Ehkä röyhkein puhelinmarkkinointisoitto ever

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja Matti Niemelä, 07.08.2010.

1. Matti Niemelä

Rekisteröitynyt:
    05.04.2004
    Tuossa männäpäivänä soitti tyyppi, normaaliin tapaansa nimestä ja firmasta saanut mitään selvää.

Tyyppi sanoi että taloyhtiön puhelinkeskuksessa tehdään liittymäasennuksia ja kyseli että millainen liittymä minulla on. Tässä vaiheessa oletin että taloon vedettäisiin jotain valokuitua tai muuta hienoa. Vastasin sitten liittymätyyppini ja kyselin lisätietoja.

Puhelun edetessä rupesin vähän ihmettelemään jannun sanomisia. Kysyin sitten suoraan että oletko jokin huoltoyhtiön ihminen ja onko meidän taloyhtiö ollut teihin yhteydessä tästä asiasta.

No tulihan sitten sieltä lopuksi että "Joo, meillä on tällainen 24offlinen (tms?) puhelinmarkkinointikamppania" jne. No se puhelu loppui sitten siihen.

Voiko enää röyhkeämpi olla, kuin aloittaa liittymän myynti antamalla kuvan että tyypillä olis jotain tekemistä meidän taloyhtiössä tapahtuvien asennusten kanssa?

Onko näillä mitään rajoja?

2. nautica

Rekisteröitynyt:
    14.03.2004
    Aika perussettiä. Tiedän yhen mannen (nainen), joka soittelee eri firmoihin ja yrittää kaupata loisteputkia tyyliin "täällä Kyöstiina Lindgren Rehellisen Tenhon Oy:stä hyvää päivää. Olitte tilanneet näitä loisteputkia ja kyselen nyt että mihis nää oikein pitäis toimittaa?" Jos puheluun vastaava henkilö ei tiedä asiasta mitään ja kertoo vaan mihin yleensä toimitukset tehdään, Kyöstiina lähettää loisteputket firmaan ja ylikalliin laskun perään. Reklamaatiotilanteessa Kyöstiina kertoo kylmän viileästi, että loisteputket tilasi se puhelimeen vastannut henkilö ja ilmoitti vielä toimituspaikan. Jos firma ei maksa laskua niin huomautusta perään ja trattaa tjsp. Pääsääntöisesti firmat maksavat koska laskut ovat niin pieniä 400-1000€ eikä niitä kannata lähteä käräjöimään.

Huvittavinta on se, että tätä naista pidetään heimopiireissä petturina kun tekee töitä :)

3. Kibe-_-

Rekisteröitynyt:
    21.07.2002
    Öö. Mitä röyhkeää siinä on jos uusiin asennuskohteisiin tarjotaan liittymää? Joko mie en tajua jotain tuosta selityksestä, tai sitten sie olet itse vähän kuutamolla. Sonera esim lähettelee väestörekisterikeskuksen kautta kirjeitä uusiin asennuskohteisiin ja talouksiin sillä alueella.

4. SideShowBob

Rekisteröitynyt:
    27.02.2004
    Tännekinpäin on soitellut noita puhelinmyyjiä, joilta on käytöstavat hukassa. Ei nyt ihan vastaavaa kusetusta ole sattunut kuitenkaan.

Kaikista hauskin oli tyyppi, joka sattui soittamaan, kun olin kassajonossa. Tiesin ko. numeron olevan puhelinmyyjä, joten painoin suoraan punaisesta luurista. Tästähän myyjä innostui, ja rupesi tykittämään häläreillä perään. Taisi olla yksi puhelunkatko liikaa?

5. ginkong

Rekisteröitynyt:
    30.06.2002
    Kaikesta sitä pitää muroonkin threadeja tehdä. Tuntematon henkilö soitti mulle ja kauppasi jotain -> muroon threadi.

Nykyään noi puhelinmulkut yrittää ihan kaikkia keinoja, jotta saa tyhmät ihmiset tilaamaan vahingossa jotain. Fiksummat "asiakkaat" osaa vittuilla niille takaisin ja tehdä niiden työstä mahdollisimman paskamaista.

6. kansaIainen

Rekisteröitynyt:
    11.05.2003
    Tervetuloa Suomen edullisimman laajakaistan käyttäjäksi!

