Auto, mutta millä käyttövoimalla?

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja K2, 02.09.2006.

  1. topsi

    Rekisteröitynyt:
    25.06.2003
    Viestejä:
    486
    Tuo passatin dieselvero : 513,56e / vuosi on otettu suoraan volkswagen.fi - sivulta, joten saattaa olla väärinkin :)
    [signature]Bensiini vs. diesel laskuri[/signature]
     
  2. Saint Henry

    Rekisteröitynyt:
    05.08.2003
    Viestejä:
    551
    Todennäköisesti oikein, kun tuohon lisää vielä sen 127?/vuosi perusveroa.


    [signature]MuroBBS haku[/signature]
     
  3. bi-fuel

    Rekisteröitynyt:
    07.09.2006
    Viestejä:
    0
    Itselläni Volvo V70 bi-fuel. Kaasulla ajettaessa tulee himpun verran halvemmaksi kuin Diesel, mutta ei tarvitse maksaa käyttövoimaveroa. Ja samalla luonto kiittää kun päästöt vähenee...
     
  4. MRpowell

    Rekisteröitynyt:
    26.12.2002
    Viestejä:
    106
    Turpokiisseli. Khyll se perus 1.6 farkun viivois jättää...
    [signature]W.P ![/signature]
     
  5. Kelloggs

    Rekisteröitynyt:
    03.08.2001
    Viestejä:
    151
    Mm joopajoo. Yksihän auto sen ratkasee :) Taida paljoa väliä olla millä sinä ajelet, kun miljoona muuta ajelee niillä 80-luvun corolloilla.

    Ei sillä, että siitä haittaakaan olisi kyllä.


    [signature]Naamaan vaan[/signature]
     
  6. Tekniikkahirmu

    Rekisteröitynyt:
    01.03.2002
    Viestejä:
    269
    Niin no, kahdella pienemmällä turbolla(toimivat ne sitten vaiheittain tai yhtäaikaa) saadaan yleensä parempi alakierrosvääntö kuin yhdellä isolla.

    edit: niin ja alkuperäiseen kysymykseen palatakseni. Itse en enää millään jaksa ajaa perus bensamopoilla. Alakierrosväännön puute on jotain aivan järkyttävää ja tekee ajamisesta tympeän tapahtuman. Kyllä vain kunnon diesel ja mieluiten automaatti on vain loistava yhdistelmä(Passatin 2.0 TDI+DSG, siinä on hehkuttamisen arvoinen yhdistelmä).[signature]On ne aika epeleitä ne naiset. Mutta onneksi niillä on aina hyvät
    tissit ja perse. Naamalla ja älykkyydellä nyt ei ole niin väliä.
    Turhaa hifistelyä.
    -Jouni Hynynen, Kotiteollisuus[/signature]
     
  7. Lapsennappaaja- sossutäti

    Rekisteröitynyt:
    10.12.2005
    Viestejä:
    148
    Osta iso bensakone ahtimella, jos voimaa haluat. Vääntöä tai hevosia, aivan sama.
     
  8. Untitled

    Rekisteröitynyt:
    09.01.2002
    Viestejä:
    144
    Valtionvarainministeriö puuhaa uutta auton saastuttavuuteen perustuvaa käyttömaksua. Ilmeisesti dieselistä tulossa kannattavampi vaihtoehto, kuin nykyään. Kannattaa odottaa ja katsoa mitä päätöksiä sieltä tulee.
     
  9. Lantis

    Rekisteröitynyt:
    08.11.1999
    Viestejä:
    39
    Ahaa, meilläkin on tuo auto, vm. -03. Se eka biokaasumetaania käyttävä auto Suomessa...

    Tosiaan kannattaa ostaa nyt (tai tuoda käytetty) kaasuauto joka käyttää metaania ja bensaa, koska lähitulevaisuudessa näitä autoja tulee näkymään entistä enemmän Suomenkin teillä. Ja jälleenmyyntiarvo kohoaa pilviin.

