1. Tänään aamupäivällä kuorman optimointia, sähköpostiliikenteessä hitautta (jos ei esim. salasanan nollauksesta tullut sähköpostia, kokeile uudelleen)

    t: Sysop
  2. Bugiraportit ja palaute XenForo-MuroBBS:stä tähän viestiketjuun

    Tuliko vastaan englantia tai huonoa suomea, raportoi tähän viestiketjuun

Chrysler Voyager laatikosta öljyt pihalle

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja zapper, 23.09.2012.

  1. Callahan

    Rekisteröitynyt:
    04.07.2005
    Viestejä:
    3 153
    Olen kuullut suositeltavan Powermaticia, mutta Joensuusta Vantaalle on tietenkin hankalanpuoleista ajaa ilman vaihteistoa...
     
  2. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    10 289
    dollyä tai traileria lainailemaan/vuokrailemaan
     
  3. kkuula

    Rekisteröitynyt:
    12.12.2004
    Viestejä:
    2 815
    Jos ei irroitus onnistu itse niin jokin paikallinen korjaamo irroittaa sen ja matkahuolto tms rahtifirma kuskaa...
     
  4. tan_go

    Rekisteröitynyt:
    09.07.2012
    Viestejä:
    42
    Ihan mielenkiinosta kyselen kun itsekkin suunnittelen tuollaista hommaa että miten vaihdoit ja miten tarkastit ja mitä öljyä laitoit?
     
  5. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    10 289
    öljyn vähyys saa kyllä lootan täysin toimimattomaksi. Ei nappaa vaihdetta sisään. Yleensä ihan öljyä lisäämällä toimii taas.
     
  6. zapper

    Rekisteröitynyt:
    28.10.2001
    Viestejä:
    718
    En itse tuota hommaa tehnyt, kun autoliike oli vaihdattanut öljyt jollain korjaamolla.
     
  7. tan_go

    Rekisteröitynyt:
    09.07.2012
    Viestejä:
    42
    Jostakin "nipotus" jenkki sivulta "tietämätön" kysyy "guru" vastaa.

    Tietämätön kysyy: miten tarkastan Shevrolet auton automaattilaatikon öljymäärän.

    Guru: Laita auto tasan pukeille. Tarkasta öljyn lämpötila 40astetta.
    Avaa öljyn tarkastutulppa ( eri kuin täyttötulppa ) Pidä auton moottori kaynnissä, käy kaikki vaihteet yksitellen jokaisen vaihteen kohdalla 3 sek. jätä kone käymään pakilla. Anna tarkastus propusta valua liiat ulos vaan jos ei valu niin lisää vaikka samasta reiästä jollain tippakannulla niin että valuu. pistä tulppa kiinni ja vaihteistoöljy on tarkastettu.
     
  8. kkuula

    Rekisteröitynyt:
    12.12.2004
    Viestejä:
    2 815
    Tuosta ko voyagerin lootasta en tiedä mutta cryslerillähän on noihin aikoihin ainakin muissa autoissa ollut lootaa johon ei kelpaa muukin crysun omat öljyt, pelkät dextron, fordmerocn ym aineistukset ei pelkästään riitä. Tosin ei väärät öljytkään pitäisi kovinpahasti mekaanisesti lootaa laukasta päreiksi.
     
  9. rovamarkku

    Rekisteröitynyt:
    14.05.2012
    Viestejä:
    18
    vojakkeriin vaihdetaan vaihteistoöljyt poistamalla öljypohja ja samalla vaihdetaan suodatin. Vanhat tiivisteliimat kaavitaan pois ja uusi suodatin ja öljypohjantiiviste paikoilleen tiivisteliiman kanssa. Vanhan öljyn määrä on hyvä mitata ja laittaa saman verran uutta tilalle. Ohjekirjassa on ohjeet öljynmäärän tarkistamiseen öljytikun avulla. Edullista öljyä saa motonetista mag1 merkkisenä joka on chryslerin hyväksymää atf4+ öljyä. Öljyä piti muistaakseni ostaa 5 purkkia.

    Toivottavasti oli apua.
     
  10. zapper

    Rekisteröitynyt:
    28.10.2001
    Viestejä:
    718
    Tämä oli ihan hyvä vinkki. Pitää laitella ensin sähköpostia ja vähän kysellä.
     
