Cryptic Studios (STO, Champions Online...) tietomurto

Viestiketju alueella 'Pelit ja konsolit' , aloittaja Dot, 26.04.2012.

1. Dot

Rekisteröitynyt:
    11.12.2006
    Paukahti sähköpostiin tiedote tuosta tietomurrosta, vaikka en tietääkseni ole ollut missään tekemisissä puljun kanssa. Murto tapahtunut jo joulukuussa 2010 (!), mutta nyt kiristetyn tietoturva-analyysin yhteydessä on murto paljastunut :rolleyes:

Tiedote: Cryptic Studios: Important customer service notification regarding unauthorized access

Aluksi luulin tietojen kalasteluksi, kun ei kerran ole accoa tuolla, mutta viralliseltahan tuo näyttää. Saamassani sähköpostissa kerrottiin mm. seuraavaa:

"For your security, we've reset the password on your account. You can recover your password via the "forgot password" link on the official Star Trek Online or Champions Online web sites:"

Mutta kun ei ole accoa tuolla, niin miksi väittävät noin...

2. Lou Cypher

Rekisteröitynyt:
    31.05.2007
    Sama sähköposti tuli mulle, enkä mielestäni ole pelannu kyseisiä pelejä. Molemmat ovat kyllä steamin f2p pelejä nykyään.

3. Athlon4

Rekisteröitynyt:
    05.03.2000
    Itselle tuli tuo myös, olen kyllä STO:ta ja Champions Onlineä pelannut (viimeksi joulu-alen aikaan). Mutta eipä tuosta hyötyä ole jos murto on tapahtunut noin aikaisin?

4. jyp

Rekisteröitynyt:
    07.10.2007
    Ja itselleni ei ole tuollaista sähköpostia tullut, vaikka Champions Onlinea pelasin jo sen julkaisuaikoihin ahkerasti ja Star Trek Onlieakin on tullut kokeiltua :smoke:

Edit:
    Lähättävät näköjään vain niille, joiden tunnusten epäillään olleen varastettu tietokannasta.

5. Raiggu

Rekisteröitynyt:
    30.01.2006
    Niin että oliko tämä nyt toimenpiteitä vaativa "oikea uutinen" vai huijausta/unohdettavaa?

6. Torz

Rekisteröitynyt:
    29.05.2009
    Mulle tuli kanssa, joskus kokeilin STO betaa lyhyen aikaa. Tuo murto kuitenkin tapahtunut jo pari vuotta sitten, että kai se alkaa myöhäistä olla vaihdella salasanoja. Toki kannattaa jos on samaa käyttänyt muualla, etenkin jos ei ole vahva salasana.

7. Yak-

Rekisteröitynyt:
    13.10.2003
    Tänne tuli kanssa postia, mutta en ole noita mainittuja pelejä koskaan kokeillutkaan, enkä kyllä muitakaan Cryptic Studiosin pelejä.

8. Jonezii

Rekisteröitynyt:
    02.12.2008
    Siis jos mä oon Champions Onlineen tehnyt accountin vasta tuon tietomurron jälkeen, niin miksi ne mullekin tuota mailia tyrkyttää

9. =Jeppe=

Rekisteröitynyt:
    22.05.2009

Jaa tämä sivu