1. Bugiraportit ja palaute XenForo-MuroBBS:stä tähän viestiketjuun

Tuliko vastaan englantia tai huonoa suomea, raportoi tähän viestiketjuun

Blu-ray ohjelmisto

Viestiketju alueella 'Ohjelmat, käyttöjärjestelmät ja ajurit' , aloittaja JHKS, 08.08.2010.

1. JHKS

Rekisteröitynyt:
    20.09.2009
    Rupee kyrsii kun laitteen mukana tullut ohjelmisto tarvii jatkuvasti päivittämistä maksulliseen ohjelmistoon. Onko missään ILMAISTA lue: ei mainoksia ei ultrahypersuperextrasuitexxxäää joka pitää ladata viikoittain uudestaan eli aivan yksinkertaista freeware ohjelmaa jolla toistaisin LG bluray polttavasta asemasta elokuvat.

2. Pusherman

Rekisteröitynyt:
    02.08.2004
    Ei ole.

3. mooglez

Rekisteröitynyt:
    30.12.2002
    VLC toistaa itse videotiedoston, mutta ei pysty käsittelemään levyä kokonaisuutena (menut jne.)

(tosin en ole puhtaasti levyn kanssa kokeillut, vaan tapana on siirtää levyt koneelle ja sieltä sitten toistaa niitä)

4. Pusherman

Rekisteröitynyt:
    02.08.2004
    Purkaako VLC salauksen lennosta?

5. Kaotika Moderaattori

Rekisteröitynyt:
    02.11.2000
    Eikös Windows 7:n Meedio Center (ja Media Player) kykene tuohon ihan omin nokkineen?

edit:
    nvm, eivät ilmeisesti pysty.

6. jurristi

Rekisteröitynyt:
    16.04.2007
    Eipä taida. Tällä hetkellä ei liene olemassa yhtään ilmaista ohjelmaa, joka pystyisi sen tekemään.

7. murmur

Rekisteröitynyt:
    29.12.2001
    Varsinkin bluray levyjen BD-J menu sekä interaktiot ovat haaste, jos ei ole lisensoituja speksejä käytössä.

8. SirPsycho

Rekisteröitynyt:
    28.01.2002
    http://www.dvdfab.com/en/passkey.htm
    Tuota olen itse käyttänyt suojauksen poistoon ja sitten Vlc:tä tai MPC HC:tä elokuvan katsomiseen. Beta-versio ohjelmasta on toistaiseksi ilmainen.

9. deadstar

Rekisteröitynyt:
    05.08.2005
    Entäs maksullisista mikä olisi paras, windvd?

10. Pusherman

Rekisteröitynyt:
    02.08.2004
    Paras (IMHO) on ripata levy kiintolevylle AnyDVD HD/MakeMKV/DVDFab tms. ohjelmalla ja katsoa jollakin ilmaisella toistimella (suosittelen XBMC:tä jonka saa monelle alustalle).

11. nacho

Rekisteröitynyt:
    24.10.2002
    Vaikka ilmaisia etsitkin, niin en voi kuin lämpimästi suositella PowerDVD 10 Ultraa. Joskus kannattaa maksaa jostain :)

12. kooamas

Rekisteröitynyt:
    01.03.2008
    En saanut XBMC:llä (uusin Beta-versio Windowsille) toimimaan DVDFabilla tehtyjä iso-tiedostoja blue-ray -levyistä, XBMC ei niitä ymmärrä. Ymmärtääkö XBMC suoraan kansiorakenteena kovollo kopioidun blue-ray:n, vai miten käytät XBMC blue-ray -toistimena?

Oletko saanut huulisynkan kuntoon blue-ray -leffoilla ja dvd-leffoilla. Mikäli olet, miten sinulla menee kuva ja ääni koneelta eteenpäin, ja käytätkö huulisynkan korjaamiseen jotain lisäpalikkaa? Minulla on PDVD9, ja koneelta kuva tv:lle hdmi:llä, ja äänet optisella (spdif) bittivirtana vahvistimelle, enkä saa huulisynkkaa toimimaan kunnolla, eikä PDVD:ssä ole mielestäni tuolle säätöjä.

13. Pusherman

Rekisteröitynyt:
    02.08.2004
    Siirrän suurimman *.m2ts tiedoston leffahakemistoon Elokuvan.nimi.2010 tms. kansioon. Tuolloin menut/extrat yms. sälä jää pois, niitä en ikinä kuitenkaan katsele.

14. nacho

Rekisteröitynyt:
    24.10.2002
    Mulla PowerDVD 10 Ultra Mark II enkä ole huomannut mitään synkkiongelmia. DVI-HDMI-kaapelilla kuva töllöön ja optisena ääni vahvarille. Lisäksi vanhan vahvarin takia dts/dts-HD enkoodataan DD5.1:ksi.

15. kooamas

Rekisteröitynyt:
    01.03.2008
    Kokeilin tuota ja näyttäisi toimivan, ja huulisynkka pelaa, ainakin paremmin kuin Powerdvd:llä. Ongelmana XBMC:n kanssa näyttäisi olevan kuitenkin se, että avaamalla/toistamalla suoraan *.m2ts -tiedostoa en ainakaan minä saanut chaptereita leffassa toimimaan lainkaan, eli leffaa pystyis ainoastaan pikakelaamaan, pausettamaan ja stoppaamaan.

Minulla täysin vastaavat liitännät, ja toistimena tosiaan ollut PDVD 9 Ultimate. Mistäköhän pirusta tuo ero sitten johtuu, mahtaisikohan parantua päivittämällä PDVD10:iin?

16. Rantakala

Rekisteröitynyt:
    13.03.2008
  17. Pusherman

Rekisteröitynyt:
    02.08.2004
    MakeMKV:n kanssa rippaamalla tulee chapteritkin mukaan. Samalla on helppo ruksata turhat audio/tekstitys-raidat pois.

Jaa tämä sivu