  11. tan_go

    Rekisteröitynyt:
    09.07.2012
    Viestejä:
    42
    Joko on tietoo mistä nuo öljyt pääsi pihalle?
     
  12. zapper

    Rekisteröitynyt:
    28.10.2001
    Viestejä:
    718
    Moottorin ja laatikon välistä.
     
  13. en oo ilmottamassa

    Rekisteröitynyt:
    29.07.2006
    Viestejä:
    2 504
    oisko sieltä sitten joku stefa korkannut, ei välttämättä ole mikään miljoonan remppa.
     
  14. zapper

    Rekisteröitynyt:
    28.10.2001
    Viestejä:
    718
    Se olisi toki lompakkoystävällisin vaihtoehto.
     
  15. tan_go

    Rekisteröitynyt:
    09.07.2012
    Viestejä:
    42
    Joko Chrysler kulkee?

    Olisi mukava tietää mistä öljyjen "pihalle" tulo johtui.
     
  16. zapper

    Rekisteröitynyt:
    28.10.2001
    Viestejä:
    718
    Ei vielä. Sain hinta-arvion, että korjaus maksaa 750-1500e. Varmaan pitää traileri jossain vaiheessa vuokrata ja viedä auto korjaamolle.
     
  17. zapper

    Rekisteröitynyt:
    28.10.2001
    Viestejä:
    718
    Tämä homma on ollut vähän aikaa jäissä, kun odottelin veronpalautuksia ja nyt on melkein pari kuukautta mennyt niidenkin tulemisesta :D

    Tänään kuitenkin kävin hakemassa trailerin pihaan valmiiksi ja huomenna aamusta lähdetään viemään autoa pajalle naapurin maasturilla.
     
  18. Mawerick

    Rekisteröitynyt:
    23.04.2002
    Viestejä:
    1 437
    Mites tän kanssa kävi?
     
  19. zapper

    Rekisteröitynyt:
    28.10.2001
    Viestejä:
    718
    Auto on pajalla edelleen. Vika on kyllä selvinnyt, eli sieltä on tasauspyörästöstä akseli irronnut ja tehnyt kuoreen reiän ja rikkonut tasauspyörästöä. Nyt on ongelmana, että mistä saisi pelkät ehjät kuoret ja tasauspyörästön.
     
  20. rovamarkku

    Rekisteröitynyt:
    14.05.2012
    Viestejä:
    18
    Luulisi noita muuten porsineita vojakkerin laatikoita löytyvän suomenkin kamaralta.

     
  21. zapper

    Rekisteröitynyt:
    28.10.2001
    Viestejä:
    718
    Ei ole vielä löytynyt. Kokonaisia laatikoita kyllä on purkaamoilla, mutta 1500 euron pyyntihinnat ei kuulosta yhtään hyvältä.
     
  22. Dr.xyz

    Rekisteröitynyt:
    02.05.2006
    Viestejä:
    393
    Eikös tuohon hintaan saa jo kokonaisen toimivan samanlaisen voijakkerin?
     
  23. zapper

    Rekisteröitynyt:
    28.10.2001
    Viestejä:
    718
    Ei samanikäistä, mutta vähän vanhemman kyllä.

    On tuolla pihassa pari viikkoa ollut -94 mallinen Voyager ;)
     
  24. Mawerick

    Rekisteröitynyt:
    23.04.2002
    Viestejä:
    1 437
    :think:
     
  25. zapper

    Rekisteröitynyt:
    28.10.2001
    Viestejä:
    718
    Anteeksi, unohdin kirjoitella päivitystä tänne.

    Auto on kunnossa ja ajossa taas. Korjaaja oli kytännyt sopivia osia päivittäin ja viimein oli tärpännyt. Lasku oli yhteensä 1700 euroa. Laatikon korjauksen lisäksi vaihtoi samalla moottoriöljyt ja suodattimen sekä hitsasi paikan helmaan.

    Kuulemma vanhemmissa <-95 on vähemmän laatikko-ongelmia ja taas uudemmissa 01-> enemmän. Dieseleissä kaikkein eniten.
     

Jaa tämä sivu