     
  10. Suosääski

    Rekisteröitynyt:
    20.11.2005
    Viestejä:
    4 240
    Joo no 2.5TDI, D5 ja 2.4D löytyy Volvoista. D5 ja 2.4D on samankokoiset kuin vastaavat bensakoneet, kuten 2.4T ja T5.

    Ootko ihan testaamalla testannut kellolla mittaamalla että jättää 2.0t:n, vai perustuuko väittämä johonkin "fiilikseen"? Jättääkö myös T4:n, joka on valmistusvuodesta riippuen 1.9 tai 2.0 litrainen?
    [signature]Sisällysluettelo:
    AMD Athlon 64 X2 EE 3800+ | 2 * 512 MB DDR2-533 | Asus M2N-E | GeForce 6200LE | Seagate 7200.9 80GB | Seagate 7200.7 120GB | Antec P180B | Antec NeoHE 550W[/signature]
     
  11. Sutemi

    Rekisteröitynyt:
    29.03.2006
    Viestejä:
    223
    Voiko olla paskempaa sijoitusta kuin auto ja tietotekniikka?
    [signature]Olen uusi asiakirjoittaja[/signature]
     
  12. TwinSpark

    Rekisteröitynyt:
    05.07.2002
    Viestejä:
    49
    On. Mieti miten paljon elämänlaatu heikkenisi jos noihin kahteen ei mitään sijoittaisi. Parantunut elämänlaatu pieksee paskat ulos jostain säälittävistä euromääräisistä tuottoprosenteista.
    [signature]Bush '04!
    Voitto tuli, kiitos kannatuksesta.[/signature]
     
  13. T14

    Rekisteröitynyt:
    12.10.2000
    Viestejä:
    397
    http://www.tuulilasi.fi/hankkiminen/?subarea=bdlaskuri
    Tuolta löytyy jonkinmoinen laskuri Tuulilasin toteuttamana (Bugmenot: sta löytyy tunnukset).

    Tuolla, kun laskin Audi A4 1.8TQ:n ja 1.9TDIQ Avantin eroja, vuodessa 10000km maantiellä ja 10000 kaupungissa, eilisen keskihinnoilla (polttoaine.net), niin:
    KILOMETRIMÄÄRÄ, JOSSA POLTTOAINEKULUJEN SÄÄSTÖ LEIKKAA KÄYTTÖVOIMAVERON (ent. DIESELVERO)
    Eritelty Yhdistetty
    8533 km 9473 km
    (en oikein tiedä mitä nuo eritelty ja yhdistetty meinaavat :) )

    Eli alle 10000 km:n kohdalla on jo käyttövoimavero säästetty. Hankintahintaa en mukaan laskenut, kun pitäisi selvitellä aika paljon hintatasoja. Nyt tyytyväisenä reilun kuukauden dieselillä ajellut :)
    [signature][color]Hmmm..... ;)[/color][/signature]
     
  14. Sutemi

    Rekisteröitynyt:
    29.03.2006
    Viestejä:
    223
    Hyviä pointteja, osui ja upposi
    [signature]Olen uusi asiakirjoittaja[/signature]
     
  15. jnf

    Rekisteröitynyt:
    15.06.2002
    Viestejä:
    258
    Kukin laittaa rahansa mihin haluaa.

    Sitä en vain itse ymmärrä, että ostetaan noin 30ke:n auto ja pohditaan että se kuluttaa niin ja niin vähän & säästöä tulee näin näin paljon verrattuna toiseen moottorivaihtoehtoon/polttoaineeseen. Eiköhän se ole ihan sama tuollaisessa 15tkm/vuosi ajossa että mitä se auto kuluttaa. Arvonaleneminen kun on luokkaa 2te/vuosi+merkkihuollot+kalliit vakuutukset jne. Näin vaan siis ihan päästä heitettynä.

