Gmail(?) ongelma

Viestiketju alueella 'Ongelmat' , aloittaja Tommi_82, 19.06.2012.

1. Tommi_82

Rekisteröitynyt:
    27.11.2003
    Tervehdys!
    On tässä ollut pienoisia ongelmia erinäisten sähköpostisovellusten kanssa ja alan pikkuhiljaa epäillä tuota gmailia.
    Eli, kaikki alkoi n 2kk sitten, jolloin gmail ei yllättäen kelpuuttanut salasanaani ( en enää muista millä olin silloin kirjautumassa, mutta sain vaihdettua salasanan jonkun palautustoiminnon tms kautta)
    Tuon salasanan vaihdon jälkeen sitten lakkasi toimimasta puhelimen (n9) mfe tili, olen kokeillut myös luoda uusia mfe ja google tilejä puhelimeen, mutta aina sama valitus, salasana ei kelpaa.
    Puhelimen selaimen kautta gmail toimii normaalisti, samoin myös IPadilla (selaimella ja gmail sovelluksella)
    Äsken sitten olin pitkästä aikaa läppärillä ja yritin kirjautua sillä gmailiin, yllätys yllätys, salasana ei kelpaa, kokeilin useampaan kertaan mutta aina sama juttu, kokeilin sitten heti perään IPadilla, kerrasta sisään.
    Tuolla N9 keskustelussa joku vinkkasi kokeilemaan googlen toimintoa jolla saadaan avattua mobiililaitteen tili jos jostain syystä " jumahtanut" siitä ei ainakaan puhelimen tapauksessa ollut apua.
    Mitähän vittua sitä seuraavaksi?

Edit: Kokeilin tuota samaa palautusta (https://accounts.google.com/UnlockCaptcha) myös läppärin kanssa, ihan yhtä tyhjän kanssa...

Viimeksi muokattu: 19.06.2012
  2. Tommi_82

Rekisteröitynyt:
    27.11.2003
    Tänään taas yrittänyt kirjautua googleen, sama ongelma edelleen, IPadi ja puheimen selain menee heittämällä, läppäri tai puhelimen mfe tili ei, vaan valittaa väärää käyttäjätunnusta tai salasanaa.
    Kaikki laitteet on samassa wlan verkossa, tosin puhelimella olen yrittänyt myös dataliittymän kautta, tosin mitään eroa lopputuloksessa ei ollut.

Alkaa pikkuhiljaa rassata kun ei ole IPadin kanssa yhteensopivaa tulostinta ja ainut tapa tulostaa sähköpostista tavaraa on lähettää ne ensin IPadilla toiseen sposti tiliin ja kirjautua sille läppärillä ja tulostaa sitä kautta.

3. Tommi_82

Rekisteröitynyt:
    27.11.2003
    Eikö tosiaan oo kellään mitään ideaa..?

4. HurricaneHordak

Rekisteröitynyt:
    02.12.2009
  5. Tommi_82

Rekisteröitynyt:
    27.11.2003
    Tuolla kikalla lähti ainakin tuo mfe tili taas toimintaan :) outoa sinällään että aiemmin toimi ihan samalla salasanalla, mutta samapamtuo, nyt ainakin toimii.
    Tuhannet kiitokset!

6. IcyAero

Rekisteröitynyt:
    17.12.2009
    Itselläni ei kyseistä ongelmaa ole, mutta aina kirjautuessani Gmailiin lataa Gmail HTML -perusnäkymän oletuksena, vaikka oletuksena on ns. "normaali" graafisempi näkymä ja joka kerta kirjautuessani joudun sen taas muuttamaan. Käytössä Chrome, joka itsensä päivittää päivittäin joten kyllähän tuon nyt pitäisi tukea sitä normaalia käyttöliittymää eikä tarvetta perus HTML -käyttöliittymän käytölle pitäisi olla? 100/70 yhteys käytössä, joten ei kyllä hitaudestakaan voi johtua. Ärsyttää vaan niin suunnattomasti eikä Googleltakaan ole tähän vastausta kuulunut. Evästeet sun muut olen kokeillut poistaa kaikki.