Kiitos että valitsit internet-yhteydeksesi 24 online laajakaistan - luotettavan ja edullisen nettiliittymän jonka nopeus on juuri sitä mitä luvataan.Liittymäsi tullaan asentamaan noin kuukauden kuluessa ja tulet saamaan ilmoituksen kun se on käyttökunnoissa.

Sopimuksesi mukaisesti saat siis ensimmäisen vuoden 2Mbit/512 laajakaistasi vain avausmaksun 99€ hinnalla. Sopimuksen toisena vuonna maksat ainoastaan 13.90 e/kk. Kun kahden vuoden sopimus on kulunut loppuun, sopimus jatkuu toistaiseksi voimassa olevana samaan edulliseen 13,90 kk hintaan! Helppoa ja edullista. Viihtyisiä hetkiä uuden liittymäsi parissa.

Maksettuani tuon 90 euroa ei firmasta ole kuulunut enää mitään.

Onko muille käynyt samoin?

7. secu

Rekisteröitynyt:
    22.04.2003
    Paras puhelinmyyjä oli sellainen, joka luki suoraan paperista ja vahingossa myös kohdan "lisätiedot myyjänetistä". Ei varmaan edes tajunnut mokaansa, mutta mun oli vaikea olla nauramatta.

Toinen puhelinmyyjä tässä viime aikoina oli semmonen, jolle sanoin suoraan "en aio ostaa mitään" ja hän sanoi "en ole myymässä mitään, mutta voisitko kuunnella hetken" ja sitten kohta alkaa tarjoamaan TeleFinlandin liittymää.

Yleensä tulee väiteltyä puhelinmyyjien kanssa ja laitettua niitä ahtaalle. Koskaan en ole mitään ostanut enkä tule ostamaankaan puhelimen kautta kauppaavilta.

8. noupain

Rekisteröitynyt:
    20.03.2008
    Ite oon puhelinmyyjä ammatiltani ja vitun ylpee siitä. Ja tuollainen perusmurottaja jos tulee vastaan niin sitten se vasta kunnon vääntö ja vittuilu on poikaa. Pyrin soittamaan aamulla aikaisin kaikille persaukisille hesalaisille joilla on hurrahtava sukunimi. ja niiden isä on tapio taikka erkki. Hämmästyisitte jos tietäisitte miten kattavat tiedot saa asiakkaista aikaan kun yhistää kaikki boonuskortti/vakuutus/autorekisteri/väestörekisteri/liittymätiedot. ;) Siinä ei paljon asiakas maha mitään kun painan sitä puhelimessa kakkoseen. Ylläri pylläri tulee aina laskun muodossa, mutta kannattaa muistaa että yleensä laskutukseen soittaminen maksaa ja on helkkarin pitkät jonot. Peruutuksia ei juurikaan tästä syystä tule ja liksa juoksee. Ja ne vanhat mummot ovat vasta meheviä kohteita. Eihän ne tajua mitään puhelimessa. Kerrankin pistin menemään keittiönkalusteet ja keittokirjat ja tietokoneen nettiliittymällä niin pääsi sitten Martta sitä omelettia tekemään. :)
    mutta oikeesti tuntuu, että murossa on sen vertta valistunutta väkeä ettei puhelimessa nyt suoranaisesti kusetetuksi tule? paitsi tuo yx joka oli maksanut sen 90 egee.

9. Matti Niemelä

Rekisteröitynyt:
    05.04.2004
    Mikään uus kohde tuo ole. 2002 rakennettu ja kaikilla varmasti jo toimivat liittymät.

Pointti oli se, että siellä muka tehtäis jotain asennuksia taloyhtiön puhelinkeskuksessa tmv, ja samaan syssyyn sais ite jotain tietty, eli niiden liittymiä.

Eli luodaan ajatus edullisesta tilanteesta jota ei ole olemassa.

10. Nerv

Rekisteröitynyt:
    18.08.2007
    Jep, tänne tullut myös samankaltaisia soittoja, tosin jostain ergonomiatuotteista. "Sari / jokunimi oli tilannut näiden tuotteiden esittelyn, että mitkäs ne teidän tarkemmat yhteystiedot olikaan, jotta voitaisiin tulla?" :kippis:

11. Kibe-_-

Rekisteröitynyt:
    21.07.2002
    Vaikka kaikilla olisi toimivat liittymät ja kuparit vedetty, ei se tarkoita sitä etteikö joku toinen laajakaistatoimittaja voisi vetää omia linjojaan/kuitua tms taloonne. Omaan taitaa tulla welholta kaapelitv, elisalta piuhat ja soneralta kuitu.

