitä putkessa olevasta säätösysteemistä.

Kuten olen jo tainnut tässä ketjussa mainita, niin ostin cyclonen sijasta hoover rushin ja olen kyllä ollut tyytyväinen. Siinä on vielä imutehon säätö, niin ei tarvitse normaalisti käyttää kuin 50 % tehoa, jolloin ääni on mukavan hiljainen.
    Kaiken lisäksi tossa rushissa se imuletku ja muutenkin koko suulakesysteemi on paljon laadukkaamman näköinen ja tuntuinen kuin cyclonessa.

20. AIF Moderaattori

Rekisteröitynyt:
    23.07.2003
    Ohan cyclonessakin säätöpyörä.

Mutta onhan tuo aika rimpula. Halpa se kuitenkin on, ja säsätää pölypusseissa. Tulee todennäköisesti kuitenkin jossain vaiheessa hankittua hieman parempi imuri. Joku 300€ budjetilla :) toistaseksi mennään cyclonella!

21. Miikka M

Rekisteröitynyt:
    25.11.2005
    Miettiny tässä pölypussittoman imurin ostoa niin osaisko joku suositella jotain tuotetta tai merkkiä? Ite oon iskeny silmäni Electroluxin ZUAG3801. Siinä olis 30/L imuteho onko se riittävä? Ja meluntuotto melkonen 78 db. Maksaa sellaiset 200-250€.

22. Juffex

Rekisteröitynyt:
    16.12.2005
    Dohdii nyt pitäisi uusi imuri ~200-250€ hintaluokassa löytää.

Aluksi kattelin Dyson DC29:ä, mutta aika paljon Dysonia haukuttu netissä. Tärkein kriteeri nyt on ettei kierrättäisi pölyä takaisin huoneilmaan kun tämä oma kämppä on muutenkin täynnä pölyä seuraavana päivänä siivouksen jälkeen. Ja ettei suodattimia tarvitsisi olla vaihtamassa vähän väliä.

Myös Electrolux Z8820 iskenyt silmään, mutta tuokin merkki on saanut paljon kritiikkiä kestävyyden suhteen.

Entäpä Electrolux ZUA3810?

Onko se perhana imurin ostaminen nykyään näin vaikeaa? :D

23. Azu-nyan

Rekisteröitynyt:
    14.02.2004
    Jos laatu ja kestävyys ei kiinnosta, vaan tyytyy mielikuviin, kaiken ostaminen on helppoa.

24. EvilTwin

Rekisteröitynyt:
    22.07.2003
    Miele S 5281, kikantissa 225€. Kestää, ei kierrätä pölyä ja tehoa on riittävästi. Pestävät hepasuodattimet menettävät tehoaan pesussa, käytännössä vaihtoväli on kutakuinkin sama kuin muissakin jos haluaa suodattimesta olevan jotain hyötyä. Jos ei ole allergioita jne et välttämättä tee hepasuodattimella yhtään mitään, Miele S 5211 on sama imuri ilman suodattimia.

25. absolut1

Rekisteröitynyt:
    13.04.2008
    Osta tuo Z8820, meidän talouteen se ostettiin eilen. otetaan kisa kummalla leipasee
    moottori kiinni aikaisemmin. :D

muokattu tämä:
    saisi maanantaina tammiston gigantista hintaan 139€
    iPaper

Viimeksi muokattu: 11.06.2011

Jaa tämä sivu