    Mietinnän ymmärrrän silloin jos ajokilometrejä kertyy esim.300tkm/6v, tällöin kannattaa jo laskeskella millä ajelee ja minkä painoarvon antaa ajomukavuudelle tai kestävyydelle.

    Ekologisuus autoilussa on nykyään melkoisen lapsenkengissä. Kaupataan vähäpäästöisiä autoja mainoksilla "säästä ympäristöä", mutta suurin osa vaihtaa autoa kuin kenkiä 2-6v:n aikavälillä. Ei ole ekologista ei(auton valmistukseen kun palaa melkoisesti energiaa). Eikö olisi järkevämpää ostaa auto ja ajaa sillä noin 15v. Siinä voisi jo ympäristökin säästyä, jos auto varustettu esim. katalysaattorilla ja auto pidettäisiin muuten kunnossa.

    Alkuperäisenn kysymykseen on vaikea antaa suoraa vastausta. Tulevaisuutta kun on vaikea ennustaa. Öljyn/bensan hinta nousee mitä luultavimmin ja uusien ekopolttoaineiden tuleminen on vähän niin ja näin(verohelpotukset sun muut). Itse ajelisin varmaankin jollain pihillä 1.6l nuhapumpulla 5+ vuotta(oli se sitten bensa tai diesel) ja katsoisin sitten asiaa uudelleen. Verotuskin kun voi muuttua päästöjä & pientä litratilavuutta suosivaksi.

    -jnf
    [signature]Epox 8k3a+,xp1700+, 1024mb Kingston, Barracuda IV60+80+80+80, 8500le, CM752ET...yms...[/signature]
     
  16. Lantis

    Rekisteröitynyt:
    08.11.1999
    Viestejä:
    39
    jnf:
    "Ekologisuus autoilussa on nykyään melkoisen lapsenkengissä. Kaupataan vähäpäästöisiä autoja mainoksilla "säästä ympäristöä", mutta suurin osa vaihtaa autoa kuin kenkiä 2-6v:n aikavälillä. Ei ole ekologista ei(auton valmistukseen kun palaa melkoisesti energiaa). Eikö olisi järkevämpää ostaa auto ja ajaa sillä noin 15v. Siinä voisi jo ympäristökin säästyä, jos auto varustettu esim. katalysaattorilla ja auto pidettäisiin muuten kunnossa."

    "Alkuperäisenn kysymykseen on vaikea antaa suoraa vastausta. Tulevaisuutta kun on vaikea ennustaa. Öljyn/bensan hinta nousee mitä luultavimmin ja uusien ekopolttoaineiden tuleminen on vähän niin ja näin(verohelpotukset sun muut). Itse ajelisin varmaankin jollain pihillä 1.6l nuhapumpulla 5+ vuotta(oli se sitten bensa tai diesel) ja katsoisin sitten asiaa uudelleen. Verotuskin kun voi muuttua päästöjä & pientä litratilavuutta suosivaksi."


    Ekologisuus on lapsenkengissä Suomessa. Olet oikeassa siinä että auton valmistukseen kuluu energiaa mutta sähkön muodossa olevan energian saa tuotettua ympäristöystävällisesti biokaasulla.
    Biokaasumetaania käyttävä auto ei saastuta ollenkaan, esim. Ruotsissa on hiilidioksidivero muilla polttoaineilla paitsi biokaasumetaanilla.

    Kyllä bi-fuel autot tai pelkästään kaasua käyttävät autot tulevat lisääntymään Suomessakin. Ekologisista polttoaineista biokaasupohjaista metaania tulemme saamaan huoltoasemilta ensimmäisenä. Jyväskylän seppälään on tulossa ensimmäinen julkinen biokaasumetaanin tankkauspiste vielä tänä vuonna tai ensi vuoden alussa. Biokaasupohjaisella metaanilla ajettaessa ei tarvitse maksaa veroja enää, paitsi ehkä alv.
     

Jaa tämä sivu