12. Carried away

Rekisteröitynyt:
    08.07.2002
    Ollaan me yhteiskunnan pohjasakkaa. Kyllä minä ainakin työssäni puhelinmyyjänä jankutan asiakkaan kanssa niin kauan että se painaa punaista luuria. Joskus en jaksa niin kauan, riippuu millä päällä on. Ei haittaa jos se hermostuu, kun on puhelinlinja siinä välissä. Näin myyjän näkökulmasta on mukavampi turista ihmisen kanssa joka puhuu takaisin, kuin ottaa koko ajan uutta puhelua, vaikka se tapahtuukin vain nappia painamalla. Siitä olen kyllä samaa mieltä, että selkeästi pitää sanoa mistä firmasta soittaa ja mistä on kysymys. Ja uskokaa pois, 95% niistä jotka loppujen lopuksi tekevät kaupat, olivat juuri niitä, jotka sanoivat heti puhelun alussa "en ota mitään" mutta eivät kuitenkaan sulkeneet puhelinta vaan jäivät kuuntelemaan. Eihän sellainen inttämistyö mukavalta kuulosta sellaisen korvaan joka ei sitä ole tehnyt, mutta rehellisesti rennompaa työtä saa hakea. Istuu vaan ja puhuu ja selailee vaikka muropakettia samalla kun kuuntelee asiakkaan valitusta, myötäilee siinä että joo joo, näin on. Samalla n. 10€ tuntipalkka (hyvä työlle johon ei vaadita koulutusta muuta kuin minkä talo tarjoaa) juoksee ja silloin tällöin kun myy jotain niin lisät päälle.

13. kansaIainen

Rekisteröitynyt:
    11.05.2003
    Lueskelin tuolta netistä googletettuja 24online kokemuksia, ja alkaa hiljalleen vituttamaan. Onko mua huijattu? Onneksi en ole vielä katkaissut entistä nettiliittymää, niinkuin jotkut, joille oli luvattu pikainen uusi yhteys niinkuin mullekin. Toi 24online on siis entinen e. finnetcom e. DNAinternet. Ilmeisesti nimeä muuttamalla pystyy tekemään samat huijaukset aina uudelleen.

Mitenköhän saisin 90 euroani takaisin, vai pitääkö vain etsiä kadulta 24onlinen logoilla varustettuja autoja?

14. Hetukkam

Rekisteröitynyt:
    11.11.2002
    Ostat liittymän ja purat sopimuksen 14 päivän kuluessa liittymän saamisesta. Jos kysyvät syytä, niin toteat syyksi kusipäisen myyjän. Kaiffari ottaa varmasti myyjäpäässä hittiä, sillä aiheutit heille pelkästään kuluja.

15. Lasse_Luonnollinen

Rekisteröitynyt:
    08.01.2010
    Miksi persauksille, soittele rikkaille. Kauniainen, Esboo, Hgin kantakaupunki?

Välittääköhän HOK-Elanto boonuskorttitietoja telemarkkinoijille?

16. StarForce

Rekisteröitynyt:
    25.09.2005
    Joitain viikkoja sitten soitteli vähän samantyylinen tapaus, tosin ei ihan yhtä härski. Kyseli liittymän kuuluvuudesta ja laskutuksesta, selkeästi harhautustarkoituksessa jo ihan itsensä esittelystä lähtien. Parin, vähän oudon kysymyksen jälkeen tajusin kuitenkin miehen aikeet ja toivotin päivänjatkot (en toivottanut).

17. blastermaster

Rekisteröitynyt:
    09.01.2002
    Kaikenlaisia yrittäjiä löytyy mutta paras oli joku mikälie lehtimyyjä. Sanoin jo kesken esittelypuheen että ei kiinnosta ja katkaisin. No kaveri soittaa uudestaan ja sanoo "että nyt kannattaa todellakin kuunnella". Kuuntelen mutta toivotan hyvät päivänjatkot kun tulee jotain tyyliin "vain pakollisten toimitusmaksujen hinnalla" tasoista setti. Tämäkään ei riittäny vaan hän soittaa vielä uudestaan ja jatkaa tarinaa. Löin luurit enkä vastannut enää 4. soittoon.

Aikamoinen luotto oli kaverilla omiin käännytyksiinsä. Kova myyntimies saa olla jos 3 kertaa kieltätyneelle saa vielä jotai sontaa myytyä.