7. Tommi_82

Rekisteröitynyt:
    27.11.2003
    No nyt tuo hiton gmaili lähettää puhelimeen uuden turvaluvun joka kerta kun kirjautuu sisään ipadilla, ja vaikka kuinka ruksii joka kerta "muista tämä tietokone 30 päivän ajan" niin joka kerta tulee uutta tunnuslukua.

8. vilhu

Rekisteröitynyt:
    01.05.2014
    UP

Sähköpostiini tulee postia joka on lähetetty toiseen osoitteeseen. Osoitteeni on muotoa etunimi.sukunimi@gmail.com mutta laatikkoon tupsahtaa postia joka on lähetetty vanhasukunietunimi@gmail.com. Lähetin myös postia toisesta osoitteesta osoitteeseen vanhasukunimietunimi@gmail.com ja se todella ohjautuu osoitteeseen nykyiseen osoitteeseen etunimi.sukunimi@gmail.com

Onko kenelläkään käsitystä mistä tämä johtuu? En kuitenkaan pysty kirjautumaan osoitteeseen vanhasukunimietunimi@gmail.com koska en muista koskaan luoneeni sellaista.

9. ontelo

Rekisteröitynyt:
    22.11.2002
    Gmaili ei tosiaan ota kantaa onko osotteessa pisteitä, tai mitä esimerkiksi + merkin jälkeen tulee.

Eli et.unimi.su.k.unimi@gmail.com, etunimisukunimi@gmail.com tai etunimi.sukunimi+tahanrandomia@gmail.com tulevat kaikki samaan osoitteeseen. Veikkaan että jos sukunimi on vaihdettu, menee samaan kategoriaan. Ja tosiaan se etunimi.sukunimi@gmail.com se account-name, jota pystyy ainoastaan käyttämään kirjautumisessa.

Hyvä vinkki on esim johonkin shadylle sivustolle laittaa se sähköposti muotoon etunimi.sukunimi+spam@gmail.com, jolloin pystyt helposti filtteröimään spammit.

10. vilhu

Rekisteröitynyt:
    01.05.2014
    Pisteasia on selvä, tuosta + merkistä en tiennyt.

Se mikä tässä hämää on se että etu- ja sukunimen järjestys ei näytä merkkaavaan eli etunimi.sukunimi@gmail.com on sama asia kuin sukunimietunimi@gmail.com

Laatikkoon tulee siis välillä postia joka ei ole minulle tarkoitettu vaan toiselle saman nimiselle henkilölle. Sellaisella on jolla on sama nimi kuin minulla ja sellaisella joilla on sama nimi kuin minulla ennen oli. Tapauksia on kahdenlaisia:

1) sama etunimi ja sukunimi kuin tällä hetkellä eli toisella vastaanottajalla on kai oikeasti sähköpostiosoitteessa yksi lisäkirjain etunimen ja sukunimen välissä eli etunimi.X.sukunimi@gmail ja lähettäjä on unohtanut tuon välikirjaimen

2) sama etunimi ja vanha sukunimi. näissä tapauksissa osoite on muotoa vanhasukunimietunimi@gmail.com

11. IleTheGamester

Rekisteröitynyt:
    28.07.2015
    Kuulostaa ihan helvetin turvalliselle tuo sukunimietunimi -juttu :D .

12. vilhu

Rekisteröitynyt:
    01.05.2014
    Kyseessä on siis vaimon tili eli tästä syystä sukunimi on nykyään eri.

Käytössä olevalla tilillä ei ole mitään ylimääräistä aktiviteettia, tunnistan kaikki laitteet jotka tiliä ovat käyttäneet ja salasana on vahva. Seuraavaksi laitan päälle kirjautumisen kaksivaiheisella tunnisteella.

Jaa tämä sivu