18. StiNgeRWeb

Rekisteröitynyt:
    07.09.2001
    Mulle kanssa soitteli joku "24offlinen" kauppias ja aika aggressiivinen oli myyntipuhe. Mulla kun sattuu olemaan määräaikainen sopimus niin olisivat muka maksaneet jopa ennenaikaisen sopimuksen lopettamisen kulut jos olisi vaihtanut heidän nettiliittymäänsä. Hirveellä tinkaamisella olisi tullut jopa 2v ilmaista netinkäyttöä kunhan vaan liittymismaksun olisi maksanut. Ikävä kyllä myyntipuhe ei ollut kovin luottamusta herättävä joten melkein vartin kiusaamisen jälkeen päätin lopettaa puhelun kun ei se myyjäressukka sitä ennen uskonut etten vaihda nettiä sellaiseen firmaan mistä ei itselläni ole mitään tietoa/kokemuksia.

Hassu juttu kun pari päivää sen jälkeen soittelivat nykyiseltä nettioperaattorilta ja lupailivat nykyistä edullisempaa sopparia... Ilmeisesti oli tiedossa että on yritetty kalastella asiakkaita toiselle operaattorille ja haluttiin varmistaa että nykyiset asiakkaat pysyvät. Ei haittaa, sai muutaman euron hinnasta pois ja olisi saanut vanhalla hinnalla yhtä nopeusluokkaa nopeamman yhteyden mutta kun ei ole nopeammalle tarvis.

19. Sampsa Kopteeni

Rekisteröitynyt:
    11.08.2001
    Robinson-rekisteri toimii hyvin. Ei ole tullut soittoja :smoke:

20. transam

Rekisteröitynyt:
    15.09.2002
    Suoramarkkinointikielto. Jos soittelevat sittenkin niin mulla ainakin on lopunut puhelu siihen kun olen maininnut tuosta kiellosta. Jos ei muuten tehoa niin punaista luuria voi painasta. Kännyliittymän myyjät kaikkoaa kun sanoo että on kytkyllä puhelin.

21. Hetukkam

Rekisteröitynyt:
    11.11.2002
    Ei hjuva, liian monet lehdet olisi jäänyt saamatta. Jos puhelinmyyjä haluaa viedä aikaani sen ensimmäisen "ein" jälkeen, tilaan aina lehden, jonka tilauksen peruutan 14 päivän kuluessa ensimmäisen numeron saatuani. Kyllä minun vapaa-aikani on senverran arvokas ja selvästikkin puhelinmyyjä minulle jotain haluaa myydä. En minä voi olla häneltä sitä kieltämästä. :cool:

22. Rubbish

Rekisteröitynyt:
    03.06.2003
    En ymmärrä miksi joku jaksaa valittaan noista puhelinmyyjistä.

Ei sieltä ole pakko mitään ostaa ja puhelukin kestää max 5 sekuntia kun painaa punaista.

Ei tuolle pohjasakalle tarvi kohtelias olla.

23. zest

Rekisteröitynyt:
    25.12.2000
    Kerran soitti joku nuorehko myyjä, kauppasi jotain lehtiä tms. Ääni tällä oli sellainen todella vittumainen, ei mitään murretta, mutta sellaisella ihmeen teennäisellä vittuilu-äänellä se asiansa esitti. Sanoin sitten kohteliaasti, etten tilaa (en yleensä lyö näille luuria korvaan jostain syystä), johon tämä tyyppi vastasi sellaisella vielä vittumaisemmalla äänellä "no oosta nyyyy", "en", jolloin tyyppi löi luurin korvaan. Oli varmaan ensimmäinen kerta, kun myyjä katkaisee puhelun.

24. Ram

Rekisteröitynyt:
    04.01.2000
    Itse painan punaista luuria heti kun alkaa myyntipuhe, tai sitte jätän puhelimen hetkeksi pöydälle.
    ovat kummasti harvenneet nuo puohelut, toivattasti olen mulkku asiakas.

25. Opa^

Rekisteröitynyt:
    10.12.2005
    Ite painan suoraan punasta luuria kun selviää että jotain joku yrittää myydä, säätyy minun aika sekä pääsee puhelinmyyjä metsästämään uusia uhreja nopeammin.

Joskus normaaliin tapaan katkaisin puhelun ilman varoitusta, meni muutama sekunti niin soitti uudelleen ja vastasin ni: "Tais katketa äsken?" - "Joo... niin tais" ja punasta luuria taas.

Jaa tämä sivu